تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 9 ژوئیه، 19 تیر

تحلیل ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین در محدوده‌ی رنج قرار دارد اما آلت‌کوین‌ها در حال صعود هستند، که این نشانگر افزایش علاقه‌ی معامله‌گران به کسب سودهای قابل ملاحظه از آلت‌کوین‌هاست.

آلت‌کوین‌ها این هفته صعود خوبی را شاهد بودند و درنتیجه این موضوع میزان سلطه‌ی بیت‌کوین (BTC) در بازار را به 63 درصد کاهش داد.

Dan Morehead (بنیان‌گذار شرکت Pantera Capital) معتقد است آلت‌کوین‌ها طی چند سال آینده از بیت‌کوین (این برترین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap)، عملکرد بهتری خواهند داشت.

عناوین مطلب:

این بدان معنا نیست که Morehead مخالف بیت‌کوین است، چراکه او توضیح داد این شرکت انتظار دارد قیمت بیت‌کوین افزایش پیدا کند، “اما معتقد است آلت‌کوین ها بیشتر صعود پیدا خواهند کرد”.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند در چه ارزی سرمایه‌گذاری می‌کنند چراکه طرح‌های “پامپ و دامپ” و مسائل نقدینگی همچنان بر بسیاری از آلت‌کوین‌ها تاثیر خواهند گذاشت.

به عنوان مثال، چالش اخیر TikTok موجب شد تا قیمت ارز دیجیتال Dogecoin (DOGE) طی 24 ساعت بیش از 60 درصد افزایش پیدا کند.

چنین چالش‌هایی، اگر توسط اصول بنیادی قدرتمند پشتیبانی نشوند، ممکن است برای چندین سرمایه‌گذار به یک فاجعه ختم شوند.

اپراتور اکانت توییتر Dogecoin نیز برای هشدار به سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر، از آنها خواست پیش از خرید احتیاط کنند تا به علت ” FOMO یا تقلب” با سقوط روبه‌رو نشوند.

گزارشCryptoCompare نشان می‌دهد با توجه به روند خنثی بیت‌کوین، حجم مشتقات کریپتو در ماه ژوئن 35.7 درصد کاهش یافته است.

با این حال، حجم معاملات اختیارات معامله‌ی بیت‌کوین در بورس شیکاگو در ماه ژوئن به بالاترین میزان ماهانه‌ی خود رسیده است.

سر درآوردن از روند معاملات اختیارات معامله دشوار است، چراکه کارشناسان آنها از استراتژی‌های پیچیده و متنوعی استفاده می‌کنند.

بنابراین، اگر معامله‌گران شاهد خرید “اختیارات خرید” افراطی شدند، نباید از سر هیجان کنترل خود را از دست بدهند بلکه باید تمام جوانب احتیاط را رعایت کنند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، به تحلیل نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان بپردازیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

پس از آنکه ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی دو روز گذشته بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 9,376 دلار) باقی ماند، اکنون به بالاتر از این سطح مقاومت افزایش یافته است و این سیگنالی مثبتی است چراکه نشانگر تقاضا در سطوح بالاتر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حفظ کنند، امکان صعود این ارز تا قیمت 9,795.63 دلار و سپس تا 10,000 دلار وجود دارد.

در حال حاضر، شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و شاخص قدرت نسبی نیز درست بالاتر از سطح 50 قرار دارد، که این به وجود روندی خنثی برای چند روز دیگر اشاره دارد.

نمودار

اگر گاوها بتوانند جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار حرکت دهند، این دیدگاه ما نامعتبر خواهد شد.

با این حال، فعلا به نظر می‌رسد که این اقدامی دشواری باشد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر خط روند کانال صعودی حرکت کند، روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، احتمال اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 8,130.58 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) همچنان بین محدوده‌ی 216.006 تا 253.556 دلار در حال تثبیق قیمت است.

گاوها تلاش خواهند کرد این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 253.556 دلار منتقل کنند.

در صورت موفقیت‌شان، روند صعودی اتریوم احتمالاً با هدف قیمتی بعدی 288.599 دلار از سر گرفته خواهد شد.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز به بالاتر از سطح 60 دلار افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار

با این حال، خرس‌ها به احتمال زیاد بر روی مقاومت محدوده‌ی 253.556 دلار از خود دفاع قدرتمندی به نمایش خواهند گذاشت.

اگر این دومین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap از این سطح کاهش یابد، روند خنثی آن می‌تواند تا چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

اولین نشانه‌ی تضعیف این ارز، شکست آن به زیر هر دو میانگین متحرک خواهد بود و احتمالاً روند جفت ارز ETH / USD با شکست به زیر قیمت 216.006 دلار منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 7 ژوئیه کاهش یافت، اما بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.184 دلار) حمایت کسب کرد.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران صعودی شده است و خریداران از افت‌های قیمت برای جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر استفاده می‌کنند.

در تاریخ 8 ژوئیه، پس از آنکه گاوها این چهارمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دادند، افزایش قیمت جبرانی ریپل از سر گرفته شد.

نمودار

هدف نخست قیمت 0.214616 دلار است و در صورت عبور از این سطح، این صعود می‌تواند تا قیمت 0.235688 دلار ادامه پیدا کند.

در روند نزولی، گاوها احتمالا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع خواهند کرد (که شیب آن شروع به افزایش کرده و RSI نیز به منطقه‌ی مثبت وارد شده است).

این موضوع نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوهاست.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این دیدگاه مثبت ما نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی دو روز گذشته بر روی سطح 245.49 دلار با مقاومت روبرو بود، اما فعلا گاوها اجازه نداده اند قیمت این ارز به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 237 دلار) کاهش یابد و این نشانه‌ا‌ی مثبت است.

گاوها احتمالاً این پنجمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به بالاتر از سطح 245.49 دلار حرکت خواهند داد، که این می‌تواند منجر به یک صعود تا قیمت 260 دلار و بالاتر از آن تا 280.47 دلار شود.

نمودار

شکست جفت ارز BCH / USD بالاتر از این سطح مقاومت می‌تواند آن را به سمت قیمت 360 دلار سوق دهد.

اگر این جفت ارز از سطح 260 دلار یا 280.47 دلار کاهش یابد، این دیدگاه نامعتبر خواهد شد.

در چنین حالی، احتمالا این ارز دیجیتال برای مدت زمان بیشتری در داخل محدوده‌ی رنج باقی خواهد ماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

از زمان افزایش قیمت 26.12 درصدی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 6 ژوئیه، این ارز در حال تثبیت سود خود بود.

نکته‌ی مثبت این است که این آلت‌کوین حتی به زیر این سطح حمایت آنی بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 180 دلار) نیز شکسته نشده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود ندارند، چراکه پیش‌بینی می‌کنند این ششمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap سرانجام بالاتر از سطح 200 دلار شکسته خواهد شد و تا هدف قیمتی بعدی یعنی 227 دلار افزایش خواهد یافت.

نمودار

گاوها ممکن است طی چند روز آینده در جهت این حرکت تلاش کنند.

اگر حرکت رو به رشد بیت‌کوین SV از سر گرفته شود و خریداران بتوانند جفت ارز BSV / USD را به بالاتر از سطح 227 دلار سوق دهند، احتمال آغاز یک روند صعودی جدید وجود دارد.

هدف قیمتی چنین حرکتی، سطح 308 دلار است.

با این حال، خرس‌ها به احتمال زیاد برنامه‌ی دیگری در نظر دارند، چراکه آنها تلاش خواهند کرد جفت ارز BSV / USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند.

اگر موفق شوند، این نشان می‌دهد که افزایش قیمت تاریخ 6 ژوئیه در جهت گمراه کردن بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 7 ژوئیه بالاتر از مقاومت محدوه‌ی 0.10 تا 0.11 دلار شکسته شد (که درنتیجه فرآیند شکل‌گیری یک کف قیمتی وسیع را که دارای هدف 0.20 دلار است، تکمیل کرد).

با این حال، پس از شکست در بالاتر از چنین کف قیمتی طولانی، قیمت ارز معمولا سطح شکست را مجددا تجربه خواهد کرد، که در این مورد قیمت 0.11 دلار است.

اگر گاوها در هنگام افت کاردانو تا سطح 0.11 دلار این ارز را خریداری کنند، نشانگر تشکیل یک کف جدید بر روی آن سطح است.

در مقابل، اگر این هفتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap به زیر محدوده‌ی حمایت 0.11 تا 0.10 دلار شکسته شود، نشان می‌دهد که شکست فعلی یک تله گاوی بوده است.

نمودار

افزایش قیمت شدید طی چند روز گذشته، RSI را به سطوح 80 رسانده است.

بنابراین، بهتر است منتظر یک اصلاح قیمت برای خرید در هنگام افت باشید (به جای اینکه قیمت‌های بالاتر را تعقیب کنید)، چراکه نسبت ریسک به پاداش آن اریب به سمت نزول است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

اگرچه خرس‌ها در تاریخ 6 و 7 ژوئیه از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 44 دلار) دفاع کردند، اما نتوانستند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 43 دلار) کاهش دهند، که این نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در زمان افت قیمت است.

در تاریخ 8 ژوئیه، گاوها این هشتمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حرکت دادند.

اکنون سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 45.3501 دلار وجود دارد، اما اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از آن منتقل کنند، امکان حرکت به سمت قیمت 51 دلار وجود دارد.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

با این حال، اگر جفت ارز LTC / USD از سطح 45.3501 دلار کاهش یابد، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند.

شکست به زیر این سطح حمایت، تضعیف این ارز را نشان خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی سه روز گذشته به شدت افزایش پیدا کرد و این نشان می‌دهد گاوها به بازی بازگشته‌اند.

این حرکت صعودی به بالاتر از هر دو میانگین متحرک رسیده است و اکنون در مسیر رسیدن به سطح مقاومت بعدی در 18.1377 دلار قرار دارد.

اگر این حرکت شتابدار باقی بماند، نهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند بالاتر از سطح 18.1377 دلار شکسته شود و تا قیمت 21.50 دلار صعود کند.

نمودار

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 16 دلار) شروع به افزایش کرده و RSI نیز به سطوح 60 رسیده است، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به این راحتی‌ها تسلیم شوند.

آنها تلاش خواهند کرد این صعود را بر روی قیمت 18.1377 دلار متوقف سازند، چراکه قبلا دو مرتبه این کار را انجام داده اند (که به صورت بیضی در نمودار مشخص شده است).

بنابراین، معامله‌گران باید این سطح را زیر نظر داشته باشند چراکه اگر جفت ارز BNB/USD از آن کاهش پیدا کند، روند خنثی بایننس کوین احتمالا برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) همچنان در حال صعود است، که این موضوع تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

اکنون این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 0.15306 دلار برسد، که این همان اوج قیمتی است که در تاریخ 12 ژوئیه سال گذشته ایجاد شد.

خرس‌ها به احتمال زیاد از سطح 0.15306 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد و این منجر به تثبیت قیمت و یا اصلاح جزئی خواهد شد.

شکست کریپتو به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.12 دلار) اولین نشانه پولبکی عمیق‌تر خواهد بود.

نمودار

در مقابل، اگر حرکت رو به رشد این ارز از سر گرفته شود و گاوها این دهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap را به بالاتر از سطح 0.15306 دلار منتقل کنند، هدف قیمتی بعدی سطح 0.20 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

قیمت ارز دیجیتال EOS در تاریخ 7 ژوئیه اصلاح شد، اما این ارز هنوز قدرت خود را از دست نداده است و این نشان می‌دهد گاوها در هنگام افت آن را خریداری کرده‌اند و هیچ عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود ندارند.

گاوها در تاریخ 8 ژوئیه قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح مقاومت آنی 2.6209 دلار حرکت دادند.

اکنون این یازدهمین کریپتوکارنسی در CoinMarketCap می‌تواند تا سطح 2.8319 دلار افزایش پیدا کند و اگر این حرکت شتابدار حفظ شود، احتمال شکست در بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت افزایش می‌یابد.

نمودار

اگر قیمت جفت ارز EOS / USD بالاتر از سطح 2.8319 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این صعود می‌تواند تا قیمت 3.1104 دلار ادامه یابد.

با این حال، خرس‌ها به احتمال زیاد بر روی سطح 2.8319 دلار از خود دفاع قدرتمندی به نمایش خواهند گذاشت.

اگر این جفت ارز از این سطح افت کند، ممکن است برای چند روز دیگر نیز در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تا زمانی که قیمت این آلت‌کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک حفظ شود، گاوها نسبت به خرس‌ها دارای برتری جزئی خواهند بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx