معرفی ارز دیجیتال Rose و ویژگی‌های آن

ارز دیجیتال Rose

در طول سال‌های گذشته از پروژه‌های بلاک‌چین متنوعی رونمایی شده و برخی از آن‌ها لقب قاتل اتریوم یا Ethereum Killer را به خود اختصاص داده‌اند.

یعنی این پروژه‌ها توانایی این را دارند که به عنوان جایگزین شبکه اتریوم معرفی شوند.

البته احتمال اینکه تیم پشتیبان این پروژه‌ها قصد نابودی اتریوم را داشته باشند خیلی کم است اما باز هم از این عبارت استفاده می‌شود.

عناوین مطلب:

شبکه بلاک‌چین Oasis به همراه ارز دیجیتال Rose، یکی از جدیدترین پروژه‌هایی است که لقب قاتل اتریوم را به خود اختصاص داده است.

این بلاک‌چین تقریبا شبیه به اتریوم است اما دو تفاوت خیلی مهم با آن دارد: حریم خصوصی و قابلیت مقیاس‌پذیری بسیار بالا.

در صورتی که به نظرتان بلاک‌چین Oasis یک پروژه قدرتمند است، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این شبکه، نحوه کار آن و البته ارز دیجیتال Rose را با هم مقایسه کنیم.

شبکه Oasis چیست؟

شبکه بلاک‌چین Oasis با ارز دیجیتال Rose به عنوان توکن بومی خود، یک شبکه بلاک‌چین است که از سیستم تایید اعتبار اثبات سهام استفاده می‌کند.

هدف این شبکه، تامین امنیت حریم خصوصی کاربران برای اقتصاد آزاد و استفاده مسئولانه از اطلاعات است.

شبکه Oasis مانند اتریوم و بیت‌کوین یک شبکه پایه است که از صفر ایجاد شده است اما در ساخت آن توجه ویژه‌ای به محرمانگی اطلاعات و قدرت خروجی بالا شده است. برای مثال این شبکه می‌تواند در هر ثانیه تا 1000 تراکنش را پردازش کند. 

یکی از مشکلاتی که برای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال وجود داشت، عدم وجود حریم خصوصی بود. شبکه Oasis با ارز دیجیتال رز قصد دارد که این مشکل را برطرف کرده و یک فضای امن برای پشتیبانی از اطلاعات غیرمتمرکز و اقتصاد آزاد فراهم کند.

شما می‌توانید از ارز آسیس نتورک برای ایجاد قراردادهای هوشمند خصوصی استفاده کنید. در این قراردادها در حین پردازش امنیت اطلاعات تضمین می‌شود و داده‌ها به صورت دوطرفه رمزنگاری خواهند شد. 

شبکه آسیس نتورک
شبکه بلاک‌چین آسیس نتورک از الگوریتم اثبات سهام بهره می‌برد.

همچنین این شبکه به شدت مقیاس‌پذیر است و به راحتی مشکلاتی مثل سرعت پایین پردازش تراکنش‌ها و کارمزد بالا که ممکن است در بلاک‌چین‌های دیگر دیده شود را از بین می‌برد.

توانایی این شبکه در تولید برنامه‌های غیرمتمرکز ایمن و مقیاس‌پذیر باعث خواهد شد که امنیت حریم خصوصی کاربران افزایش یابد و کاربردهای جدیدی برای فضای اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد شود.

در نهایت این موضوع به رشد هرچه بیشتر فضای دیفای و محصولات مرتبط به آن منجر خواهد شد. 

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در دیفای 

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال Rose

تیم توسعه دهنده ارز دیجیتال رز از چندین متخصص از سراسر دنیا تشکیل شده است.

این افراد قبلا در شرکت‌هایی مثل گوگل، اپل، آمازون و… فعالیت کرده‌اند و محل تحصیل آن‌ها نیز دانشگاه‌هایی مثل استنفورد، هاروارد و… بوده است.

شرکت Oasis Labs مسئول توسعه و گسترش ارز رز است. این شرکت توسط یکی از پروفسورهای دانشگاه UC Berkley به نام داون سانگ تاسیس شده است. داون سانگ قبلا نیز به عنوان یکی از مشهورترین متخصصین در زمینه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی شناخته شده بود.

مقالات این استاد دانشگاه بیشترین ارجاع را در زمینه امنیت کامپیوتر دارند و یک کارآفرین زنجیره‌ای است که قبل از تاسیس Oasis Labs شرکت‌های مختلفی را تاسیس کرده است. 

علاوه بر این شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشهوری مثل Andreessen Horowitz، Accel، Binance Labs و… نیز به عنوان پشتیبان این پروژه معرفی شده‌اند. 

چرا ارز دیجیتال رز با دیگر ارزهای دیجیتال متفاوت است؟

کارشناسان به دلایل متعددی ارز دیجیتال رز را با دیگر ارزهای دیجیتال دنیا متفاوت می‌دانند. برخی از این دلایل به شرح زیر هستند:

  • امنیت حریم خصوصی بالا: ارز آسیس نتورک و شبکه پشتیبان آن یکی از مقیاس‌پذیرترین و امن‌ترین شبکه‌ها از لحاظ حریم خصوصی است. کاربران می‌توانند به منظور کسب درآمد اطلاعات خودشان را در این شبکه به اشتراک بگذارند و در عین حال آن‌ها را به صورت کاملا محرمانه حفظ کنند. همچنین کاربردهای جدیدی مثل هویت دیجیتال و کاربردهای اختصاصی برای متاورس نیز در این شبکه امکان‌پذیر خواهد بود. 
  • اقتصاد غیرمتمرکز مقیاس‌پذیر و خصوصی: بازار دیفای و اقتصاد غیرمتمرکز هنوز در حال رشد است و میلیاردها دلار سرمایه آماده ورود به این بازار است. یکی از دلایل عدم گسترش دیفای، کمبود امنیت و حریم خصوصی آن و همچنین کارمزدهای بالایی است که دارد. نتیجه این امر باعث شده که یک سیستم سنگین و پرهزینه ایجاد شود که مقیاس‌پذیری آن هم غیرممکن است. اما شبکه آسیس یک بلاک‌چین لایه یک است که می‌تواند فضای دیفای را بیش از پیش گسترش داده و باعث شود که این فضا در بین کاربران بیشتر مورد پذیرش قرار بگیرد. 
  • امکان توکنیزه کردن اطلاعات: ارز دیجیتال Rose می‌تواند اطلاعات را توکنیزه کند. این موضوع باعث ایجاد کاربردهای جدید برای بلاک‌چین خواهد شد و یک اکوسیستم کاملا جدید برای نرم‌افزارها و پروژه‌های این اکوسیستم خلق خواهد کرد. به این ترتیب فضای جدید برای اپلیکیشن‌های امنیت محور ایجاد خواهد شد و کاربران می‌توانند در ازای ارزشی که خلق می‌کنند پاداش دریافت کنند.

نحوه کار ارز دیجیتال رز

در شبکه آسیس از الگوریتم توافق جمعی اثبات سهام استفاده می‌شود.

در این متد کاربران با سپرده‌گذاری توکن‌های بومی شبکه، یعنی ارز دیجیتال رز، امکان تایید بلاک‌های جدید و کسب پاداش را به دست خواهند آورد.

در این شبکه عملیات‌های پردازشی و عملیات‌های تاییدی در دو لایه جداگانه به نام لایه توافق و لایه پاراتایم قرار می‌‌گیرند.

نحوه کار هر لایه به شرح زیر است:

  • لایه توافق: در این لایه یک مکانیسم امن و به شدت مقیاس پذیر وجود دارد که توسط کاربران یا همان نودهای تایید کننده اجرا می‌شود. در این لایه بلاک‌ها تایید و به بلاک‌چین اضافه خواهند شد. 
  • لایه پاراتایم: پاراتایم‌ها در واقع محیط‌های اجرا هستند که پردازش‌ها را به صورت اشتراکی انجام می‌دهند. هر کاربر می‌تواند پاراتایم اختصاصی خودش را ایجاد کرده و توسعه دهد. همچنین هر پاراتایم هم می‌تواند کاملا به صورت ایزوله ایجاد شود تا نیازهای یک اپلیکیشن خاص را برطرف نماید.

مزایای ارز دیجیتال Rose چیست؟

  • افزایش حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات: همانطور که گفته شد، در شبکه آسیس امکان ایجاد پاراتایم‌های محرمانه و ایزوله وجود دارد. در یک پاراتایم ایزوله، نودها باید از چیزی تحت عنوان Trusted Execution Enviroment یا به اختصار TEE استفاده کنند. TEE در واقع یک محیط امن برای اجرای قراردادهای هوشمند به شمار می‌رود.
    در این مدل اطلاعات رمزنگاری شده به همراه قرارداد هوشمند وارد محیط امن می‌شوند. سپس اطلاعات رمزگشایی خواهند شد و توسط قرارداد هوشمند مورد پردازش قرار می‌گیرند. قبل از خروج از محیط امن نیز نتایج دوباره رمزنگاری خواهند شد و همین موضوع باعث می‌شود که اطلاعات شما در تمامی مراحل به صورت محرمانه حفظ شوند. به این ترتیب اپراتور نود یا توسعه دهنده قرارداد هوشمند نمی‌تواند آن را ببیند.
  • اطلاعات توکنیزه: پردازش اطلاعات ایمن به همراه قابلیت‌های بلاک‌چین باعث ایجاد یک دارایی دیجیتال جدید تحت عنوان اطلاعات توکنیزه (Tokenized Data) شده است. در این بلاک‌چین کاربران و همچنین توسعه دهندگان می‌توانند سیاست‌های استفاده را به صورت کاملا یکپارچه‌ اعمال کنند.
اطلاعات توکنیزه
ارزهای دیجیتال محدودی از قابلیت اطلاعات توکنیزه بهره می‌برند.

به کمک پردازش‌های محرمانه کاربر این اطمینان خاطر را خواهد داشت که اطلاعات او کاملا امن هستند و بدون اجازه او امکان استفاده دوباره از آن‌ها وجود ندارد.

در واقع کاربر می‌‌تواند با فراهم کردن اطلاعات برای اپ‌های مختلف، درآمد کسب کند و در عین حال کنترل کاملی روی اطلاعات محرمانه خودش داشته باشد. برخی از پروژه‌ها مثل بایننس و چین لینک هم برای استفاده از این اطلاعات، اپلیکیشن‌های مختلفی خلق  کرده‌اند. 

ارز دیجیتال Rose چیست؟

ارز دیجیتال Rose توکن بومی شبکه آسیس نتورک است که در نوامبر 2020 از آن رونمایی شد.

از این توکن برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، حضور در لایه توافق و سپرده‌گذاری توسط نودهای تاییدکننده استفاده می‌شود.

کل سرمایه توکن‌های رز 10 میلیارد تومن است. از این مقدار 1.5 میلیارد توکن در زمان رونمایی از شبکه اصلی به بازار عرضه شد و تا دسامبر 2021 هم حدودا 3.4 میلیارد توکن رونمایی شده بود.

سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال رز

با وجود اینکه ارز دیجیتال رز اخیرا به بازار عرضه شده اما توانسته است به عنوان یکی از ۱۰۰ ارز برتر بازار از لحاظ حجم بازار شناخته شود.

در نوامبر 2020 و دقیقا زمان عرضه، ارزش هر توکن رز حدودا 0.03 دلار بود اما فقط در عرض یک سال، ارزش آن به بیش از 0.2 دلار افزایش یافت.

هیچکس نمی‌تواند با قاطعیت تمام بگوید که در طول یک سال آینده ارزش توکن رز چقدر خواهد بود اما شبکه آسیس در حال معرفی قابلیت‌های جدیدی است و به همین دلیل پذیرش آن نیز در اجتماع روز به روز افزایش خواهد یافت. 

سخن نهایی

به صورت خلاصه می‌توان گفت که شبکه آسیس و ارز دیجیتال Rose یک پروژه بلاک‌چین آینده‌دار به شمار می‌روند.

این شبکه سه ویژگی بسیار مهم دارد که به شرح زیر می‌باشند:

  • امنیت 
  • مقیاس‌پذیری
  • تطبیق‌پذیری

در واقع این شبکه را می‌توان تلفیقی از پولکادات و اتریوم دانست اما ویژگی‌های مربوط به حریم خصوصی آن باعث شده که کاربردهای جدیدی برای اپلیکیشن‌های دیفای خلق شود و به نظر می‌رسد که پتانسیل این شبکه در آینده بیش از پیش خواهد بود.

به همین دلایل، ارز دیجیتال رز یکی از پروژه‌هایی است که توصیه می‌کنیم آن را در آینده تحت نظر داشته باشید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx