تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 7 مارس، 17 اسفند

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

تقریباً 42 درصد از عرضه کلی بیت‌کوین طی دو سال گذشته، در چرخه خرید و فروش گردش پیدا نکرده است.

این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به انتظار افزایش قیمت، بیت‌کوین خود را نگه داشته‌اند.

کاهش میزان بیت‌کوین در گردش منجر به کمبود آن می‌شود، و با رویداد کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین، میزان عرضه آن افت بیشتری پیدا خواهد کرد و این می‌تواند قیمت‌ها را افزایش دهد.

عناوین مطلب:

PlanB (خالق مدل stock-to-flow بیت‌کوین) معتقد است که “قیمت این ارز دیجیتال احتمالا پیش از دسامبر سال 2021 به بیش از 100 هزار دلار افزایش خواهد یافت”.

در حالیکه PlanB معتقد است در نتیجه‌ی کاهش پاداش استخراج بیت‌کوین قیمت‌ها افزایش خواهد یافت، Max Keiser در گزارشی بیان کرد که انتظار می‌رود بازارهای مالی به دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان، رکود پیدا کنند. این اتفاق می‌تواند به یک بحران مالی جهانی منجر شود و ممکن است قیمت بیت‌کوین را به 100,000 دلار و بالاتر از آن برساند.

با اینکه سرمایه‌گذاران کریپتو نسبت به آینده بیت‌کوین بسیار هیجان‌زده هستند، Andrew Bailey (رئیس بعدی بانک انگلستان) نسبت به خرید این ارز هشدار داد.

او گفت: “اگر می‌خواهید بیت‌کوین بخرید، باید آمادگی این را داشته باشید که تمام پول خود را از دست بدهید، چراکه بیت‌کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد.”

پیش از این، یکی از اصلی‌ترین شکایات بانک‌های مرکزی و قانون‌گذاران این بود که بیت‌کوین عمدتا توسط بازارهای سیاه استفاده می‌شوند.

با این حال، طبق گزارش Chainanalysis، در سال 2019 تنها 1.1 درصد از 1 تریلیون دلار ارزش کل معاملات کریپتوکارنسی‌ها، وارد فعالیت‌های غیرقانونی شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که عمده‌ی این طبق از دارایی در دستان بخش‌های سالمتری است.

اکنون اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر را با هم بررسی کنیم و ببینیم با شیوع ویروس کرونا روند این ارزهای دیجیتال به کدام سمت در حال حرکت هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) سقف محدوده‌ی رنج فشرده‌ی 8,400 تا 9,000 دلار را شکست اما در حال حاضر بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه در قیمت 9,135 دلار، با مقاومت جزئی روبرو است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، حرکت آن به سمت قیمت 10,000 دلار و بالاتر از آن تا 10,500 دلار امکان‌پذیر است.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به مسطح شدن است و RSI نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

برخلاف تصور ما، اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 8,400 دلار سقوط کند، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

سطح حمایت بعدی، بر روی قیمت 7,856.76 دلار است.

پیش‌بینی می‌کنیم گاوها از این سطح حمایت به طور تهاجمی دفاع کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 235.70 دلار برسانند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان دارد این کریپتوکارنسی تا سطح 277.091 دلار و پس از آن تا قیمت 288.599 دلار افزایش پیدا کند.

بنابراین، ما همچنان پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی خود در تحلیل قبلی را مدعی هستیم.

نمودار

برخلاف تصور ما، اگر جفت ارز ETH / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و یا نتواند بالاتر از سطح 235.70 دلار حفظ شود، امکان وجود روندی خنثی برای چند روز آینده وجود دارد.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، نشان‌دهنده‌ی تعادل میان دو گروه خریداران و فروشندگان است.

اگر این جفت ارز به زیر قیمت 209.95 دلار شکسته شود، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

اگر این سطح شکسته شود، سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 197.75 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) بالاتر از مثلث نزولی شکسته شده است، اما گاوها بر روی میانگین‌های متحرک در قیمت 0.25 دلار با مانعی جدی روبرو خواهند شد.

بالاتر از این سطح، سطح مقاومت بعدی بر روی خط گردن الگوی سر و شانه در قیمت 0.26362 دلار خواهد بود.

اگر جفت ارز XRP / USD از سطوح مقاومت کاهش یابد، ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از 0.26362 دلار برسانند، صعود آن تا سطح 0.28550 دلار و بالاتر از آن تا 0.31503 دلار محتمل است.

از آنجایی که این جفت ارز طی روزهای گذشته عملکرد قابل قبولی نداشته است، پیش از هرگونه معامله، صبر خواهیم کرد تا قیمت آن بالاتر از سطح 0.26362 دلار باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) از کانال نزولی خارج شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که عدم کاهش قیمت این کریپتوکارنسی به زیر سطح 306.78 دلار، خریداران را به سمت این ارز جذب کرده است.

با این حال، گاوها ممکن است بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (که درست به زیر سطح مقاومت افقی در قیمت 360 دلار قرار دارد)، با مانع مواجه شوند.

نمودار

اگر جفت ارز BCH / USD از قیمت 360 دلار کاهش یابد، احتمال وجود روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

روند این ارز دیجیتال در نتیجه‌ی شکست آن به زیر قیمت 306.78 دلار، منفی خواهد شد.

با این وجود، اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین کش را به بالاتر از سطح 360 دلار برسانند، افزایش قیمت آن تا 400 دلار و بالاتر از آن تا 428.57 دلار محتمل است.

بنابراین، معامله‌گران می‌توانند در قیمت پایانی (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از 360 دلار خرید خود را انجام دهند و میزان حد ضرر را نیز در 306 دلار دنبال کنند.

اگر قیمت این ارز دیجیتال به سطوح بالاتر افزایش یافت، می‌توان میزان حد ضرر را فشرده‌تر کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

اگرچه ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 4 مارس به زیر سطح حمایت 236 دلار شکسته شد، اما خرس‌ها نتوانستند از این فرصت بهره‌ی لازم را ببرند.

این موضوع نشان‌دهنده‌ی مقداری خرید در سطوح پایین‌تر است.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BSV / USD می‌تواند تا قیمت 337.80 دلار (با مقاومتی جزئی در 301.43 دلار) افزایش پیدا کند.

نمودار

ما انتظار داریم خرس‌ها به طور تهاجمی از قیمت 337.80 دلار دفاع کنند.

اگر قیمت این آلت‌کوین از این سطح کاهش پیدا کند، ممکن است این جفت ارز برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

اما اگر این ارز دیجیتال از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد و برای بار دیگر به زیر قیمت 236 دلار سقوط کند، نشانگر حضور فروشندگان در سطوح بالاتر خواهد بود.

شکست بیت‌کوین SV به زیر سطح حمایت 200 دلار، نشانه‌ای بسیار منفی است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 4 مارس توانست سطح حمایت موجود بر روی میانگین متحرک ساده 200 روزه را حفظ کند، که این منجر به اندکی خرید شد.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 66.1486 دلار برسانند، اما ما پیش‌بینی می‌کنیم خرس‌ها بر روی این سطح از خود مقاومت سختی نشان دهند.

اگر جفت ارز LTC / USD از قیمت 66.1486 دلار کاهش یابد، ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار

در روند نزولی، شکست لایت‌کوین به زیر قیمت 56.243 دلار، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

با این حال، اگر گاوها بتوانند این جفت را به بالاتر از قیمت 66.1486 دلار حرکت دهند، احتمالاً تا سطح 80.2741 دلار افزایش خواهد یافت.

معامله‌گران می‌توانند در قیمت پایانی (چارچوب زمانی UTC) بالاتر از 66.1486 دلار، با میزان حد ضرر نخست 56 دلار، خرید خود را انجام دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS بالاتر از خط روند نزولی شکسته شده است که این نشان می‌دهد خریداران در حال بازگشت به بازار هستند.

با این حال، این بازگشت آسان نخواهد بود چراکه خرس‌ها از مقاومت محدوده‌ی 4 دلار به گونه‌ای تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر جفت ارز EOS / USD از قیمت 4 دلار کاهش پیدا کند، ممکن است تا میانگین متحرک ساده 200 روزه در 3.3 دلار افت کند و قیمت آن برای چند روزی بین این دو سطح تثبیت شود.

شکسته شدن این کریپتوکارنسی به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

نمودار

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از 4 دلار برسانند، حرکت آن تا سطح 4.4124 دلار و بالاتر از آن تا 4.8719 دلار امکان‌پذیر است.

گاوها می‌توانند موقعیت‌های خرید خود را در قیمت پایانی (چارچوب زمانی UTC) بالاتر از 4 دلار آغاز کنند و میزان حد ضرر را نیز در 3.3 دلار نگه دارند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بالاتر از کانال نزولی و همچنین میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شد، که این نشانه‌ای مثبت است.

با این حال، ما انتظار داریم خرس‌ها بر روی قیمت 21.80 دلار و بالاتر از آن در 23.5213 دلار مقاومت سختی از خود نشان دهند.

اگر جفت ارز BNB / USD از سطوح مقاومت کاهش پیدا کند، ممکن است قیمت آن برای چند روزی تثبیت شود.

نمودار

شکست این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 23.5213 دلار، ممکن است قیمت آن را به سمت 27.1905 دلار و بالاتر از آن تا 32 دلار حرکت دهد.

از سوی دیگر، شکست بایننس کوین به زیر کف قیمتی اخیر یعنی 17.7051 دلار، نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

ما پیش از پیشنهاد هرگونه معامله، صبر خواهیم کرد تا وضع خریدی جدید برای این ارز دیجیتال شکل بگیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XTZ/USD :

ارز دیجیتال تزوس (XTZ) در تاریخ 4 مارس، بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 3.011 دلار شکسته و بسته شد (چارچوب زمانی UTC)، در نتیجه پیشنهاد خرید عنوان شده‌ی ما در تحلیل قبلی فعال شد.

خرس‌ها تلاش کردند در تاریخ 5 مارس قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 3.011 دلار کاهش دهند، اما گاوها از سطوح شکست دفاع کردند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از سطح 3.3367 دلار برسانند، حرکت آن تا قیمت 3.585 دلار و بالاتر از آن تا 3.9499 دلار محتمل است.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به افزایش کرده است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در دست دارند.

معامله‌گران می‌توانند در شرایط فعلی، میزان حد ضرر را برای موقعیت‌های خرید خود در قیمت 2.70 دلار دنبال کنند.

اگر خرس‌ها جفت ارز XTZ / USD را به زیر سطح حمایت بحرانی 3.011 دلار کاهش دهند و آن را حفظ کنند، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر گاوها بر روی سطح روانی 5 دلار، با مقاومت سختی روبرو هستند.

با این حال، نکته مثبت این است که خریداران برای بستن موقعیت‌های خرید خود فعلا عجله‌ای ندارند.

اگر قیمت ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) در نزدیکی اوج قیمتی‌اش تثبیت شود، احتمال شکست آن به سمت رکوردی جدید افزایش خواهد یافت.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 5 دلار برسانند، هدف قیمتی بعدی آن، سطح 5.6934 دلار و بالاتر از آن تا 7.3101 دلار است.

نمودار

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی مثبت، نشان می‌دهد که گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند.

با این وجود، اگر خرس‌ها جفت ارز LINK / USD را به زیر قیمت 4.50 دلار کاهش دهند، امکان افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه در 4.16 دلار وجود دارد.

ما پیش از پیشنهاد هرگونه معامله، صبر خواهیم کرد تا وضع خریدی جدید برای این ارز دیجیتال شکل بگیرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx