رشد قیمت 200 درصدی تزوس و ثبت رکوردهای جدید

تحلیل ارز دیجیتال

پس از جهش 207 درصدی قیمت بعد از پنج‌شنبه سیاه، تزوس اخیرا یک پول بک 5.69 درصدی را تجربه کرده است. اما آیا می‌توان گفت رکوردشکنی جهش قیمت این رمزارز پایان یافته است؟

پس از 12 مارس که تزوس به پایین‌ترین قیمت خود (0.93 دلار) در سال 2020 رسید، این رمزارز اخیرا با رشدی 207 درصدی به اوج قیمت خود (3.96 دلار) رسیده است. اکنون تنها پرسشی که برای سرمایه‌گذاران وجود دارد این است که آیا قیمت دوباره افت خواهد کرد؟

chart1 3 عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: Coin360

عناوین مطلب:

معمولا چنین حرکات قیمت شدیدی باعث رشد بیش از اندازه قیمت می‌شوند و هنگامی که دارایی بیش از حد خریده شود، معامله‌گران تصمیم می‌گیرند کسب سود کنند. در حال حاضر، تزوس با اندکی اصلاح روبرو شده که بعد از رسیدن به اوج قیمت این ماه در 2.90 دلار باعث یک پول بک 5.69 درصدی شده است. اما آیا این روند صعودی رو به پایان است یا یک دوره تثبیت قیمت در راه است؟

برای پاسخ به این پرسش باید نگاهی دقیق‌تر به نمودارها بیندازیم.

chart2 2 نمودار یک‌روزه بیت‌کوین – تتر. منبع: TradingView

گرچه تزوس در نمودارهای دو جفت ارز بیت‌کوین و تتر عملکرد چشمگیری نشان داده است، اما این آلت کوین نیز درست مانند بیت‌کوین و بسیاری دیگر از کوین‌ها اکنون با مقاومت 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی روبرو است.

همانطور که در نمودار یک‌روزه مشاهده می‌کنید، تزوس در 2.85 دلار و پیش از یک پول بک تا زیر سطح 61.8 درصدی فیبوناچی، یک الگوی انبرک بالایی (tweezer-top) ایجاد کرد. حرکت اخیر قیمت تزوس بالاتر از 2.58 دلار قیمت این کوین را به بالای کانال صعودی رساند. اما پیش از این حرکت، در هر 25 درصد افزایش قیمت، روند مجددا به حمایت زیرین نزدیک می‌شد. بنابراین، پول بک حال حاضر را نیز می‌توان تنها تکراری از روند قبلی قیمت دانست.

در حال حاضر، قیمت این کوین توسط حجم بالای VPVR (اندیکاتور محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات) در 2.72 دلار نگه داشته شده است. اما افت قیمتی پایین‌تر از این سطح احتمالا باعث رساندن قیمت به بالای کانال صعودی می‌شود که حمایتی 2.59 دلاری دارد. پایین‌تر از این، معامله‌گران به دنبال برگشت قیمتی در سطح 50 درصدی فیبوناچی (2.44 دلار) هستند. زیر سطح 50 درصدی فیبوناچی حمایت دیگری در 2.35 دلار وجود دارد. شاخص قدرت نسبی اندکی افت داشته اما بالاتر از خط روند صعودی و در منطقه صعودی قرار گرفته است.

chart3 3 نمودار چهار ساعته بیت‌کوین – تتر. منبع: TradingView

در بازه زمانی چهار ساعته، معامله‌گران متوجه خواهند شد که میانگین متحرک همگرایی واگرایی تا زیر خط سیگنال افت داشته و حجم خرید بالا که باعث رساندن قیمت به بالاترین قیمت روز شده کاهش پیدا نکرده است. در حال حاضر، تزوس پایین‌تر از میانگین متحرک باند بولینگر معامله می‌شود و همانطور که پیش از این اشاره شد اندیکاتور VPVR حاکی از این است که پایین‌تر از 2.72 دلار و تا 2.35 دلار، اندکی پایین‌تر از سطح 50 درصدی فیبوناچی، تقاضای چندانی وجود ندارد.

معامله‌گران کوتاه‌مدت باید بازه‌های زمانی کوتاه‌تر را در نظر داشته باشند تا ببینند آیا تزوس می‌تواند الگویی از کف‌های بالاتر تشکیل دهد و قیمت بسته‌شدن نمودار چهار ساعته را بالاتر از 2.79 و 2.85 دلار قرار دهد یا خیر. از طرف دیگر، معامله‌گران می‌توانند منتظر شکستی بالاتر از 2.92 دلار باشند زیرا اندیکاتور VPVR در بازه یک‌روزه و چهارساعته مقاومت چندان زیادی را بالاتر از این سطح نشان نمی‌دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx