کتاب ارزهای دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول

سیر تکامل پول

مطالب زیر بخشی از کتاب الکترونیک «ارزهای دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول» است.

برای دانلود رایگان این کتاب کلیک کنید (فایل PDF با حجم 800 کیلوبایت)

سیر تکامل پول

پیدایش و رشد ارزهای دیجیتال، بخشی از تاریخ 3000 ساله تکامل پول است.

عناوین مطلب:

اصل و اساس ارزهای دیجیتال یک هوس زودگذر نیست که نابود شود، اما سرمایه‌گذاران غیرمنطقی و افرادی که طالب ثروت سریع هستند و به ارزهای اسکم هجوم آورده‌اند زیان سختی خواهند دید.

این وضعیت بسیار مشابه وضعیت سهام شرکت‌های تکنولوژی در سال 1997 است، در آن زمان همه افراد به خرید و فروش سهام شرکت‌هایی که پسوند .com داشتند روی آورده بودند ولی بعد از ریزش شدید سهام شرکت‌های تکنولوژی، افراد خیلی کمی توانستند در این قائله سرمایه خود را حفظ کنند.

در آن زمان اینترنت و داشتن سایت، به تازگی در حال شناخته شدن بود ولی مانند وضعیت اکنون ارزهای دیجیتال، بسیاری از افراد فکر می‌کردند اینترنت یک هوس و چیزی زودگذر است و تصور نمی‌کردند بتواند نقش چنین گسترده‌ای در زندگی امروزی داشته باشد.

در همان زمان نیز اسکم‌ها و شرکت‌های غیرواقعی از بین رفتند و فقط شرکت‌های معتبری مانند آمازون و گوگل برجای ماندند و ارزش آن رشد شگفت‌انگیزی پیدا کرد.

افراد خیلی کمی اعتقاد داشتند که شرکت‌هایی مانند فیسبوک، اپل، اوبر، آمازون، گوگل و… یک فرصت چندمیلیارد دلاری باشند و فقط افراد باهوش از این صنعت چندتریلیون دلاری به شکل عالی استفاده کردند.

امروز همین شرایط در حال اتفاق افتادن است، ارزهای بسیاری به دلیل هجوم سرمایه‌گذاران ایجاد شده‌اند ولی 98 درصد از آنها پایدار نخواهند ماند و از بین می‌روند و تنها تعداد خیلی کمی از ارزها رشدی عظیم و بسیار سودآور خواهند داشت.

البته مقصود ما این نیست که شما ارز دیجیتال بزرگ بعدی را بنیانگذاری کنید و همانند آمازون در دنیای ارزهای دیجیتال شوید، بلکه حتی اگر سرمایه‌گذاری کوچکی در یک ارز برنده انجام دهید، سود آن بسیار عظیم خواهد بود.

امروز نیز همانند سال‌های 1997 یا 1998 که اینترنت جدی گرفته نمی‌شد، اگر بگویید که کل ارزش یک ارز دیجیتال تریلیون‌ها دلار ارزش خواهد داشت شاید برخی از افراد به شما بخندند اما طی بیش از 5 سال آینده، رفته‌رفته این خنده‌ها محو خواهد شد و جای آنرا یک صورت مبهوت و حیرت‌زده خواهد گرفت.

امروز باید با هوش و تحقیق و بررسی، ارزهای برنده واقعی را پیدا کرد و سوار آنها شد. این همان نتیجه‌ای است که قصد داریم در این کتاب به شما کمک کنیم به آن دست یابید.

برای پی‌بردن به ارزش ارزهای دیجیتال این سوال را از خودتان بپرسید، تقاضا برای پول چقدر است؟ پول چقدر کاربرد دارد؟

مطلب مرتبط: چرا بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دارای ارزش هستند؟

تقاضا برای پول بیش از 150 تریلیون دلار است و این میزان پولی است که در کل دنیا وجود دارد. اما این پول رایج و ارزهایی مانند دلار و یورو، دارای مشکلات زیادی هستند و اگر ارز دیجیتالی وجود داشته باشد که این مشکلات را حل کند، بنابراین تقاضا برای آن ارز و آن ایده، ارزشی 150 تریلیون دلاری خواهد داشت.

پول، حبابی است که هیچگاه نمی‌ترکد

خبر خوب این است که ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده هستند و بسیاری از افرادی که درباره آنها صحبت می‌کنند واقعا آنها را درک نکرده‌اند. کتاب‌هایی درباره این ارزها وجود دارد که محتوای آنها حوصله شما را سر خواهد بود و خواندن آنها و همینطور درک نوشته‌هایشان نیز مشکل است.

اما وقتی این کتاب را تمام کردید، به یک درک عالی از نحوه کار ارزهای دیجیتال، پتانسیل‌ آنها و مزایای آنها نسبت به پول سنتی دست خواهید یافت. مهمتر از این، ایده‌هایی به ذهن‌تان خواهد رسید که با استفاده از آنها به کسب درآمد بپردازید، حتی اگر هیچ ارز دیجیتالی خریداری نکنید و قصد خریداری آنها را نیز نداشته باشید.

در همه چیزها رشدی انقلابی قرار می‌گیرد و پول نیز از این قاعده مستثنی نیست. این انقلاب به این صورت است:

خداگرائی > انسان‌گرائی > داده‌گرائی (Dataism)

الان به طور مثال یک صنعت را در نظر بگیرید، مثلا پزشکی.

اگر شما 2000 سال پیش بیمار می‌شدید، احتمالا به درگاه خدا دعا می‌کردید تا شما را از این بیماری که نصیب‌تان شده رها کند. یا اینکه تصور می‌کردید گناه کرده‌اید و خدا بایت اینکار شما را بیمار کرده تا عذاب دهد.

آن زمان بود که داروی شما به خداگرائی بستگی داشت و این باور را داشتید که یک قدرت برتر می‌تواند این مشکل و بیماری شما را حل کند.

خداگرائی جای خود را به انسان‌گرائی داد. ما به جای مراجعه به جادوگر قبلیه، به سراغ انسان‌هایی که متخصص شده بودند رفتیم تا ما را معاینه کنند. فرد متخصص نسخه را صادر می‌کرد و ما نیز داروهای تجویز شده را خریداری و استفاده می‌کردیم تا بیماری‌مان رفع شود.

این هم راه‌حل خوبی بود، اما بیماری‌ها و ناخوشی‌های زیادی وجود داشت که نمی‌توانستیم با این روش ساده آنها را درمان کنیم. زیرا انسان‌ها نیز کامل نیستند و اشتباه می‌کنند. حتی همین الان هم سالانه صدها هزار نفر به خاطر اشتباهات در پزشکی جان خودشان را از دست می‌دهند.

داده‌ها در حال حل کردن بسیاری از این مشکلات است.

به جای اینکه فقط دکتر به طور دقیق با نگاه کردن به چشم، گلو، ضربان قلب و… ما را معاینه کند، معاینه با MRI، سایر دستگاه‌های پیشرفته پزشکی و حتی با تست ژنتیکی انجام می‌شود.

در آینده نزدیک، دکترها قادر خواهند بود این اطلاعات را در یک دیتابیس وارد کنند و دیتابیس به احتمال قوی نوع بیماری شخص، داروهای موردنیاز یا جراحی و اقدامات لازم را نمایان سازد.

حتی ربات‌ها قادر خواهند بود بخشی از این فرایند درمان بیمار باشند. نتیجه این کارها، افزایش طول عمر متوسط افراد به طرز چشمگیری خواهد بود.

جنگ، درست است که یک صنعت نیست، اما همین روند انقلابی و تحول را طی می‌کند.

1400 سال قبل اگر دو قبلیه در هر جای دنیا یا دو پادشاهی برای جنگ با هم آماده می‎شدند، به درگاه خدایان دعا می‌کردند و شاید قربانی کرده و خون می‌ریختند تا خدایشان به آنها کمک کند. این اعتقاد وجود داشت که قبلیه‌ای که خدای قوی‌تری دارد در جنگ پیروز خواهد شد.

به طور مثال یکی از اسناد مقدس در هندی، درباره جنگ است. برنده چه کسی بود؟ کسی که کریشنا (خدای هندی) را داشته باشد، زیرا یک خدای قدرتمند بود.

در هر دینی جنبه‌هایی از همین موضوع را دیده‌ایم.

تا اینکه چندصد سال پیش، اسلحه اختراع شد و گلوله‌های جنگی ساخته شدند. اینجا بود که هرکس تعداد سرباز و اسلحه بیشتری و بهتری در اختیار داشت برنده جنگ می‌شد.

اما الان جنگ به چه صورت است؟ امروز جنگ دور و اطراف ماست، جنگ امروز اما مثل سابق نیست و جنگ اطلاعات است.

هر روز یک کشور (حدس بزنید کدامیک) سعی دارد که با هک کردن سیستم‌های قدیمی‌تر، تشکیلات برق‌رسانی اروپای شرقی را از کار بیندازد.

این تازه بخش بسیار کوچکی از واقعه است و بخش بزرگی از جنگ اطلاعات و داده را نمی‌بینیم. این فرایند نیز بعید است که متوقف شود و جنگ اطلاعات با قدرت تمام به جلو می‌رود.

پول نیز همین فرایند تحول را در پیش گرفته است و حتی لازم نیست که این فرایند تحول را کاملا شرح دهیم.

کافیست یک اسکناس از جیب‌تان خارج کنید، امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی را می‌بینید. پس اسکناس یک کاغذ نیست، بلکه یک قرارداد است و برای کسب درآمد نیز باید به آن و سایر انسان‌ها اعتماد کنید.

و همانطور که در مثال پزشکی عرض کردم، انسان‌ها ممکن است اشتباهاتی مرتکب شوند و اشتباهات در خصوص پول، توسط تعداد کمی از افراد مسئول، می‌تواند پیامدهای فاجعه‌باری داشته باشد که حتی یک کشور را به طور کامل محو کند.

اطلاعات.

ارزهای رمزنگاری شده نسل بعدی پول هستند.

حتما متوجه شدید که از ابتدا به جای استفاده از عبارت “ارزهای رمزنگاری شده” یا “ارزهای رمزپایه” از ارزهای دیجیتال استفاده کردیم، زیرا اعتقاد داریم عبارتی مانند “ارزهای رمزنگاری شده” برای بسیاری از مردم یک عبارت پیچیده و مبهم به حساب می‌آید و استفاده از ارز دیجیتال بسیار ساده‌تر و راحت‌تر است.

لازم نیست که پایه‌ای‌ترین اجزا و ساختار ارزهای دیجیتال را بدانید تا اهمیت آنها و دلیل شکل‌گیری‌شان را درک کنید.

تنها لازم است چیزی که در این کتاب قصد داریم بگوییم را درک کنید. این درک به شما کمک می‌کند از کلاهبرداران و ارزهای اسکم دوری کنید و شروع اصولی از یک موقعیت صحیح داشته باشید.

مطالب فوق بخشی از کتاب الکترونیک «ارزهای دیجیتال، سیر تکامل طبیعی پول» است.

محتوای کتاب ارز دیجیتال

این کتاب دارای مطالب زیر است:سیر تکامل طبیعی پول

چگونه به فردی نادان تبدیل نشویم؟
چرا ارز دیجیتال؟
حقیقت تلخ
فصل 1 : پول، حبابی است که هیچگاه نمی‌ترکد
فصل 2 : چرا ترقی ارزهای دیجیتال غیرقابل اجتناب است؟
فصل 3 : خوب، بد، زشت
فصل 4 : آلتکوین‌ها
فصل 5 : خرید، فروش و نگهداری ارز دیجیتال
فصل 6 : نگاهی به ارز اتریوم
فصل 7 : اشتباهات متداول سرمایه‌گذاران
فصل 8 : یک چرخه به شدت سودآور!
این کتاب الکترونیک برای کسانیست که قصد دارند از فرصت به وجود آمده فعلی در ارزهای دیجیتال حداکثر استفاده را ببرند

برای دانلود رایگان این کتاب کلیک کنید (فایل PDF با حجم 800 کیلوبایت)

👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻👆🏻

در ارزهای دیجیتال سرعت تغییر و پیشرفت بسیار زیاد است. برای بروز ماندن و پیگیری رشد سریع این صنعت، توصیه می‌کنیم مقالات بورسینس را دنبال کنید. برای دنبال کردن مطالب سایت بورسینس در زمینه رمزارزها (ارزهای دیجیتال) این صفحه را ببینید: دنیای ارزهای دیجیتال

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

106 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مسعود

با سلام.
مطالب خیلی ساده و روان و قابل فهم یرای خواننده است.
منتظر مطالب و آثار جدید از شما هستم.
عالی بود.
براتون آرزوی توفیق و سربلندی دارم.

رضا

سلام
کتاب ارزهای دیجیتال را خواندم
کتاب خوبی است
همه کتاب گشتم ولی تاریخ نگارش ان را ندیدم

محمد عارف "عزیزی"

با سلام و عرض ادب
از افغانستان کتاب شمارا خواندم
بسیار عالی و مسئولانه تحریر شده است.
زحمات شما خیلی با ارزش و قابل قدر است
قلم تان رسا باد.

احسان

سلام و درورد و عرض خسته نباشید
سپاس فراوان از شما.
بسیار مفید و آموزنده.

ساشا

ساشا ؛؛ايا در قانون تجارت كشور ،ماده قانوني مشخص و روشن و شفافي براي ارز ديجيتال در ايران وجوود دارد؟

نیلوفر

سلام من اتریوم ساختم طی مراحلی که گفته بود بعد از گذشت 3 هفته پول به حساب کیف پول نیومد اطلاعاتی در این مورد اگه میشه بدید مرسی

ارمین

با سلام خدمت شما بزرگوار من قصد خرید یک دستگاه ماینر را دارم میشه لطف کنید بنده را راهنمایی کنید و یا جایی مطمئن را به من معرفی کنید بینهایت سپازگزارم

محمد

سلام و درود وقت بخیر دوست گرامی . امیدوارم خوش و خرم باشید. من و برادرم مبلغ تقریبا 1.5 میلیارد داریم. البته 800 میلیون این مبلغ نقد است و مابقی جنس و در مغازه. ما می خواهیم با 800 میلیون سرمایه گذاری بکنیم . به صورت شفاف می خواستم ازتون بپرسم به نظر شما ما چه میزان در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ و این که با توجه به تمایل جدی ما برای خرید شما چه ارزهایی را پیشنهاد می دهید. ممنون خواهم شد پاسخ دهید

بهمن

کتاب مفید بود ممنون

محمد

ببخشید برای استخراج اتریوم تقریبا چقدر سرمایه لازمه. وبا چقدر سرمایه میشه شروع به کار کرد و اگر همه چی نسبی پیش بره چقدر بازدهی و سود بدنبال داره؟

کیوان

عالی بود , عالی
سپاس از شما

رضا

سلام کتاب دانلودش خطا میده

امیرمحمد

سلام خسته نباشین من امروز ۳۵تا ریپل گرفتم کلا ۱۵تا ب کیف پولم ارسال شده لطفا همراهی کنید

حسن امدادیان

سلام آقای جهاندیده .
امیدوارم خوب باشیدو سلامتی برای شما و همه ی زحمتکشان سایت وزین بورسینس برقرار باشد.
من بارها و بارها کتابی که بازحمات شما و همکارانتان به این خوبی تدوین کرده اید را هر روز میخوانم و هربار مطلب جدیدی یاد میگیرم که بروز همچین اتفاقی در ایران آن هم به فرم کتاب رایگان در دسترس همه ، صداقت و قابل اعتمادبودن تیم خوش تکنیک و پاک طینت بورسینس را به خوبی آشکار میکند که از این نظر هم خدا را شاکرم که مرا در مسیر شما قرار داد و هم از همه تیم ارجمندتان بخصوص جنابعالی سپاس فراوان دارم و اطمینان دارم منحنی پیشرفت را به سرعت و قدرت طی خواهیدکرد و این روندصعودی قطعی تان را برایتان به بهترین شکل ها آرزومندم.
پرسشهایی داشتم. اول این که میخواستم بدانم اعتبار سایت اکسکوینو جهت استفاده بعنوان کیف پول چیست و اصولا این سایت صرافی است یا کیف پول است ؟؟؟!!! و آیا مثل سایت های خارجی و والت های خارجی معتبری که مشخصاتش را در کتاب سیر تکامل طبیعی پول فرموده اید ، قابل اعتماد برای ما کاربران ایرانی داخل ایران که متاسفانه فقط کارت شتاب داریم ، هست یانه؟ و پرسش دومم که مهمتر از همه است اینکه آیا سایت شما هم همچین امکان و فیچرهایی در اختیار یوزر ایرانی میگذارد یا خیر؟ که البته اگر پاسخ پرسش دوم بنده مثبت باشد که جای بسی خرسندی است.
ارادتمند – حسن امدادیان

ارادتمند – حسن امدادیان

حسن امدادیان

ممنون از وقتی که برای پاسخ صرف کردید

علی صارمی

جناب آقای جهاندیده .باسلام واحترام.کتاب ارزشمند را دیروز آشنا شدم .خواندم وباردیگر خواهم خواند.سپاس.

احسان

سلام استاد عالی و آموزنده بود تشک که اطلاعاتتون رو در اختیار مردم قرار می دهید انشالله کیف ارزتون پر سود . سوالی داشتم نظرتون در مورد ارز ترون trx چیه

Yones

سلام اقای جهاندیده کتابتون برای من خیلی اموزنده بودممنون ازوقت بی منت برای ما گذاشتی سپاسگذارم

شهریار

سلام استاد.. کتاب خیلی عالی بود ,ساده روان و گویا بود. اگر کتاب دوم با همین سبک هم منتشر کنید فوق العاده میشد.هم ثروت معنوی شما بالا میرفت و هم اطلاعات سرمایه گذاران..تنهاسوالی داشتم درصورت امکان نظر جنابعالی در مورد ارز اینده پای نتورک خواستم ؟
سپاس از زحمات شما

حسن امدادیان

سلام من مدتی است در مورد ارز دیجیتال تحقیق وتفکر میکردم دوسه روز اخیر در اینترنت جدی تر سرچ کردم و مطالب شمارا خیلی عالی یافتم هنوز کتاب را نخوانده ام ولی دانلود کردم الان و هرچند هیچ اطلاعاتی وحتی سرمایه ای ندارم و صفروبیسواد در زمینه سرمایه و ارز هستم مطمئنم با تمرکز روی مطالب شما وتوجه به فکرهای مثبت و شخصیت انرژیک که در شما سراغ کردم بزودی شروع به رشد در این زمینه خواهم کرد وشخصا مفتخرم که با شما آشنا شدم و مطمئنم برای دانایان و گوهریان از مفاخر این مرزوبوم هستیدو درتاریخ مشاهیر ایران و جهان ، برگ زرین دیگری را ورق زده اید.آرزوی سلامتی برای امثال شما دارم هرچند که اگر خودم دیگر در بین زندگان نباشم .به خود میبالم وقتی میبینم که فرزندان این سرزمین همه جا باپشتکاروسختکوشی زندگی میکنندو به همنوعان خود و به زنجیره حیات ، زندگانی و امید میبخشند.
بابهترین آرزوها – حسن
BSc In Medical Engineering

سارا

عالی و مفید بود بسیار سپاسگزارم.

مصطفی

آقا عالی… سپاس بیکران

علی

برای آشنایی خوب بود

آرشیدا

سلام‌ انتقال پول از اتریوم به تراست والت امکان مذیر هست؟؟ادر هنگام ارسال پول به تراست والت امکان ناپدید شدن پول هست ؟

رضا

سلام کتاب شما خیلی عالی بود و بطور روان و گویا مطالب توضیح دادید. اگر میتونستید کتاب دوم با همین سبک انتشار کنید فوق العاده میشد.
ممنون از زحمات شما

مهدی

سلام من کتاب رابادقت خواندم بیشتریک نصیحت نامه بودتا یک کتاب علمی قابل استناد

مجید عباسی

سلام وخداقوت چطوری از کیف پول داخل تراس والت بیت کوین یا تتر تبدیل به ریال کنم ممنونم از پاسخ

سمیرا

من باسایت نوبیتکس نتونستم احراز کنم صفحه احراز رو باز نمیکنه واسم

علیرضا سیار

سلام. کتاب شما را خواندم خیلی عالی بود.دید خیلی خوبی نسبت به ارزهای دیجیتال واینده آنها پیدا کردم. متشکریم

حمید طالبی

سلام استاد مرسی از این که آنقدر وقت میزارید میخواستم بپرسم با صرافی های ایرانی میشه بر بستر bep2 خرید و فروش کرد ؟ اگه نه لطفاً بگید بر چه بستری به صرافیای ایرانی میشه ارز فروخت ؟

عباسی

سلام
متاسفانه هر چی رمز ورودی و ایمیل من رو برای ورد به blockchain exchange میزنم
میگه ip adress is block
چکار بایستی بکنم

ماريا

بابت كتابتون خيلى ممنون هنوز نخوندم تازه دانلود كردم ولى شديدا علاقمند به سرمايه گذارى تو اين حوزه ارزهاى ديجيتال هستم ممنون از زحماتتون

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
106
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx