تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 21 ژانویه، 1 بهمن

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

سرمایه‌ی کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها از حدود 184 میلیارد دلار در تاریخ 3 ژانویه، به 250 میلیارد دلار در تاریخ 19 ژانویه صعود کرد.

این افزایش ۳۵ درصدی تنها در طول یک بازه زمانی بسیار کوتاه رخ داد.

به یاد داشته باشید، معمولاً این چنین افزایش قیمتی سریع، پایدار باقی نمی‌ماند و در عوض اصلاح قیمت متناوب برای حفظ سلامت بازار در بلندمدت بسیار بهتر است.

عناوین مطلب:

در حال حاضر روند ارز دیجیتال بیت‌کوین به طور نسبتا دقیقی از مدل Stock-to-Flow پیروی می‌کند.

سازنده این مدل، یک تحلیل‌گر معروف به نام PlanB است که معتقد است قیمت بیت‌کوین احتمالا تا زمان کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین در ماه می سال جاری حدود 8,200 دلار باقی خواهد ماند و پس از آن، این مدل پیش‌بینی می‌کند که قیمت این ارز ظرف 2 سال به رقمی حدود 100,000 دلار خواهد رسید.

از آنجاییکه این هدف قیمتی بالایی است، تنها زمان می‌تواند اثبات کند که آیا قیمت بیت‌کوین چنین صعودی را تجربه خواهد کرد یا خیر.

در این میان، شرکت‌ سرمایه‌گذاری کوچک استرالیایی Raiz نیز از کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (آژانس ناظر مالی این کشور) مجوزی دریافت کرد که طبق آن می‌تواند خدمات صندوق بیت‌کوین را به کاربران خود ارائه دهد.

این صندوق خرد بیت‌کوین، احتمالاً در نیمه اول سال جاری راه‌اندازی خواهد شد و به طور مستقیم 5 درصد آن صرف بیت‌کوین و مابقی آن نیز در صندوق‌های معاملات ارزی سرمایه‌گذاری خواهد شد.

اگرچه میزان سرمایه‌گذاری در بخش کریپتو آن کم است، اما نکته‌ی مثبت این است که به تدریج قانون‌گذاران با ورود به این فضا موافقت نشان می‌دهند.

بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر وارد مرحله‌ی اصلاح شده است. اما باید دید که سطوح بحرانی در نمودار کریپتوکارنسی‌های اصلی کدامند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

گاوها در تاریخ 19 ژانویه به بالاتر از سطح میانگین متحرک ساده 200 روزه بر روی قیمت 9,036 دلار صعود کردند اما موفق نشدند دستاوردهای خود را حفظ کنند.

پس از آن قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به سرعت کاهش پیدا کرد و الگوی کندل استیک را شکل داد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر فعال هستند.

اکنون قیمت این کریپتوکارنسی می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 8,247 دلار افت کند، که احتمالاً به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی مثبت نیز نشان‌دهنده‌ی حاکمیت گاوهاست.

اگر قیمت بیت‌کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه منتقل کنند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال افزایش قیمت آن تا سطح 10,360.89 دلار وجود دارد.

برخلاف تصور ما، اگر خرس‌ها قیمت این ارز دیجیتال را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، افت آن تا قیمت 7,856.76 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر شکسته شود، سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 7,000 دلار خواهد بود.

در شرایط فعلی، معامله‌گران می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید خود را بر روی قیمت 7,600 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 18 و 19 ژانویه بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 173.841 دلار شکسته شد، اما نتوانست به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه در قیمت 182 دلار صعود کند.

این اتفاق نشان می‌دهد که خرس‌ها به طور تهاجمی از میانگین متحرک ساده 200 روزه دفاع می‌کنند.

قیمت این کریپتوکارنسی در تاریخ 19 ژانویه به شدت کاهش یافت اما نزدیک به سطح 157.50 دلار حمایت کسب کرد.

این موضوع نشان می‌دهد که گاوها در حال حاضر از کف‌های قیمتی برای جمع‌آوری این ارز استفاده می‌کنند.

نمودار قیمت اتریوم

با آشکار شدن خریداران نزدیک به قیمت 157.50 دلار و فروشندگان در نزدیکی میانگین متحرک ساده 200 روزه، احتمال وجود روندی خنثی برای چند روز آینده افزایش می‌یابد.

شکست این کریپتوکارنسی در بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه، ممکن است جفت ارز ETH / USD را به قیمت 197.75 دلار برساند، در حالی که شکست به زیر قیمت 157.50 دلار می‌تواند قیمت آن را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 153 دلار کاهش دهد.

روند این ارز دیجیتال در نتیجه‌ی شکست به زیر قیمت 151.829 دلار، منفی خواهد شد.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید باقی مانده خود را در قیمت 150 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) پس از شکست در بالاتر از خط گردن الگوی سر و شانه وارونه (H&S)، موفق نشد حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرد.

سپس این آلت‌کوین از سطح قیمت 0.25401 دلار کاهش یافت، و این عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

جفت ارز XRP / USD از خط گردن وضع صعودی بازگشته است، و این بیانگر این است که گاوها از افت‌های قیمتی برای جمع‌آوری این ارز استفاده می‌کنند.

نمودار قیمت ریپل

میانگین متحرک نمایی 20 روزه درست در زیر خط گردن قرار گرفته است، از این رو، این سطح به احتمال زیاد به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل خواهد کرد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند، حرکت آن به سمت قیمت 0.31503 دلار امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت ریپل را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، افت آن تا سطح 0.20041 دلار محتمل است.

در شرایط فعلی، معامله‌گران می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید خود را بر روی قیمت 0.1995 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 17 ژانویه به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 360 دلار افزایش یافت.

گاوها مجددا در تاریخ 18 ژانویه قیمت این کریپتوکارنسی را به سطوح بالاتر بردند اما نتوانستند به هدف قیمتی ما یعنی 423.40 دلار صعود کنند.

سپس قیمت بیت‌کوین کش از سطح 403.88 دلار کاهش پیدا کرد.

این بازگشت در تاریخ 18 ژانویه، قیمت این جفت ارز را به زیر 360 دلار رساند که نشان از فروشی تهاجمی در سطوح بالاتر دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در حال حاضر قیمت این ارز بین محدوده‌ی 306.78 تا 360 دلار در نوسان است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از 360 دلار بازگرداندند، ثبت مجدد قیمت 403.88 تا 423.40 دلار امکان‌پذیر است.

از سوی دیگر، شکست به زیر 306.78 دلار می‌تواند قیمت این کریپتوکارنسی را به 270.15 دلار برساند.

ما در تحلیل قبلی پیشنهاد کرده بودیم، پس از شکست قیمت بیت‌کوین کش در بالاتر از 360 دلار، معامله‌گران می‌توانند میزان حد ضرر موقعیت‌های خرید باقی‌ مانده خود را افزایش دهند.

اکنون نیز معتقدیم، احتمال اینکه قیمت به سطوح حد ضرر برسد، وجود دارد. در نتیجه، معامله‌گران باید پیش از آغاز مجدد موقعیت‌های خرید، صبر کنند تا وضع خریدی جدید شکل بگیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 18 ژانویه به زیر قیمت 255.62 دلار کاهش یافت اما در سطح 236 دلار حمایت کسب کرد (که این درست بالاتر از سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به صعود از قیمت 77.203 دلار به 458.74 دلار است).

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا حرکت صعودی این ارز را از سر بگیرند.

پیش‌بینی می‌کنیم جفت ارز BSV / USD نزدیک به قیمت 335 دلار با مانع مواجه شود.

اگر این کریپتوکارنسی از این سطح کاهش پیدا کند، احتمالاً پیش از اقدام به حرکت جهت‌دار بعدی خود، قیمت‌اش برای چند روزی تثبیت خواهد شد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر قیمت بیت‌کوین SV از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 214 دلار افت کند، دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

از آنجاییکه ما انتظار روندی خنثی برای چند روز آینده را داریم، پیشنهاد می‌کنیم معامله‌گران فعلا در حاشیه‌ی انتظار باقی بمانند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

اگرچه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 17 ، 18 و 19 ژانویه به بالاتر از سطح 60 دلار افزایش پیدا کرد، اما گاوها نتوانستند به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه صعود کنند و به قیمت 66.2486 دلار برسند.

این موضوع نشان می‌دهد که خرس‌ها به طور تهاجمی از میانگین متحرک ساده 200 روزه دفاع می‌کنند.

اکنون قیمت این کریپتوکارنسی می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند که احتمالاً به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

بازگشتی شدید از میانگین متحرک نمایی 20 روزه ممکن است برای باری دیگر قیمت لایت‌کوین را به میانگین متحرک ساده 200 روزه منتقل کند.

اگر گاوها بتوانند به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه و قیمت 66.1486 دلار صعود کنند، حرکت آن تا سطح 80.2731 دلار امکان‌پذیر است.

اگر خرس‌ها جفت ارز LTC / USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و سطح حمایت 50 دلار کاهش دهند، دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

شکست لایت‌کوین به زیر قیمت 50 دلار، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS در تاریخ 17 ژانویه از قیمت 4.0623 دلار کاهش یافت اما در 19 ژانویه بر روی میانگین متحرک ساده 200 روزه در 3.42 دلار حمایت کسب کرد.

این سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد گاوها در حال خرید در کف‌های قیمتی هستند.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا حرکت صعودی خود را از سر بگیرند.

اگر گاوها بتوانند از بازگشت فعلی بهره ببرند، انتظار داریم تلاش دیگری را در جهت صعود EOS به بالاتر از قیمت 4.24 دلار شاهد باشیم.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت این کریپتوکارنسی تا سطح 4.8710 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر این تلاش برای بازگشت تضعیف شود، جفت ارز EOS / USD ممکن است مجددا تا سطح میانگین متحرک ساده 200 روزه کاهش یابد.

نمودار قیمت EOS

به زیر این سطح، افت این ارز دیجیتال تا قیمت 3 دلار امکان‌پذیر است.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید باقی مانده‌ی خود را در قیمت 3.4 دلار دنبال کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در محدوده‌ی بین 16.50 تا 18.50 دلار قرار دارد.

خرس‌ها در تاریخ 17 تا 19 ژانویه از سطوح قیمت 18.50 دلار به طور تهاجمی دفاع کردند. سپس گاوها نیز در تاریخ 19 ژانویه در زمان افت تا سطح حمایت قدرتمند 16.50 دلار، به خرید بایننس کوین پرداختند.

این موضوع نشان می‌دهد که قیمت این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر بین محدوده‌ی 16.50 تا 18.50 دلار تثبیت شود.

شکست در بالاتر از سطح 18.50 دلار ممکن است قیمت این ارز را به میانگین متحرک ساده 200 روزه و بالاتر از آن به قیمت 21.80 دلار برساند.

از سوی دیگر، شکست به زیر قیمت 16.50 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 15.94 دلار می تواند قیمت بایننس کوین را به 14.5201 دلار کاهش دهد.

نمودار قیمت بایننس کوین

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید خود را بر روی قیمت 15.90 دلار حفظ کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار (XLM) مجددا به لحاظ میزان سرمایه‌ی بازارش در لیست 10 کریپتوکارنسی برتر قرار گرفت.

طی دو روز گذشته، گاوها موفق نشدند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند.

با این حال، نکته مثبت این است که استلار همچنان قدرت خود را حفظ کرده است، و این نشان‌دهنده‌ی خرید در کف‌های قیمتی است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند، احتمالاً جفت ارز XLM / USD حرکت صعودی خود را تا سطح 0.088708 دلار ادامه خواهد داد.

نمودار قیمت استلار

معامله‌گرانی که به توصیه قبلی ما این ارز را خریداری کرده‌اند، می‌توانند حد ضرر موقعیت‌های خرید خود را در قیمت 0.056 دلار نگه دارند.

اگر گاوها موفق نشوند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد استلار را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند (که احتمالاً به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد).

روند این جفت ارز در نتیجه‌ی شکست به زیر قیمت 0.051014 دلار، منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) نیز تازه واردی دیگر در لیست 10 کریپتوکارنسی برتر است.

در حال حاضر خرس‌ها به طور تهاجمی از مقاومت محدوده‌ی 0.0461161 دلار دفاع می‌کنند.

میانگین متحرک ساده 200 روزه نیز درست در زیر این سطح قرار دارد، از این رو، این سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 0.0461161 دلار برسانند، احتمالاً این آلت‌کوین حرکت رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت.

نمودار قیمت کاردانو

پس از شکست در بالاتر از قیمت 0.0461161 دلار، جفت ارز ADA / USD ممکن است تا سطح 0.0560221 دلار افزایش یابد.

با وجود شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی مثبت، برتری در اختیار گاوهاست.

معامله‌گران می‌توانند پیش از آغاز موقعیت‌های خرید، صبر کنند تا قیمت این ارز دیجیتال بالاتر از سطح 0.0461161 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC).

میزان حد ضرر نخست را نیز می‌توان درست در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 0.039 دلار نگه داشت.

اگر قیمت این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx