تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 4 ژوئیه، 14 تیر

تحلیل ارز دیجیتال

در حال حاضر، بیت‌کوین و بسیاری از آلت‌کوین‌ها در تلاش هستند تا به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کنند، و این نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه‌مدت از برتری برخوردار هستند.

سرمایه‌ی بازار شرکت تسلا از ابتدای سال 2020 از حدود 76 میلیارد دلار به 224.18 میلیارد دلار (در تاریخ 2 ژوئیه) رسیده است.

این صعود بی‌پایان باعث شده است که این شرکت به لحاظ میزان سرمایه بازارش به بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی تبدیل شود (اگرچه او به نسبت شرکت تویوتا (رتبه‌ی دوم) خوروهای کمتری را تولید می‌کند).

عناوین مطلب:

یکی از دلایل صعود شدید سهام شرکت تسلا، این است که سرمایه‌گذاران انتظار دارند این شرکت خودروهای با سوخت‌های فسیلی را کنار بزند.

به همین ترتیب، بیت‌کوین (BTC) و دیگر آلت‌کوین‌ها نیز به احتمال زیاد طی چند سال آینده از ارزهای فیات و طلا پیشی خواهند گرفت.

با این حال، قیمت فعلی این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap منعکس‌ کننده‌ی این تغییر نیست و این نشان می‌دهد فضای کریپتوکارنسی‌ها هنوز در روزهای آغازین پیشرفت خود قرار دارد و با رشد این فضا احتمالاً قیمت ارزهای دیجیتال نیز افزایش خواهد یافت.

اصول بنیادین بیت‌کوین همچنان در حال پیشرفت است و تحقق یک صعود به گذر زمان نیاز دارد.

با این حال، تا زمانی که این صعود رخ دهد، سرمایه‌گذاران باید صبور باشند و از افت‌های قیمتی جهت جمع‌آوری این ارز با چشم‌انداز درازمدت استفاده کنند.

به جای حرکت عمودی که در سال 2017 شاهد آن بودیم، اکنون باید یک حرکت صعودی تدریجی را ترجیح داد چراکه احتمال دوام آن بیشتر است.

اما اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌ها برتر و سطوح بحرانی‌شان بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

گاوها نتوانستند ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9,270 دلار) حرکت دهند، که این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

با این حال، نکته مثبت این است که خریداران مجددا در تاریخ 2 ژوئیه وارد عمل شدند و در هنگام افت به زیر قیمت 9,000 دلار آن را خریداری کردند، که این نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال نزول است و شاخص قدرت نسبی نیز به زیر سطح 50 باقی مانده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از مزیتی جزئی برخوردار هستند.

نمودار

با شکسته شدن بیت‌کوین به زیر سطح 8,825 دلار، درها به روی سقوط تا سطح حمایت جزئی بعدی در 8,638.79 دلار و به زیر آن تا سطح بحرانی 8,130.58 دلار باز خواهد شد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 9,410 دلار) سوق دهند، صعود آن تا سطح 10,000 دلار امکان‌پذیر است.

عبور از محدوده‌ی مقاومت سرسخت 10,000 تا 10,500 دلار برای گاوها ماموریتی دشوار خواهد بود، اما اگر این حرکت بتواند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از این محدوده برساند، احتمال آغاز یک روند صعودی پایدار و جدید وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 2 ژوئیه مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 230 دلار) کاهش پیدا کرد، که این نشان می‍‌دهد خرس‌ها در هنگام افزایش قیمتی جزئی تا سطوح مقاومت بحرانی مشغول فروش هستند.

اما خرس‌ها قادر به حفظ این فشار فروش در سطوح پایین‌تر نیستند.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 227 دلار) حفظ کنند.

نمودار

در صورت موفقیت‌شان، احتمال شکست این ارز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش می‌یابد.

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 233 دلار وجود دارد، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن منتقل کنند، این حرکت صعودی می‌تواند به سطح 253.56 دلار برسد.

شکست در بالاتر از این سطح مقاومت احتمالا موجب از سرگیری روند صعودی خواهد شد.

اگر جفت ارز ETH/USD به زیر سطح حمایت 216.006 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، امکان افت اتریوم تا قیمت 200 دلار و سپس تا 176.112 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) همچنان در داخل کانال نزولی معامله می‌شود، با شیب رو به کاهش هر دو میانگین متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی منفی.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

با این حال، پرایس اکشن این ارز طی چند روز گذشته در داخل یک محدوده‌ی رنج فشرده قرار گرفته بود، که این نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها نسبت به جهت حرکت بعدی اطمینان ندارند.

اگر گاوها بتوانند این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از کانال نزولی سوق دهند، این اولین سیگنال مبتنی بر پایان روند نزولی خواهد بود.

نمودار

ممکن است خرس‌ها از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.193 دلار) به طور تهاجمی دفاع کنند اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن سطح حرکت دهند، احتمال تغییر روند وجود دارد.

در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت ریپل را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.172205 تا 0.169012 دلار کاهش دهند، این افت می‌تواند تا خط حمایت از کانال ادامه پیدا کند.

شکست به زیر این کانال، احتمالا منجر به تشدید فروش و درنتیجه تسویه‌ی موقعیت‌های خرید خواهد شد.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، محدوده‌ی قیمت 0.14 تا 0.13 دلار است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

به نظر می‌رسد گاوها برای خرید ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) حتی در سطوح فعلی نیز عجله‌ای ندارند، چراکه مطمئن نیستند این آلت‌کوین حرکت خود را به سمت صعود آغاز می‌کند یا خیر.

با این حال، آنها اجازه نداده‌اند قیمت به زیر سطح 217.55 دلار نیز افت کند، که این نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر است.

اگر گاوها بتوانند این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، سیگنال قدرت این ارز خواهد بود و می‌تواند منجر به صعود آن تا قیمت 260 دلار شود.

نمودار

با این وجود، اگر جفت ارز BCH / USD مجددا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 230 دلار) کاهش یابد، نشان خواهد داد که خرس‌ها در هنگام افزایش قیمت‌های جزئی به طور تهاجمی به سمت فروش روی می‌آورند.

شکست بیت‌کوین کش به زیر سطح 217.55 دلار، می‌تواند قیمت آن را به 200 دلار بکشاند و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، احتمال آغاز یک روند نزولی جدید وجود دارد.

سطح حمایت نخست در این روند نزولی، قیمت 180 دلار است و در صورت شکسته شدندش، این افت می‌تواند تا قیمت 165 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

اگرچه گاوها در تاریخ 1 ژوئیه در هنگام افت تا قیمت 149.57 دلار ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را خریداری کردند، اما آنها نتوانستند قیمت را به بالاتر از سطح 162.53 دلار حرکت دهند، که این نشانگر عدم تقاضا در سطوح بالاتر است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا این آلت‌کوین را به زیر محدوده‌ی 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح 120 دلار و سپس تا 100 دلار نزول پیدا کند.

نمودار

شیب رو به کاهش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش فروخته شده، نشان می‌دهد که مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BSV / USD به شدت از سطح 146.20 دلار بازگردد و به بالاتر از قیمت 170 دلار صعود کند، این نشان می‌دهد که گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند.

به این ترتیب احتمال اینکه این جفت ارز به تدریج تا سطح ۲۰۰ دلار و سپس تا ۲۲۷ دلار صعود کند، افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها طی 5 روز گذشته حتی نتوانستند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را به سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 42.64 دلار) برسانند، که این نشان از عدم فوریت برای خرید حتی در این سطوح را دارد چراکه گاوها هنوز اطمینان ندارند کف قیمتی رنج شکل گرفته است یا خیر.

اکنون خرس‌ها به احتمال زیاد در جهت شکست این ارز به زیر سطح حمایت بحرانی 39 دلار تلاش خواهند کرد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمالاً یک روند نزولی جدید آغاز خواهد شد، که هدف قیمتی آن 31 دلار است.

نمودار

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که این یک سقوط پر شتاب باشد چراکه گاوها تلاش خواهند کرد این افت را بر روی قیمت 35 دلار و سپس مجددا بر روی سطح 32.50 دلار متوقف کنند.

اگر این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شود، قدرت خود را نشان خواهد داد و احتمال صعود آن تا قیمت 51 دلار افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

پس از یک شکست قدرتمند از مثلث متقارن در تاریخ 1 ژوئیه، ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 2 ژوئیه تجربه‌ی مجدد سطح شکست را به سرعت تکمیل کرد.

این موضوع نشان داد انگیزه‌ی گاوهایی که به دنبال خرید در هنگام افت قیمت هستند، همچنان مثبت باقی مانده است.

در حال حاضر، این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap بالاتر از سطح 0.0970103 دلار شکسته شده و به هدف قیمتی نخست در 0.10 دلار دست یافته است.

نمودار

بالاتر از این سطح، صعود کاردانو می‌تواند تا قیمت 0.10686 دلار نیز ادامه پیدا کند.

با این حال، محدوده‌ی بین 0.10 تا 0.10686 احتمالا به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل خواهد کرد و همچنین روند تثبیت قیمت و یا اصلاحی جزئی برای چند روزی را نمی‌توان نادیده گرفت.

اگر جفت ارز ADA / USD به شدت از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.0845 دلار) قرار بگیرد، این دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 20 ژوئیه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 15.89 دلار) کاهش پیدا کرد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه همچنان رو به نزول است و RSI نیز نزدیک به سطوح 40 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد تا این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به زیر سطح 14.80 دلار کاهش دهند و در صورت موفقیت‌شان، امکان افت این ارز تا قیمت 13.65 دلار وجود دارد.

نمودار

این یک سطح بحرانی است و اگر این نیز شکسته شود، ممکن است یک روند نزولی جدید آغاز شود.

در مقابل، اگر جفت ارز BNB / USD از سطح 13.65 دلار بازگردد، سیگنال ادامه‌ی روند خنثی برای چند روز دیگر خواهد بود.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16.50 دلار) صعود کند، احتمالاً تا سطح 18.1377 دلار حرکت خواهد کرد.

شکست بایننس کوین بالاتر از این سطح مقاومت می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

در حال حاضر، کشمکشی سخت بین گاوها و خرس‌ها بر روی سطح حمایت بحرانی 2.3314 دلار وجود دارد.

خرس ها می‌خواهند ارز دیجیتال EOS به زیر این سطح حمایت شکسته شود و روند نزولی را از سر بگیرند، این در حالی است که گاوها در تلاشند تا از این سطح حمایت دفاع کنند و این ارز را در داخل محدوده‌ی رنج بین 2.3323 تا 2.8319 دلار نگه دارند.

گاوها باید این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از هر دو میانگین متحرک سوق دهند تا بتوانند قدرت خود را نشان دهند.

بالاتر از این سطح، امکان صعود EOS تا قیمت 2.8319 دلار وجود دارد.

نمودار

در مقابل، اگر جفت ارز EOS / USD نتواند به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد، خرس‌ها احتمالا قیمت آن را به زیر سطح 2.3314 دلار کاهش خواهند داد، در نتیجه کف قیمتی تاریخ 27 ژوئن یعنی 2.1926 دلار مجددا تکرار خواهد شد.

اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 1.80 دلار وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 2.47 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

در حال حاضر، ارز دیجیتال کریپتو (CRO) با اصلاحی جزئی همراه است، اما روند کلی آن همچنان صعودی است.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش هستند و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت باقی مانده است که این نشان می‌دهد گاوها برتری را در اختیار دارند.

خرس‌ها موفق نشدند قیمت این ارز را حتی به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.117 دلار) برسانند، که این نشان می‌دهد گاوها برای سیو سود عجله‌ای ندارند چراکه انتظار دارند روند صعودی آن از سر گرفته شود.

نمودار

اگر این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به بالاتر از سطح 0.133539 دلار افزایش یابد، امکان حرکت آن تا قیمت 0.15306 دلار وجود دارد.

با این حال، واگرایی نزولی در RSI هنوز پابرجاست، که پس از آنکه خرس‌ها جفت ارز CRO / USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دادند، وارد عمل خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال افت این ارز تا قیمت 0.11 و سپس تا 0.101266 دلار وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx