بدون کدنویسی در پروژه‌های ارز دیجیتال مشارکت داشته باشید!

مشارکت در پروژه‌های ارز دیجیتال بدون کدنویسی

اگر دوست دارید در پروژه‌های ارز دیجیتال و وب 3 مشارکت داشته باشید اما با کدنویسی آشنایی ندارید، باید بدانید که روش‌های زیادی برای مشارکت در این پروژه‌ها وجود دارد.

شما می‌توانید با نویسندگی، گردآوری محتوا و… در این پروژه‌ها مشارکت داشته باشید.

برای آشنایی با تمامی این روش‌ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عناوین مطلب:

مشارکت در ارزهای دیجیتال و وب 3

گسترش ارزهای دیجیتال و توسعه وب 3 معمولا به برنامه‌نویس‌ها و افرادی که نرم افزارها، محصولات و سرویس‌های مختلف را کدنویسی می‌کنند وابسته است.

با این وجود، روش‌های دیگری هم برای مشارکت در این پروژه‌ها وجود دارد که نیازی به هیچگونه کدنویسی ندارد.

برخی از این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • مستندسازی
  • نوشتن راهنما
  • نوشتن خلاصه و چکیده
  • نُت برداری
  • اشتراک‌گذاری ایده‌ها
  • جمع‌آوری محتوا
  • و هزاران فرصت مختلف دیگر

این صنعت فقط به برنامه نویس و افرادی که بتوانند زیرساخت و نرم‌افزارهای مختلف را طراحی کنند نیاز ندارد، بلکه برای پیشرفت به ده‌ها شغل دیگر هم نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: چگونه بدون کدنویسی، یک توکن ERC20 ایجاد کنیم؟

نوشتن محتوای قابل هضم در رابطه با ارزهای دیجیتال و وب 3

هر پیشرفت جدیدی که در دنیای بلاک‌چین، ارزهای دیجیتال و وب 3 رخ می‌دهد به نوعی مستندسازی و توضیحات نیاز دارد.

هر هفته محصولات جدیدی به بازار عرضه می‌شود. با این وجود ممکن است برای خیلی از کاربران واضح نباشد که چرا به چنین محصولاتی نیاز است و چه فایده‌ای برای دنیا دارند.

با مستندسازی، این افراد می‌توانند پروژه‌های جدید، مزایای آن‌ها، معایب احتمالی و… را به راحتی درک کنند. از آنجایی که توسعه دهنده‌ها و برنامه نویس‌ها ممکن است نتوانند خیلی از مفاهیم را از طریق نوشتن به راحتی منتقل کنند، به افرادی نیاز داریم که بتوانند این مفاهیم را به زبان ساده‌ای به قلم بیاورند.

برنامه نویسی ارز دیجیتال
تفاوت زیادی بین نوشتن کد و نوشتن متنی که توضیح می‌دهد کد موردنظر چکار می‌کند وجود دارد.

برنامه‌نویس‌ها بیشتر روی ساختن اپلیکیشن موردنظر تمرکز دارند و می‌توانند نویسنده‌ها را راهنمایی کنند تا برای محصول ایجاد شده توسط آن‌ها مستند سازی کند.

یکی دیگر از کارهایی که در زمینه نویسندگی می‌توانید برای مشارکت در پروژه‌های ارز دیجیتال انجام دهید این است که افکار و نظرات خودتان را در مورد پروژه‌های مختلف، ایده‌ها، مفاهیم ارائه شده و ترندهای آینده بنویسید و آن‌ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

پلتفرم‌های مختلفی مثل Medium و Substack می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. حتی می‌توانید یک وبلاگ یا وبسایت اختصاصی برای خودتان ایجاد کنید و ایده‌هایی که دارید را بر روی آن به اشتراک بگذارید. با اشتراک گذاری این ایده‌ها در توییتر هم می‌توانید آن‌ها را در اختیار میلیون‌ها کاربر مختلف قرار دهید.

جمع‌آوری محتوا

همه نمی‌توانند برنامه نویسی کنند یا محتوای تاثیرگذاری در مورد ارزهای دیجیتال بنویسند اما این موارد تنها گزینه‌هایی که برای مشارکت در اختیار دارید نیستند.

جمع‌آوری اطلاعات نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید انجام دهید و از طریق آن یک دید کلی از اخبار، هدلاین‌ها، پست‌های بلاگ و … در اختیار کاربران قرار دهید.

امروزه جمع‌آوری محتوا به شدت آسان شده و می‌توانید این کار را از طریق وبلاگ یا حتی یک کانال تلگرام نیز انجام دهید.

اینفوگرافیک اتریوم
برخی از افراد با اضافه کردن اینفوگرافی و تصاویر گرافیکی، محتوای جمع‌آوری شده را برای کاربر جذاب‌تر می‌کنند.

برای جمع‌آوری اطلاعات می‌توانید خودتان در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، سایت‌های خبری و… به دنبال اطلاعات موردنظر بگردید یا اطلاعات را از طریق RSS و دیگر ابزارهای موجود جمع‌آوری کنید.

اطلاعات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال و وب 3 وجود دارد به همین خاطر جمع‌آوری این اطلاعات اصلا کار سختی نیست اما ارائه آن‌ها به صورت خلاصه و جامع ممکن است کمی سخت‌تر از چیزی باشد که فکر می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ارزهای دیجیتال وب 3 را بشناسید! 5 ارز دیجیتال برتر Web 3.0

ارائه پروپوزال برای پروتکل‌های مختلف

ممکن است اخیرا یک پروژه کریپتو یا وب 3 پیدا کرده‌ باشید که علاقه زیادی به آن دارید.

این پروتکل‌ها به خصوص در صورتی که تازه معرفی شده باشند، مدام در حال تغییر و بروز رسانی هستند و دلیل اصلی آن ایده‌هایی است که توسط جامعه کاربران ارائه می‌شود.

همچنین، تقریبا تمامی پروژه‌های ارز دیجیتال دارای یک کانال اطلاع رسانی یا فوروم هستند که از طریق آن، کاربران می‌توانند ایده‌های خودشان را با برنامه‌نویس‌ها به اشتراک بگذارند.

نوشتن پروپوزال برای یک پروتکل نیازی به دانش فنی بالا یا مهارت نگارشی قوی ندارد و تنها با داشتن اطلاعات کافی درباره زبان انگلیسی می‌توانید به راحتی در مورد نحوه کار پروتکل‌های مختلف و نحوه بهینه‌سازی آن‌ها توسط تیم نظر بدهید.

اشتراک گذاری این ایده‌ها با جامعه باعث ایجاد گفتگوهای سازنده خواهد شد و ممکن است ایده‌های جدیدی را در اختیار تیم توسعه دهنده‌ قرار دهد. با وجود اینکه ممکن است تمامی ایده‌ها و پروپوزال‌ها بلافاصله بازخورد لازم را دریافت نکنند اما تلاش شما هیچوقت به هدر نمی‌رود. 

مشارکت در DAO ها

سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز یا به انگلیسی DAO یکی از مفاهیم اصلی در دنیای ارزهای دیجیتال و وب 3 به شمار می‌روند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره دائو (DAO) + معرفی پروژه‌های معروف آن

غیرمتمرکزسازی نقش مهمی در این صنعت دارد و راحت‌ترین روش برای رسیدن به این هدف این است که ساختارهای شرکتی سنتی را حذف کنید و به جای آن از روش‌های جامعه محور استفاده نمایید.

معمولا برای این کار از مدل DAO استفاده می‌شود. در این روش کاربران می‌توانند در مورد پروپوزال‌های مختلف رای‌گیری کنند و ایده‌های جدیدی برای توسعه پروتکل ارائه نمایند. 

برخی از DAO های موجود مثل Odyssey و Scribe تلاش می‌کنند نحوه کار سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز را به کاربران جدید آموزش دهند و نماینده هیچ پروژه خاصی نیستند.

با مشارکت در این DAO ها می‌توانید در مورد صنعت ارزهای دیجیتال، اصطلاحات آن، پروژه‌ها و اپلیکیشن‌های جدید و دیگر زوایای ضروری پروژه اطلاعات زیادی کسب کنید. همچنین این پروژه‌ها به پذیرش هرچه بیشتر ارزهای دیجیتال نیز کمک می‌کنند.

ایجاد چنل یوتیوب یا پادکست

در صورتی که هیچکدام از موارد بالا برای شما مناسب نیستند، می‌توانید پادکست یا چنل یوتیوب خودتان را در زمینه ارزهای دیجیتال و وب 3 ایجاد کنید.

درک محتوای صوتی و ویدیویی معمولا برای کاربران راحت‌تر است. همچنین در صورتی که اطلاعات کافی دارید، می‌توانید در پادکست‌ها و پروژه‌های فعلی هم مشارکت داشته باشید.

پادکست‌ها و چنل‌های یوتیوب مرتبط با ارزهای دیجیتال احتمال موفقیت زیادی دارند و کاربران زیادی به دنبال این نوع محتوا هستند. در صورتی که فکر می‌کنید توانایی فعالیت در این زمینه را دارید، می‌توانید همین امروز شروع کنید و شانس خودتان را امتحان نمایید. 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx