پروژه Velix.ID: یک راه‌حل برای حریم خصوصی و احراز هویت

پروژه بلاک چین احراز هویت

نحوه تعامل ما در اجتماع با سایر مردم، چه تعامل کاری و حرفه‌ای و چه تعامل شخصی و خانوادگی، با رشد و پیشرفت اینترنت و وسایل ارتباطی گسترده‌ای که در اختیار ما قرار گرفته، تغییر کرده است.

در نگاه اول، فضای دیجیتال به نظر امن و دوستانه می‌رسد، زیرا اصلا نمی‌توانیم تصور کنیم هنگامی که به راحتی روبروی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نشسته‌ایم، چیزی یا کسی بتواند به ما آسیب برساند. چشم‌انداز ما نیز نسبت به حریم خصوصی در طول دو دهه گذشته شاهد تغییرات چشم‌گیری بوده است، زیرا شاهد افزایش تراکنش‌های تجاری و ایجاد روابط در فضای آنلاین بدون دیدن شخص مقابل بوده‌ایم.

در طول تعاملات‌تان در اینترنت، اطلاعات بسیار زیادی در مورد خودمان در اینترنت منتشر می‌کنیم. این اطلاعات می‌تواند به سادگی وارد کردن نام، جنسیت، ایمیل و حتی اطلاعات شخصی‌تر مانند تاریخ تولد، آدرس محل سکونت، شماره تماس و کدملی باشد.

عناوین مطلب:

اما آیا وارد کردن همه این اطلاعات در اینترنت امن است؟ آیا می‌توانیم به سایت‌هایی که از ما اطلاعات می‌خواهد و تصادفا به آنها برخورد کرده‌ایم اعتماد کنیم؟ چه تضمینی وجود دارد که سایت موردنظر از اطلاعات ما برای ارسال اسپم و سایر فعالیت‌های خرابکارانه استفاده نکند؟

اگر نگران حریم خصوصی و اطلاعات شخصی‌مان هستیم، نه تنها باید در مورد سایت‌های تصادفی که در اینترنت می‌بینیم نگران باشیم، بلکه باید در مورد اطلاعاتی که در هنگام سفارش آنلاین غذا می‌دهیم، اطلاعاتی که در سایت بانکی وارد می‌کنیم و معاملات انلاینی که انجام می‌دهیم، خرید سیم‌کارت جدید، یا حتی درمورد ثبت رزومه برای یک شغل نیز نگران باشیم!

فقط کافیست کمی زمان بگذاریم و در مورد حجم عظیم اطلاعاتی که با عضویت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های مختلف در اینترنت ثبت کرده‌اید بیندیشیم، به این ترتیب پی خواهیم برد که چقدر از اطلاعات‌مان در جای‌جای اینترنت ثبت شده و همگی می‌تواند حریم خصوصی ما را در معرض خطر قرار دهد.

فراز و نشیب تایید هویت و اطلاعات شخصی

تایید هویت کاربران در سه دهه گذشته شاهد فراز و نشیب‌های زیاده بوده ولی روش‌های احراز هویت همچنان ناکارآمد باقی مانده است.

در حالیکه نوآوری‌های اخیر در کشورهایی مانند نیوزیلند، سوئد و هند در تلاش بودند تا این فرایند را راحت کنند، اما نتوانست نگرانی و معضل حریم شخصی افراد را برطرف نمایند. دلیل اصلی عدم پیشرفت چشم‌گیر در حوزه احراز هویت، نبود یک ساختار تست و اثبات شده است که در آن، همه موسسات در سطح جهان بتوانند برای به اشتراک‌گذاری هزینه‌ها و مسئولیت‌هایشان روی آن تکیه کنند.

روش فعلی احراز هویت هم برای کاربران و هم کسب‌وکارها بسیار کند و ناکارآمد است که باعث شده هزینه احراز هویت در سال بالغ بر 100 میلیارد دلار شود.

مشکلات فعلی

در حال حاضر مشکلاتی در زمینه احراز هویت در فضای دیجیتال وجود دارد که به مهمترین آنها در ادامه اشاره می‌کنیم.

زمان‌گیر بودن

فرایند احراز هویت فعلی گاهی تا چند روز و حتی چندهفته طول می‌کشد و منابعی که می‌تواند برای ایجاد درآمد صرف شود را به هدر می‌دهد.

در خطر بودن حریم خصوصی

داده‌هایی که در مراکز متمرکز ذخیره می‌شوند باعث شده این اطلاعات در معرض نفوذ و ریسک افشاشدن باشند.

امنیت

شاهد چندین مورد از درز کردن اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) در فرایند احراز هویت بوده‌اید که باعث شده استفاده ناخواسته از این اطلاعات شود.

زیان مالی

فرایند احراز هویت باعث ایجاد هزینه‌های مالی برای کسب و کار می‌شود.

راه‌حل چیست؟

راه‌حلی که پروژه Velix.ID ارائه می‌کند دارای مزیت‌هایی برای کاربران و کسب و کارهاست که در ادامه می‌خوانید.

 

مزیت برای کاربران:

غیرمتمرکز بودن
یک پلتفرم که هیچ داده‌ای در یک دیتابیس مرکزی نگهداری نمی‌کند، داده‌ها را از نفوذ ایمن می‌دارد.

آی‌دی یکتا
هر کاربر که Velix.ID ثبت نام می‌کند یک آی‌دی 8 رقمی خواهد داشت که می‌تواند به خاطر بسپارد.

نیازمند تایید
برای انجام همه نقل و انتقالات داده‌ها، تایید و معتبرسازی توسط کاربر (صاحب داده) الزامی است.

قابل اطمینان
کاربران همیشه داده‌هایشان را تحت کنترل خود دارند.

 

مزیت برای کسب و کارها:

بهبود تجربه مشتری

کاربران می‌توانند به سرویس‌ها به راحتی و فوری دسترسی یابند، بدون اینکه نیاز باشد اطلاعات شخصی و خصوصی‌شان را هربار در سایت یا برنامه وارد کنند.

کاهش مصرف منابع
هزینه بدست آوردن مشتری و تایید هویت کاهش خواهد یافت.
زمان صرف شده برای تشخیص حساب‌های کاربری تکراری، جمع‌آوری و تایید هویت کاربران به شدت کم می‌شود.

 

پروژه velix.id چیست؟

پروژه velix.id با هدف حل مشکلات احراز هویت که وجود هزینه‌های مالی، زمانبر بودن، حریم خصوصی و امنیت است، یک اکوسیستم غیرمتمرکز که هم برای کسب و کارها و هم برای افراد کارآمد است معرفی می‌کند.

این پلتفرم یک محصول بهینه‌شدن برای کاربر (کارآمدی از نظر هزینه و زمان)، غیرمتمرکز (بدون نگهداری داده‌ها در یک مرکز)، شفاف (قابل تایید بودن اعتبار تراکنش‌ها توسط همه اشخاص)، امن، (حتی در صورت هک‌شدن پلتفرم، هیچ اطلاعاتی درز نمی‌کند)، حافظ حریم خصوصی و جهانی است.

velix.id در تلاش است تا به عنوان یک اکوسیستم برای همه افراد سهیم در این حوزه تبدیل شود. این هدف با ارائه سیستم قرارداد هوشمند امن، باز و قابل اتکا بر پایه تکنولوژی بلاک‌چین پیگیری خواهد شد.

توکن VXD

همه تراکنش‌ها در اکوسیستم velix.id از طریق توکن‌های VXD انجام می‌شود. توکن‌های VXD در اصل توکن‌های کاربردی هستند که مبادله هویت‌های احراز شدن در اکوسیستم را تسهیل می‌کنند، بنابراین نمی‌توان آنها را به عنوان یک ارز برای ترید در نظر گرفت.

تعداد کل توکن‌های VXD برابر با 100 میلیون توکن است و هیچ مکانیزیمی در قرارداد هوشمند برای ایجاد توکن‌های بیشتر وجود ندارد.

ابتدا در هنگام عرضه توکن، دارندگان توکن در شبکه اتریوم توکن‌های ERC20 را دریافت می‌کنند اما وقتی بلاک‌چین velix.id راه‌اندازی شد، به دارندگان توکن به نسبت دارایی‌شان، توکن‌های جدید که در بلاک‌چین مستقل و جدید قرار دارد تعلق می‌گیرد.

به دلیل کاربری بودن (Utility Token) توکن‌های اکوسیستم velix.id، این توکن به اجزای کوچتری به نام VEL تقسیم شده و هر VXD برابر با 100 هزار VEL است. اینکار به منظور راحت‌کردن فرایند احراز هویت افراد انجام گرفته، زیرا محاسبه هزینه احراز هویت از طریق توکن VXD در ارقام کوچک خواهد بود.

جزییات ICO

قیمت توکن در عرضه اولیه: 1 دلار
حداقل سرمایه (Soft Cap) برابر 2.5 میلیون دلار
حداکثر سرمایه (Hard Cap) برابر 23.8 میلیون دلار
نوع توکن: ERC-20
قابل خرید از طریق کیف پول اتریوم myetherwallet

پی‌نوشت: این پروژه از پروژه‌هایی است که یکی از اساسی‌ترین مشکلات را در اینترنت رفع می‌کند و می‌تواند یکی از پروژه‌های با آینده درخشان باشد. ارز این پروژه با نماد VXD، مدتی پس از پایان عرضه در برخی از اکسچنج‌ها لیست شده و قابل معامله خواهد بود.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx