احتمال رسیدن قیمت بیت‌کوین به 10 هزار دلار طی هفته آینده

تحلیل قیمت بیت کوین

با احتمال ایجاد تقاطع صعودی توسط میانگین متحرک همگرایی واگرایی، و بررسی چندین اندیکاتور در چندین بازه زمانی متفاوت می‌توان پیش‌بینی کرد که قیمت بیت‌کوین در آستانه یک جهش صعودی قیمت تا مرزهای 10 هزار دلار قرار گرفته.

طی چند هفته اخیر، قیمت بیت‌کوین به طور متوالی به رشد خود ادامه داده است. از یکشنبه هفته گذشته تاکنون 9 درصد به قیمت این رمزارز افزوده شده است.

در این بین، با توجه به اینکه تنها دو هفته تا رویداد هاوینگ (نصف‌شدن) پاداش بلاک بیت‌کوین باقی مانده، و طی یک هفته بر دشواری استخراج 5 درصد دیگر نیز افزوده شده است، آیا می‌توان گفت که بیت‌کوین در برابر یک بازار صعودی قرار گرفته است؟ و یا هاوینگ نیز مشابه بسیاری دیگر از جریان‌ها مانند ماجرای Bakkt، ورود پول نهادی، و یا صندوق قابل معامله بیت‌کوین VanEck صرفا جریانی است که برای مدت کوتاهی هیجانی در بازار به وجود آورده؟

عناوین مطلب:

در این مقاله تحلیلی چند سناریوی محتمل را با هم بررسی می‌کنیم.

chart1 2 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360.com

بالای کانال

chart2 1 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین – دلار. منبع: TradingView

همانطور که از نمودار یک‌روزه بیت‌کوین در تصویر بالا می‌توان دریافت، بیت‌کوین مسیر سبز را دنبال می‌کند و در حال حاضر در بالای یک کانال صعودی قرار گرفته. به این ترتیب، منطقی است که انتظار داشته باشیم مسیر صعودی آهسته و پیوسته طی شود. همچنین، در مکانی قرار داریم که احتمال دارد پول‌ بک اندکی در پیش داشته باشیم.

میانگین متحرک کانال در حدود 7,300 دلار قرار دارد. همچنین، حمایت این کانال در حدود 6,600 قرار می‌گیرد. با حفظ هر کدام از این دو سطح، هنوز هم می‌توان 8,000 دلار را هدف منطقی هفته آینده در نظر گرفت.

با این حال، این کانال صعودی ترسیم شده تا تداوم حرکت قیمتی نشان داده شود که پیش از یک تله صعودی (عدم موفقیت خریداران برای پیشبرد روند صعودی) اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، سناریوی دیگری وجود دارد که ممکن است باعث شود در اوایل هفته آینده شاهد رسیدن قیمت بیت‌کوین به 10 هزار دلار باشیم.

پایین کانال

chart3 1 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین دلار. منبع: TradingView

در این کانال، قیمت فعلی 500 دلار بالاتر از حمایت 7,120 دلاری است. این امر می‌تواند مقاومت‌های بعدی را ابتدا در میانگین متحرک 8,440 دلاری و سپس تا سقف 9,800 دلار قرار دهد.

در نظر داشتن هردوی این سناریوها و بررسی تائید یا عدم تائید اندیکاتورها می‌تواند تصویر واضح‌تری از قیمت بسته‌شدن آخر هفته آینده ارائه دهد.

در هر صورت، فردا به احتمال زیاد شاهد تقاطع صعودی اندیکاتور میانگین متحرک همگرایی واگرایی هفتگی خواهیم بود.

مطمئن‌ترین سیگنال: میانگین متحرک همگرایی واگرایی

chart4 نمودار میانگین متحرک همگرایی واگرایی هفتگی بیت‌کوین – دلار. منبع: TradingView

خط میانگین متحرک همگرایی واگرایی قرار است فردا به شکل صعودی خط سیگنال را قطع کند. در طول تاریخ بیت‌کوین، تقاطع صعودی میانگین متحرک همگرایی واگرایی به طور معمول با حرکتی قدرتمند از پادشاه رمزارزها، بیت‌کوین، همراه بوده است.

در مارس 2017، هنگامی که کندل هفتگی بیت‌کوین در 971 دلار باز شد، چرخه صعودی عظیمی اتفاق افتاد که باعث جهش 2,000 درصدی قیمت به 20 هزار دلار در کمتر از 9 ماه شد. میانگین متحرک همگرایی واگرایی سپس در ژانویه 2018 با یک تقاطع نزولی سیگنالی از شروع یک زمستان رمزارز بزرگ داد.

در 4 فوریه 2019، میانگین متحرک همگرایی واگرایی باری دیگر تقاطعی صعودی نشان داد که باعث جهش 400 درصدی قیمت شد، و سپس در آگوست 2019 سیگنالی از یک روند نزولی داد.

بنابراین، اگر شما فقط بر اساس تقاطع‌های ایجادشده توسط میانگین متحرک همگرایی واگرایی هفتگی معامله می‌کردید، یک نابغه محسوب می‌شدید. در حال حاضر هم با در نظر گرفتن تقاطع صعودی میانگین متحرک همگرایی واگرایی، می‌توان جهش صعودی دیگری را برای بیت‌کوین پیش‌بینی کرد.

آیا جهش قیمت بیت‌کوین قریب‌الوقوع است؟

chart5 1 نمودار یک ساعته بیت‌کوین – دلار. منبع: TradingView

در تحلیل این هفته، حتی بازه‌های زمانی پایین‌تر مانند نمودار یک‌ساعته بیت‌کوین نیز سیگنالی از یک جهش قیمت قریب‌الوقوع می‌دهند.

پس از یک جهش قیمت 10 درصدی در 23 آوریل، به علت توازن تقاضای خرید با فشار فروش، نمودار بیت‌کوین – دلار سه روز پیاپی ثابت ماند. با ادامه این روند، صحنه برای یک جهش قیمت طی 24 تا 48 ساعت آینده آماده می‌شود، خصوصا اگر قیمت بسته‌شدن کندل یک‌ساعته بالاتر از 7,700 دلار باشد و سطح بعدی مقاومت 8 هزار دلار در نظر گرفته شود. این مسئله می‌تواند روند را تا پیش از پایان هفته به مقاومت 9,800 دلاری نزدیک کند.

در مقابل، در صورتیکه حمایت نتواند در 7,550 دلار حفظ شود، فرصت خرید بعدی احتمالا بین 7,120 تا 7,300 دلار خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد

عالی هستید

محمد

عالی هستید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx