چگونه بدون کدنویسی، یک توکن ERC20 ایجاد کنیم؟

کوین و توکن

اولین تفاوت کوین و توکن در این مسئله است که کوین‌ها روی بلاک‌چین خود وجود دارند، اما می‌توان چندین توکن را روی یک زنجیره موجود ایجاد و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد.

در سطح پایه، کوین و توکن شباهت‌هایی از نظر ارزش و تسهیل فرایند پرداخت‌ دارند: کوین‌ها را می‌توان با توکن‌ها مبادله کرد؛ عکس این مسئله نیز صادق است.

تفاوت اصلی کوین و توکن در کاربرد آنهاست.

عناوین مطلب:

بیشتر کوین‌های دیجیتال معمولاً به‌عنوان یک کوین بومی در بلاک‌چین عمل می‌کنند و نقش ذخیره‌کننده ارزش را دارند.

در مقابل، توکن‌ها اغلب در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApp) به کار می‌روند.

از آنجا که توکن‌ها روی بلاک‌چین‌های موجود ایجاد می‌شوند، بسیاری از توکن‌های پروژه‌‌ها ممکن است در یک اکوسیستم وجود داشته باشند که اغلب آنها می‌توانند با تغییر نیاز پروژه به اکوسیستم‌های دیگر مهاجرت کنند.

بخش اصلی تفاوت کوین و توکن به توسعه آنها مربوط می‌شود. توسعه‌دهندگانی که به‌دنبال ایجاد یک کوین هستند باید نسخه‌ای از کل یک بلاک‌چین را در اختیار داشته باشند. در مقابل، توسعه‌دهندگان توکن با ایجاد قراردادهای هوشمند (smart contract) کار خود را آغاز می‌کنند.

توسعه‌دهنده توکن نیازی به صرف زمان برای پیاده‌سازی بلاک‌چین و اطمینان از ایمن‌بودن آن ندارد و بنابراین می‌تواند در زمان و منابع صرفه‌جویی کند.

کارکرد اصلی کوین و توکن چیست؟

توکن‌های دیجیتال می‌توانند ارزشی مشابه کوین‌ها داشته باشند یا از طریق جمع‌آوری سرمایه، رأی‌گیری (یا حکومت)، پاداش برای یک برنامه وفاداری یا به‌عنوان بخشی از یک برنامه خیریه به کار گرفته شوند.

توکن‌ها کاربردهای متنوعی دارند، برخی مانند دوج کوین به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری استفاده می‌شوند و برخی دیگر به کاربران اجازه می‌دهند تا در پلتفرم‌هایی مانند اتریوم توکن‌های خود را تعویض کنند.

از سایر توکن‌ها می‌توان به‌عنوان فرصتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای محصول یا خدمات جدید یک تیم استفاده کرد.

عرضه توکن‌ها را می‌توان از طریق یک رویداد عرضه اولیه کوین به‌واسطه توکن‌های دیجیتالی دیگر انجام داد. سایر موارد استفاده شامل سهام یک شرکت، تعریف اثبات مالکیت، مجوزی برای ورود یا استفاده از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، ابزاری برای رأی‌گیری، بخشی از یک برنامه وفاداری به پروژه‌ای خاص یا کمک‌ به خیریه‌های مختلف می‌شوند.

چرا باید توکن ایجاد کنم؟

token

توکنیزه‌کردن به استانداردی برای سازمان‌ها و تیم‌هایی تبدیل شده است که به‌دنبال جمع‌آوری سرمایه یا ایجاد جوامع فعال‌تر هستند.

مفهوم توکنیزه‌کردن که پیوسته محبوب‌تر می‌شود به‌معنای اختصاص‌دادن یک توکن به هر چیز با ارزش در دنیای واقعی است.

با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها، تیم‌ها و افراد در حال حاضر به دنبال دیجیتالی‌کردن محصولات خود برای تراکنش‌های ساده‌تر هستند، احتمالاً توکن‌ها به یک استاندارد جهانی برای انجام تراکنش‌ها تبدیل می‌شوند.

علاوه بر اینکه توکن‌ها زودتر از سایر بخش‌های این صنعت پذیرفته می‌شوند، این دارایی‌ها مزایای متعددی، از جمله توانایی تشویق کاربران برای مشارکت فعال‌تر در یک پروژه مالی غیرمتمرکز به کاربران ارائه می‌دهند.

صرف‌نظر از هر منظوری که توکن برای آن ایجاد شده است، دارندگان توکن می‌توانند به راحتی مأموریتی را بپذیرند که با اهداف خودشان همسو باشد و در ازای مشارکت خود پاداش دریافت کنند.

چرا اتریوم به‌عنوان بهترین پلتفرم برای ایجاد توکن در نظر گرفته می‌شود؟

اتریوم همچنان در خط مقدم دیفای قرار دارد و به کاربران امکان دسترسی به یک جامعه روبه‌رشد با عملکردهای متنوع را می‌دهد.

اتریوم، سولانا، بلاک‌چین آوالانچ و زنجیره هوشمند بایننس از جمله محبوب‌ترین بلاک‌چین‌ها برای ایجاد توکن هستند.

با این حال، استاندارد ERC-20 در اتریوم از همان ابتدا مسیر غالب برای ایجاد توکن‌های جدید باقی مانده است و آن را به گزینه اصلی برای رویدادهای تأمین سرمایه و عرضه اولیه کوین تبدیل کرده است.

این استاندارد به خودی خود یک رابط ساده با قابلیت استفاده در چندین اپلیکیشن را فراهم می‌کند. اتریوم به‌عنوان اکوسیستم پیشرو در توسعه پروژه‌ها و پلتفرم‌های دیفای، همچنان در خط مقدم امور مالی غیرمتمرکز قرار دارد و آن را به انتخابی واضح با مستندات گسترده برای افرادی تبدیل می‌کند که اولین توکن خود را می‌سازند.

کاربران چگونه می‌توانند یک توکن ایجاد کنند؟

ایجاد یک توکن مستلزم پیاده‌سازی یک قرارداد هوشمند است که با پلتفرم‌های مدرن ساده شده است و به کاربران کمک می‌کند تا جزئیات توکن پیشنهادی خود را بدون کدنویسی یا دانش فنی تعیین کنند.

معمولاً ایجاد توکن به یک کدنویس ماهر در بلاک‌چین احتیاج دارد تا ویژگی‌های آن از جمله سقف عرضه، نام و تعداد توابع کمکی را مشخص کند.

این مرحله با پیاده‌سازی یک قرارداد هوشمند، تست نرم‌افزار و اجرای بلاک‌چین دنبال می‌شود. در حالی که کاربران پیش‌تر باید درکی اولیه از کدنویسی می‌داشتند، پلتفرم‌های جدیدتر این فرآیند را ساده می‌کنند تا هر کسی بتواند یک توکن ایجاد کند.

یکی از این پلتفرم‌ها که امکان ساخت توکن را بدون کدنویسی فراهم کرده، Student Coin Terminal است که به کاربران اجازه می‌دهد یک توکن سفارشی ERC-20 ایجاد کنند.

کاربران می‌توانند فرآیند ایجاد توکن را با اتصال کیف پول اتریومی مانند والت کانکت (Wallet Connect) یا متامسک (MetaMask) شروع کنند یا با دکمه Get wallet یک کیف پول ایجاد کنند.

سپس باید بودجه کافی برای پرداخت هزینه پیاده‌سازی قرارداد و راه‌اندازی توکن‌های خود را واریز کنند. در این مرحله، زیرساخت لازم برای ایجاد توکن مهیا شده است و یک فرمت ساده به کاربران اجازه می‌دهد طرح اولیه توکن را تکمیل کنند.

در واقع، پلتفرم‌های مدرن مانند Student Coin به هر کاربری اجازه می‌دهد با دانش فنی محدود یا حتی صفر، یک توکن برای خود ایجاد کند.

سخن پایانی

در این مطلب، ابتدا به ماهیت و کارکرد دارایی‌های کوین و توکن نگاهی داشتیم و تفاوت‌های اصلی آنها را بیان کردیم.

در ادامه، به‌صورت مختصر توضیح دادیم که چرا آشنایی با شیوه ساخت توکن می‌تواند برای کاربران اهمیت داشته باشد و به اتریوم به‌عنوان برترین پلتفرم ایجاد توکن اشاره‌ای داشتیم.

در پایان هم با پلتفرم Student Coin آشنا شدیم که به افراد اجازه می‌دهد بدون داشتن دانش فنی، توکن ارز دیجیتال خود را روی بلاک‌چین اتریوم ایجاد کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

توکن ارز دیجیتال چیست؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx