تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 6 آگوست، 16 مرداد

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین بتواند به سطح 12,200 دلار دست یابد، احتمالاً چندین آلت‌کوین نیز روند صعودی خود را از سر خواهند گرفت.

اپلیکیشن Square’s Cash در سه ماهه دوم سال جاری از طریق معاملات بیت‌کوین (BTC) درآمدی 875 میلیارد دلاری کسب کرده است؛ که این افزایشی 600 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته است.

این موضوع نشان دهنده‌ی افزایش علاقه‌ی معامله‌گران به این فضا است، که البته توسط “برنامه‌های محرک دولت” نیز تقویت شده است.

عناوین مطلب:

شکست اخیر بیت‌کوین بالاتر از محدوده‌ی 10,000 تا 10,500 دلار هم می‌تواند باعث بهبود علاقه‌ی معامله‌گران شود.

اخیرا شخصیت توییتری Dave Portnoy نیز به دانستن معاملات بیت‌کوین از دوقلوهای Winklevoss، تمایل نشان داده است.

اگرPortnoy بتواند بر روی پیروان خود تأثیر بگذارد، احتمالاً چندین معامله‌گر جدید وارد فضای ارزهای دیجیتال خواهند شد.

با این حال، پیش‌بینی اینکه چندین نفر از آنها با دیدگاه بلندمدت در این فضا باقی بمانند، دشوار است.

بازارهای مشتقات بینش خوبی نسبت به انتظارات معامله‌گران بزرگتر به ما ارائه می‌دهند.

اگرچه افت قیمت شدید بیت‌کوین در تاریخ 2 آگوست منجر به انحلال قراردادهای آتی به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار شد، اما میزان قراردادهای باز به سرعت ظرف 48 ساعت اصلاح شدند و این نشانگر جمع‌آوری شدید این ارز در سطوح پایین‌تر است.

با این که این‌ها همگی سیگنال‌هایی مثبت به حساب می‌آیند، Glassnode معتقد است بازگشت شدید بورس اوراق بهادار آمریكا می تواند حرکت “گاوهای” بیت‌کوین را در مسیرشان متوقف كند.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) پس از تشکیل الگوی کندل استیک در تاریخ 3 و 4 آگوست، اکنون در تلاش است تا روند صعودی خود را از سر بگیرد، که این نشان می‌دهد گاوها بر خرس‌ها غلبه کرده‌اند.

شیب رو به رشد میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد که گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر خریداران بتوانند جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از سطح 12,113.50 دلار سوق دهند، روند صعودی آن احتمالاً از سر گرفته خواهد شد.

 

هدف قیمتی بعدی که در این روند صعودی باید زیر نظر داشت، قیمت 13,000 دلار و سپس 14,000 دلار است.

خرس‌ها به احتمال زیاد از سطح 14,000 دلار به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد، از این رو، امکان دارد اصلاحی معنی‌دار در آن سطوح رخ دهد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح مقاومت 12,113.50 دلار کاهش یابد، می‌تواند برای چند روزی بین محدوده‌ی 10,400 تا 12,113.50 دلار وارد روند تثبیت قیمت شود.

شکست بیت‌کوین به زیر سطح 10,400 دلار نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود چراکه احتمالاً چندین گاو به دنبال محافظت از سودهای خود، به بستن موقعیت‌های خرید روی خواهند آورد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) بالاتر از سطح حمایت 366 دلار باقی ماند و اکنون نیز در تلاش است تا به تدریج به سطوح بالاتر حرکت کند.

اگر گاوها بتوانند این بزرگترین آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 400 تا 415.634 دلار حرکت دهند، صعود آن تا قیمت 480 دلار امکان‌پذیر است.

اگرچه شیب رو به رشد میانگین‌های متحرک نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است، اما RSI عمیقا در محدوده‌ی بیش خریدارای شده قرار دارد و این سیگنالی هشداردهنده است.

 

عدم شکست اتریوم بالاتر از سطح 415.634 دلار می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود و این ممکن است جفت ارز ETH/USD را تا سطوح 366 دلار کاهش دهد.

شکست به زیر این سطح حمایت، اولین نشانه‌ای است که خرس‌ها در حال بازگشت به بازی هستند.

به زیر سطح 366 دلار، این اصلاح می‌تواند تا سطوح 346.857 و 325.612 دلار ادامه پیدا کند، که این‌ها در واقع همان سطح 38.2 و 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به مرحله‌ی آخر این صعود هستند.

بازگشت از هر دوی این سطوح حمایت، سیگنالی مثبت خواهد بود چراکه نشانگر علاقه‌ی معامله‌گران به خرید در سطوح پایین‌تر است.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح 304.367 دلار کاهش دهند، احتمال تغییر روند این کریپتوکارنسی وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در تاریخ 3 و 4 آگوست، ارز دیجیتال ریپل (XRP) به طور پی در پی الگوی کندل استیک را شکل داد، و این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

با این حال، گاوها این آلت‌کوین را از تاریخ 2 آگوست بالاتر از سطح حمایت 0.284584 نگه داشته‌اند و این نشانگر خرید در زمان افت قیمت است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

 

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.32 دلار حرکت دهند، احتمال تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 0.346727 دلار افزایش می‌یابد.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD به زیر سطح 0.284584 دلار افت کند، نشان می‌دهد حرکت ریپل تضعیف شده است.

سطح حمایت بعدی که در این روند نزولی باید زیر نظر داشت، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.249 دلار) است.

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی خود را از سر بگیرند.

اما اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان اصلاحی عمیق‌تر وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی دو روز گذشته بالاتر از سطح حمایت 280 دلار باقی مانده بود، اما عدم موفقیت آن در بازگشتی قدرتمند از این سطح، نشانگر نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 272 دلار) رو به صعود است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتر هستند.

شکست بیت‌کوین کش بالاتر از سطح 305 دلار، به احتمال زیاد نشان می‌دهد که حرکت صعودی آن از سر گرفته شده است.

سپس سطح بعدی که باید زیر نظر داشته باشیم، قیمت 320 دلار و سپس 353 دلار است.

 

در مقابل، اگر خرس‌ها جفت ارز BCH / USD را به زیر سطح 280 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV طی دو روز گذشته حدود سطح 227 دلار در نوسان بود، که این نشان می‌دهد هر دو گروه گاوها و خرس‌ها در تلاشند تا برتری خود را به اثبات برسانند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 208.55 دلار) در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

آنها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به سمت مقاومت محدوده‌ی 260.86 دلار حرکت دهند.

 

اگر حرکت رو به رشد بیت‌کوین SV از سر گرفته شود و خریداران بتوانند جفت ارز BSV/USD را به بالاتر از این سطح مقاومت برسانند، امکان صعود آن تا قیمت 300 دلار و سپس تا 320 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح 260.86 دلار کاهش یابد، احتمالاً روند خنثی آن برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، سیگنال تضعیف این ارز خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) از زمان تشکیل الگوی کندل استیک در تاریخ 2 آگوست تاکنون، در یک محدوده‌ی رنج کوچک معامله شده است، که این نشان دهنده‌ی عدم اطمینان میان گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 60 دلار حرکت دهند، احتمال تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 64 تا 65.1573 دلار وجود دارد.

 

شکست لایت‌کوین بالاتر از این محدوده، سیگنال از سرگیری روند صعودی آن خواهد بود.

هدف بعدی در این روند صعودی، قیمت 75 دلار و سپس 80 دلار است.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 53 دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه‌ی مثبت، نشان می‌دهد که گاوها دارای برتری هستند.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز LTC / USD به زیر سطح 55 دلار شکسته شود، افت آن تا سطح حمایت بحرانی 51 دلار امکان‌پذیر است.

شکست به زیر این سطح، این برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بین سطوح 0.13 و 0.15 در حال تثبیت است.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است که این نشان می‌دهد روند آن به صورت صعودی است.

اگر گاوها بتوانند جفت ارز ADA/USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.15 تا 0.1543051 دلار حرکت دهند، نشان می دهد که گاوها فروش را جذب کرده و تسلط خود را مجددا به اثبات رسانده‌اند.

هدف بعدی، سطح 0.173 دلار و سپس 0.20 دلار خواهد بود.

 

با این حال، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، ممکن است روند خنثی آن برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

شکست و بسته شدن کاردانو به زیر سطح 0.13 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، سیگنال تضعیف این ارز خواهد بود و می‌تواند منجر به اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 0.11 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در یک روند صعودی قرار دارد و حرکت رو به رشد آن طی چند روز گذشته از سر گرفته شده است.

گاوها نیز قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 22.93 دلار رسانده‌اند، که این نشانگر تقاضا در سطوح بالاتر است.

سطح بعدی که باید زیر نظر داشت قیمت 24.4588 دلار است و در صورت عبور از این سطح مقاومت، صعود آن می‌تواند تا قیمت 27.1905 دلار ادامه پیدا کند.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

 

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BNB / USD از محدوده‌ی 22.93 تا 24.4588 دلار کاهش یابد، نشان دهنده‌ی فروش در سطوح بالاتر خواهد بود.

شکسته شدن بایننس کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 20 دلار)، می تواند منجر به اصلاحی عمیق‌تر شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 3 آگوست صعود پیدا کرد و بالاتر از سطح مقاومت 8.908 دلار شکسته شد، که این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان دهنده‌ی تقاضایی قوی در سطوح بالاتر است.

اگرچه هدف قیمتی بعدی بر روی سطح 11 دلار است، اما در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند تا این صعود را بر روی قیمت 10 دلار متوقف کنند.

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و این نشانگر برتری گاوها در بازار است.

 

اگر گاوها در هنگام افت تا قیمت 8.908 این ارز را خریداری کنند، احتمال از سرگیری روند صعودی آن افزایش خواهد یافت.

با این حال، RSI در حال تشکیل یک واگرایی نزولی است، که این نشان دهنده‌ی هشدار است.

اگر خرس‌ها این آلت‌کوین را به زیر قیمت 8.908 دلار کاهش دهند، احتمال اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 7.96 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 2 آگوست یک الگوی کندل استیک را شکل داد، که گاهی اوقات این نشانه‌ی یک بازگشت است.

سپس در تاریخ 3 آگوست با حرکتی دیگر نشان داد که گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی مطمئن نیستند.

خرس‌ها در تاریخ 4 آگوست به طرزی تهاجمی به فروش روی آوردند و جفت ارز CRO / USD را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.155 دلار) کشاندند.

 

این جفت ارز از تاریخ 29 مارس تاکنون برای بیش از یک روز نتوانسته به زیر از این سطح حمایت باقی بماند، از این رو، گاوها احتمالاً به طور تهاجمی از آن دفاع خواهند کرد.

اگر این آلت‌کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه به شدت بازگردد، نشان می‌دهد که گاوها همچنان به خرید در هنگام افت تا این سطح حمایت مشغول هستند.

شکست کریپتو بالاتر از سطح 0.176596 دلار، موجب آغاز مجدد روند صعودی آن خواهد شد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.139 دلار) وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

4 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
رضا

داداش عالی بود دستت درد نکنه. واقعا یک عده فقط به سود خودشون فکر می کنند

رضا

لطفا در مورد خرس ها در کانال بیشتر بنویسید

رضا

داداش عالی بود دستت درد نکنه. واقعا یک عده فقط به سود خودشون فکر می کنند

رضا

لطفا در مورد خرس ها در کانال بیشتر بنویسید

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
4
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx