تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 22 آگوست، 1 شهریور

blank

در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین، واگرایی‌های نزولی تشکیل داده‌اند که این نشان می‌دهد حرکت صعودی‌شان تضعیف شده است.

رابرت کیوساکی نویسنده کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر، معتقد است که بستن اخیر موقعیت‌های سهام وارن بافت، خود علامتی هشدار دهنده است مبنی بر اینکه جهان ممکن است با یک “بحران بزرگ بانکی” رو‌به‌رو شود.

بنابراین، کیوساکی به معامله‌گران پیشنهاد می‌کند برای محافظت در برابر سیر نزولی ارزش ارزهای فیات دارایی‌های امنی مانند طلا، نقره و بیت‌کوین را خریداری کنند.

عناوین مطلب:

معامله‌گر مشهور مشتقات بیت‌کوین (Tone Vays) نیز معتقد است که بیت‌کوین می‌تواند در سال 2021 به اوج قیمتی جدید خود دست یابد.

او خاطر نشان کرد: از نظر تاریخی، بیت‌کوین پس از شکست اوج‌های قیمتی خود، تمایل به دو برابر شدن قیمت‌اش را دارد، به خصوص اگر انجام این کار سالها طول بکشد.

از این رو، اگر بیت‌کوین بالاتر از سطح 20,000 دلار شکسته شود، Vays انتظار دارد که قیمت این ارز حداقل تا سطح “45,000 تا 50,000 دلار” افزایش پیدا کند.

گزارش منتشر شده توسط شرکت Grayscale Investments نیز نشان می‌دهد که شرایط فعلی بازار شبیه به زمانی است که در سال 2016 قبل از آغاز حرکت گاوی بیت‌کوین حاکم بود.

Grayscale بر وابستگی فزاینده اقتصاد آمریکا به سیاست پولی انبساطی تاکید می‌کند و معتقد است که وارونه کردن آن بسیار دشوار خواهد بود.

این موضوع می‌تواند موجب تحریک تورم شود که درنتیجه برای صعود بیت‌کوین بسیار موثر خواهد بود.

در حالی که این‌ها همگی پیش‌بینی‌هایی با چشم‌انداز بلندمدت هستند، در کوتاه‌مدت سرمایه کلی بازار کریپتوکارنسی‌ها از 380 میلیارد دلار در تاریخ 17 آگوست به حدود 360 میلیارد دلار کاهش یافته است که این نشان‌ دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت است.

اما اکنون سرمایه‌گذاران می‌خواهند بدانند که آیا اصلاح فعلی عمیق‌تر خواهد شد و یا اینکه قیمت‌ها در روزهای آتی باز خواهند گشت.

برای پاسخ به این سوال اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

با توجه به اینکه ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در یک روند صعودی قرار دارد، معامله‌گران به طور مداوم در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,570 دلار) به خرید روی می‌آورند چراکه معتقدند صعود آن مجددا از سر گرفته می‌شود و قیمت برای بار دیگر تا این سطوح افت نمی‌کند.

با این حال، بازگشت ضعیف بیت‌کوین از میانگین متحرک نمایی 20 روزه در تاریخ 20 آگوست نشان می‌دهد که گاوها هنوز اطمینان ندارند روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد یا خیر، از این رو، آنها در این سطح حمایت به طرزی تهاجمی خرید نمی‌کنند.

واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی نیز نشان می‌دهد که حرکت بیت‌کوین تضعیف شده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر قیمت این ارز شکسته شود و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، معامله‌گران احتمالاً پیش از خرید منتظر خواهند ماند تا جفت ارز BTC / USD بر روی سطوح پایین‌تر حمایت کسب کند.

درنتیجه‌ی افت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، این سقوط می‌تواند تا محدوده‌ی حمایت 11,100 تا 10,900 دلار ادامه پیدا کند.

برخلاف فرض ما، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 تا 12,460 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، روند صعودی بیت‌کوین احتمالاً از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

بازگشت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 395 دلار) در تاریخ 20 آگوست نزدیک به سطح 415.634 دلار متوقف شد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

آنها اکنون تلاش خواهند کرد تا این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت آن تا قیمت 366 دلار وجود دارد.

گاوها احتمالاً از این سطح حمایت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

بازگشت از این سطح حمایت می‌تواند جفت ارز ETH/USD را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 366 تا 415.634 دلار باقی نگه دارد.

نمودار قیمت اتریوم

واگرایی منفی در RSI نشان می‌دهد که حرکت این ارز تضعیف شده است.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر سطح 366 دلار کاهش دهند، افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 321 دلار) امکان‌پذیر است.

در مقابل، اگر این این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت اتریوم را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 415.634 تا 446.479 دلار منتقل کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشت ضعیف ارز دیجیتال ریپل (XRP) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.285 دلار) در تاریخ 20 آگوست، نشانگر عدم وجود خریداران در سطوح بالاتر است.

اگر خرس‌ها اکنون بتوانند این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 0.268478 دلار وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز تا نزدیکی نقطه‌ی میانی افت کرده است، که این نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی در کوتاه‌مدت است.

نمودار قیمت ریپل

بازگشتی قدرتمند از سطح حمایت 0.268478 دلار، سیگنال قدرت این ارز خواهد بود و گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت ریپل را به سطح 0.326113 دلار بازگردانند.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر سطح 0.268478 دلار کاهش دهند، احتمال اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.243 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تلاش است تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 293 دلار) باقی بماند، که این نشانگر نداشتن علاقه‌ برای خرید در میان گاوها است.

اکنون ین آلت‌کوین می‌تواند تا سطح حمایت 280 دلار سقوط کند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر خرس‌ها جفت ارز BCH / USD را به زیر قیمت 280 دلار کاهش دهند و آن سطح را حفظ کنند، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه این امر نشان دهنده‌ی نبود خریداران در سطوح بالاتر است.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 266 دلار) است.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح 280 دلار بازگردد، گاوها برای دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به سطح 326.30 دلار حرکت دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین ‌لینک (LINK) در تاریخ 19 و 20 آگوست الگوهای کندل استیک را شکل داد، که این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی در میان معامله‌گران است.

سپس در تاریخ 21 آگوست زمانیکه این آلت‌کوین به زیر سطح حمایت 14.69 دلار شکسته شد، این روند به سمت نزول منتهی شد.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 14.12 دلار) دفاع کنند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LINK / USD می‌تواند تا قیمت 17.6738 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت چین لینک

خرس‌ها نیز احتمالاً از این سطح به طرزی تهاجمی دفاع خواهند کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی در کوتاه‌مدت است.

با این حال، اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند و این سطح را حفظ کنند، احتمال افت آن تا سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 13.4906 دلار و پایین‌تر از آن تا سطح 61.8 درصدی اصلاحی 11.9281 دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها در تاریخ 19 آگوست از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 59 دلار) دفاع کردند اما نتوانستند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را به سطح مقاومت 65.1573 دلار سوق دهند، که این نشان دهنده‌ی نبود تقاضا در سطوح بالاتر است.

این اتفاق معمولاً در شرایطی رخ می‌دهد که معامله‌گران معتقدند اگر برای مدتی منتظر بمانند، فرصت ورود بهتری در سطوح پایین‌تر پیدا خواهند کرد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، افت آن تا قیمت 56 دلار و به زیر آن تا 51 دلار محتمل است.

چنین حرکتی نشان دهنده‌ی تضعیف حرکت لایت‌کوین خواهد بود و می‌تواند منجر به روندی خنثی برای چند روز شود.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها در بازار از اندکی برتری برخوردار هستند.

اگر جفت ارز LTC / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان خواهد داد كه گاوها از این سطح حمایت دفاع می‌كنند و این می‌تواند خریدارانی را جذب كند كه در ادامه تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 65.1573 تا 68.9008 دلار دلار حرکت دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV حتی بر روی سطح حمایت 200 دلار نیز خریدار پیدا نکرد، که این موضوع سیگنالی منفی است چراکه نشان می‌دهد خریداران در کوتاه‌مدت منتظر سطوح پایین‌تر هستند.

اگر قیمت جفت ارز BSV / USD به زیر سطح 200 دلار شکسته و بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث نزولی را تکمیل خواهد کرد، که دارای هدف قیمتی 142 دلار است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 214 دلار) شروع به کاهش کرده و RSI نیز به منطقه‌ی منفی وارد شده است، که این برتری خرس‌ها در بازار را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح 200 دلار بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد تا این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 227 دلار حرکت دهند.

اگر موفق شوند، این وضع صعودی که می‌تواند منجر به حرکت آن تا سطح 260.86 دلار شود، نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

قیمت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 19 آگوست به زیر سطح حمایت 0.13 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، که این نشانه‌ای منفی است.

گاوها تلاش کردند این حرکت را شکست دهند و در تاریخ 20 آگوست قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 0.13 بازگردانند، اما خرس‌ها به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.136 دلار) دفاع کردند.

این موضوع نشان می‌دهد که انگیزه‌ی معامله‌گران از خرید در زمان افت قیمت به فروش در زمان صعود تغییر پیدا کرده است.

اگر قیمت جفت ارز ADA/USD به زیر سطح 0.125 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، امکان افت آن تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.11 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت کاردانو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است و RSI نیز به منطقه‌ی منفی وارد شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال بازگشت به بازی هستند.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود کند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تلاش است تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.15 دلار) باقی بماند، که این نشان می‌دهد گاوها در این سطح حمایت به طرزی تهاجمی خرید نمی‌کنند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 21.7628 دلار کاهش دهند، افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 19.86 دلار) امکان‌پذیر است.

چنین حرکتی نشان می‌دهد که این حرکت صعودی تضعیف شده است.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی در کوتاه‌مدت است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BNB / USD از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از سطح 24.4588 دلار بشکند، صعود آن تا قیمت 27.1905 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) طی چند روز گذشته بین میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.1638 دلار) و سطح مقاومت 0.176596 دلار معامله شده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع می‌کنند و این نشانه‌ی مثبتی است.

در تاریخ 21 آگوست گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.176596 دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند، که این نشان دهنده‌ی فروش توسط خرس‌ها در زمان افزایش قیمت‌های شدید است.

نمودار قیمت کریپتو

اگر جفت ارز CRO / USD بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از سطح 0.176596 دلار حرکت دهند.

اگر قیمت کریپتو بالاتر از این سطح بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، صعود آن تا قیمت 0.20 دلار محتمل است.

در مقابل، اگر خرس‌ها این جفت ارز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 0.154322 دلار وجود دارد.

بازگشت از این سطح حمایت می‌تواند قیمت این ارز دیجیتال را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 0.154322 تا 0.176596 دلار نگه دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احمدی

در مورد خرس ها بیشتر مطلب در کانال بزارید
با تشکر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx