12 مورد از بهترین کتاب های موفقیت و ثروت

کتاب موفقیت مالی، در کسب و کار و پول

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها مسئله پول و موفقیت مالی در زندگی است.

این مسئله بخصوص در کشورهایی که وضعیت اقتصادی نامطلوب و سطح تورم بالایی دارند پررنگ‌تر است. چراکه با بالاتر رفتن قیمت‌ها قدرت خرید مردم به مرور زمان کاهش می‌یابد و باید به فکر راهکاری برای حل این مشکل باشند.

پول شاید تنها عامل ایجاد خوشبختی نباشد اما یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد رضایت و شادی در زندگی است که می‌تواند آرامش را به ما هدیه کند.

عناوین مطلب:

موفقیت مالی شخصی به ما توانایی و قدرت بیشتری در خلق آرزوها و خواسته‌هایمان می‌دهد، می‌توانیم زندگی بهتری برای خانواده خود بسازیم و آسایش و راحتی بیشتری را تجربه کنیم.

یکی از بهترین راهکارهای کسب اطلاعات هوش مالی و موفقیت در این زمینه کتاب خواندن است. این کتاب‌ها می‌توانند دیدگاه ما را نسبت به مقوله پول و موفقیت مالی تغییر دهند تا با دیدگاه تازه بتوانیم وضعیت اقتصادی خود را بهبود دهیم.

در ادامه این مقاله از بورسینس به معرفی چند مورد از معروف‌ترین کتاب‌های موفقیت می‌پردازیم تا ببینیم چگونه به موفقیت مالی برسیم.

پیشنهاد ما به دست آوردن بینشی نوین از طریق مطالعه کتاب مالی و موفقیت در این حوزه است. خواندن کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم می‌تواند به شما برای رسیدن به موفقیت مالی کمک کند.

کتابهای موفقیت

پرفروش ترین کتاب های ثروت

این روزها بازار کتاب پر از تنوع است و در هر دسته‌بندی می‌توان کتاب‌هایی با رویکردهای کاملا متفاوت و حتی متضاد پیدا کرد.

بااین‌حال تنها برخی از این کتاب‌ها هستند که به شهرت جهانی می‌رسند. در ادامه چند کتاب موفقیت مالی شخصی را بررسی می‌کنیم. این کتاب‌ها با آموزش‌های جذابی که دارند در دسته کتاب هوش مالی و موفقیت جا می‌گ

1. کتاب قطار سرعت به سوی ثروت – دارن هاردی

موفقیت مالی

یکی از مهم‌ترین روش‌های رسیدن به موفقیت مالی، کارآفرینی است. اگر می‌خواهید با دنیای کارآفرینی و زندگی پرماجرای کارآفرینان آشنا بشوید خواندن این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

در این کتاب با تصور واقعی از کارآفرینی مواجه هستید نه تصورات رؤیایی دور از واقعیت. آموزه‌های این کتاب، تجربیات شخصی دارن هاردی است و ممکن است با آنچه در دوره‌های کارآفرینی تدریس می‌شود متفاوت باشد. کتاب قطار سرعت به سوی ثروت یک کتاب موفقیت برای کارآفرینان است.

دارن هاردی متولد 1971 ایالات‌متحده، نویسنده و سخنران انگیزشی، مشاور و ناشر سابق مجله موفقیت است. همچنین در نیویورک‌تایمز نیز نویسنده بوده. او از سن 18 سالگی شروع به کسب درآمد کرد و در 24 سالگی بیش از 50 میلیون دلار در سال درآمد داشت.

دارن هاردی در این کتاب، کارآفرینی را به‌قطار وحشت تشبیه کرده که سوارشدن به آن ترسناک است. عده‌ای از آن جا می‌زنند اما آن‌قدر هیجان‌انگیز است که آدم را مسحور خودش می‌کند. و او به‌هیچ‌وجه نمی‌گوید کارآفرینی راحت است بلکه آن را کاری بسیار سخت می‌داند که افرادی سرسخت را می‌طلبد.

در این کتاب داستان موفقیت‌ها، شکست‌ها، انگیزه‌ها و چالش‌های افراد موفق نوشته‌شده که می‌تواند الگوی خوبی برای شما باشد تا بتوانید ثروت ساز باشید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که از شروع کسب‌وکار خودتان می‌ترسید، نمی‌دانید از کجا و چطور شروع کنید، در استخدام نیروی کار جدید دچار چالش هستید و می‌خواهید هیجانات خود را در این مسیر به بهترین نحو کنترل کنید این کتاب از سری دسته کتاب های موفقیت برای شماست.

دانلود PDF کتاب قطار سرعت به سوی ثروت

2. ثروتمندترین مرد بابل – جورج سمیوئل کلاسون

موفقیت مالی

می‌گویند درگذشته بابل یکی از ثروتمندترین شهرهای دنیا بوده است. داستان کتاب در 8000 سال پیش رخ می‌دهد و در مورد کارگری است که با به کار بردن روش‌هایی، ثروتمند می‌شود.

در این کتاب آن روش‌ها را با ما به اشتراک می‌گذارد. کتاب ثروتمندترین مرد بابل جزو کتاب‌های پرفروش و قدیمی است. جورج سمیوئل کلاسون نویسنده آمریکایی در سال 1874 متولد شد. او کتاب‌های زیادی درباره موفقیت مالی و اقتصادی نوشته است.

همچنین بخوانید: چطور پولدار بشم

در این کتاب ابتدا به افزایش درآمد، سپس کنترل هزینه، پس‌انداز، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد می‌پردازد و بحثی درباره روش‌های پول درآوردن ارائه نمی‌کند.

این یک کتاب برنامه ریزی مالی است که تنها به حفظ و چند برابر کردن پول با روش‌های ساده می‌پردازد. می‌توان گفت یک کتاب هوش مالی با سرفصل‌های جذاب است.

این کتاب الهام‌بخش افرادی چون رابرت کیوساکی و دونالد ترامپ بوده است.

یکی از مهم‌ترین توصیه‌های این کتاب این است؛ مراقب حقه‌بازها باشید. نباید بگذارید رؤیای ثروتمندی شمارا به راه‌هایی ببرد که سراب هستند.

مثلاً روش‌های سرمایه‌گذاری که در مورد آن‌ها اطلاعاتی نداریم همان‌قدر که می‌توانند دلربا و جذاب باشد همان‌قدر هم می‌تواند ما را به زمین بکوبد.

یک روش دیگر که در این کتاب توصیه‌شده این است که از حداقل درآمدی که داریم 10 درصدش را پس‌انداز کنیم. بعد از یک سال مال مقداری پول خواهیم داشت که می‌توانیم آن را در جای درست سرمایه‌گذاری کنیم.

دانلود PDF کتاب ثروتمندترین مرد بابل

3. اسرار ذهن میلیونر – تی هارو اکر

3

یک نمونه از کتاب های موفقیت مالی که به شهرت و محبوبیت جهانی رسید. با خواندن این کتاب می‌توانید به اسراری که باعث ثروتمند شدن افراد موفق شده پی ببرید و از آن‌ها الگوبرداری کنید. می‌گویند نویسنده با به کار بستن اسرار این کتاب توانسته در مدت دو و نیم سال میلیونر شود.

تی هارواکر سال 1954 در کانادا متولد شد و در آمریکا زندگی کرد. او از 13 سالگی شروع به کار کرد و به‌زودی تبدیل به یکی از موفق‌ترین افراد ایالات‌متحده گردید. البته یک‌بار ورشکستگی را تجربه کرد اما پس‌ازآن دوباره برخواست و تجربیات این دوره را تبدیل به ابزاری برای موفقیت دوباره خود کرد.

کتاب اسرار ذهن میلیونر او نیز بیشتر درباره دانسته‌های ما از پول است و به بررسی باورهای ذهنی افراد نسبت به مسائل مالی می‌پردازد. سپس سعی می‌کند تفاوت افراد ثروتمند و فقیر را از نظر دیدگاه‌ها و تفکرات بررسی کند.

بیشتر بخوانید: پولدارترین افراد جهان

نویسنده در بخشی از متن کتاب می‌گوید:

آدم‌های بی‌پول خودشان را قربانی شرایط و محیط می‌دانند و غر می‌زنند اما این ثروتمندان هستند که مسئولیت تغییر شرایط را پذیرفته و برای تغییر قدم برمی‌دارند. ثروتمندان هیچ‌وقت خودشان را قربانی شرایط نمی‌پندارند بلکه هر شکستی را به‌منزله تجربه‌ای برای موفقیت حساب می‌کنند

او در این کتاب یکی از تفاوت‌های اصلی بین ثروتمندان و افراد فقیر را غر زدن می‌داند که افراد فقیر مدام غر می‌زنند و از شرایط شکایت می‌کنند.

در این کتاب درباره پول توصیه می‌شود که:

  • هرچه بیشتر پول داشته باشید آزادی بیشتری دارید. می‌توانید چیزهایی که می‌خواهید را بخرید و کارهایی که دوست دارید را انجام بدهید.
  • پول کمک می‌کند تا از چیزهای بیشتر و باکیفیت‌تری در زندگی لذت ببرید، می‌توانید با کمک کردن به دیگران حس انسان‌دوستی‌تان را راضی کنید و دیگر نگران این نیستید که برای انجام کاری پول نداشته باشید.
  • درآمد شما به میزان رشد خودتان بیشتر می‌شود، اگر می‌خواهید درآمدتان بیشتر شود خودتان را رشد بدهید.

دانلود PDF کتاب اسرار ذهن میلیونر

4. پول، رهبر بازی است – آنتونی رابینز

موفقیت مالی

آنتونی رابینز را معمولاً با آموزه‌های روانشناسی کاربردی و انگیزشی، خصوصاً مجموعه کتاب‌های به‌سوی کامیابی می‌شناسیم اما او پس از سال‌ها ننوشتن، این بار در زمین دیگری بازی کرده و در این کتاب جنبه‌های دیگری از آموزه‌هایش را در کتاب‌های موفقیت مالی به نمایش گذاشته است.

کتاب پول رهبر بازی است در سال 2014 منتشر شد و در آن به مسئله پول از دیدگاه ذهن انسان می‌پردازد.

او در این کتاب که در ایران با نام‌های مختلف مانند اهرم‌های پولدار شدن، پول و آزادی مالی ترجمه‌شده، به خاطر ارتباطات وسیعی که دارد مثل یک روزنامه‌نگار حرفه‌ای با 50 ثروتمند مشهور دنیا مانند وارن بافت و … مصاحبه کرده و از تجربه‌ها، دیدگاه‌ها و راز موفقیت مالی آن‌ها نوشته است.

در این کتاب به موضوعات متنوعی مثل بدهی، دارایی، سرمایه‌گذاری، بیمه و مسائلی ازاین‌دست می‌پردازد و اصلی‌ترین علیت درونی فقر را کمبود اعتماد به نفس و ارزشمندی افراد معرفی می‌کند.

مصاحبه‌هایی که در این کتاب منتشر شده می‌تواند اهرم شما برای رسیدن به موفقیت مالی باشد.

دانلود PDF کتاب پول قاعده بازی

5. موضوع پول نیست – باب پراکتور

موفقیت مالی

به نظر می‌رسد از بین کسانی که به بحث‌های موفقیت مالی علاقه‌مندند کمتر کسی اسم باب پراکتور را نشنیده باشد. این نویسنده کانادایی در سال 1934 متولد شد و هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین مدرسان و نویسدگان کتاب های موفقیت است.

باب پراکتور یک ثروتمند خودساخته است که در فیلم راز که در سال 2006 منتشر شد نقش به سزایی داشت.

اگر به دنبال کسب تصویر ذهنی ثروتمندان هستید کتاب «موضوع پول نیست» می‌تواند چنین تصویر واضحی برای شما بسازد. این کتاب تنها راجع به پول نیست بلکه می‌توانید با استفاده از این کتاب در جنبه‌های دیگر ذهنتان هم اثر مثبت بگذارید. این کتاب حاصل سال‌ها تجربه باب پراکتور در زمینه مسائل مالی و ذهنی است.

نکته جالب در زندگی باب پراکتور این است که خواندن کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید سرآغاز تحول در او بود به شکلی که با خواندن و عمل کردن به دستورات این کتاب به نتایج فوق‌العاده‌ای رسید.

دانلود PDF کتاب موضوع پول نیست

6. بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

موفقیت مالی

یک کتاب موفقیت مالی قدیمی است که راه گشای افراد زیادی بوده است. نویسنده این کتاب را حدود 100 سال پیش منتشر کرده اما هنوز که هنوز است در آمریکا تجدید چاپ می‌شود.

ناپلئون هیل متولد 1883 ایالات‌متحده و از پیشگامان نویسندگی در حوزه موفقیت بود. او معتقد بود « لزوما همیشه قوی‌ترین‌ها و سریع‌ترین‌ها پیروز نمی‌شوند؛ پیروز کسی است که فکر کند او می‌تواند پیروز شود.».

به‌همین‌دلیل برای نوشتن این کتاب 20 سال زمان گذاشت و با حدود 500 فرد ثروتمند و مشهور مصاحبه کرد و چکیده نکاتی که از این مصاحبه‌ها به دست آورده را متن این کتاب کرده است.

پس بی‌دلیل نیست که تا سال 2016 حدود 100 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش رفت و هنوز هم جزو پرفروش‌ترین کتاب های موفقیت مالی است.

یکی از دلایل جذابیت نوشته‌های ناپلئون هیل برای خوانندگان این است که او راز شکست‌ها و موفقیت افراد مشهور را برملا می‌کند. ناپلئون هیل در این کتاب یک فرمول 13 مرحله‌ای برای رسیدن به اهداف می‌دهد.

همان‌طور که در عنوان کتاب آمده، این کتاب در مورد طرز فکر است و مسئله اصلی کتاب این است که آن چیزی که موجب ثروتمند شدن ما می‌شود طرز تفکر ماست و بهتر بگویم اتفاقات بزرگ در ذهن ما انجام می‌پذیرد. ناپلئون هیل دریکی از جملاتش می‌گوید: «هر چیزی که انسان در ذهنش باور کند، می‌تواند به آن برسد.».

دانلود PDF کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

7. پدر پولدار پدر بی‌پول – رابرت کیوساکی

موفقیت مالی

رابرت کیوساکی نویسنده این کتاب از برترین کارآفرینان و سخنرانان آمریکایی است که چاپ این کتاب او را به شهرت جهانی رساند.

او معتقد است نقش باورها و افکاری که والدین برای فرزندان خود ایجاد می‌کنند و به‌طورکلی ذهنیتی که یک فرد نسبت به پول و دنیای مالی دارد در شکل‌گیری موفقیت او بسیار اثرگذار است.

این یک کتاب هوش مالی است به شرح تقابل دو پدر می پردازد. پدر بی‌پول که پدر واقعی رابرت کیوساکی بوده و یک معلم فقیر و با ذهنیت فقیر و پدر پولدار که ذهنیت ثروتمندی دارد و الگوی او در موفقیت مالی بوده است. این فرد پدر دوست اوست.

یکی از جملات زیبا و مهم این کتاب این است که پولدارها هیچ‌وقت برای پول کار نمی‌کنند و پول برای آن‌ها کار می‌کند درحالی‌که فقرا برای پول کار می‌کنند.

کتاب پر است از جملات آموزشی این‌چنینی درباره راز موفقیت مالی:

  • ماشین و خانه شما سرمایه نیست.
  • فکر نکنید تمام پولدارها ثروت خود را از راه استثمار دیگران به دست آورده‌اند.
  • پول و ثروت بادآورده برای فقرا زیان‌آور است.

این کتاب در سال 2001 نوشته ‌شد و تا سال 2016 حدود 26 میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

آموزه‌هایی که رابرت کیوساکی، این مرد دورگه ژاپنی – آمریکایی در این کتاب ارائه کرده دیدگاه شما را به مسائل مالی تغییر می‌دهد و می‌تواند زندگی مالی شما را از این ‌رو به آن رو بکند.

حتی می‌توان از آن بعنوان یک کتاب برنامه ریزی مالی نیز نام برد.

دانلود PDF کتاب پدر پولدار پدر بی پول

8. کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز – آنتونی رابینز

نامحدود در 20 روز

اگر به دنبال یک مربی و راهنما هستید که به شما مسیر درست را نشان دهد تا بتوانید با مشکلات روبرو شوید، کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

آنتونی رابینز در این کتاب در مورد قدرت درونی، هدف گذاری برای آینده، منابع موفقیت و شکست در زندگی، تقویت نبوغ مالی و رسیدن به ثروت و توجه به سلامتی روحی و جسمی نکاتی می‌گوید که می‌توانید به کمک آنها از ترس‌ها عبور کرده و اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

رسیدن به این مرحله در زندگی همان موفقیتی است که همه به دنبال آن هستند.

این کتاب جامع با یک برنامه ریزی دقیق به مدت چهار هفته (هر هفته پنج فصل) مسیری که باید طی کنید و تمریناتی که باید انجام دهید را به شما نشان می‌دهد.

این کتاب فروش بسیار بالایی در ایران داشته است و توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است.

چند جمله جالب از کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز:

  • زندگی مقصد نیست، زندگی حرکت به سوی مقصده و باید بشه ازش لذت برد.
  • برای رسیدن به اهداف تون باید ارزش هاتونو بشناسین و توانایی تغییر اونو داشته باشید.
  • تکرار، مادر همه ترفندهاست. اگه دوست دارین فعالیتی رو کامل آموزش بگیرید و در اون به مهارت برسید باید اونا رو تکرار کنید.
  • اعتقاد یعنی اونچه شما رو مجبور به عمل می‌کنه. چیزی که بهش اعتقاد دارین دلیل اصلی بروز هر رفتاریه.

دانلود PDF کتاب موفقیت نامحدود در 20 روز

9. کتاب 12 ستون موفقیت – جیم ران، کریس وایدنر

12 ستون موفقیت

همه انسان‌ها آرزو دارند به پله‌های بالای موفقیت و خوشبختی برسند ولی فقط تعداد کمی از افراد به این مرحله و آرزو خواهند رسید؛ زیرا در واقع اکثر انسان‌ها زندگی تکراری و بی‌حاصل را انتخاب می‌کنند و استعدادها و پتانسیل‌های نامحدود دورن خود را نادیده می‌گیرند.

اگر برای شما هم این سوال مطرح است که افراد موفق چگونه می‌توانند به اهداف و آروزهای خود برسند، باید گفت این افراد با اصول موفقیت آشنا شده‌اند و توانسته‌اند شایستگی لازم برای رسیدن به آرزوهای خود را بدست آورند.

در کتاب دوازده ستون موفقیت، جیم ران و کریس وایدنر ستون‌های موفقیت را به صورت یک داستان جالب و خواندنی به شما آموزش می‌دهند که با مطالعه آن می‌توانید با اصول موفقیت آشنا شده و در زندگی از آنها استفاده کنید.

دانلود PDF کتاب دوازده ستون موفقیت

10. 365 گام تا موفقیت – آنتونی رابینز

365 گام تا موفقیت

اگر به دنبال این هستید که در زندگی تغییرات مثبتی ایجاد کنید تا به نتایج درخشانی برسید، کتاب 365 گام تا موفقیت مناسب شماست.

آنتونی رابینز، سخنران و نویسنده مشهور در حوزه موفقیت که کتاب‌های او در ایران جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ها در این زمینه است به شما یاد می‌دهد تحولی اساسی در زندگی خود به وجود آورده و تغییراتی پایدار و ماندگار ایجاد کنید.

«تغییراتی کوچک برای موفقیت‌های بزرگ» که بر روی جلد کتاب نیز به آن اشاره شده است همان چیزی است که به شما کمک می‌کند حتی در هنگام شکست هم رو به جلو حرکت کرده و در حال رشد باشید.

این همان نکته‌ای است که آنتونی رابینز به آن خوشبختی و لذت حقیقی زندگی می‌گوید.

دانلود PDF کتاب 365 گام تا موفقیت

11. کتاب موفقیت نامحدود با چشم سوم – امیر میرزاتقی

سوم 400x600 1

گاهی ممکن است در زندگی هر چقدر تلاش کنید به اهداف خود نرسید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای رسیدن به موفقیت، سلامتی، قدرت و ثروت به شما کمک کند، فعال کردن چشم سوم است.

اینکه چشم سوم چیست، چگونه می‌توان آن را فعال کرد و با کمک آن به نبوغ، شهود، ثروت و موفقیت رسید نکاتی است که در کتاب موفقیت نامحدود با چشم سوم به آن اشاره شده است.

در این کتاب نکاتی به شما گفته می‌شود که در چهل روز قادر خواهید بود این پتانسیل را در خود فعال کنید.

دانلود PDF کتاب موفقیت نامحدود با چشم سوم

12. 23 اصل موفقیت وارن بافت و دیگر نابغه‌های سرمایه گذاری – مارک تایر

23 اصل

کتاب «23 اصل موفقیت وارن بافت» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌هایی است که درمورد وارن بافت و بزرگان سرمایه گذاری نوشته شده است.

در این کتاب به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری و عادت‌های ذهنی این افراد پرداخته و درمورد ریسک‌های بزرگی که در زندگی کرده‌اند، سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام داده‌اند و نکاتی که بر آنها در طول 50 سال زندگی تمرکز کرده‌اند توضیح داده است.

این نکات و عادت‌ها در مقایسه با عادت‌های افراد معمولی خاص و منحصر به فرد اند. در این کتاب همچنین درمورد اشتباهاتی که ممکن است در معاملات سهام انجام دهید صحبت می‌کند.

مارک تایر در این کتاب به شما می‌گوید چگونه می‌توانید با انتخاب‌های درست و متفاوت، مسیر کسب موفقیت و ثروت را طی کنید. مسیرهایی که فقط نوابغ سرمایه گذاری آنها را انتخاب می‌کنند.

«23 اصل موفیت وارن بافت» شامل 2 بخش و 23 فصل است و نشر نوآور آن را منتشر کرده است. سید محمد حسینی بهشتیان و امیرکامکار نیز مترجمان این کتاب هستند.

دانلود PDF کتاب 23 اصل موفقیت وارن بافت و دیگر نابغه‌های سرمایه گذاری

نظر دیگران در مورد بهترین کتاب های موفقیت و ثروت

در ویدیو زیر کتاب های دیگری در این حوزه معرفی شده است:


در ادامه می‌توانید لیستی از بهترین کتاب موفقیت و ثروت در سایت آمازون را مشاهده کنید:

https://www.amazon.com/gp/bestsellers/books/2717/ref=pd_zg_hrsr_books

سوالات متداول

چرا موفقیت مالی مهم است؟

موفقیت مالی شخصی به ما توانایی و قدرت بیشتری در خلق آرزوها و خواسته‌هایمان می‌دهد، می‌توانیم زندگی بهتری برای خانواده خود بسازیم و آسایش و راحتی بیشتری را تجربه کنیم.

بهترین کتاب برای ثروتمند شدن کدام است؟

کتاب قطار سرعت به سوی ثروت، بیندیشید و ثروتمند شوید و در نهایت پدر پولدار پدر بی پول از 3 تا از بهترین کتاب برای پولدار شدن هستند.

بهترین راه رسیدن به موفقیت مالی چیست؟

شاید پاسخ به این سوال دشوار باشد، اما قطعا مطالعه کتاب‌های این حوزه می‌تواند کمک بسزایی به شما در این مسیر کند.

سخن آخر

در موفقیت مالی ، دانش یک سوی قضیه است و ذهنیت سوی دیگر آن. با اینکه اهمیت دانش مالی کم نیست اما داشتن ذهن ثروتمند و باورهای مالی مناسب نیز بسیار اهمیت دارد.

اگر دقت کنید در تمام این کتاب‌هایی که معرفی کردیم و از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های حوزه مدیریت مالی و موفقیت مالی شخصی هستند، روی موضوع ذهنیت ثروتمند برای رسیدن به موفقیت مالی تاکید شده است.

اگر ذهنیت ثروتمندی نداشته باشیم نمیدانیم چگونه به موفقیت مالی برسیم.

البته شخص پولدار با شخص ثروتمند متفاوت است. پول‌دار کسی است که فقط پول دارد ولی ذهنیتی درستی درباره آن ندارد.

به‌همین‌دلیل ممکن است آن را به‌راحتی از دست بدهد. اما ثروتمند خالق پول است. می‌تواند با ذهنیت ثروتمندی که دارد در هر لحظه ثروت ایجاد کند.

مهم‌ترین مسئله بعد از ذهنیت ثروتمند بحث عمل‌گرایی است. ثروتمندان عمل‌گرا هستند. کتاب‌خوان‌ها زیادند اما کسانی که به نکات گفته شده در کتاب موفقیت عمل کنند اندکند. بهتر است عملگرا باشیم تا موفقیت مالی را تجربه کنیم.

مقالات مرتبط:

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

بیشتر بخوانید:

چگونه پولدار شویم؟

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

7 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مجید

خیلی ممنون از سایت خوبتان

محمدرضا

به نظرم بهترین کتاب در حوزه مالی و پول کتاب روان شناسی پول است که نویسنده آن مورگن هازل است. واقعا کتاب عجیب و تکان دهنده ای است.

سمیرا

ممنون از آقای محمدرضا، کتاب روانشناسی پول را که نشر دوران چاپ کرده را خواندم. واقعا در زمینه پول و هوش مالی بی نظیره. قبلا کتاب پدر پولدار را هم خوانده بودم ولی مورگان هاوزل دیدگاه خیلی خاص و جالبی داره.

از سایت خوبتون ممنون که کتابهای عالی معرفی کردید

اسرا

ممنون از سایت خوبتون.

ساسان

مگه کتاب روانشناسی پول مورگان هاوزل ترجمه شده؟ خیلی در مورد این کتاب خوندم و مشتاق اومدنشم

موفق باشید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
7
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx