تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 18 ژوئن، 29 خرداد

تحلیل ارز دیجیتال

با اینکه به نظر می‌رسد سیاست‌های فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران جدید را به سمت سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین سوق می‌دهد اما با این حال، بیت‌کوین فعلا در تلاش است تا سطح 9,600 دلار را پشت سر بگذارد.

Stephen Roach (عضو هیئت علمی دانشگاه ییل و رئیس سابق مورگان استنلی آسیا)، معتقد است در آینده برتری دلار آمریكا احتمالا به چالش كشیده خواهد شد و این ارز می‌تواند تا 35 درصد افت کند.

این تضعیف قریب الوقوع دلار می‌تواند به سود طلا و ارزهای دیجیتال تمام شود.

عناوین مطلب:

در حال حاضر، چندین معامله‌گر بزرگ در حال جمع‌آوری ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) هستند و براساس داده‌های زنجیره‌ای، این موضوع تعداد نهنگ‌ها را به 1,882 افزایش داده است (معامله‌گرانی که دارای 1000 و یا تعداد بیشتری از این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap هستند).

معمولاً معامله‌گران بزرگ، چنین موقعیت‌های عظیمی را هنگامی ایجاد می‌کنند که انتظار یک روند صعودی پایدار را دارند.

یک تحول جالب دیگر این است که سرمایه‌گذاران بالای سن 55 سال که عمدتا از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دوری می‌کردند، اکنون به استناد داده‌های جدید شروع به سرمایه‌گذاری در فضای کریپتوکارنسی‌ها کرده‌اند.

River Financial (شرکت خدمات مالی بیت‌کوین) بیان کرد تعداد مشتریان آن‌ها در سال 2020 هر ماه دو برابر شده است و 77 درصد از این میزان رشد را سرمایه‌گذاران بالای 55 سال تشکیل داده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد شرایط اقتصاد کنونی و اقدامات محرک عظیمی که توسط بانک‌های مرکزی در حال انجام است، سرمایه‌گذاران جدیدی را به سمت فضای ارزهای دیجیتال جذب کرده است.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

اگرچه بازگشت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) از کف قیمتی در تاریخ 15 ژوئن حاکی از تقاضای زیاد در سطوح پایین‌تر بود، اما اکنون گاوها در تلاش هستند تا قیمت آن را به بالاتر از سطح 9,600 دلار برسانند.

این موضوع نشان دهنده‌ی فروش توسط خرس‌ها در سطوح بالاتر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9,489 دلار) مسطح شده است و شاخص مقاومت نسبی نیز نزدیک به نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

نمودار

شکسته شدن این ارز به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 9,355 دلار) و محدوده‌ی حمایت 8,910.04 دلار، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

به زیر این محدوده، افت بیت‌کوین تا سطح حمایت بحرانی 8,130.58 دلار امکان‌پذیر است.

گاوها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

در روند صعودی، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از خط مقاومت مثلث متقارن حرکت دهند، امکان ثبت مجدد قیمت 10,500 دلار وجود دارد.

شکست در بالاتر از این سطح می‌تواند روند صعودی پایداری را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 15 ژوئن به شدت از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 218 دلار) بازگشت، اما اکنون گاوها در تلاش هستند تا قیمت آن را به بالاتر از سطح مقاومت آنی 239.35 دلار سوق دهند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها تمایل ندارند به این راحتی‌ها از بازی کنار بکشند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 233 دلار) مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از سطح 50 قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

نمودار

اگر گاوها نتوانند ظرف چند روز آینده این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 239.50 دلار حرکت دهند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند.

بسته شدن قیمت اتریوم (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه می‌تواند قیمت این ارز را به سطح 196.875 دلار و سپس به 176.112 دلار برساند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را بالاتر از سطح 239.50 دلار حفظ کنند، احتمال حرکت آن تا قیمت 253.556 دلار وجود دارد.

شکست در بالاتر از این سطح می‌تواند موجب از سر گرفته شدن حرکت صعودی اتریوم با هدف قیمتی 288.599 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشت ارز دیجیتال ریپل (XRP) از کف قیمتی در تاریخ 15 ژوئن، اکنون بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.19 دلار) با مقاومت رو به روست.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها از سطوح بالاتر به طور تهاجمی دفاع می‌کنند.

احتمالا خرس‌ها اکنون برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این ارز را به زیر خط حمایت مثلث متقارن کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، آغاز یک روند نزولی جدید محتمل است.

نمودار

سطح حمایت نخست، بر روی قیمت 0.162 دلار و به زیر آن در 0.144 دلار قرار دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج رو به کاهش است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد و این نشان می‌دهد خرس‌ها از مزیتی جزئی برخوردار هستند.

در مقابل، شکست ریپل بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین سیگنال قدرت این ارز خواهد بود.

این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap احتمالا پس از شکست در بالاتر از خط روند نزولی مثلث متقارن، روند رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

اگرچه ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 15 ژوئن از کف قیمتی 224.35 دلار بازگشت، اما گاوها در تلاش هستند تا قیمت آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در حال خریدی تهاجمی در سطوح پایین هستند، اما تمایل به خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

اگر این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا قیمت 217.55 دلار وجود دارد.

اگر این سطح حمایت شکسته شود، این افت می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 200 دلار ادامه یابد.

نمودار

شکست به زیر این سطح ممکن است روند نزولی جدیدی را آغاز کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند جفت ارز BCH / USD را به بالاتر از میانگین‌های متحرک منتقل کنند، حرکت بیت‌کوین کش تا قیمت 255.46 دلار و بالاتر از آن تا 280.47 دلار محتمل است.

شکست در بالاتر از این سطح مقاومت می‌تواند سیگنال آغاز یک روند صعودی جدید باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV از سطح 165.380 دلار بازگشت و در تاریخ 15 ژوئن قیمت آن بالاتر از 170 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این موضوع تقاضا در سطوح پایین‌تر را نشان می‌داد، اما گاوها نتوانستند این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (186 دلار) حرکت دهند و این نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به کاهش است و RSI نیز همچنان در منطقه‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

اگر این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر محدوده‌ی حمایت 170 تا 165.38 دلار شکسته شود، احتمالاً روند نزولی جدیدی آغاز خواهد شد.

نمودار

سطح حمایت نخست در روند نزولی بر روی قیمت 146.2 دلار خواهد بود، و اگر این سطح شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 120 دلار وجود دارد.

اگر جفت ارز BSV / USD بتواند بالاتر از میانگین های متحرک و سطح مقاومت 200 دلار شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) مجددا به میانگین‌های متحرک رسیده است، که در نزدیکی مرکز محدوده‌ی رنج وسیع 39 تا 45 دلار قرار دارند.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز درست به زیر سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان گاوها و خرس‌ها است.

اگر این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap برای بار دیگر از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، افت آن به زیر قیمت 39 دلار امکان‌پذیر است.

این یک سطح حمایت بحرانی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر نتواند مانع ریزش قیمت شود، این سقوط می‌تواند تا سطح 32.50 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار

در مقابل، اگر گاوها بتوانند جفت ارز LTC / USD را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 51 دلار وجود دارد.

شکست لایت‌کوین بالاتر از این سطح مقاومت می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند که این ممکن است قیمت این جفت ارز را به 64 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

اگرچه خرس‌ها در تاریخ 15 ژوئن ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را به زیر سطح حمایت 15.72 دلار شکستند، اما موفق نشدند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند.

درنتیجه خریدی شدید مجددا این ارز را به داخل محدوده‌ی رنج 15.72 تا 18.1377 دلار رساند.

نمودار

با این حال، گاوها اکنون در تلاشند تا قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، که این نشان از عدم ضرورت خرید در سطوح بالاتر دارد.

اگر قیمت بایننس کوین از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر سطح 15.72 دلار بشکنند.

اگر قیمت این ارز به زیر سطح 15.72 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 13.65 دلار سقوط کند.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند جفت ارز BNB / USD را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 18.1377 دلار وجود خواهد داشت.

شکست بایننس کوین بالاتر از این سطح ممکن است روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS طی چند روز گذشته در محدوده‌ی رنج بین 2.3314 تا 2.8319 دلار در نوسان بوده است.

در تاریخ 15 ژوئن، گاوها برای حمایت از این آلت‌کوین در قیمت 2.4208 دلار وارد عمل شدند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین های متحرک سوق دهند، احتمال حرکت آن تا قیمت 2.8319 دلار وجود دارد.

نمودار

خرس‌ها به احتمال زیاد از سطح مقاومت 2.8319 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت از این سطح کاهش یابد، این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap برای مدت زمان بیشتری در داخل محدوده‌ی رنج باقی خواهد ماند.

اگر جفت ارز EOS / USD از میانگین‌های متحرک کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا آن را به زیر سطح حمایت بحرانی 2.3314 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال آغاز یک روند نزولی جدید وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) به شدت از کف قیمتی روزانه 0.069488 دلار بازگشت، که این درست به زیر سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.0705811 دلار قرار دارد.

این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران در شرایط فعلی، جمع‌آوری این ارز در هنگام افت قیمت است.

در تاریخ 18 ژوئن، گاوها قیمت کاردانو را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.0806825 دلار حرکت دادند، که این موضوع سیگنالی مثبت است.

اکنون این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند به سطح 0.085 دلار برسد و سپس اوج قیمتی اخیر خود یعنی 0.0901373 دلار را مجددا تجربه کند.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها همچنان برتری را در اختیار دارند.

اگر جفت ارز ADA / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 0.0740613 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، ثبت مجدد قیمت 0.069488 دلار برای کاردانو امکان‌پذیر است.

در صورت شکسته شدن این سطح حمایت، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.0634 دلار) کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

افت قیمت ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 15 ژوئن حتی نتواست به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.102 دلار) برسد.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها هیچ عجله‌ای برای سیو سود ندارند، چراکه انتظار دارند شاهد سطوح بالاتری در آینده باشند.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش است و RSI نیز در نزدیکی منطقه‌ی بیش خریداری شده باقی مانده است، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

شکست کریپتو بالاتر از سطح 0.118234 دلار، سیگنال از سرگیری روند صعودی آن خواهد بود.

نمودار

سطح بعدی که در این روند صعودی باید زیر نظر داشت، قیمت 0.135202 دلار و بالاتر از آن تا 0.15306 دلار است.

از سوی دیگر، اگر این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطح 0.118234 دلار کاهش یابد، ممکن است برای چند روزی در یک روند خنثی باقی بماند.

پس از شکست این ارز دیجیتال به زیر قیمت 0.101266 دلار، انتظار می‌رود اصلاحی عمیق‌تر رخ دهد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
مهدی

میخواستم بپرسم افزایش قیمت سهام برای شرکت ها چه فایده ای داره؟؟ به عبارت دیگه چرا شرکت ها تمایل به افزایش قیمت سهام شرکتشون دارن؟؟ (منظورم مزایای افزایش قیمت سهام برای سیستم مدیریت و حسابداری شرکته؛ نه سهامدارانش)

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام مهدی عزیز ، میشه دلایلی مثل : سهام دار بودن خودشون ، هموار تر شدن دریافت اعتبارات و تسهیلات بانکی و … ، افزایش اعتبار و اعتماد رو مطرح کرد.

مهدی

میخواستم بپرسم افزایش قیمت سهام برای شرکت ها چه فایده ای داره؟؟ به عبارت دیگه چرا شرکت ها تمایل به افزایش قیمت سهام شرکتشون دارن؟؟ (منظورم مزایای افزایش قیمت سهام برای سیستم مدیریت و حسابداری شرکته؛ نه سهامدارانش)

سید علیرضا بنوفاطمه

سلام مهدی عزیز ، میشه دلایلی مثل : سهام دار بودن خودشون ، هموار تر شدن دریافت اعتبارات و تسهیلات بانکی و … ، افزایش اعتبار و اعتماد رو مطرح کرد.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx