معرفی صرافی شیبا سواپ + آموزش کامل

ارز شیبا در ابتدا به عنوان یک میم کوین سعی کرد با محبوبیت دوج کوین مبارزه کرده و آن را شکست دهد. در نهایت پس از تلاش‌های فراوان تیم توسعه دهنده و انجمن شیبا، این ارز توانست به رسانه‌های جریان اصلی وارد شود.

اما در این مسیر تیم توسعه دهنده آن دست از کار نکشیده‌اند و اکنون ما شاهد صرافی شیبا سواپ هستیم. شیبا سواپ در ابتدا یک صرافی با قابلیت‌های محدود بود اما به دلیل پشتکار توسعه دهندگان آن، اکنون صرافی ShibaSwap نه تنها یک بازار خرید و فروش توکن‌های کریپتو است بلکه پلتفرم غیرمتمرکزی است که امکانات متنوعی در زمینه کسب درآمد و توکن‌های NFT‌ ارائه می‌دهد.

وقتی به بازار کریپتو نگاه می‌کنیم، در بسیاری از میم‌کوین‌ها، پس از رسیدن آن به اوج، تیم توسعه دهنده آن کم کم آن را رها کرده و به سراغ پروژه دیگری می‌روند. اما ارز SHIB و صرافی شیبا سواپ آمده‌اند تا بمانند.

عناوین مطلب:

در ادامه این مقاله ما به آموزش خرید از شیبا سواپ و روش‌های کسب درآمد از آن خواهیم پرداخت. در نهایت شما با انواع روش‌های استیک شیبا در ShibaSwap آشنا خواهید شد.

نکات کلیدی

  • شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز با مدل AMM مستقر در زنجیره اتریوم است که امکان معامله توکن‌های ERC20 را فراهم کرده است.
  • ارز Shib، Bone و Leash مهم‌ترین توکن‌های مورد استفاده در این صرافی هستند.
  • کیف پول متامسک و تراست ولت امکان اتصال به شیبا سواپ را فراهم کرده‌اند.

شیبا سواپ چیست؟

شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) در زنجیره اتریوم است که از ارز شیبا اینو(Shiba Inu) و BONE به عنوان توکن رسمی خود استفاده می‌کند. تیم توسعه دهنده شیبا از اوایل سال 2021 در حال کار بر روی این صرافی بوده‌اند.

آن‌ها در تلاش هستند تا به ما بگویند ارز شیبا اینو چیزی بیشتر از یک میم کوین است. در این مسیر صرافی شیبا سواپ(ShibaSwap) گام‌های موثری را در توسعه و پیشرفت برداشته است.

هدف اولیه طراحان این پلتفرم این است که صرافی ShibaSwap را بتوان به راحتی مورد استفاده قرار داد. برای رسیدن به این هدف، کاربران باید بتوانند بدون چالش و در محیطی دوست داشتنی از قابلیت‌های ارائه شده شیبا سواپ استفاده کنند.

ارز شیبا اینو برای رقابت با دوج کوین معرفی شد با این حال در مسیر توسعه خود توانست گام‌های بزرگی را بردارد. اکنون کاربران می‌توانند نه تنها در صرافی شیبا سواپ به تبادل توکن‌های کریپتو بپردازند بلکه امکان استیک شیبا در شیبا سواپ و کسب درآمد از آن نیز فراهم شده است.

مانند سایر صرافی‌های غیرمتمرکز، در شیبا سواپ نیز خبری از کنترل متمرکز نیست و همه اجزای آن توسط قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین مستقر هستند.

شیبا سواپ در شبکه اتریوم مستقر است و با صرافی یونی سواپ و سوشی سواپ رقابت می‌کند. البته از نظر حجم معامله و شاخص TVL، به نظر می‌رسد فاصله زیادی بین این صرافی‌ها باشد اما شیبا سواپ در تلاش است تا با بهبود قابلیت‌های خود، گام‌های موثرتری را در افزایش اتخاذ ارز شیبا اینو بردارد.

یکی از ویژگی‌های جالب شیبا سواپ ارائه چهار روش مختلف کسب درآمد است که در دسته درآمدهای منفعل قرار می‌گیرند. در این حالت شما با استیک شیبا در شیبا سواپ یا سایر جفت ارزهای مورد استفاده، می‌توانید بدون نیاز به انجام کار خاصی کسب درآمد کنید.

شیبا سواپ چگونه کار می‌کند؟

شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم است که با مدل AMM یا بازار ساز خودکار فعالیت می‌کند. مانند همه صرافی‌های AMM، گروهی از سرمایه گذاران می‌توانند با تامین نقدینگی در آن به کسب درآمد بپردازند.

به خاطر داشته باشید در صرافی‌های بازارساز خودکار تامین نقدینگی اهمیت زیادی دارد. بدون تامین نقدینگی نرخ لغزش معاملات بسیار بالا خواهد بود و این موضوع موجب نارضایتی کاربران از شیبا سواپ خواهد شد.

با این که در شیبا سواپ بیش از 230 بازار مختلف وجود دارد اما حجم معامله توکن‌های خاصی در آن بیشتر است و این موضوع باعث افزایش تقاضا برای استفاده از شیبا سواپ می‌شود.

در بین جفت ارزهای رایج، USDT، ETH و SHIB به عنوان مهم‌ترین ارزهای رایج استفاده می‌شوند که شما با داشتن آن‌ها می‌توانید توکن مورد نظر خود را در شیبا سواپ معامله کنید.

با این حال، با در نظر گرفتن میزبانی شیبا سواپ در زنجیره اتریوم، باید به خوبی در مورد کارمزدهای این شبکه آگاه باشید. با این که در فازهای اخیر، کارمزد شبکه اتریوم به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرده است اما تراکنش‌های شیبا سواپ با قراردادهای هوشمند انجام می‌شود به همین دلیل کارمزد آن‌ها کمی بالاتر از تراکنش‌های معمولی خواهد بود.

از نظر اکوسیستم، رویکرد شیبا سواپ کمی جالب توجه است چرا که در آن از سه توکن مختلف برای استخرها، استیک و پاداش تامین کنندگان نقدینگی استفاده شده است.

در ادامه به بررسی هر یک از توکن‌های صرافی ShibaSwap خواهیم پرداخت.

توکن‌های کلیدی اکوسیستم شیبا سواپ چیست؟

اغلب صرافی‌های غیرمتمرکز ارز دیجیتال اغلب از 1 یا 2 توکن استفاده می‌کنند اما شیبا سواپ برای تقویت اکوسیستم خود راه حل دیگری را انتخاب کرده است. در این حالت، ارز Bone و Leash که به آن Doge Killer نیز می‌گویند از مهم‌ترین توکن‌های فعال این اکوسیستم هستند.

به کمک این مدل توکن، شیبا سواپ می‌تواند نقدینگی جذب کرده و استخرهای خود را به سودآوری برساند.

در ادامه این بخش به بررسی توکن‌های مورد استفاده شیبا سواپ خواهیم پرداخت.

ارز Shiba Inu

ارز شیبا اینو(SHIB) یکی از جفت‌ ارز‌های مهم شیبا سواپ است. این توکن در آگوست سال 2020 توسعه یافت که در آن زمان به عنوان یک میم کوین توانست نگاه‌های زیادی را تا سال‌های بعد به خود جلب کند.

این توکن بربستر شبکه اتریوم قرار دارد و با توجه به قرارداد هوشمند آن، حداکثر ایمنی و کاربری را به هولدرهای خود پیشنهاد می‌دهد.

جالب است بدانید ارز شیبا اینو به عنوان یک میم کوین، تعداد زیادی کوین در گردش داشت که در می سال 2021، 40% آن توسط ویتالیک بوترین سوزانده شد.

شیبا سواپ نه تنها اعتبار خود را از میم کوین شیبا اینو کسب کرده است بلکه جفت‌ ارزهای زیادی در این صرافی با ارز SHIB قابل معامله هستند.

مسلما با افزایش محبوبیت ارز شیبا، شیبا سواپ نیز از آن سود خواهد برد چرا که کاربران بیشتری به آن توجه می‌کنند و این موضوع باعث افزایش حجم معاملات خواهد شد.

ارز Bone

ارز بن شیبا سواپ را می‌توان مهم‌ترین توکن این صرافی دانست که عنوان یک توکن حاکمیتی برای کل اکوسیستم شیبا سواپ عمل می‌کند. هولدرهای این ارز می‌توانند با استفاده از پروتکل شیبا سواپ در بخش Doggy DAO این صرافی در مورد تصمیمات مهم پروژه رای گیری کنند.

مانند همه سیستم‌های رای گیری DAO، هر چه هولدر، توکن بن شیبا سواپ بیشتری در دست خود هولد کند، قدرت رای گیری او نیز بیشتر خواهد بود.

حداکثر تعداد کل توکن‌های قابل عرضه Bone به صورت ثابت 250 میلیون واحد تعیین است که به صورت ماهیانه براساس نرخ تولید بلاک‌های اتریوم تولید می‌شود.

در این میان 10% از کل عرضه این توکن به خزانه Multisig صرافی شیبا سواپ منتقل خواهد شد.

علاوه‌بر آن، 0.05% از کارمزد مبادلات شیبا سواپ به هولدرهای توکن tBONE اختصاصی دارد.

ارز Leash(معروف به Doge Killer)

توکن دیگری نیز برای مقابله ارز Doge وارد عرصه رقابت شده است که Leash نام دارد. این توکن در اکوسیستم شیبا سواپ یک توکن تشویقی است که به عنوان پاداش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

این ارز قرار بود به عنوان یک توکن Rebase عمل کند. توکن‌های Rebase مشابه استیبل کوین‌ها عمل می‌کنند که در آن مقدار عرضه توکن به صورت مستقیم توسط الگوریتم کنترل می‌شود.

از آن‌جایی که قیمت ارز LEASH از DOGE دی‌پگ شد، این توکن با عرضه ثابت در قالب استاندارد ERC20 در دسترس مردم قرار گرفت.

با توجه به عرضه محدود توکن LEASH، ما شاهد قیمت بالای آن هستیم که سرمایه گذاری بر روی آن را با ریسک‌های زیاد مواجه می‌کند.

براساس اطلاعات موجود، عرضه این توکن حدود 100,000 واحد است که در زمان نوشتن این مقاله با قیمت 314$ معامله می‌شود.

از مهم‌ترین مزایای ارز LEASH می‌توان به کسب پاداش از استیک یا ارائه نقدینگی به صرافی شیبا سواپ دانست. علاوه‌بر آن، این ارز از نظر عملکرد قیمت در گذشته بازدهی خوبی داشته است البته نباید تاثیر ترند‌های ارز شیبا را فراموش کنیم.  

با این که ارز LEASH در اکوسیستم شیبا سواپ برای پاداش‌ها استفاده می‌شود اما از نظر عملی، متاسفانه هیچ مشکل واقعی توسط آن حل نمی‌شود. کاربرد این توکن فقط محدود به مکانیزم پاداش و استیک شیبا سواپ است.

البته استیک ارز LEASH امکان کسب بن شیبا سواپ را برای شما فراهم می‌کند اما در نهایت از نظر برخی کارشناسان ارز LEASH در دسته شت کوین‌ها قرار می‌گیرد که برای سرمایه گذاری می‌تواند ریسک زیادی به همراه داشته باشد.

قابلیت‌های صرافی شیبا سواپ

شیبا سواپ فقط محلی برای خرید و فروش توکن‌ها نیست. به خاطر داشته باشید نیازی به دانلود شیبا سواپ نیست. شما با داشتن یک کیف پول سازگار با Web3 می‌توانید از همه قابلیت‌های این پلتفرم استفاده کنید.

اکوسیستم شیبا سواپ محصولات متنوعی عرضه کرده است که در آن شما می‌توانید به خرید و فروش انواع دارایی‌ها یا کسب درآمد از محل سود استیک شیبا سواپ بپردازید.

در ادامه این بخش به معرفی قابلیت‌های شیبا سواپ خواهیم پرداخت.

سواپ توکن‌ها

صرافی شیبا سواپ در شبکه اتریوم فعالیت می‌کند و در قالب مدل AMM، امکان خرید و فروش توکن‌های ERC20 مستقر در این شبکه را به صورت کاملا غیرمتمرکز برای‌تان فراهم کرده است.

شما می‌توانید با داشتن یک کیف پول مناسب، بدون نگرانی از بابت تحریم‌ها، به خرید و فروش توکن‌های کریپتو بپردازید.  البته قبل از معامله یک توکن، لازم است حجم نقدینگی استخر جفت ارز انتخابی را بررسی کنید.

رایج‌ترین جفت ارزهای شیبا سواپ شامل ETH، USDC، DAI و USDT هستند.

با این حال شما باید در مورد کارمزد‌های شبکه معامله در شیبا سواپ دقت بالایی به خرج دهید.

پروتکل Doggy DAO

این پروتکل در واقع یک سیستم DAO غیرمتمرکز است که کل اکوسیستم شیبا سواپ را هدایت می‌کند. سازمان غیرمتمرکز خودگردان(DAO) این صرافی این امکان را به شما می‌دهد تا با هولد ارز بن شیبا سواپ در رای‌گیری‌ها شرکت کنید.

در کنار فراهم شدن امکان رای گیری، کاربران می‌توانند با استیک ارز Bone شیبا سواپ در بخش Woof Liquidity به کسب درآمد بپردازند.

کلکسیون NFT اختصاصی

با این که مفهوم توکن‌های NFT هنوز تازه است و بسیاری از کاربران ارزهای دیجیتال هنوز وارد آن نشده‌اند اما تا اینجا توانسته محبوبیت زیادی کسب کند. توسعه دهندگان شیبا سواپ برای اتخاذ بیشتر ارز شیبا اینو و سایر توکن‌های درگیر در این اکوسیستم، اقدام به عرضه یک کلکسیون NFT اختصاصی با نام Shiboshis کرده‌اند.

این کلکسیون NFT بخشی از پروژه بازی ارائه شده از سوی این اکوسیستم است که با نام Shiboshi در فروشگاه‌های گوگل پلی و IOS قابل دانلود است. در این کلکسیون 10,000 توکن NFT وجود دارد که در آن تصویرهای کارتونی مشابه CryptoPunk وجود دارد.

از نظر کیفیت، توکن‌های موجود در این کلکسیون از نظر کمیابی و ارزش کاملا متغیر هستند.

نکته حائز اهمیت در اکوسیستم شیبا سواپ این است که کاربران می‌توانند توکن‌های NFT خود را سفارشی سازی کنند که این موضوع نه تنها به توکن‌های NFT پروژه ارزش بیشتری اضافه می‌کند بلکه در محتوای بازی ارائه شده از سوی این اکوسیستم نیز شاهد تنوع بیشتری هستیم.

داشبورد Bonefolio

این بخش به عنوان Analytic اکوسیستم شیبا سواپ نیز شناخته می‌شود. در اینجا شما می‌توانید اطلاعات تاریخچه استیک شیبا در شیبا سواپ و سایر توکن‌های درگیر را مشاهده کنید.

در Bonefolio داده‌های معاملات بخش Swap، آمار ROI و سایر جزئیات مربوط به جفت ارز‌ها در دسترس هستند. حتی شما می‌توانید کارمزد تراکنش‌های شیبا سواپ را مشاهده و رهگیری کنید.

به کمک این داشبورد شما می‌توانید میزان سود استیک شیبا سواپ را در بخش‌های مختلف رهگیری کنید.

نحوه کسب درآمد از شیبا سواپ

در شیبا سواپ راه‌های مختلفی برای کسب سود وجود دارد. از کشت سود در استخرهای مختلف گرفته تا استیک بن شیبا سواپ و سایر توکن‌های مورد استفاده در آن.

شما می‌توانید بدون نیاز به دانلود صرافی شیبا سواپ، از همه امکانات کسب درآمدی آن استفاده کنید.

در ادامه این بخش به بررسی جامع نحوه کسب درآمد از استیک در شیبا سواپ و میزان سود آن خواهیم پرداخت.

بخش Dig

اولین راه کسب درآمد در شیبا سواپ تامین نقدینگی در آن است. در این حالت شما با واریز یک جفت ارز انتخابی به تامین نقدینگی استخرهای این صرافی خواهید پرداخت.

هر کاربر می‌تواند با استیک شیبا در شیبا سواپ در تامین نقدینگی این ارز مشارکت کرده و توکن بن شیبا سواپ دریافت کند. البته این موضوع فقط محدود به Shib نیست و شما می‌توانید در همه ارزهای موجود به این کار بپردازید.

میزان پاداش شما به صورت مستقیم به میزان سهم شما از استخر جفت ارز انتخابی بستگی دارد. به خاطر داشته باشید با افزایش حجم نقدینگی یک استخر، پاداش شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد چرا که پاداش‌ها باید به نسبت سرمایه استیک شده بین سرمایه گذاران زیادی تقسیم شود.

تامین کنندگان نقدینگی با واریز جفت ارز انتخابی توکن‌های نقدینگی دریافت خواهند کرد که مقدار آن نشان دهنده سهم شما از استخر مورد نظر است. با کمک آن شما می‌توانید پاداش خود را در قالب ارز BONE دریافت کنید.

بخش Woof

دومین راه کسب درآمد از شیبا سواپ قابلیت Woof است که در واقع مانند استخرهای کشت سود صرافی‌های غیرمتمرکز عمل می‌کند. البته مشارکت کردن در این بخش لزوما نیازمند تامین نقدینگی در بخش Dig و دریافت توکن‌های LP است که با استیک آن‌ها در اینجا می‌توانید سود دریافت کنید.

با این حال در اینجا شما همه پاداش‌ها را دریافت نخواهید کرد. در زمان Claim پاداش، شما فقط 33% از آن را دریافت می‌کنید و 67% باقیمانده تا 6 ماه بعد قفل خواهد بود.

این مکانیزم برای بهبود نقدینگی شیبا سواپ و ثبات قیمت ارز BONE انجام شده است با این حال می‌تواند برعلیه سرمایه گذاران باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به این بخش در مورد میزان سود کشت سود(Yield Farm) اطلاعات مفیدی کسب کنید.

بخش Bury

در بخش Bury شما می‌توانید با استیک ارزهای شیبا(SHIB)، لیش(LEASH) و بن شیبا سواپ(BONE) سود‌های بالایی کسب کنید. در این حالت شما با استیک یکی از ارزهای مذکور، توکن‌های سری xSHIB، xLEASH یا tBONE دریافت خواهید کرد.

سود هر یک از توکن‌های پشتیبانی شده در بخش Bury متفاوت است. برای نمونه سود استیک شیبا سواپ در این بخش 0.06% است در حالی که استیک ارز BONE به شما 0.38% سود می‌دهد.

نرخ سود استیک ارز LEASH در شیبا سواپ 1.6% است که نسبت به سایر توکن‌ها، به نظر صرفه بیشتری دارد اما از نظر ریسک سرمایه گذاری بلند مدت، باید به خوبی به آن فکر کنید.

با این که استیک شیبا در شیبا سواپ امکان پذیر است اما برای کسب درآمد قابل توجه شما باید مقدار زیادی ارز Shib را استیک کنید. با این حال سود تامین نقدینگی ارز Shib در جفت ارزهای مختلف بیشتر از استیک آن در بخش Bury است.

در هنگام محاسبه سود استیک شیبا سواپ، نباید کارمزد‌های شبکه اتریوم را فراموش کنید. اگر به فکر استیک شیبا در شیبا سواپ با حجم پایین هستید، هزینه کارمزد استیک و برداشت سود می‌تواند همه مزایای مالی آن را از بین ببرد.

پرتال Burn

مانند بسیاری از اپلیکیشن‌های دیفای، شیبا سواپ نیز برای تشویق کاربران برای توکن سوزی، مشوق‌های خاصی پیشنهاد می‌دهد.

در این بخش شما می‌توانید توکن‌ها را به صورت دائمی بسوزانید که این موضوع باعث حذف آن‌ها از چرخه خواهد شد. در این حالت توکن‌ها به ولتی ارسال می‌شوند که قابل بازیابی نیست.

پلتفرم شیبا سواپ برای توکن سوزی مکانیزم خاصی را معرفی کرده است که در آن کاربران با سوزاندن ارز شیبا، پاداش دریافت خواهند کرد. با سوزاندن توکن‌ها، شیبا سواپ به کیف پول کاربر به صورت خودکار توکن RYOSHI را ارسال می‌کند.

شما می‌توانید از اینجا به پرتال توکن سوزی شیبا سواپ دسترسی پیدا کنید.

توکن RYOSHI در طرف دیگر یک جریان درآمدی برای کاربران ایجاد می‌کند. با هولد این توکن، شما می‌توانید 0.49% کارمزد تراکنش‌های این توکن را به عنوان پاداش دریافت کنید.

به خاطر داشته باشید پس از سوزاندن ارز SHIB در این پرتال، در صورتی که نظرتان عوض شود امکان بازگشت توکن‌ها نیست.

کارمزد شیبا سواپ چقدر است؟

صرافی شیبا سواپ در معاملات توکن‌های خود از کاربران در هر معامله 0.3% کارمزد دریافت می‌کند. کارمزد‌های دریافت شده در بین تامین کنندگان نقدینگی و هولدر‌های SSLP توزیع خواهد شد.

این توکن‌ها را می‌توان به BONE تبدیل کرده و آن را در بازار به فروش رساند.

جدای از کارمزد معاملات، شما باید به کارمزد‌های شبکه اتریوم نیز دقت کنید. در زمان نوشتن این مقاله، کارمزد شبکه معامله توکن‌ها در شیبا سواپ حدود 4$ است.

بهترین کیف پول برای کار با شیبا سواپ

با توجه به استقرار اکوسیستم شیبا سواپ در شبکه اتریوم، برای ذخیره ارز SHIB و سایر دارایی‌های مورد استفاده در این صرافی باید از کیف پول‌های سازگار با EVM مانند متامسک، تراست ولت یا Coinbase استفاده کنید.

برای اتصال به شیبا سواپ و انجام تراکنش‌ نیز استفاده از این کیف پول‌ها امکان پذیر است و شما به راحتی می‌توانید به قراردادهای هوشمند شیبا سواپ متصل شوید.

آموزش خرید از شیبا سواپ

خرید دارایی‌ها از شیبا سواپ شامل چند گام ساده است که در این آموزش به آن خواهیم پرداخت. به خاطر داشته باشید برای انجام تراکنش در شیبا سواپ نیاز به ارز اتریوم خواهید داشت.

در ادامه آموزش خرید از شیبا سواپ، به خرید ارز شیبا در جفت ارز USDT می‌پردازیم.

گام 1: آماده سازی کیف پول

کیف پول متامسک و تراست ولت در حال حاضر محبوبیت زیادی دارند و هر دو برای شیبا سواپ قابل استفاده هستند. در این آموزش ما از کیف پول متامسک برای معامله در صرافی ShibaSwap استفاده می‌کنیم. این کیف پول در دو پلتفرم موبایل و دسکتاپ تحت افزونه مرورگر ارائه شده است.

خوشبختانه در بورسینس آموزش‌های مفیدی در زمینه ساخت و آماده سازی کیف پول متامسک وجود دارد.

پس از آماده ساختن کیف پول، شما باید مقداری ارز اتریوم برای پوشش کارمزد تراکنش‌ها و به اندازه کافی ارز USDT در کیف پول خود واریز کنید.

گام 2: اتصال و خرید ارز SHIB

برای شروع نیاز به دانلود صرافی شیبا سواپ نیست و شما می‌توانید در دسکتاپ تنها با باز کردن آن در مرورگر کار خود را شروع کنید. ابتدا به سایت صرافی شیبا سواپ مراجعه کنید.

صرافی شیبا سواپ خدمات خود را برای همه کاربران دنیا فراهم کرده است به همین دلیل شما می‌توانید بدون نیاز به وی‌پی‌ان برای ترید، از این صرافی استفاده کنید.

پس از باز شدن سایت شیبا سواپ، گزینه سواپ را انتخاب کنید و در گام بعد از بخش بالا راست صفحه بر روی گزینه Connect Wallet بزنید تا کیف پول خود را متصل کنیم.

پس از باز شدن متامسک و اتصال کیف پول، اکنون می‌توانیم جفت ارز خود را انتخاب کنیم.

از آن‌جایی که ما قصد خرید ارز SHIB را با جفت ارز USDT داریم، شما باید ورودی اول را ارز SHIB و ورودی دوم را ارز مورد نظر انتخاب کنید.

پس از آن بر روی دکمه خرید بزنید و تراکنش‌های لازم را تایید کنید.

آموزش استیک شیبا در شیبا سواپ

استیک شیبا در شیبا سواپ یکی از مهم‌ترین ترند‌های مربوط به این صرافی است که ما در این بخش نحوه انجام آن خواهیم پرداخت.

برای استیک شیبا ما از بخش Bury استفاده خواهیم کرد. باید به این نکته توجه داشته باشید که سود استیک شیبا سواپ متغیر است و براساس وضعیت عرضه و تقاضا می‌تواند دچار نوسان شود.

برای شروع شما باید مقداری ارز اتریوم و شیبا را در کیف پول متامسک خود واریز کنید.

پس از آن وارد سایت شیبا سواپ شده و بخش Bury را انتخاب کنید.

در اینجا بر روی دکمه Bury Shib بزنید تا ارز شیبا را در شیبا سواپ استیک کنیم.

در این بخش شما می‌توانید با وارد کردن مقدار استیک شیبا در شیبا سواپ، کسب درآمد خود را آغاز کنید.

برای خارج کردن دارایی‌ها از حالت استیک نیز در همین صفحه از گزینه Unstake استفاده کنید. مراحل پس از آن نیز شامل وارد کردن مقدار شیبا استیک شده و تایید آن است.  

آیا شیبا سواپ ایمن است؟

شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) مستقر در زنجیره اتریوم است که مانند صرافی‌های متمرکز می‌تواند از قوانین تعیین شده از سوی دولت‌ها پیروی نکند. در این حالت حتی با تحریم شدن وبسایت، شما می‌توانید با استفاده از VPN برای ترید، بدون نگرانی از قفل شدن دارایی‌ها، به معامله بپردازید.

با این حال صرافی‌های غیرمتمرکز مانند شیبا سواپ نیز نقاط ضعف خاص خود را دارند. مهم‌ترین نقطه ضعف صرافی‌های غیرمتمرکز از نظر امنیت، وجود باگ‌های فنی در بدنه قرارداد هوشمند صرافی است که می‌تواند باعث از دست رفتن دارایی‌های کاربران شود.

صرافی شیبا سواپ توانسته در مرحله Audit با کسب امتیاز 92 از 100 از سوی تیم Certik، خیال کاربران را آسوده کند. به همین دلیل این صرافی را از نظر ایمنی می‌توان در رده صرافی‌های قدرتمند قرار دارد.

با این حال شما باید قبل از سرمایه گذاری در این صرافی، تحقیقات خود را به طور کامل انجام دهید چرا که سرمایه گذاری بلند مدت در شیبا سواپ می‌تواند مشمول ریسک بالایی شود.

آینده شیبا سواپ چگونه است؟

شیبا سواپ در زنجیره اتریوم قرار دارد به همین دلیل برای بررسی نقدینگی و خدمات آن باید به کاربری‌های ارائه شده آن در این زنجیره بپردازیم. مسلما این صرافی رقبای بزرگی در شبکه اتریوم دارد که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

با این حال، کاربران زیادی برای خرید و فروش توکن‌های کریپتو مستقر در این زنجیره به صرافی شیبا سواپ مراجعه می‌کنند.

با توجه به داده‌های ارائه شده از سوی DefiLlama، در زمان نوشتن این مقاله شاخص TVL شیبا سواپ در ناحیه 25 میلیون دلار قرار دارد. این صرافی در جولای سال 2021 توانست بیش از 1.5 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

ظاهرا وضعیت بازار کریپتو و افت و خیز‌های بیت‌کوین تاثیر منفی بر روی این صرافی داشته است به طوری که در حال حاضر شیبا سواپ در جایگاه 183 اکوسیستم اتریوم قرار دارد.

از نظر داده‌های DappRadar، شیبا سواپ در ماه حدودا 2,500 تراکنش دارد که توسط 1,880 آدرس یکتا انجام می‌شوند. بهترین صرافی‌های اکوسیستم اتریوم در ماه بیش از 1 میلیون تراکنش دارند.

به خاطر داشته باشید هر چه حجم معاملات صرافی شیبا سواپ بیشتر باشد، پاداش تامین کنندگان نقدینگی آن نیز بیشتر خواهد بود.

سوالات متداول

شیبا سواپ چیست؟

شیبا سواپ یک صرافی غیرمتمرکز(DEX) در زنجیره اتریوم است که از ارز شیبا اینو(Shiba Inu) و BONE به عنوان توکن رسمی خود استفاده می‌کند. تیم توسعه دهنده شیبا از اوایل سال 2021 در حال کار بر روی این صرافی بوده‌اند.

ارز BONE چیست؟

ارز بن شیبا سواپ را می‌توان مهم‌ترین توکن این صرافی دانست که عنوان یک توکن حاکمیتی برای کل اکوسیستم شیبا سواپ عمل می‌کند. هولدرهای این ارز می‌توانند با استفاده از پروتکل شیبا سواپ در بخش Doggy DAO این صرافی در مورد تصمیمات مهم پروژه رای گیری کنند.

کارمزد شیبا سواپ چقدر است؟

صرافی شیبا سواپ در معاملات توکن‌های خود از کاربران در هر معامله 0.3% کارمزد دریافت می‌کند. کارمزد‌های دریافت شده در بین تامین کنندگان نقدینگی و هولدر‌های SSLP توزیع خواهد شد.

این توکن‌ها را می‌توان به BONE تبدیل کرده و آن را در بازار به فروش رساند.

برای اتصال به شیبا سواپ از چه کیف پولی استفاده کنیم؟

همه کیف پول‌های سازگار با زنجیره اتریوم و Web3 امکان اتصال به شیبا سواپ را دارند. بهترین کیف پول‌های رایج در این زمینه متامسک(MetaMask)، تراست ولت(TrustWallet) و Coinbase Wallet هستند.

سود استیک شیبا سواپ چقدر است؟

سود استیک شیبا سواپ در بخش Bury حدود 0.06% است در حالی که استیک ارز BONE به شما 0.38% سود می‌دهد. در کنار آن نرخ سود استیک ارز LEASH در شیبا سواپ 1.6% است. همه نرخ‌ها سالیانه هستند.

نتیجه گیری

مهم‌ترین سوالی که در این مرحله ممکن است از خود بپرسید این است که آیا شیبا سواپ ارزش توجه دارد؟

اگر از طرفداران و هولدرهای ارز شیبا هستید، مسلما صرافی شیبا سواپ از روش‌های مختلفی می‌تواند به شما کمک کند. برای نمونه شما می‌توانید با استیک شیبا در شیبا سواپ کسب درآمد کنید.

با خرید ارز BONE امکان مشارکت در رای گیری‌های صرافی فراهم خواهد شد و علاوه‌بر آن می‌توانید آن را استیک کنید.

اما اگر به دنبال مشارکت جدی در بخش تامین نقدینگی و کشت سود هستید، مسلما صرافی‌های با حجم معامله بالاتر نسبت به شیبا سواپ می‌توانند ریسک کمتری برای‌تان داشته باشند.

شیبا سواپ در سال 2021 همزمان با ترند شدن ارز شیبا، توانست توجه زیادی را به خود جلب کند و به طور کلی می‌توان گفت یک موفقیت برای آن محسوب می‌شد اما اکنون وضعیت بازار کریپتو چندان به نفع این صرافی نیست و صرافی‌های قدرتمندی مانند یونی سواپ و سوشی سواپ فرصت رقابت را از سایر پروتکل‌های مشابه می‌گیرند.

مقالاتت مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx