تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 5 مارس، 15 اسفند

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

Michael Sonnenschein (مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری Grayscale Investments) گفت که “بیت‌کوین همچنان در حال تقویت نقش خود به عنوان یک ذخیره‌کننده‌ی ارزش و یا یک طلای دیجیتال است.”

Sonnenschein پس از گفتگویی که با سرمایه‌گذاران سازمانی داشت، بیان کرد که او شاهد تغییر بزرگی در نگرش این بخش نسبت به بیت‌کوین بود.

به گفته‌ی او در حال حاضر، چندین سرمایه‌گذار سازمانی به دنبال افزودن کریپتوکارنسی به پرتفلیو خود هستند، با اینکه تا 12 الی 18 ماه پیش شرایط اصلا بدین صورت نبود.

عناوین مطلب:

در گزارشی، KPMG بیان کرد كه بازیکنان سازمانی نگران “امنیت ارزهاي دیجیتال خود و نگهداری مناسب آن‌ها” هستند.

Sal Ternullo (کارشناس خدمات دارایی‌های کریپتو شرکت KPMG) گفت که ” اگر ارزش ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاران سازمانی مانند پول، سهام و اوراق قرضه‌شان حفظ نشود، آنها ریسک خرید و پذیرش دارایی‌های کریپتو را نخواهند پذیرفت”.

در نتیجه برای پر کردن این شکاف، چندین بازیکن سنتی و کریپتو شروع به ارائه خدمات حضانت کرده‌اند،که به نظر می‌رسد این تجارتی سودآور خواهد بود.

Willy Woo (یکی از تحلیلگران سرشناس)، معتقد است که بیت‌کوین به زودی حرکت صعودی خود را آغاز خواهد کرد و می‌تواند به قیمت 100,000 دلار برسد.

با این حال، Peter Schiff نظری کاملاً متفاوت نسبت به او دارد.
Schiff گفت: “اگر قیمت بیت‌کوین بالا نرود، چرا باید به سمت آن رفت؟ پس پاسخ این سؤال “فروش است”.

البته لازم به ذکر است که عدم موفقیت بیت‌کوین در افزایش ارزشش به دلیل یک رویداد خاص کوتاه‌مدت، نباید معیاری برای فروش آن باشد.

برای مثال، در طی بحران مالی گذشته، بازارهای طلا و سهام بین اواسط ماه مارس تا اواسط اکتبر سال 2008 به شدت کاهش پیدا کردند. اما پس از فروکش کردن ترس‌ها و هراس‌ها، بازار طلا حرکت صعودی قدرتمندی را آغاز کرد.

اکنون اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های اصلی را با هم بررسی کنیم و ببینیم کدامیک از آنها در روندی صعودی و کدامیک در روندی نزولی حرکت می‌کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی چند روز گذشته بین محدوده‌ی 8,400 تا 9,000 دلار در نوسان بود.

این موضوع عدم اطمینان میان معامله‌گران را نشان می‌دهد، چراکه آنها اقدام به هیچ گونه حرکت جهت‌داری نمی‌کنند.

اگرچه گاوها نزدیک به قیمت 8,400 دلار مشغول خرید هستند، اما میزان خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

به همین ترتیب، خرس‌ها نیز بر روی قیمت 9,000 دلار مقاومت سختی از خود به نمایش گذاشتند اما این حرکت را با فروشی تهاجمی به زیر سطح 8,400 دلار دنبال نکردند.

نمودار

در نتیجه، جفت ارز BTC / USD طی چند روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک ساده 200 روزه در نوسان بود.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی منفی نیز نشان‌دهنده‌ی این است که خرس‌ها برتری بازار را در اختیار دارند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر 8,400 دلار کاهش دهند، افت آن تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 7,856.76 دلار امکان‌پذیر است.

چنین حرکتی نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود چراکه قیمت این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه منتقل خواهد کرد.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 9,153 دلار برسانند، نشان‌دهنده‌ی قدرت این ارز خواهد بود.

اگر قیمت بیت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح 10,000 دلار و بالاتر از آن تا 10,500 دلار افزایش پیدا کند.

معامله‌گران کوتاه‌مدت می‌توانند در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت این ارز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، با اعمال میزان حد ضرر 8,400 دلار، خرید خود را انجام دهند.

این یک معامله‌ی پر ریسک است، از این رو، پیشنهاد می‌کنیم معامله‌گران تنها از 40 درصد از اندازه معمول موقعیت معاملاتی خود استفاده کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) برای بار دیگر در تاریخ 3 مارس از مقاومت محدوده‌ی 235.70 دلار کاهش پیدا کرد.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 234.7 دلار، درست به زیر سطح مقاومت افقی قرار دارد.

بنابراین، ما انتظار داریم خرس‌ها از این سطح مقاومت به طور تهاجمی دفاع کنند.

نمودار

در این روند نزولی، گاوها نزدیک به قیمت 209.95 دلار، یک سطح حمایت ایجاد کرده‌اند.

با این حال ما انتظار داریم به زودی، سقف و یا کف این محدوده‌ی رنج فشرده شکسته شود.

اگر جفت ارز ETH / USD به زیر قیمت 209.95 دلار شکسته شود، می‌تواند تا سطح 197.75 دلار کاهش پیدا کند، که به احتمال زیاد به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 235.70 دلار شکسته شود، امکان حرکت آن به سمت قیمت 288.599 دلار وجود دارد.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند در قیمت پایانی (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از 235.70 دلار با اعمال میزان حد ضرر 208 دلار، خرید خود را انجام دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها موفق نشدند بازگشتی قدرتمند از سطح حمایت 0.22250 دلار را رقم بزنند.

این موضوع نشان می‌دهد که خریداران هیچ عجله‌ای برای شروع موقعیت‌های خرید (حتی در این سطوح) ندارند.

در حال حاضر ارز دیجیتال ریپل (XRP) یک الگوی مثلث نزولی کوچک را شکل داده است که در نتیجه شکست آن به زیر قیمت 0.22250 دلار تکمیل خواهد شد.

نمودار

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوارنسی را به زیر سطح 0.22250 دلار حفظ کنند، افت آن تا قیمت 0.20 دلار و به زیر آن تا 0.17468 دلار محتمل است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به کاهش است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر جفت ارز XRP / USD به بالاتر از میانگین‌های متحرک و مقاومت محدوده‌ی 0.26362 دلار صعود کند، دیدگاه نزولی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها نتوانستند ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را به بالاتر از کانال نزولی حرکت دهند.

این موضوع نشانگر عدم وجود خریداران در سطوح بالاتر است.
خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا این آلت‌کوین را به زیر قیمت 306.78 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال افت این کریپتوکارنسی تا قیمت 270.15 دلار وجود دارد.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به نزول است و RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

در مقابل اگر جفت ارز BCH / USD برای بار دیگر از سطح حمایت 306.78 دلار بازگردد، گاوها در جهت حرکت این ارز به بالاتر از قیمت 360 دلار، تلاش دیگری خواهند کرد.

در صورت موفقیت‌شان، صعود بیت‌کوین کش تا 400 دلار و بالاتر از آن تا 500 دلار امکان‌پذیر است.

سطح مقاومت جزئی بر روی قیمت 430 دلار وجود دارد اما ما انتظار داریم که بتواند از آن عبور کند.

پس از بسته شدن قیمت (چارچوب زمانی UTC) این جفت ارز بالاتر از سطح 360 دلار، دیدگاه ما نسبت به این ارز مثبت خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV برای بار دیگر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش پیدا کرد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال دفاعی تهاجمی از آن سطح هستند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی به زیر 236 دلار باقی بماند، تجربه‌ی مجدد کف قیمتی اخیر در 204.310 دلار امکان‌پذیر است.

نمودار

شکست بیت‌کوین SV به زیر قیمت 200 دلار نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود و ممکن است جفت ارز BSV / USD را به قیمت 173.660 دلار و پایین‌تر از آن تا میانگین متحرک ساده 200 روزه در 157.15 دلار حرکت دهد.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از قیمت 204.310 دلار بازگردد، گاوها تلاش دیگری را در جهت حرکت آن به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه انجام خواهند داد.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت این ارز دیجیتال تا سطح 301.43 دلار و بالاتر از آن تا 337.80 دلار محتمل است.

پس از بسته شدن قیمت (چارچوب زمانی UTC) این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه، دیدگاه ما نسبت به این ارز مثبت خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

اگرچه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) طی دو روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه معامله شده است، اما گاوها نتوانستند آن را به سطح 66.1486 دلار برسند.

این موضوع نشان می‌دهد که خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

اگر جفت ارز LTC / USD مجددا به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه افت کند، می‌تواند کف قیمتی اخیر یعنی 56.2430 دلار را برای بار دیگر تجربه کند.

نمودار

اگر این سطح حفظ شود، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند، اما اگر شکسته شود، احتمال کاهش آن تا قیمت 50 دلار وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 66.1486 دلار برسانند، این جفت ارز ممکن است تا قیمت 80.2731 دلار افزایش پیدا کند.

ما پیش از پیشنهاد هرگونه معامله، صبر خواهیم کرد تا وضع خریدی جدید برای این ارز دیجیتال شکل بگیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد، اما نتوانست حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرد.

این موضوع نشان‌دهنده‌ی عدم وجود خریداران در سطوح بالاتر است.

قیمت این کریپتوکارنسی ممکن است برای چند روزی بین میانگین متحرک ساده 200 روزه در 3.36 دلار و 4 دلار معامله شود.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به نزول است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

نمودار

شکست به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود که می‌تواند قیمت این جفت ارز را تا 3 دلار و به زیر آن را تا 2.4001 دلار حرکت دهد.

در مقابل، اگر جفت ارز EOS / USD بتواند به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 4 دلار افزایش یابد، حرکت آن تا سطح 4.8719 دلار امکان‌پذیر است.

ما در سطوح فعلی هیچ گونه وضع خرید قابل اعتمادی را مشاهده نمی‌کنیم، از این رو، پیشنهاد می‌کنیم معامله‌گران همچنان در حاشیه‌ی انتظار باقی بمانند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بر روی خط مقاومت کانال نزولی با فروش روبرو است.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها قدرت خود را از دست نداده‌اند و این موضوع احتمال شکست سقف قیمتی کانال را افزایش می‌دهد.

نمودار

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 20.64 دلار حرکت دهند، احتمال حرکت آن تا محدوده‌ی مقاومت 21.80 تا 23.5213 دلار وجود دارد.

بالاتر از این محدوده، روند صعودی این ارز می‌تواند به قیمت 27.1905 دلار برسد.

در مقابل، اگر جفت ارز BNB / USD نتواند به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این ارز را به زیر کف قیمتی اخیر یعنی 17.7051 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این اتفاق نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود و می‌تواند قیمت بایننس کوین را به 16.4288 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XTZ/USD :

قیمت ارز دیجیتال تزوس (XTZ) طی چند روز گذشته بین محدوده‌ی 3.011 تا 2.5263 دلار در حال تثبیت بوده است.

شکست سقف قیمت این محدوده‌ی رنج، نشانه‌ی صعود آن خواهد بود چراکه احتمال حرکت تزوس تا قیمت 3.50 دلار و بالاتر از آن تا 3.9499 دلار را افزایش می‌دهد.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

نمودار

اگر این حرکت شتابدار بتواند جفت ارز XTZ / USD را به سمت اوج قیمتی جدیدی سوق دهد، این صعود ممکن است تا قیمت 5.3735 دلار ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر گاوها نتوانند این جفت ارز را بالاتر از سطح 3.011 دلار نگه دارند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر قیمت 2.5263 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این کریپتوکارنسی ممکن است تا قیمت 1.83178720 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

چین‌لینک (LINK) روند صعودی خود را از سر گرفت و اوج قیمتی جدیدی را رقم زد.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به صعود است، و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را نزدیک به این اوج حفظ کنند، نشان‌دهنده‌ی تقاضایی بالا حتی در سطوح بالاتر خواهد بود.

هدف قیمتی نخست در این روند صعودی، سطح 5.6934 دلار و بالاتر از آن تا 7.3101 دلار است.

با این حال، اگر جفت ارز LINK / USD نتواند اوج قیمتی جدید خود را حفظ کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد آن را مجددا تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه و پایین‌تر از آن تا خط روند کاهش دهند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx