بررسی ارز هلیوس (Mission Helios)؛ توکن فضایی کریپتو

ارز هلیوس

هلیوس (Mission Helios) یک پروژه ارز دیجیتال بوده که هدف آن ایجاد جامعه غیرمتمرکز فضایی است.

این پروژه می‌خواهد یک نانوماهواره را به دور مدار زمین بفرستد و تصاویر ماهواره‌ای را به‌صورت یک توکن NFT در شبکه اتریوم به فروش برساند.

در واقع ارز هلیوس قصد دارد تا تصاویری از تغییرات آب‌وهوایی و پراکندگی زیست‌محیطی و … گرفته و آن را به زمین بفرستد.

عناوین مطلب:

در ادامه قصد داریم شما را با پروژه هلیوس و توکن بومی آن بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکات کلیدی

  • هلیوس (mission helios) یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز بر بستر شبکه اتریوم بوده که در سال 2021 وارد بازار جهانی شده است.
  • هدف پروژه Mission Helios راه‌اندازی یک سیستم تصویربرداری ماهواره‌ای مبتنی بر بلاک‌چین با کارایی بالا بر روی ماهواره چند مأموریتی LizzieSat است.
  • مجموعه Optimus Vision Fund در ماه گذشته با هدف راه‌اندازی مجموعه تصاویر ماهواره‌ای NFT خود، اقدام به خرید پروژه هلیوس کرده است.

ارز هلیوس (Helios) چیست؟

Helios یک جامعه فضایی غیرمتمرکز بوده که بر روی شبکه اتریوم به وجود آمده است.

در این پروژه سه شرکت فعال در حوزه هوا-فضا در تلاش‌اند تا حضور انسان در فضا را با فرستادن غیر فضانوردان به فضا گسترش دهند.

در وایت پیپر ارز دیجیتال هلیوس اعلام شده که این دسته از پروژه‌ها در دست افراد معدودی است که ثروتمند هستند.

اما ارز هلیوس در تلاش است تا از طریق تمرکززدایی، فضایی را به وجود بیاورد تا از طریق آن هر کسی بتواند به داده‌های مربوط به فضا دسترسی پیدا کرده و در مأموریت‌های اکتشاف فضایی که در آینده انجام می‌شود، شرکت کند.

در واقع هدف پروژه Mission Helios راه‌اندازی یک سیستم تصویربرداری ماهواره‌ای مبتنی بر بلاک‌چین با کارایی بالا بر روی ماهواره چند مأموریتی LizzieSat است.

این سیستم به دنبال جمع‌آوری عکس‌هایی از زمین است و قصد دارد تا این تصاویر را به‌عنوان توکن‌های NFT به‌صورت Open Source و غیرمتمرکز ذخیره کند.

داده‌ها و تصاویر جمع‌آوری شده از نانوماهواره در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از طریق Helios Hub که یک هاب مبتنی بر متاورس بوده، این تصاویر را ببینند و حق کپی‌رایت آن را دریافت کنند.

تیم توسعه‌دهنده ارز Helios

آلفونسو بالون (Alfonso Ballon) پلتفرم هلیوس را ایجاد کرد. در مارس 2022 نیز به‌صورت رسمی این پروژه راه‌اندازی شده و وایت پیپر آن منتشر شد.

همچنین لازم به ذکر است که مجموعه‌های مختلفی در حال همکاری با پروژه هلیوس هستند. مهم‌ترین شریک این پروژه، مجموعه Sidus Space است که نقش مهمی در اولین مأموریت پروژه هلیوس ایفا خواهد کرد.

نقشه راه پروژه هلیوس

بر اساس مطالب ارائه شده در وبسایت ارز Helios، درباره نقشه راه این ارز باید گفت که فعالیت این پروژه در مارس 2022 آغاز شد. البته تاریخچه قیمت این ارز دیجیتال به سپتامبر سال 2021 باز می‌گردد.

با وجود این که آلفونسو بالون به‌عنوان توسعه‌دهنده هلیوس نگاه جاه‌طلبانه‌ای به این پروژه داشت و در تلاش بود تا با همکاری شرکت‌های مختلف در حوزه هوا و فضا ماهواره خود را به خارج از زمین ارسال کند، اما متأسفانه در ماه‌های اخیر خبری از این پروژه و پیشرفت‌های آن نبوده و این موضوع باعث شده تا آینده ارز هلیوس در هاله‌ای از ابهام باشد.

این موضوع تأثیر خود را در قیمت ارز هلیوس نیز گذاشته است و قیمت این رمز ارز پس از آن که در 4 نوامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی قیمت 0.0000048 دلار رسید، حالا سقوط بدی را تجربه کرده و حتی از قیمت ابتدایی خود نیز پایین‌تر آمده است.

البته مجموعه Optimus Vision Fund در ماه گذشته با هدف راه‌اندازی مجموعه تصاویر ماهواره‌ای NFT خود، اقدام به خرید پروژه هلیوس کرده است.

این مجموعه پروژه هلیوس را با مبلغ نامشخصی خریداری کرده و در تلاش است تا بر اساس قراردادی که بین مدیران پروژه هلیوس با مجموعه Sidus Space وجود دارد، این پروژه را به هدف نهایی خود برساند.

به گفته این شرکت، همزمان با خرید Mission Helios توسط Optimus Vision Fund، توکن‌های هلیوس از سوی این شرکت باطل خواهد شد.

به این ترتیب، این شرکت اعلام کرده است که همه دارندگان فعلی توکن‌های Helios شناسایی شده و آن‌ها می‌توانند توکن‌های خود را با ارزشی معادل تبدیل به ایردراپ OPTIMUS کرده و عضوی از جامعه Optimus شوند.

توکنومیک Mission Helios

در ابتدای فعالیت پروژه هلیوس، با ایجاد توکن HELIOS در مجموع ده تریلیون توکن ایجاد و فروخته شد. در حال حاضر نیز کل مبلغی که در توکن‌های این پروژه سرمایه گذاری شده است، زیر 600 هزار دلار است.

در ابتدا قرار بود براساس توکنومیک این پروژه، توکن‌ها به این صورت تقسیم شوند:

  • 85 درصد از سهم توکن به تأمین‌کنندگان نقدینگی در Uniswap اختصاص پیدا کند.
  • 10 درصد به صندوق توسعه اختصاص یابد.
  • 5 درصد برای تیم و اهداف بازاریابی کنار گذاشته شود.

هیچ کارمزد تراکنشی برای توکن HELIOS دریافت نمی‌شود. این توکن همچنین برای ایجاد پیشنهادات و رای‌گیری در پلتفرم از ساختار انجمن‌های غیرمتمرکز استفاده خواهد کرد.

هر پیشنهادی برای اجرا نیاز به 50 درصد یا بیشتر رای اکثریت دارد.

البته اخباری که پس از خرید این پروژه توسط Optimus Vision Fund منتشر شده نشان می‌دهد که مدیران این مجموعه قصد دارند تا با ابطال کردن توکن‌های این پروژه جامعه هلیوس را به جامعه Optimus انتقال دهند.

image 10

خرید ارز Helios

متأسفانه، آینده نامعلوم هلیوس باعث شده تا بسیاری از صرافی‌هایی که امکان خرید و فروش این رمز ارز را در گذشته فراهم کرده بودند، توکن هلیوس را از صرافی خود خارج کنند.

به همین دلیل تنها صرافی که در حال حاضر می‌توانید از طریق آن توکن‌های هلیوس را خریداری کنید، صرافی HitBTC است و تمامی حجم معاملات این توکن در این صرافی انجام می‌شود.

نگهداری هلیوس

به دلیل آن که توکن‌های هلیوس در شبکه اتریوم هستند، در حال حاضر امکان نگهداری از helios token در کیف پول‌های این شبکه وجود دارد.

بنابراین ولت‌های شناخته شده‌ای مثل تراست والت، متامسک، اتمیک والت، لجر، ترزور و سایر ولت‌هایی که از توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کنند، برای نگهداری هلیوس مناسب هستند.

قیمت ارز Helios

امکان خرید رمز ارز هلیوس در سپتامبر 2021 فراهم شد و در ابتدا این رمز ارز با قیمت 0.0000003118 دلار قابل خریداری بود.

رفته‌رفته با افزایش اخبار در مورد این پروژه و تبلیغاتی که در مورد آن صورت گرفت، این توکن به‌سرعت به بالاترین قیمت خود یعنی 0.0000048 دلار در 4 نوامبر 2021 رسید.

اما بعد از آن، این رمز ارز سقوط آزاد را تجربه کرد و حالا قیمت آن به 0.00000005541 دلار رسیده است. قیمت لحظه‌ای و نمودار توکن Helios در Coinmarketcap را از اینجا ببینید.

image 11

سؤالات متداول

ارز هلیوس (Helios) چیست؟

هلیوس یا mission helios یک ارز دیجیتال است که هدف پروژه آن فرستادن ماهواره به فضا و ثبت تصاویر ماهواره به‌صورت توکن NFT و فروش آن در شبکه اتریوم است.

ارز Helios را از کدام صرافی بخریم؟

در حال حاضر تنها می‌توان این ارز دیجیتال را از طریق صرافی HitBTC خریداری کرد.

ارز Helios ارزش خرید دارد؟

به خاطر این که آینده این ارز دیجیتال نامعلوم است، پیشنهاد می‌شود که تا زمان مشخص شدن آینده این پروژه، به تحقیق بیشتر درباره آن ادامه دهید.

جمع‌بندی

هلیوس پروژه‌ای است که در آن قرار است تصاویر ماهواره‌ای از سطح زمین گرفته شده و این تصاویر به‌صورت توکن‌های NFT به فروش برسند.

اگر چه این پروژه از سال گذشته که فعالیت خود را آغاز کرد با مشکل مواجه شد؛ اما حالا اخباری مبنی بر خریده شدن این پروژه از سوی Optimus Vision Fund مطرح شده است و انتظار می‌رود که شاهد احیا مجدد آن باشیم.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
نوربخش

با سلام ،اگه ممکنه وضعیت فعلی هلیوس را توضیح دهید،که در چه شرایطی است؟

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx