پلتفرم Buying.com: هر گاراژ یک مرکز توزیع تجارت الکترونیک

پلتفرم تجارت الکترونیک جهانی

دنیای تجارت الکترونیک، نحوه انجام کسب و کارها را چه در حوزه خرده‌فروشی و چه در B2B و چه در سطح محلی و جهانی متحول کرده است. قبل از ظهور اینترنت، موفقیت در خرده‌فروشی بستگی به جایگاه فروشگاه یا مغازه فرد داشت. اما امروزه اینترنت یک بازار جهانی است که حتی کوچکترین خرده‌فروشان نیز می‌توانند کالاهای خود را حتی در سطح جهان عرضه کنند.

در اینترنت دیگر جایگاه مغازه مهم نیست و شرکت‌ها محصولاتی می‌فروشند و درآمدهایی را ایجاد می‌کنند که قبل از وجود اینترنت حتی تصور آن نیز ممکن نبود.

تجارت الکترونیک به چنان بخش حیاتی از اقتصاد تبدیل شده که نمی‌تواند حد و مرزی برای آن ترسیم کرد. این صنعت طی سال‌های آینده رشد بزرگی را نیز تجربه خواهد کرد و پیش‌بینی شده بین سال‌های 2018 تا 2019 حداقل 21 درصد رشد داشته باشد.

عناوین مطلب:

با ظهور تکنولوژی بلاک‌چین، پیشروان تجارت الکترونیک تکنولوژی بلاک‌چین را به عنوان پایه و اساسی جدید برای سیستم‌های فروش آنلاین و رشد تجارت الکترونیک در سطح جهان می‌بینند.

مشکلات فعلی تجارت الکترونیک

اکوسیستم فعلی تجارت الکترونیک از اواسط دهه 1990 میلادی که اولین موج از تکنولوژی‌های اینترنت شکل گرفت همواره در حال تکامل بوده است و برندها و خرده‌فروشان بزرگی، حضور خود در سطح وب و موبایل را حفظ کرده‌اند.

در حال حاضر بازیگران بزرگی هرکدام در نقش‌های مختلف به ارائه خدمات در تجارت الکترونیک آمریکا مشغولند، Shopify برای ساخت فروشگاه، پی‌پال و Stripe برای ارائه درگاه پرداخت، Fedex و UPS برای حمل و نقل و Salesforce برای اداره فرایندهای فروش استفاده می‌شود.

اما با افزایش حجم تجارت الکترونیک در جهان که پیش‌بینی شده تا سال 2021 به بیش از 4.5 تریلیون دلار برسد، همچنان ناکارآمدی‌هایی در این حوزه وجود دارد از جمله:

  • توزیع نهایی کالاها از مرکز به دست مشتریان همچنان با مشکلات فراوانی همراه است.
  • با افزایش تعداد خریداران آنلاین، مکانیزم کارآمدی برای ارزیابی قیمت عمده‌فروشی کالاها وجود ندارد.
  • پراکندگی و گسستگی در خدمات وجود دارد به این معنی که خرده‌فروشان کوچکتر برای پیشرفت کارشان باید به طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها بطور جداگانه دسترسی یابند.
  •  در سیستم فعلی تجارت الکترونیک، بسیاری از مصرف‌کنندگان نمی‌توانند بطور مستقیم از تولیدکنندگان یا توزیع‌کنندگان بزرگ خریداری کنند، زیرا فاکتور با عنوان “حداقل تعداد سفارش” وجود دارد و بطور مثال نمی‌توان از یک تولیدکننده هارد اکسترنال بخواهید 1 عدد هارد برای شما ارسال کند.

راهکار Buying.com چیست؟

Buying.com اولین پروتکل تجارت الکترونیک است که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد بطور مستقیم از تولیدکنندگان، عمده‌فروشان و توزیع‌کنندگان خرید خود را انجام دهند.

این پلتفرم، نسل نوین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک است که قدرت تکنولوژی بلاک‌چین و نوآوری در قیمت‌گذاری، لجستیک، تجارت الکترونیک و ارزهای رمزنگاری شده را در اختیار گرفته است.

Buying.com در نظر دارد با تغییر وضع کنونی، به یک بازیگر عمده در حوزه تجارت الکترونیک تبدیل شود و راهکاری کارآمد برای اکوسیستم تجارت الکترونیک ایجاد نماید تا هم طرف عرضه و هم تقاضا، از این موضوع بهره‌مند شوند.

با مزیت‌هایی تکنولوژی بلاک‌چین، Buying.com قادر خواهد بود کارآمدی بیشتری وارد این حوزه کند که قبلا در هیچ پلتفرمی وجود نداشته است.

Buying.com در نظر دارد با نوآوری‌های زیر، عرصه تجارت الکترونیک را متحول کند:

توزیع میکرو: Buying.com با تبدیل گاراژ خانه‌ها به یک مرکز توزیع، تجارت الکترونیک را غیرمتمرکز می‌کند. علاوه بر مراکز توزیعی که توسط Buying.com اداره می‌شود، حال همه می‌توانند با خرید و نگهداری توکن‌های buy، یک Node (مشارکت‌کننده) در شبکه Buying.com باشند و از فضای خالی گاراژهایشان استفاده کنند. این نوآوری، مشکل توزیع کالا به دست خریداران آنلاین را رفع می‌کند. این ایده همانند ایده Airbnb است که افراد می‌توانند با آن، اتاق‌های خالی منزل‌شان را به دیگران اجاره دهند.

قیمت‌گذاری عمده: خریداران قادر خواهند بود قیمت کالاها را بطور مستقیم از تولیدکننده دریافت کنند، زیرا امکان رسیدن به حداقل میزان سفارش در کمترین زمان میسر خواهد بود.

لجستیک فوری: با اهرم‌ساختن تکنولوژی بلاک‌چین برای تحویل داده‌های لجستیکی، قراردادهای هوشمند و… اطلاعات کاربران به شکلی امن و سریع قابل انتقال خواهد بود. تولیدکنندگان، کسب و کارها و مصرف‌کنندگان دسترسی راحتی به داده‌های مرتبط به حمل و نقل مرسوله‌ها خواهند داشت و به این ترتیب با استفاده از بلاک‌چین، هزینه‌های دراپ‌شیپینگ کاهش خواهد یافت.

ارزهای رمزنگاری شده: پلتفرم Buying.com، ارز دیجیتال مختص خود را به عنوان خواهد داشت و برای انجام تراکنش‌ها در سیستم از آن استفاده می‌شود.

شفافیت و قابلیت حسابرسی: بهترین نوآوری‌های بلاک‌چین ترکیب خواهد شد تا به مشتریان راهکاری ایمن و بدون امکان کلاهبرداری ارائه شود که تراکنش‌ها را بطور خودکار تایید می‌کند و در عین حال سوابق شفاف و غیرقابل دستکاری از خود به جا می‌گذارد.

مزایای Buying.com

برای مصرف‌‌کنندگان

تجارت الکترونیک همتا به همتا
کمترین قیمت ممکن
دسترسی به محصولات بیشتر
راحتی انجام تراکنش
افزایش قدرت خرید

برای خرده‌فروشان

توزیع میکرو کم‌نظیر
کمترین قیمت ممکن
قابلیت خرید مستقیم از تولیدکنندگان و عمده‌فروشان اصلی
عدم نیاز به انباشته کردن انبار از کالا
راحتی ایجاد فروشگاه آنلاین

برای تولیدکنندگان

توزیع سریعتر و بیشتر نقطه به نقطه
دسترسی به بازارهای مصرف‌کنندگان
قابلیت دراپ‌شیپینگ
مشتریان بیشتر، درآمدهای بزرگتر
گسترش دسترسی در سطح جهانی

در Dropshipper.com که شریک buying.com شده است هم‌اکنون بیش از 2 میلیون آیتم برای فروش ثبت شده است و بسیاری از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان و فروشندگان تجارت الکترونیک در این سایت حضور دارند.
این همکاری استراتژیک، موجودی لازم برای اپلیکیشن اندروید و IOS پروژه buying.com را فراهم می‌کند.

سخن آخر

تجارت الکترونیک یک اقیانوس بزرگ است و فضایی آماده برای یک پلتفرم وجود دارد که بتواند کارمزد تراکنش‌ها را کاهش دهد، روش‌های حمل و نقل را بهبود بخشد، مطابق جامعه کاربرانش باشد و سرعت بالاتری داشته باشد.

Buying.com با تمرکز بر ضعف رقبای خود (سریع نبودن، بالا بودن قیمت‌ها و عدم امکان واکنش سریع) مدل کسب و کاری خود را با یک پلتفرم مبتنی بر تکنولوژی بلاک‌چین در بازار مترقی تجارت الکترونیک پیاده خواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

قصد خرید یا فروش ارز دیجیتال در ایران را دارید؟ در این سایت می‌توانید با اطمینان و با چند کلیک خرید کنید:

نام ویژگی‌هاامتیاز
نوبیتکس
  • خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی شتاب
  • بدون نگرانی از تحریم
  • معامله با کارمزد و سرعت مناسب
  • ترید ارز دیجیتال با دلار (تتر) و ریال
blankblank
صرافی خارجی MEXCblankblank
0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx