15 راز موفقیت در کار و زندگی

موفقیت در زندگی

انسان موجودی کمال‌طلب است و همواره دوست دارد قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کند.

علاوه‌برآن افراد موفق همواره توسط دیگران تحسین می‌شوند و همین امر باعث می‌شود موفقیت، محبوبیت و جذابیت را نیز به همراه بیاورد.

شما نیز ممکن است بعد از ملاقات با انسان‌های موفق این سؤال به ذهنتان خطور کند که راز موفقیت در کار و زندگی توسط آنها چیست؟ یا چگونه در کار، زندگی و حتی درس و دانشگاه می‌توان به موفقیت بیشتری رسید؟

عناوین مطلب:

در این مقاله از بورسینس قصد داریم شما را به خواندن 15 توصیه، که در اکثر زمینه‌ها برای موفقیت در زندگی به شما کمک می‌کنند، دعوت کنیم.

شاید در نگاه اول بعضی از این نکات را کلیشه‌ای ببینید؛ ولی گاهی همین کلیشه‌ها هستند که زندگی‌تان را متحول می‌کنند.

چگونه در زندگی و کار موفق شویم؟

مهم نیست در حال حاضر چه تعریفی از موفقیت دارید یا توانایی‌های شما چیست، بلکه دانستن راز موفقیت افراد موفق می‌تواند به شما کمک کند.

ازاین‌رو در ادامه برخی از راهکار‌ها و رازهای موفقیت که از منابع معتبر Indeed و Oberlo برای کاربران ایرانی دست‌چین شده‌اند را با شما در میان می‌گذاریم تا راحت‌تر در مسیر موفقیت در زندگی قرار بگیرید:

1. برای موفقیت، اهدافتان را بنویسید

نوشتن هدف

یک رمز موفقیت در کار و زندگی این است که اهدافتان را بنویسید. نوشتن اهداف فقط مربوط به پول و کار نیست، اهداف می‌تواند مربوط به زندگی زناشویی، درس و روابط شما نیز باشد.

اولین کاری که صبح انجام می‌دهید، تعیین می‌کند که روزتان چگونه قرار است باشد، بنابراین ذهنتان را طوری برنامه‌ریزی کنید که از همان لحظه‌ی بیدارشدن، قوی و توانا باشد.

با این روش، قطعاً یک روز عالی و مفید خواهید داشت. حالا چطور می‌توانید چنین شرایطی را برای خودتان ایجاد کنید؟ با نوشتن اهدافتان هر روز صبح.

یک هدف خوب باید چند ویژگی مهم داشته باشد:

  1. واضح و روشن باشد
  2. دست‌یافتنی باشد
  3. برای هدف، تاریخ مشخصی در نظر گرفته شود
  4. منطقی باشد
  5. قابل اندازه گیری

وقتی هدف‌هایتان را نوشتید، دور مهم‌ترین هدفتان خط بکشید؛ هدفی که در درازمدت، بیشترین تأثیر را در زندگی‌تان خواهد گذاشت.

حالا از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟»

تمام کارها و اقداماتی را که به ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید، دور دو مورد از مهم‌ترین‌هایشان را خط بکشید و شروع کنید و تا زمانی که حداقل این دو کار مهم را انجام نداده‌اید متوقف نشوید.

این، شیوه‌ای بی‌نهایت مؤثر و عالی است که همان اول صبح شما را در شرایطی درست و مطلوب قرار می‌دهد و می تواند به یک راز موفقیت در کار شما تبدیل شود.

به‌جای اینکه صبح، سرگردان و خواب‌آلود باشید و نیم ساعت طول بکشد تا بیدار و هشیار شوید، ذهنتان را تنظیم می‌کنید تا پربازده و موفق باشد.

یک دلیل خوب دیگر برای نوشتن اهدافتان این است که با خواندنشان احساس خوبی خواهید داشت؛ جوری آنها را بنویسید که انگار همین‌الان به نتیجه رسیده‌اند.

شاید هم بهتر باشد اهدافتان را نقاشی کنید و حتی به‌صورت نمودار دربیاورید! اینکه چطور اهداف خود را روی کاغذ می‌آورید به این بستگی دارد که چگونه انگیزه می‌گیرید.

با تکرار هر روزه‌ی این نوشتن و خواندن، خوش‌فکری و مثبت‌اندیشی شما بیشتر خواهد شد و طبق اهدافتان عمل خواهید کرد.

به‌خاطر داشته باشید که اهدافی که روی کاغذ نیایند، فقط آرزو هستند و بس! قدرت و نیرویی که در نوشتن اهداف پنهان است شما را به سمت دومین شرط لازم برای موفقیت سوق می‌دهد. قبلا درباره اهداف بلندمدت و مسیر رسیدن به آن‌ها صحبت کردیم.

ریچارد برانسون می‌گوید:

رؤیاهای خود را دنبال کنید، درگیر زندگی و چیزهای جدیدی شوید که برایتان جالب است. اگر می‌خواهید کار و کسبی به راه بیندازید، مطمئن شوید که درباره سرگرمی موردعلاقه یا موضوعی باشد که برایتان جذاب است.

ریچارد برانسون

نکته مهمی که در جمله بالا وجود دارد این است که کسب‌وکاری که می‌خواهید انجام دهید حتماً باید با علاقه شما هم راستا باشد، در غیر این صورت ممکن است درآمد خوبی کسب کنید؛ اما هرگز احساس موفقیت یا خوشحالی نخواهید کرد.

درصورتی‌که یک ایده تازه و جذاب در ذهنتان دارید دست‌به‌کار شوید و آن را عملی کنید.

خیلی از افراد ایده‌های خیلی خوبی در ذهن دارند، ولی افراد اندکی می‌روند و واقعاً ایده‌هایشان را اجرا می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید به موفقیت در زندگی برسید باید جسور باشید و برای اهدافتان بجنگید.

افراد زیادی هستند که به این فکر می‌کنند که حتماً فرد دیگری قبلاً این کار را کرده، هیچ‌وقت نمی‌توان پول لازم برای این کار را فراهم کرد یا معتقد هستند نباید در زندگی خطر کرد، این دسته از افراد هرگز به موفقیت نمی‌رسند.

دست آخر کسانی شانس یک زندگی هیجان‌انگیز و پر ارزش را خواهند داشت که می‌گویند همین‌الان به دنبال اهدافم می‌روم و برای موفقیت تلاش می‌کنم.

در همین راستا مطالعه تنها شرط لازم و ضروری برای موفقیت یک کسب‌وکار را از دست ندهید.

2. به خود و اهدافتان باور داشته باشید

رمز موفقیت در زندگی این است که به خود و هدف‌هایتان باور داشته باشید و باورهایتان را قوی کنید.

اگر از افراد موفق بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باور دارند و از ابراز این باور نمی‌ترسند.

اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبولتان داشته باشد؟ وقتی دیگران از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌هایتان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید.

شاید هم به اهداف شما بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاهتان کنند؛ اما شما باتکیه‌بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی به واکنش‌ آنها بدهید، زیرا اگر نسبت به خواسته‌هایتان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند.

اگر همین امروز از چند نفر بپرسید اهدافشان چیست، احتمالاً با جملاتی شبیه «نمی‌دانم» یا جملات مبهم مواجه می‌شوید، اما باید به‌خاطر بسپارید که کشتی بدون مقصد، در دریا سرگردان خواهد بود، بنابراین بااراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید.

درصورتی‌که گام‌های محکم برای موفقیت بردارید، مردم نیز بابت اینکه شهامت دارید و دنبال رویاهایتان رفته‌اید به شما احترام خواهند گذاشت.

اهمیت باور به خود را در داستانی که پیش‌تر آن را شنیدم متوجه خواهید شد. این داستان در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدئویی کار می‌کرد.

او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر خودروهای پرسرعت و گران‌قیمت.

روزی رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و جواب مرد جوان این بود: «من دارم خودرویی را که قرار است در آینده بخرم، انتخاب می‌کنم». 

واکنش رئیس، مانند بیشتر آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد رسید و در نهایت مأیوس و ناامید خواهد شد. مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به دنبال رویایش رفت.

چند سال بعد او به همین فروشگاه برگشت تا یک فیلم ویدئویی را به آنجا برگرداند و سوار همان خودرویی بود که در آن مجله انتخابش کرده بود، درحالی‌که همکاران او هنوز به همان کارهای قبلی مشغول بودند.

حال می‌توانید تصور کنید وقتی آن‌ها او را با همان خودرویی دیدند که فکر می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی قدرتمند شروع شد.

باور به خود و هدف‌هایتان را دست‌کم نگیرید؛ زیرا اولین قدم برای رسیدن به رویاها و خواسته‌ها این است که آنها را باور و تصور کنید و به توانایی‌های خود ایمان بیاورید.

وقتی شما در ذهنتان ایمان دارید که هم‌اکنون به اهدافتان خواهید رسید، حسی از تحقق و یقین ایجاد می‌شود.

این باور و قطعیت شما را به سمت اقدام و عمل پیش می‌برد و وقتی بدانید نتیجه چه خواهد بود، خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به آن نتیجه را انجام دهید.

شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت. شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد. شما مطمئن هستید شغلی که دوست دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باور دارید لایقش هستید به دست خواهید آورد.

اگر تصاویر موفقیت‌هایتان را مدام در ذهنتان تکرار و تجسم کنید، راه‌های عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید و همین امر شما را به موفقیت نزدیک‌تر می‌کند.

ذهن ما نمی‌تواند فرق بین واقعیت و چیزی را که صرفاً تصوراتی قوی و روشن هستند تشخیص دهد، پس بهتر است رویاپردازی کنید و آن را باور داشته باشید، تصور کنید هم اکنون به خواسته‌هایتان رسیده‌اید.

اگر رویایتان ملکه‌ی ذهنتان شود، مطمئن خواهید شد که تنها نتیجه و پیشامد ممکن همین است و تلاش می‌کنید راه‌هایی را پیدا کنید تا به وقوع بپیوندد.

البته باید توجه داشته باشید که همراه با ذهنیت سازنده و درست، شما باید دست‌به‌کار شوید و اقدام کنید. برخی تصور می‌کنند اگر جایی بنشینید و خیال‌پردازی کنید دنیا دودستی خواسته‌هایشان را تقدیم‎ می‌کند، درحالی‌که چنین نیست و باید بلند شوید و دست به عمل بزنید.

در واقع با تصورکردن مداوم رویا‌هایتان نیرویی پیشران برای اقدام‌کردن در مسیر موفقیت به دست خواهید آورد.

3. برای موفقیت، روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

تاثیر برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت در زندگی
یک تجربه ساده اما مهم: برنامه ریزی کن تا موفق شوی

از خردمندی پرسیدند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن که کسی می‌تواند انجام دهد چیست؟ جوابش کوتاه، ساده و دلنشین بود: «روی خودت سرمایه‌گذاری کن.»

نام این خردمند، وارن بافت (Warren Buffett) است که از جمله موفق‌ترین کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دنیاست.

استخدام مربی شخصی، عضویت در باشگاه ورزشی، تهیه‌ی غذاهای سالم، خریدن و خواندن کتاب‌های آموزنده و مفید و پرداخت‌ هزینه‌های آموزشی ولخرجی نیستند؛ بلکه سرمایه‌گذاری‌اند: سرمایه‌گذاری روی خودتان!

بعضی از کارهایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری روی خودتان انجام دهید به شرح زیر هستند:

  • به باشگاه بروید و تمرین کنید. تمرین و ورزش باعث ترشح اندورفین شده، به شما احساس فوق‌العاده‌ای می‌دهد و راندمان و میزان انرژی‌تان را بالا می‌برد.

اگر زمانی را به ورزش اختصاص بدهید از عهده‌ی انجام کارهای روزانه‌تان بهتر برخواهید آمد و با چیزهایی که زندگی پیش پای‌تان می‌گذارد بهتر می‌توانید کنار بیایید.

یک ساعت وقت، تمام آن چیزی است که نیاز دارید. علاوه‌برآن ورزش‌کردن حس اعتمادبه‌نفس را نیز در شما به طور چشمگیری افزایش می‌دهد که همین امر در رسیدن به موفقیت نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند.

  • وقتی هنگام برگشتن از محل کار برای خرید به فروشگاه می‌روید از خودتان بپرسید: «چه غذاهایی ذهن و بدنم را تغذیه و تقویت می‌کند تا احساس و عملکرد بهتری داشته باشم؟»

با پاسخی که به این سؤال می‌دهید شرایط عالی بودن را برای خودتان فراهم می‌کنید و هوشمندانه غذاهایی را برمی‌گزینید که توانایی ذهنی و جسمی‌تان را بالا می‌برند و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

  • کتاب‌های خوب و سودمند بخوانید. تقریباً همه کتاب می‌خرند، اما تعداد کمی کتاب‌های خوب انتخاب می‌کنند و واقعاً آنها را کامل می‌خوانند.

تعداد کمی از افراد کتاب‌هایی را که خریده‌اند می‌خوانند؛ اما تعداد بسیار کمتری چیزی را که خوانده‌اند به‌خاطر می‌سپارند. فقط خواننده‌ی کتاب نباشید؛ بلکه واقعاً مطالعه کنید و توصیه‌های کتاب را در زندگی روزمره خود پیاده کنید.

دست‌کم یک ساعت در روز کتاب بخوانید. برایان تریسی سخنران انگیزشی می‌گوید:

یک ساعت مطالعه روزانه، در عرض سه سال شما را در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، بهترین خواهد کرد؛ در عرض پنج سال تبدیل به یک مرجع در کشورتان خواهید شد و در عرض هفت سال می‌توانید در زمینه کاری خود یکی از بهترین افراد در دنیا باشید.

برایان تریسی
  • هر ایده‌ای را که به ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید. هرگز خانه را بدون قلم و کاغذ ترک نکنید. معمولاً بهترین ایده‌ها در نامناسب‌ترین شرایط به ذهن خطور می‌کنند؛ یادداشتشان کنید.

فکر نکنید به یادتان خواهد ماند؛ زیرا نمی‌ماند! ضمناً یادداشت‌کردن ایده و فکر به ذهنتان اجازه می‌دهد ایده‌ها را ذخیره‌ کند و ایده‌های بیشتر و بهتری ارائه دهد.

  • یک مهارت جدید یاد بگیرید. سعی کنید هر روز یک چیز جدید یاد بگیرید. یک مهارت در روز یعنی 365 مهارت جدید در سال. حالا تصور کنید اگر همین امروز شروع کنید، یک سال بعد چطور خواهید بود؟
  • برای دل خودتان کاری انجام دهید. بله، سخت‌کوشی و پشتکار، یک عامل اساسی در موفقیت است، اما دست‌کم یک‌بار در ماه، تفریح کنید و کاری هیجان‌انگیز، مفرح و بی‌شائبه انجام دهید که به شما احساس شادابی و سرزندگی بدهد؛ خوش بگذرانید و تفریح کنید.

خواندن سرگذشت افراد سرآمد به ما در فهم راز موفقیت در کار و زندگی کمک می‌کند، زیرا این افراد کارهای کوچک اما پراهمیت زیادی را در طول زندگی خود انجام داده‌اند.

به‌عنوان‌مثال بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت هر شب قبل از خواب حدود یک ساعت راجع به‌تمامی مسائل نظیر سیاست مطالعه می‌کرد.

دانشگاه اسکس در سال 2009 مطالعاتی انجام داد که بر اساس آن 6 دقیقه مطالعه روزانه می‌تواند استرس را تا 68 درصد کاهش دهد.

از دیگر خواص مطالعه در بلندمدت، می‌توان به ممانعت و به تأخیرانداختن ابتلا به آلزایمر اشاره کرد که تقریباً اکثر انسان‌ها به هنگام پیری تا حدودی به آن مبتلا می‌شوند.

همچنین علاوه بر خواص ذکر شده برای مطالعه، مطالعه روزانه می‌تواند حافظه را قدرت بخشد و خلاقیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه انگلیس نشان می‌دهد که مطالعه روزانه تا 32 درصد احتمال ابتلا به بیماری زوال شناختی را کاهش می‌دهد، بنابراین علاوه بر موفقیت، سلامتی روان شما نیز تأمین می‌شود.

4. وقت خودتان را با موبایل، شبکه‌های اجتماعی و سریال‌ها تلف نکنید

این روزها همه ما از تلف کردن وقت خود در اینترنت، احتمالاً بیش از هر کار دیگری احساس گناه می‌کنیم. چک‌کردن مداوم اینستاگرام و سایت‌های خبری و دیدن فیلم‌های سرگرم‌کننده، می‌تواند منجر به ساعت‌ها اتلاف وقت شود.

کلیک‌کردن از یک لینک به لینک دیگر طبیعی است و در نهایت باعث می‌شود در پایان روز هیچ پیشرفتی در کار شما حاصل نشود.

اگر خودتان را از این لحاظ گناهکار می‌دانید، برنامه‌ای به نام SelfControl وجود دارد که به شما امکان می‌دهد برخی اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌ها را تا 24 ساعت مسدود کنید و در عوض وقت گران‌بهای خود را به انجام کارهای بهتر اختصاص دهید.

گاهی ممکن است بخواهید با خواندن کانال‌های موفقیت در تلگرام یا دنبال‌کردن پیج‌های انگیزشی در اینستاگرام خودتان را فریب دهید که در حال کشف راز موفقیت هستید، ولی این کار صرفاً بهانه‌ای است تا کارها را به تعویق بیندازید.

به یاد داشته باشید که عمل‌کردن بسیار مهم‌تر است و زودتر شما را به موفقیت می‌رساند.

ریچارد برانسون از کارآفرینان موفق دنیا و ثروتمند مشهور انگلیسی می‌گوید:

«مادرم، ما را طوری تربیت کرد که برویم بیرون و برای خودمان کاری بکنیم، نه اینکه بنشینیم و کارهای دیگران را تماشا و تلویزیون نگاه کنیم. به نظرم این روش تربیتی خوبی بود. من زمان زیادی را با فرزندانم در جزایر کارائیب گذرانده‌ام و در آنجا هیچ‌وقت تلویزیون نگاه نمی‌کنیم.

جزیره نکر (در جزایر ویرجین بریتانیا) جایی است که در آن خود را از دنیای بیرون جدا می‌کنم و می‌توانم دغدغه‌هایم را فراموش کنم. ولی کارهایی که می‌کنم آن‌قدر به نظرم جذاب، با‌ارزش و هیجان‌انگیز است که هیچ‌وقت نمی‌خواهم کامل فراموششان کنم. چون خود را در جایگاه قدرتمند و چالش برانگیزی می‌بینم و نمی‌خواهم این موقعیت را هدر بدهم».

بنابراین اگر شما نیز قصد دارید به موفقیت در زندگی یا کار دست یابید باید وقتی را که در شبکه‌های اجتماعی هدر می‌دهید، مدیریت کرده و فعالیت‌های سودمند را جایگزین آن‌ها کنید.

5. با خواب و استراحت کافی، خلاق‌تر و در نتیجه موفق‌تر شوید

راز خواب کافی و خلاقیت

باور کنید یا نه داشتن خواب خوب یک راز موفقیت در زندگی و کار محسوب می‌شود. اگر شب‌ها خوب نخوابید، روز بعد هم انرژی کافی برای تلاش‌کردن نخواهید داشت و از هدف‌هایتان دورتر و دورتر خواهید شد.

خواب عمیق و باکیفیت به بدن فرصت بازیابی می‌دهد، علاوه‌برآن تعادل هورمون‌های حیاتی بدن به میزان و کیفیت خواب شب بستگی دارد.

اگر شب‌ها خواب باکیفیتی ندارید، ممکن است توصیه‌های زیر برای شما سودمند واقع شود:

  • تلفن همراه خود را هنگام رفتن به تختخواب خاموش کنید. خاموش‌کردن تلفن همراه و وسایل الکترونیکی تأثیر زیادی بر بهبود کیفیت خواب دارند.

نور آزاد شده از صفحه تلفن‌های همراه باعث فرستادن پیام‌هایی به ذهن ما می‌شود که ذهن ما را فعال نگاه می‌دارد و باعث می‌شود تا دستور آزادسازی مواد شیمیایی به هنگام خواب در بدن به تعویق بیفتد و همین امر برای خواب ما مشکل‌آفرین می‌شود.

به‌این‌ترتیب اگر می‌خواهید شب‌ها راحت و آسوده بخوابید تلفن همراه خود را در اتاق دیگری و دور از دسترس خود قرار دهید.

  • قدم بزنید

قدم‌زدن قبل از خواب یکی از راه‌های بهبود خواب و طولانی‌شدن عمر است.

شب‌ها قبل از خواب مدتی را به قدم‌زدن اختصاص دهید، این کار کمک می‌کند تا بر استرس‌های روزانه غلبه کنید و بتوانید بدن را آماده استراحت کنید.

علاوه‌برآن، مطالعات اخیر نشان می‌دهند که پیاده‌روی می‌تواند خلاقیت افراد را افزایش دهد، بنابراین پیاده‌روی قبل از خواب می‌تواند بسیاری از مشکلاتی را که شما برای آن‌ها راه‌حلی پیدا نکرده‌اید، حل‌وفصل کند.

  • مدیتیشن کنید.

یک مطالعه در سال 2014 نشان می‌دهد که در بین 19 هزار مورد مطالعاتی همگی بعد از مدیتیشن به آرامش روانی رسیده بودند و در این مطالعه مدیتیشن به‌عنوان یک روش آرامش‌بخش معرفی شده است که می‌تواند کیفیت خواب شما را تا حد زیادی افزایش دهد.

تلاش کنید خوب بخوابید تا مسیر موفقیت در زندگی برای شما هموارتر شود.

شب‌ها زودتر به رختخواب بروید و سحرخیز باشید، زیرا این کار سبب می‌شود خلاقیت شما شکوفا شود و بتوانید با نوآوری بیشتری ایده‌ها و هدف‌های خود را دنبال کنید.

6. برای موفق شدن برنامه‌ریزی داشته باشید

همه ما هدف‌ها، مشغله‌ها و کارهایی زیادی داریم که باید به همه آن‌ها بپردازیم، حال تصور کنید اگر هیچ برنامه‌ریزی برای انجام آن‌ها نداشته باشیم چه چیزی نصیب ما خواهد شد؟

نه‌تنها موفقیت عاید ما نمی‌شود؛ بلکه استرس و اضطراب بر ما تسلط پیدا می‌کند و قادر نخواهیم بود کارهایمان را به‌درستی انجام دهیم.

در همین راستا مدیر شرکت اکسپرس آمریکا همواره قبل از خواب به بررسی برنامه روز بعد خود می‌پردازد و بنابراین قادر است صبح‌ها بعد از بیدارشدن بلافاصله به سراغ فعالیت روز و آنچه باید انجام دهد، برود.

مطالعات صورت‌گرفته نشان می‌دهند که آن دسته از کسانی که شب‌ها قبل از خواب برنامه روز بعدی خود را آماده می‌کنند می‌توانند به‌مراتب انسان‌های موفق‌تری باشند و بعد از مدتی می‌توانند پیشرفت‌ها و قدم‌های بزرگی در زندگی بردارند.

برای اینکه برنامه‌ریزی شما به موفقیت در زندگی و شغل‌تان منتهی شود باید آن را دقیق و درست تدوین کنید، همچنین علاوه بر برنامه‌ریزی روزانه باید برنامه‌ریزی هفتگی، ماهانه و سالانه و بلندمدت نیز داشته باشید تا مسیر موفقیت برایتان واضح‌تر شود.

ریچارد برانسون درباره برنامه‌ریزی و اهمیت آن این چنین می‌گوید:

«من لیست‌های بسیاری برای خودم تهیه می‌کنم، چون فکر می‌کنم توجه به جزئیات کوچک است که یک شرکت استثنایی را از یک شرکت متوسط متمایز می‌کند.

جزئیات خیلی مهم است و من فکر می‌کنم تعیین چالش‌ها و اهداف جدید برای خود هم مهم است. معتقدم که ابتدای سال زمان خوبی است برای اینکه اهداف پیش روی خود در طول سال را بنویسید.

اگر خود را سازماندهی نکنید و آنچه را که می‌خواهید به دست بیاورید ننویسید، خطر آن وجود دارد که زمان از چنگتان برود و چیزی زیادی به دست نیاورده باشید.»

برنامه‌ریزی را جدی بگیرید و همین امروز برای هدف‌های آینده‌تان برنامه‌ریزی کنید، زیرا برنامه‌ریزی و نظم معجزه می‌کند.

7. زیاد نگران پول نباشید و ریسک کنید

باورها را تغییر بده

درست است که در دنیای امروز پول به ابزاری قدرتمند تبدیل شده‌ است، اما باید به‌خاطر داشته باشید که اگر فقط و فقط به مول فکر کنید نمی‌توانید در زندگی‌تان موفق شوید.

سعی کنید تا جوان هستید هیچ فرصتی را از دست ندهید، حتی اگر از پایان راه مطمئن نیستید.

پتانسیل پیشرفت شما در خطرکردن و ریسک‌پذیر بودن است، بنابراین پس از اینکه به‌خوبی تحقیق کردید و از خطرات مسیر آگاه شدید، باقدرت به ماجراجویی بپردازید.

ریسک‌های حساب‌شده و هوشمندانه می‌توانند قابلیت‌های شما را ارتقا دهند و به شما نکات آموزنده زیادی یاد بدهند، حتی اگر در ابتدا پول زیادی برای شما به ارمغان نیاورند.

به‌خاطر داشته باشید که هیچ‌گاه بی‌گدار به آب نزنی، چون اگر بدون تدبیر و تعقل به هر سو بروید، مجبور می‌شوید تا آخر عمر مشغول التیام‌دادن آسیب‌هایی باشید که می‌بینید.

مارک زاکربرگ درباره اهمیت ریسک کردن می‌گوید:

بزرگ‌ترین ریسک، ریسک‌نکردن است. در دنیایی که واقعاً به‌سرعت در حال تغییر است، تنها راهبردی که مطمئناً به شکست می‌انجامد ریسک‌نکردن است.

مارک زاکربرگ

نگران پول نباشید، بلکه در عوض فرصت‌ها را با جان‌ودل بپذیرید و ریسک کنید، در این صورت خواهید دید که پول به دنبال آن خواهد آمد.

این نگرش بهترین راهی است که باعث می‌شود از فرصت‌های شغلی خود سود ببرید. به دنبال پول بودن، مخصوصاً اگر در ابتدای راه شغلی خود باشید، نتایج جالبی به دنبال ندارد و فقط سبب ناامیدشدن شما می‌شود.

بهتر است مهارت‌ها و دانش خود را تقویت کنید که در بلندمدت، هم برایتان پول به همراه می‌آورد و هم شادی و موفقیت.

8. برای موفقیت، متمرکز و با پشتکار مسیر را ادامه دهید

تفاوت شکست و پیروزی این است که بتوانید پس از زمین‌خوردن، دوباره بلند شوید و باقدرت ادامه دهید.

بله، شکست‌خوردن دردناک است و رنج زیادی به همراه دارد، اما شما باید از آسیب‌ها، دردها و افکار منفی درس بگیرید و دوباره تلاش کنید.

همه ما بارها شکست‌ خورده‌ایم، در این میان افراد موفق کسانی هستند که در هر شرایطی شانه‌های خود را بالا می‌اندازند و به مسیرشان ادامه می‌دهند، زیرا هدف آن‌ها بسیار بزرگ‌تر از شکست‌ها هستند.

پشتکار بسیار باارزش‌تر از استعداد است، زیرا دنیای پر از افراد بااستعداد است که هرگز شروع نکرده و موفق نشده‌اند.

وودی آلن در این باره می‌گوید:

«مردم همیشه به من می‌گویند که می‌خواهند یک فیلم‌نامه یا نمایشنامه یا رمان بنویسند. ولی فقط تعداد انگشت‌شماری واقعاً این کار را می‌کنند. بقیه افراد بدون اینکه به نتیجه‌ای برسند از بازی خارج می‌شوند.

آن‌ها نمی‌توانند از پس نوشتن برآیند، برای اینکه دست به عمل نمی‌زنند. وقتی شما جرئت کنید وارد گود شوید، مثلاً شروع کنید به نوشتن، نیمی از مسیر موفقیت را طی کرده‌اید.

برای همین می‌گویم 80 درصد از موفقیت حضور داشتن است. این بهترین درسی است که زندگی به شما یاد می‌دهد.»

علاوه بر تلاش و پشتکار، هنر تمرکز نیز برای موفقیت در زندگی و کسب‌وکار نقش مهمی دارد. هنگامی‌که بر کاری مشخص متمرکز شوید، بسیار بهتر و مؤثرتر عمل می‌کنید.

یک مثال روسی وجود دارد که می‌گوید: اگر به دنبال دو خرگوش بیفتید، هیچ یک را نمی‌توانید بگیرید.

در مسیر موفقیت نیز اگر خود را با اهداف مختلف و پراکنده سرگرم کنید، وقت کافی برای توجه به هیچ‌کدام را نخواهید داشت.

استیو وزنیاک می‌گوید:

اگر عاشق کاری هستید که انجام می‌دهید و حاضرید برای انجام آن هر کاری نیاز است انجام دهید، آن را در چنگ خود دارید و ارزش آن را خواهد داشت که در شب هر دقیقه از تنهایی خود را فکر کنید و فکر کنید که چه چیزی می‌خواهید طراحی کنید یا بسازید.

استیو وزنیاک

یکی از تکنیک‌هایی که به شما کمک می‌کند متمرکز درس بخوانید یا کار کنید این است که در اتاقی که فعالیت موردنظر خود را قرار می‌دهید، یک صندلی اضافه قرار دهید.

هر گاه حس کردید تمرکز خود را از داده‌اید یا خسته شده‌اید، روی آن صندلی بنشینید؛ اما به‌خاطر داشته باشید که حق استفاده از گوشی تلفن را ندارید و فقط باید روی آن صندلی بنشینید.

نشستن رو آن صندلی اضافی و هیچ کاری نکردن، به‌زودی حوصله شما را سر می‌برد و ترجیح خواهید داد دوباره‌ کار و درس خود را از سر بگیرید.

در نهایت نکته مهم این است که برای دست‌یافتن به فرمول موفقیت، پشتکار و تمرکز را فراموش نکنید.

9. مثبت‌اندیشی، راه فرصت‌ها و موفقیت را در زندگی باز می‌کند

مثبت اندیشی چه تاثیری بر موفقیت دارد؟
شاید بنظر احمقانه برسد اما مثبت اندیش باش تا موفق شوی

فرصت‌ها همیشه در اطراف ما هستند فقط باید بتوانیم آن‌ها را ببینیم و از آن‌ها نهایت استفاده را ببریم.

منفی‌نگری زندگی را برایتان به‌قدری تیره‌وتار می‌کند که نمی‌توانید ببینید چه فرصت‌هایی دقیقاً همین‌جا و پیش روی شما هستند.

برای درک تأثیر منفی‌نگری بر موفقیت و فرصت‌های خوب، فرض کنید در یک ‌جاده در حال حرکت هستید و منظره بسیار زیبایی نیز از آنجا قابل رویت است، اما مه غلیظی همه‌جا را فراگرفته و حتی پیرامون شما را ترسناک کرده است.

مه غلیظ همان منفی‌نگری است که نه‌تنها باعث می‌شود فرصت‌ها را نبینید، بلکه شما را ناامید می‌کند و از آینده می‌ترساند. از سوی دیگر وقتی نگاه مثبتی داشته باشید، می‌توانید از هر اتفاقی برای یک زندگی شاد و موفق استفاده کنید.

اگر نمی‌توانید افکار منفی را از ذهن خود دور کنید، سعی کنید یک دوره مثبت‌اندیشی را امتحان کنید. خودتان متوجه نتایج آن خواهید شد.

اریک اشمیت می‌گوید:

راهی برای بله گفتن به چیزها بیابید. به دعوت به یک کشور یا شهر جدید بله بگویید، به ملاقات یک دوست جدید بله بگویید، به یادگرفتن یک چیز جدید بله بگویید. با بله گفتن است که شغل جدید‌، و شغل بعدی، همسر و حتی بچه‌هایتان را به دست می‌آورید.

اریک اشمیت

زندگی هیچ‌وقت همه قطعات پازل را جلوی شما قرار نمی‌دهد، بلکه موفقیت شما به این بستگی دارد که بتوانید خودتان تکه‌های گم‌شده را پر کنید.

اگر صبر کنید تا همه‌ی اطلاعات لازم هر پروژه را به دست آورید، تا ابد معطل می‌شوید؛ مخصوصاً در دنیای امروزه که بازارها پیش از اینکه حتی تصور کنید، تغییر می‌کنند.

استیو جابز می‌گوید:

شما با نگاه‌کردن به جلو نمی‌توانید نقطه‌ها را به هم وصل کنید. تنها با نگاه‌کردن به عقب می‌توانید آنها را متصل کنید. بنابراین باید اعتماد کنید که این نقطه‌ها یک‌جوری در آینده‌تان به هم متصل شوند.

استیو جابز

پس عینک منفی‌نگری را از چشمان خود بردارید و باقدرت به سمت کاوش فرصت‌های جدید بروید. به‌خاطر داشته باشید که برای رسیدن به هر چیز گران‌بها باید تلاش کرد و امیدوار بود.

10. یک تغییر مثبت به وجود بیاورید و یک کار خوب انجام دهید

اگر دوست دارید در زندگی و حتی کسب‌و‌کارتان موفق شوید باید تلاش کنید یک تغییر مثبت به وجود آورید.

با انجام کارهای خوب و مفید نه‌تنها حس مفیدبودن در شما تقویت می‌شود؛ بلکه قادر خواهید بود از آن کار و تغییر مثبت در مسیر موفقیت استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید از کجا باید آغاز کنید و چه تغییری باید ایجاد نمایید می‌توانید از توصیه‌های دیگران هم استفاده کنید، اما به‌خاطر داشته باشید که نباید اجازه دهید دیگران برای شما تصمیم‌ بگیرند.

اگر اختیار زندگی و تصمیماتتان را به دست دیگران بدهید، هرگز به هدف‌هایتان نخواهید رسید.

پس از اینکه تصمیم گرفتید چه تغییری ایجاد کنید، از تمام توانتان برای تحقق آن استفاده کنید.

یک کوهنورد را در نظر بگیرید. آیا کوهنورد با برخوردن به سنگ‌های کوچک و بزرگ از صعود به قله دلسرد می‌شود؟

قطعاً خیر، بنابراین شما نیز برای رسیدن به قله‌ی موفقیت نباید دلسرد شوید. روی مشکلات کار کنید، از بازخوردها در جهت رشد بهره بگیرید و برای ایجاد یک تغییر مثبت تلاش کنید.

ریچارد برانسون می‌گوید:

«اگر می‌خواهید یک کارآفرین بشوید، اولین چیز لازم این است که ایده‌ای داشته باشید که بتواند تغییری مثبت در زندگی دیگران ایجاد کند. کسب‌وکار یعنی همین. اگر صاحب کار و کسبی باشید، در موقعیتی هستید که بتوانید تغییرات بزرگی در این دنیا ایجاد کنید.

به نظر من این برای کارمندان یک شرکت هم خوب است که از کارکردن در شرکتی که می‌دانند در دنیا کارهای خوبی انجام می‌دهد لذت ببرند».

ایده‌های خوب را انتخاب کنید و سپس به آن ایمان داشته باشید. اگر شخص احساس خوبی نسبت به کاری که می‌کند نداشته باشد و به آن افتخار نکند، انگیزه‌ای برای هیچ کاری نمی‌ماند.

باید علاقه شدیدی به کاری که می‌خواهید بکنید، داشته باشید و بتوانید دیگران را هم به آن علاقه‌مند کنید.

اگر در حال انجام یک کار خوب هستید، در مسیر موفقیت از دیگران نیز حمایت کنید تا بیش‌ازپیش لذت ببرید.

لذت‌بردن از کار بسیار مهم است، و اگر از کاری لذت نمی‌برید؛ یعنی وقت آن رسیده که به سراغ کار دیگری بروید. از راس تا پایین چرخه اداری باید از کارشان لذت ببرند تا فضای کاری دلچسبی ایجاد شود.

علاوه‌برآن، اطمینان حاصل کنید با کسانی کار می‌کنید که عمیقاً به مردم اهمیت می‌دهند، به بهترین جنبه افراد دقت می‌کنند و در عوض انتقادکردن، تشویق می‌کنند، زیرا این کارهای خوب هستید که نتایج خوب نیز به همراه دارند.

انسان‌ها چندان هم با گل‌ها فرق نمی‌کنند. اگر به یک گل آب بدهید شکوفا می‌شود و اگر آب ندهید، می‌خشکد و می‌میرد، من معتقدم که انسان‌ها هم همین‌گونه‌اند و با ایجاد تغییرات مثبت، بهتر از قبل شکوفا می‌شوند.

برای ایجاد تغییرات مثبت لازم است تا آگاهی بیشتری داشته باشید؛ از این رو توصیه می‌کنیم مطالعه بهترین کتاب های موفقیت و ثروت را از دست ندهید.

11. زمانتان را به‌درستی مدیریت کنید

تاثیر استفاده از موبایل بر موفقیت در زندگی و کار
استفاده زیاد از موبایل؛ مانع موفقیت در زندگی و کار

یک فرد موفق باید بتواند زمان خود را به‌گونه‌ای مدیریت کند که برای خانواده، دوستان و تفریحش هم وقت داشته باشد.

یکی از اولین کارهایی که به‌عنوان یک فرد موفق باید انجام داد، آموختن هنر سپردن کارها به دیگران است.

کسانی را پیدا کنید که در اداره روزانه برخی از کارها از شما بهتر باشند و با این کار وقت خود را، برای فکرکردن به موضوعات مهم‌تر یا بودن در کنار خانواده، آزاد کنید.

این کار، مخصوصاً اگر فرزند دارید، خیلی مهم است. آنها تنها چیزی هستند که وقتی شما از این دنیا بروید از شما باقی می‌ماند.

ریچارد برانسون می‌گوید:

«من می‌دانم که کارآفرین موفقی‌ هستم، ولی مطمئن نیستم که می‌توانستم مدیر خیلی موفقی هم باشم. ذهن من همیشه به آینده فکر می‌کند و به ساختن چیزهای جدید فکر می‌کنم.

فکر می‌کنم بهتر است به محض اینکه چیزی را راه انداختم، فرمان آن را به فرد دیگری بسپارم. می‌توانم بروم و بیایم و کمی دردسر هم برای کارمندانم ایجاد کنم، ولی بهتر است کسب‌وکار روزانه را به فرد دیگری محول کنم».

به یاد بسپارید داشتن یک زندگی زناشویی پربار و موفق می‌تواند در افزایش تمرکز بر روی کار به شما کمک کند.

همه ما افرادی را دیده‌ایم که پس از متأهل شدن، موفقیت خوبی به دست آورده‌اند، البته به شرطی که همسر به‌درستی و با آگاهی انتخاب شده باشد.

12. دنبال میان‌بر نگردید

همان‌طور که از قدیم گفته‌اند نمی‌شود ره صدساله را یک‌شبه طی کرد.

موفقیت مسیری طولانی است که سختی‌ها و پستی بلندی‌های زیادی هم دارد، اما تنها افرادی که از پس این چالش‌ها برآمده‌اند می‌توانند به موفقیت در زندگی و کار خود برسند.

خیلی از افراد این روزها به شما وعده می‌دهند که با چند کار ساده می‌توان ثروتمند شد یا قصد دارند پکیج‌هایی با نام رمز موفقیت در کار را به شما بفروشند، اما بسیاری از این افراد در حقیقت کمک چندانی به شما نمی‌کنند.

باید به‌خاطر داشته باشید که میان‌بری وجود ندارد، اگر به دنبال موفقیت شغلی هستید باید برای رسیدن به آن اقدام کنید و تنبلی را کنار بگذارید. اگر می‌خواهید راز موفقیت در  زندگی را دریابید باید سختی‌های آن را نیز تحمل کنید.

همین حالا تصمیم خود را بگیرید، می‌توانید امیدوار باشید که کسی یک میان‌بر جلوی پای شما بگذارد و هرگز موفق نشوید یا خودتان تلاش کنید و به موفقیت در تمام جنبه‌های زندگی دست پیدا کنید. انتخاب با خود شماست!

13. متعهد باشید

با خانواده وقت بگذرانید

مهم نیست که در چه کاری مشغول هستید و در زندگی خود چه می‌کنید، تعهد می‌تواند رسیدن شما به موفقیت را تضمین کند.

پیش‌تر به شما پیشنهاد دادیم که اهداف خود را بنویسید و برنامه‌ریزی کنید، اگر این دو کار را انجام دهید؛ اما به آن‌ متعهد نباشید رنگ موفقیت را نخواهید دید.

تعهد برای پیگیری موفقیت به شما انگیزه می‌دهد و شما را به جلو هدایت می‌کند.

روبه‌روی اهدافی که قبلاً تعیین کرده‌اید، میزان تعهد خود را بنویسید و سعی کنید انتظارات واقع‌بینانه‌ای از عملکرد خود داشته باشید، سپس به‌مرورزمان میزان تعهد خود را بالاتر ببرید.

14. عوامل حواس‌پرتی را از خود دور کنید

یک دونده را در نظر بگیرید که قصد دارد در مسابقات المپیک شرکت کند. آن دونده تنها به یک چیز فکر می‌کند، خط پایان!

سروصدای تماشاچیان، تشویق‌ها، رقیب‌ها و پرچم‌های رنگارنگ دور زمین مسابقه هیچ‌یک نمی‌تواند حواس دونده‌های ماهر را پرت کند.

اگر شما هم می‌خواهید موفق شوید باید یاد بگیرید عواملی که شما را از هدف اصلی‌تان منحرف می‌کند، نادیده بگیرید.

برای شروع بهتر است فهرستی از چیزهایی که وقت شما را هدر می‌دهد یا حواس شما را پرت می‌کند تهیه کنید. لیست شما می‌تواند شامل برنامه‌های تلویزیونی، گوشی تلفن یا حتی افراد پیرامونتان باشد.

هر چه زودتر عادات بد خود را تغییر دهید زودتر به موفقیت در زندگی و کارتان خواهید رسید. در ادامه چند نمونه از روش‌های حذف حواس‌پرتی آورده شده است:

  •  وقتی زمان تمرکز روی هدفتان فرارسید، گوشی خود را خاموش کنید و آن را در اتاق دیگری قرار دهید.
  • تلویزیون را خاموش کنید و کنترل آن را جایی دورتر از خود قرار دهید.
  • فقط با افرادی در تماس باشید که تأثیر مثبتی بر زندگی شما می‌گذارند.

15. تفریح و استراحت را دست‌کم نگیرید

تاثیر استراحت هدفمند بر موفقیت در زندگی

تمرکز روی هدف مهم است، اما وسواس داشتن رو اهداف مشکل‌زا است. تنها افرادی موفق خواهند بود که علاوه بر تلاش و کوشش برای هدفشان، به خود فرصت استراحت، تفریح و بازیابی انرژی و انگیزه را می‌دهند.

بیایید برای درک بهتر یک ورزشکار را تصور کنیم. اگر یک ورزشکار بدون استراحت دادن به عضلاتش، بدون وقفه و به طور سنگین ورزش کند بعد از مدتی دچار مشکل خواهد شد.

شما نیز اگر بی‌وقفه به هدفتان فکر کنید و به ذهن و بدنتان فرصت استراحت ندهید، دچار فرسودگی خواهید شد و نیرویی برای ادامه‌دادن نخواهید داشت.

با برقرارکردن تعادل و درنظرگرفتن تفریح درست و هدف‌مند، خود را از فرسودگی نجات داده و در مسیر رشد قرار بگیرید.

منظور از موفقیت در کار و زندگی چیست؟

تعریف دقیقی از موفقیت در دست نیست؛ زیرا موفقیت از دید هرکس متفاوت است، شاید برای یک شخص، موفقیت معادل داشتن 10 میلیارد تومان پول باشد و برای شخصی دیگر معادل قبولی در امتحانات درسی و کنکور.

در حقیقت می‌توان موفقیت را در بهترین بودن خود و به‌دست‌آوردن حس رضایت و کمال تعریف کرد.

هر چیزی که باعث می‌شود احساس رضایت و خوشحالی داشته باشید، همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید تا به گنج موفقیت دست یابید.

درهرصورت موفقیت واقعاً هیچ مرز و محدودیتی ندارد و هرکس باید باتوجه‌به علاقه و توانایی‌هایش مسیر موفقیت را پیدا کند و برای رسیدن به قله‌ها تمام تلاش خود را به کار گیرد.

دراین‌بین برخی راهکار‌ها و رازها برای موفقیت وجود دارند که به تمام افراد با هر علاقه و خصوصیتی کمک می‌کنند تا راه موفقیت در زندگی را به‌درستی طی کنند.

چرا رسیدن به موفقیت اهمیت دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم انسان‌ها موجوداتی هستند که همواره در طول زندگی خود به جستجوی کمال و برتری می‌پردازند.

کسب موفقیت باعث می‌شود احساس مهم بودن و مفیدبودن کنیم. بدون دستیابی به هیچ موفقیتی، ممکن است ناامید شویم و این‌گونه تصور کنیم که هیچ تأثیری بر جهان پیرامون خود نداریم و شاید اصلاً بدون ما جهان زیباتر باشد.

از سوی دیگر تلاش برای موفقیت باعث می‌شود بر موانع مختلف، سختی‌ها و ناملایمات زندگی و محل کار بهتر از قبل غلبه کنید و در نتیجه زندگی هدف‌مندتر و شادتری را تجربه خواهید کرد.

آیا موفقیت شانسی است؟

ممکن است هنگامی که سخن از موفقیت می‌آید با خود بگویید که افراد موفق همگی خوش‌شانس بوده‌اند که توانسته‌اند به این جایگاه برسند، اما حقیقت این است که شانس فقط به سراغ کسانی می‌رود که تا آخرین لحظه با تمام وجود تلاش کرده‌اند.

اگر نگاهی به زندگی‌نامه افراد موفق بیندازید درمی‌یابید که سخت‌کوشی، پشتکار و امید کلیدهای یافتن موفقیت هستند.

در واقع تنها افرادی راز موفقیت در زندگی و کار را کشف می‌کنند که برای دست‌یافتن به آن کوشش کرده و در مسیر خود ثابت‌قدم بوده‌اند، بنابراین اگر شما هم ‌می‌خواهید به فرمول موفقیت برسید باید با تمام توان خود قدم در مسیر بگذارید.

سؤالات متداول

یک هدف خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

 یک هدف خوب باید قابل‌اندازه‌گیری، خاص و واضح، دست‌یافتنی و معقول باشد. علاوه‌برآن باید بتوان برای آن هدف یک زمان مشخص کرد.

منظور از موفقیت در کار و زندگی چیست؟

تعبیر هر کس از موفقیت در زندگی و کار با سایر افراد متفاوت است، اما به‌طورکلی احساس خشنودی و لذت از آنچه انجام می‌دهیم می‌تواند به‌عنوان موفقیت در نظر گرفته شود.

چگونه موفق شویم؟

اگر شما نیز دوست دارید در تمام جنبه‌های زندگی موفق شوید، لازم است هدف‌مند باشید، برای هدف خود هوشمندانه تلاش کنید، مثبت فکر کنید و از شکست‌های خود درس بگیرید.

سخن پایانی

برای موفقیت در زندگی و کار لازم است تکنیک‌های موفقیت در کار و زندگی را بیاموزید و آن‌ها را در زندگی روزمره خود به‌درستی پیاده کنید.

گاهی شرایط سخت می‌شود و راه به نظر طولانی می‌آید. اما شما باید فقط ادامه دهید و از حرکت نایستید.

اهدافتان را مرور و یادآوری کنید و تجسمشان را فراموش نکنید، ناگهان وضعیتتان تغییر خواهد کرد و دوباره در مسیر درستتان قرار خواهید گرفت؛ مسیری که شما را به تعالی می‌رساند.

در این مقاله به معرفی رمز و رازهای موفقیت در زندگی پرداختیم و امیدوارم از این 15 کلید برای خلق سرنوشت و رسیدن به خواسته‌هایتان نهایت استفاده را ببرید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

50 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
نگین فرجام

سلام خسته نباشید خیلی ممنونم بابت گردآوری این مطالب مفید و ارزشمند. من خودم همیشه با نوشتن و مکتوب کردن مشکل داشتم متاسفانه اما اتفاقی تو دانشگاه کسب‌وکار اسم برنامه تو دو رو دیدم و الان بعضی از کارهامو اونجا مینویسم و بهتر پیش میرن

حاج مهدی

عالی بود تمان نکات ،جدی و بر روی زندگی اثرگذار است امیدواری کسی که این مطالب رو خوانده ازآنها به راحتی رد نشود و بادقت عمل کند….مچکرم

Zb. P

سلام خسته نباشید
لطفا بفرمایید چطور میتونیم هم تیمی داشته باشیم
ینی پیدا کردن افرادی ک واقعا دنبال موفقیت باشن ک این روزها تعدادشونم کمه؟

سیدمحمدآغا

سلام وقت تون بخیر
ببخشید منم خیلی علاقه مند هستم که در این سایت ثبت نام کنم و درامد داشته باشم اما متاسفانه من ایرانی نیستم و کد ملی ندارم. آیا راه حلی وجود داره؟

حمیدرضا

باسلام و احترام. از عوامل عدم موفقیت حسادت ،بدنامی ؛ غیبت گویی ؛نادیده گرفتن و کم توجهی روسا و مدیران نسبت به مشکلات خود میباشد من هم با توجه به مطالب مفیدتان میخواهم در رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی کرده تا موانعی راکه باعث ازبین بردن اهدافم میشه پشت سر بزارم. با توجه به جمله آموزنده من می‌توانم . با نهایت تشکر و قدردانی

امیر. از مشهد

ممنون از مقاله خوب و مفید و خیلی خیلی تاثیر گزار . من که اینقدر نا امید بود به هر کاری امیدوار شدم که هرکاری رو میشه با ارده یه قوی انجام داد. و یک ایده دارم که با امید خدا عملی میکنمش.تشکر از شما.سپاسگزارم.

روژین

خیلی ممنون عالی بود

آمنه

عالی بود🌹🙏
تشکر فراوان از شما

Mahan

عالی بود
خیلی از چیزایی رو که تو مقاله ذکر شده بود انجام می دهم
مثلا برنامه روزانه دارم
یه هدف بزرگ دارم و تمام کارهامو نسبت به اینکه منو به اون هدف نزدیک یا دور می کنه انجام میدم
سعی می کنم تسلیم نشم ، ادامه بدم و…
ممنون از شما
استفاده کردم

محمدطاها

سلام
خیلی ممنون ، خیلی عالی بود ، بازم تشکر میکنم ، موفق و موید باشید.

بهرام. حسنوند

آموزنده بود. خیلی ممنون

X

سلام
خسته نباشی
واقعا دمت گرم ک وقت میزاری برای کمک کردن ب مردم واقعا اگر همه مردم اینطور بودن دنیا طور دیگه ای بود
خیلی آموزنده بود باز ممنون

پریناز

سلام،واقعأ مطالب آموزنده ای بود،من ترس از شروع کاری رو داشتم،با خوندن این مطالب عقیده ام عوض شد و با شجاعت تمام میروم تا ایده ام رو اجرا کنم ،باز هم ممنون از مطالب پر ارزشتون🙏

مصطفی

سلام عالی بود خودم هم خیلی از این موارد را بلد بودم اما خیلی هم یاد گرفتم ممنون

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام مصطفی عزیز ، ممنون از بازخورد مثبت تون ، موفق باشید.

محسن

سلام.من هرشب قبل از خواب این مطالب رو میخونم وبعد میخوابم.عالی

داود مهدي فر

با سلام . تمام مطالب را برای فرزندانم توضیح دادم بسیار تاثیر گذار بود انشاالله بتوانند به صورت عملی پیاده سازی کنند و درآینده افرادی موفق و مفید برای خود و کشور عزیزمان ایران شوند و اگر به اهدافشان رسیدند این موفقیت را بعد ازخداوند مدیون جنابعالی هستند . لطفا اگر مطالبی در این خصوص داشتید با کمال میل استقبال می کنیم . یا علی

????هانی شاه????

سلام من یه کنکوری هستم الان فقط ۸۵ روز وقت دارم که واسه کنکور بخونم میخوام از این روشا استفاده کنم و موفق بشم
واقعا ممنونم خیلی مطالب خوب و مفیدی بود امید وارم که بتونم مسیر زندگیمو تغییر بدم
بازم ممنونم از مطالب فوق العاده تون????

مجید

سلام خوبی کلمه عبور ونام کاربری چی بنویسم ممنونم

آزاد

سلام عالی بود ممنون از رهنمودتان باعث انگیزه شد

فوادرستمی

سلام من هرکاری راشروع میکردم یادستمزدش کم بودوناامیدمیشدم یا طرف حقم ونمیداد ولی الان تویه کارتیمی شرکت کردم باشگاه مشتریان هستش که خیلی عالیه ومطمئنم که تادوماه دیگر به چیزی که میخوام دست پیدامیکنم ممنونم از مطالب خوب واموزنده شما امیدوارم که موفق باشید وبتوانید همچین مطالبهای عالی رابرای دوستان وجوانانمان بنویسید مرسی

Dayana

سلام.خسته نباشید.من تقریبا ناامید بودم اما با خواندن این مطالب واقعا امید پیدا کردم.خیلی خیلی ممنون.

محمدحسین ادیبی

سلام من در حال بنیانگذاری یک حرکت جدید در محل زندگی خود و اطراف ان هستم مطمئنم این حرکت ولو کم کم پیش میرود چون من میخواهم انرا پیش ببرم.با مطالعه مطالب 11راز موفقیت امکان ایجاد همدلی بیشتر با خودم را بدست اوردم ممنونم که در تلاش تامین چنین مطالب انگیزشی ارزشمندی هستید.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
50
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx