تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 7 ژوئیه، 17 تیر

blank

ارز دیجیتال بیت‌کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها در تاریخ 6 ژوئیه به سطوح بالاتر حرکت کردند و اکنون بسیاری از آنها سیگنال‌های بازگشت احتمالی روند را نشان می‌دهند.

بازارهای سهام ایالات متحده، طلا، نفت خام و ارزهای دیجیتال همگی دیروز با صعود همراه بودند.

این موضوع نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ایالات متحده از تعطیلات آخر هفته‌ی خود بازگشته‌اند و اکنون آماده خرید دارایی‌ها جهت مقابله با کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا به دلیل سیاست‌های پولی فعلی فدرال رزرو هستند.

عناوین مطلب:

Matthew Graham (مدیر عامل شرکت Sino Global Capital)، بر این باور است که چین قصد دارد رنمینبی (یوان چین) را به عنوان یک رقیب مستقیم دلار بین‌المللی کند.

از این رو، یوان دیجیتال از جدیدترین فناوری‌ها برای مقابله با \”Swift ، CHIPS ، Fedwire …\” بهره خواهد گرفت، که همگی فناوری‌هایی هستند که توسط دلار آمریکا استفاده می‌شوند اما بسیار قدیمی و گران قیمت هستند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

عدم موفقیت‌های پی‌درپی خرس‌ها در حفظ ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به زیر سطح 9,000 دلار، خریدارانی را به خود جذب کرد که اکنون این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9,255 دلار) رسانده‌اند.

خرس‌ها ممکن است از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 9,392 دلار) به طور تهاجمی دفاع کنند.

اگر جفت ارز BTC / USD از میانگین‌های متحرک افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت 8,825 تا 8,638.79 دلار کاهش دهند.

نمودار

در صورت موفقیت‌‌شان، امکان اصلاحی عمیق‌تر وجود دارد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند این جفت ارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حرکت دهند، احتمالاً بیت‌کوین تا قیمت 10,000 دلار افزایش خواهد یافت.

خط روند نزولی بلندمدت درست بالاتر از این سطح قرار دارد، از این رو، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا به شدت از آن دفاع کنند.

شکست این ارز بالاتر از محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار، یک رویداد مهم خواهد بود چراکه می‌تواند منجر به یک روند صعودی پایدار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) پس از آنکه طی چند روز گذشته به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 230 دلار) باقی ماند، اکنون تصمیم گرفته است که به سطوح بالاتر حرکت کند.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه جمع‌آوری قدرتمند این ارز در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

هدف بعدی، قیمت 253.556 دلار خواهد بود که ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت سخت نیز عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح مقاومت سوق دهند، احتمال دارد روند صعودی آن از سر گرفته شود.

نمودار

هدف قیمتی بعدی در این روند صعودی، سطح 288.599 دلار است.

با این حال، اگر خرس‌ها مجددا از سطح 253.556 دلار دفاع کنند، جفت ارز ETH / USD ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز به محدوده‌ی مثبت وارد شده است، که این نشان می‌دهد گاوها در کوتاه‌مدت از برتری جزئی برخوردار هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) بالاتر از کانال نزولی شکسته شده است و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.18 دلار) پایان روند نزولی را نشان می‌دهد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز به بالاتر از نقطه‌ی میانی افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

نمودار

هدف بعدی که باید زیر نظر داشته باشیم، خط روند نزولی است.

میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.19 دلار) نیز درست بر روی همان سطح قرار دارد.

اگر این حرکت شتابدار بتواند این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح مقاومت سوق دهد، امکان صعود آن تا قیمت 0.214616 دلار و سپس تا 0.235688 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر جفت ارز XRP / USD از میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش یابد اما به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته نشود، می‌تواند نشانگر شکل‌گیری یک کف قیمتی بالاتر باشد.

با این حال، اگر قیمت ریپل در طی افت بعدی به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت کند، نشان خواهد داد که صعود فعلی یک تله گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

خرس‌ها در تاریخ 5 ژوئیه تلاش کردند ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به زیر سطح حمایت 217.55 دلار شکسته شود، اما گاوها مجددا در هنگام افت این ارز را خریداری کردند و این نشانگر خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است.

در تاریخ 6 ژوئیه، خریداران این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دادند که این سیگنالی بسیار مثبت است.

نمودار

این اولین نشانه‌ی بازگشت گاوها به بازی است.

اگر این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap بتواند بالاتر از سطح 240 دلار حفظ شود، امکان صعود آن تا قیمت 260 دلار وجود دارد.

با این حال، این کار آسان نخواهد بود چراکه خرس‌ها از اواسط ماه ژوئن تاکنون اجازه نداده‌اند جفت ارز BCH / USD بالاتر از سطح 240 دلار باقی بماند.

بنابراین، آنها احتمالاً برای بار دیگر از این سطح مقاومت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر این جفت ارز از قیمت 240 دلار کاهش یابد، می‌تواند مجددا تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 229 دلار) نزول پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

در اقدامی غافلگیرانه، ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 6 ژوئیه صعود پیدا کرد و بالاتر از میانگین‌های متحرک شکسته شد، که این نشان دهنده‌ی خریدی عظیم توسط گاوها است.

سطح مقاومت بعدی که باید زیر نظر داشت، قیمت 200 دلار است.

اگر این حرکت شتابدار بتواند این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح حرکت دهد، صعود آن تا قیمت 227 دلار امکان‌پذیر است.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 168 دلار) افزایش یافته و RSI نیز به محدوده‌ی مثبت وارد شده است، که این حاکی از تغییر در روند کوتاه‌مدت است.

حرکت صعودی پرشتابی مشابه این در اواخر ماه مارس سال گذشته (که به صورت بیضی در نمودار مشخص شده است) آغاز شده بود که جفت ارز BSV/USD را از سطح 146.20 دلار به 227 دلار رساند.

از این رو، این بار نمی‌توان احتمال یک صعود قدرتمند را نادیده گرفت.

اما اگر خرس‌ها از سطح 200 دلار به طور تهاجمی دفاع کنند، جفت ارز BSV / USD می‌تواند به میانگین‌های متحرک بازگردد، که اکنون به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند عمل می‌کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

پس از تثبیت قیمت ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) نزدیک به سطوح 41 دلار طی چند روز گذشته، این آلت‌کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 42.60 دلار) شکسته شد.

خرس‌ها ممکن است تلاش کنند تا این حرکت صعودی را بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 44.05 دلار) متوقف سازند.

اگر خرس‌ها موفق شوند، این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap ممکن است مجددا تا قیمت 41 دلار و سپس تا 39 دلار افت کند.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

با این وجود، اگر گاوها بتوانند جفت ارز LTC / USD را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه سوق دهند، صعود آن تا سطح 47.50 دلار و بالاتر از آن تا 51 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارزدیجیتال کاردانو (ADA) طی سه روز گذشته نزدیک به سطح مقاومت 0.10 دلار در حال تثبیت بود، که این نشان می‌دهد خرس‌ها سعی دارند این حرکت صعودی را بر روی این سطح متوقف کنند.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها هنوز قدرت خود را از دست نداده‌اند.

این نشان می‌دهد خریداران هیچ عجله‌ای برای سیو سود ندارند چراکه انتظار دارند روند صعودی این ارز از سر گرفته شود.

اگر گاوها بتوانند این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 0.11 دلار منتقل کنند، احتمالا حرکت رو به رشد این ارز از سر گرفته خواهد شد.

نمودار

چنین حرکتی، تشکیل یک کف قیمتی بزرگ را تکمیل خواهد کرد که دارای هدف قیمتی 0.20 دلار است.

با این حال، محدوده‌ی بین 0.10 و 0.11 دلار قبلاً به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل کرده بود (که به شکل بیضی در نمودار نشان داده شده‌اند)، از این رو، خرس‌ها به احتمال زیاد به طور تهاجمی از آن دفاع خواهند کرد.

اگر جفت ارز ADA / USD از سطوح فعلی کاهش یابد، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.088 دلار) سقوط کند، که احتمالاً به عنوان یک سطح حمایت قدرتمند نیز عمل خواهد کرد.

شکسته شدن کاردانو به زیر این سطح حمایت، سیگنال از دست رفتن شتاب حرکت گاوهاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

حتی اگر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی چند روز گذشته به زیر سطح 15.72 دلار (به صورت بیضی در نمودار مشخص شده است) معامله شده باشد، خرس‌ها نمی‌توانند فروش را تشدید و از این ضعف استفاده کنند، که این نشانگر عدم وجود فروشندگان در سطوح پایین‌تر است.

اکنون این افزایش قیمت جبرانی به میانگین متحرک نمایی 20 روزه رسیده است (قیمت 15.82 دلار) که احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت عمل می‌کند اما اگر گاوها بتوانند این نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از این سطح قرار دهند، امکان حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16.47 دلار) وجود دارد.

نمودار

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و RSI نیز درست به زیر سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی وجود روند خنثی برای چند روز دیگر است.

برخلاف تصور، اگر جفت ارز BNB / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، بایننس کوین می‌تواند مجددا تا سطوح 15 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارزدیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد، چراکه شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

خریداران این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 0.133539 دلار حرکت دادند و در نتیجه‌ی آن، یک حرکت صعودی با هدف قیمتی بعدی 0.15306 دلار از سر گرفته شده است.

این سطح احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل خواهد کرد، اما اگر گاوها بتوانند به بالاتر از آن صعود کنند، احتمالاً حرکت رو به رشد این ارز آغاز خواهد شد.

نمودار

در حالی که اکنون ساختار کلی نمودار کریپتو مثبت است، اما واگرایی نزولی در RSI هنوز پابرجاست.

در یک روند صعودی، این واگرایی‌ها گاهی با یک حرکت صعودی پایدار باطل می‌شوند اما گاهی هم به یک اصلاح قیمت منتهی می‌شوند.

بنابراین، برای باقی ماندن در سمتی ایمن، معامله‌گران می‌توانند در صورت رخداد پولبکی شدید، برای حفظ سود کاغذی خود حد ضررها را دنبال کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

خرس‌ها در تاریخ 5 ژوئیه تلاش کردند ارز دیجیتال EOS را به زیر سطح 2.3314 دلار کاهش دهند، اما موفق نشدند.

این امر باعث خریدی قوی توسط گاوها شد که در نتیجه این آلت‌کوین را به بالاتر از هر دو میانگین متحرک منتقل کرد، و این نشانه‌ای بسیار مثبت است.

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 2.6209 دلار وجود دارد اما در صورت عبور از این سطح، این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا قیمت 2.8319 دلار افزایش یابد.

اگر این حرکت شتابدار بتواند قیمت EOS را به بالاتر از این سطح سوق دهد، احتمال تجربه‌ی مجدد قیمت 3.1104 دلار وجود خواهد داشت.

نمودار

اگر گاوها نتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 2.6209 دلار حفظ کنند، این دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر فروش توسط خرس‌ها در سطوح بالاتر خواهد بود و این می‌تواند جفت ارز EOS / USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج بین 2.6209 تا 2.3314 دلار حفظ کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx