تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 29 آگوست، 8 شهریور

blank

در حال حاضر بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها سطوح حمایت کلیدی خود را نگه داشته‌اند و این نشان می‌دهد که گاوها به زودی در جهت شکست بالاتر از سطوح مقاومت تلاش خواهند کرد.

Jerome Powell (رئیس فدرال رزرو آمریکا) در سخنرانی‌اش در تاریخ 27 آگوست گفت که اگر عدد تورم برای مدت زمان طولانی به زیر سطح هدف خود یعنی 2 درصد باقی بماند، بانک مرکزی اجازه می‌دهد تا رقم آن بالاتر از این سطح قرار بگیرد.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که این اتفاق می‌تواند به معنای افزایش نرخ حداقل برای پنج سال باشد.

عناوین مطلب:

در پاسخ به این سخنرانی (علارغم داغ بودن بازار سیاه طلا)، شاخصU.S.dollar (DXY) روند نزولی خود را از سر گرفت.

این نشان موضوع می‌دهد معامله‌گران بر این باورند که تغییر در استراتژی بانک مرکزی می‌تواند تضعیف ارزش دلار را بیشتر کند، از این رو، تقاضا برای طلا به عنوان یک ذخیره کننده‌ی ارزش همچنان بالاست.

Tyler Winklevoss (بنیان‌گذار شرکت Gemini) معتقد است که سرانجام بیت‌کوین (BTC) به دلیل مزایای ذاتی خود، از طلا به عنوان یک ذخیره کننده‌ی پیشی خواهد گرفت.

در حال حاضر سرمایه فعلی بازار بیت‌کوین کمی بیش از 200 میلیارد دلار است، در حالی که ارزش بازار طلا تقریبا 9 تریلیون دلار است.

بنابر گفته‌ی Winklevoss، این بدان معناست که بیت‌کوین برای رسیدن به هدف مورد نظر خود باید ارزش‌اش 45 برابر شود و به قیمت 500,000 دلار برسد.

رخداد چنین صعود چشمگیری در قیمت بیت‌کوین، بدون مشارکت سرمایه‌گذاران سازمانی بعید به نظر می‌رسد.

خوشبختانه، تحولات اخیر نشان داده اند که میزان تقاضای بخش سازمانی در سال 2020 رو به افزایش است.

به منظور جلب نظر خریداران بزرگ‌تر، شرکت Fidelity نیز برای راه‌اندازی یک صندوق جدید بیت‌کوین مختص مشتریان سازمانی خود، در حال اقدام برای کسب مجوزات قانونی از مقامات ایالات متحده است.

حتی اگر سرمایه‌گذاران سازمانی تنها 1 درصد از بودجه خود را به بیت‌کوین اختصاص دهند، این می‌تواند صعود پرشتابی را رقم بزند.

بنابراین، آیا اکنون زمان مناسبی است تا معامله‌گران خرد به خرید فکر کنند و یا اینکه ممکن است بازار ارزهای دیجیتال وارد یک دوره‌ی اصلاح قیمت شود؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

اگرچه طی دو روز گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,530 دلار) معامله شده بود، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 11,000 دلار کاهش دهند، که این نشان دهنده‌ی خرید در زمان افت قیمت توسط گاوهاست.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی نیز در نزدیکی نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این موضوع بیانگر تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، امکان تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

روند صعودی بعدی احتمالا پس از آنکه گاوها بتوانند جفت ارز BTC / USD را بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 تا 12,460 دلار حفظ کنند، شروع خواهد شد.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطح 12,113.50 دلار افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به زیر سطح حمایت 11,000 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال دارد بیت‌کوین مجددا سطح حمایت بحرانی 10,400 دلار را تجربه کند.

شکست به زیر این سطح، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر گاوها از سطح حمایت 366 دلار به طور تهاجمی دفاع می‌کنند، که این نشانه‌ای مثبت است.

اگر آنها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 392 دلار) حفظ کنند، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) می‌تواند تا قیمت 415.634 دلار و بالاتر از آن تا سطح مقاومت 446.479 دلار افزایش پیدا کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت اتریوم

شکست اتریوم بالاتر از سطح 446.479 دلار، احتمالا روند صعودی را با هدف قیمتی 480 دلار از سر خواهد گرفت.

در مقابل، اگر خرس‌ها از سطح مقاومت 415.634 دلار به طرزی تهاجمی دفاع کنند، جفت ارز ETH / USD می‌تواند تا سطوح 366 دلار سقوط کند.

چنین حرکتی سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه می‌تواند الگوی سر و شانه‌ی نزولی را تشکیل و احتمال اصلاح عمیق‌تری را افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 27 آگوست به زیر سطح حمایت 0.268478 دلار شکسته شد، اما گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.255 دلار) این کریپتوکارنسی را خریداری کردند و این نشان دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین‌تر است.

در حال حاضر، خریداران در تلاش هستند تا قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.268478 دلار بازگردانند.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.28 دلار) امکان‌پذیر است.

نمودار قیمت ریپل

این سطح احتمالاً به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل خواهد کرد، اما اگر خریداران بتوانند قیمت ریپل را به بالاتر از آن برسانند، احتمال حرکت آن تا قیمت 0.326113 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر جفت ارز XRP / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا سطح حمایت میانگین متحرک ساده 50 روزه را بشکنند و اگر موفق شوند، سقوط این ارز تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.241068 دلار محتمل است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال کاهش است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار خرس‌هاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین‌لینک (LINK) طی چند روز گذشته در حدود میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 14.56 دلار) در نوسان بوده و یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است که این نشان دهنده‌ی تردید میان معامله‌گران است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مثلث و سطح مقاومت 16 دلار برسانند، امکان حرکت آن تا هدف قیمتی 18.69 دلار و سپس تا 20.1111 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت چین لینک

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت باقی مانده است که این نشان می‌دهد برتری همچنان در اختیار گاوهاست.

با این حال، اگر جفت ارز LINK / USD کاهش پیدا کند و به زیر مثلث شکسته شود، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود و می‌تواند منجر به افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11.13 دلار) شود.

چنین حرکتی نشان می‌دهد که اوج قیمتی کوتاه‌مدت بر روی سطح 20.1111 دلار تشکیل شده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

بازگشتی ضعیف از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 272 دلار) در تاریخ 26 آگوست، دور دیگری از فروش را جذب کرد و ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را تا سطح حمایت نخست 260 دلار کاهش داد.

در حال حاضر، گاوها مشغول دفاع از سطح حمایت 260 دلار هستند اما احتمالاً این اصلاح بر روی قیمت 280 دلار با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 284 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی نشان می‌دهد که خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر جفت ارز BCH / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 260 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت آن تا قیمت 240 دلار وجود دارد.

اما اگر خریداران قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 326.30 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 53.78 دلار) بازگشته است، که این نشان می‌دهد گاوها به شدت از این سطح حمایت دفاع می‌کنند.

آنها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، که این می‌تواند روند اصلاح را تا سطح 63 دلار و سپس تا 68.9008 دلار ادامه دهد.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 58.84 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز به زیر سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی خرس‌ها در بازار است.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر جفت ارز LTC / USD از خط روند نزولی کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد که خرس ها مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

اگر آنها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند، این افت می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 51 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت 180 دلار دفاع کنند اما هرگونه اصلاح ارز دیجیتال بیت‌کوین SV احتمالا بر روی سطح 200 دلار با مقاومت سختی رو به رو خواهد شد.

اگر جفت ارز BSV / USD از سطح 200 دلار سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد با کاهش قیمت آن تا سطح 160 دلار و سپس تا 146.20 دلار، روند این اصلاح را از سر بگیرند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، این اصلاح می‌تواند تا خط روند نزولی ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

خرس‌ها احتمالاً برای بار دیگر از این سطح مقاومت به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

پس از آنکه گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز از را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 227 دلار حرکت دهند، احتمالا بیت‌کوین SV قدرت خود را به دست خواهد آورد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) طی سه روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.167 دلار) معامله شده است، که این نشانه‌ای مثبت است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

شکست و بسته شدن قیمت این ارز بالاتر از سطح 0.176596 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، سیگنال احتمال از سرگیری مجدد روند صعودی آن خواهد بود.

نمودار قیمت کریپتو

خرس‌ها احتمالاً از اوج قیمتی 0.191101 دلار دفاع خواهند کرد، اما اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از این سطح برسانند، احتمال حرکت آن تا قیمت 0.20 دلار وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت کریپتو را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، جفت ارز CRO / USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.158 دلار) و سپس تا 0.154322 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 27 آگوست بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 22.93 دلار شکسته شد، که این نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت به بازی هستند.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که خرس‌ها بدون هیچ گونه تلاشی تسلیم شوند.

آنها مقاومت سختی را در محدوده‌ی 23.91 تا 24.4588 دلار به نمایش خواهند گذاشت.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر جفت ارز BNB / USD از این سطح مقاومت سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح 20.5710 دلار کاهش دهند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.28 دلار) اندکی افزایش یافته است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار گاوهاست.

اگر خریداران بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند، صعود آن تا قیمت 27.1905 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS در تاریخ 16 آگوست به شدت از اوج قیمتی 3.95 دلار اصلاح شد و در تاریخ 27 آگوست به کف قیمتی روزانه‌ی 2.8577 دلار رسید، که این اصلاح 100 درصدی صعود کلی که از تاریخ 12 آگوست آغاز شده بود را به پایان رساند.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا یک افزایش قیمت جبرانی را شروع کنند، که این احتمالا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 3.23 دلار) با مقاومت سختی روبه‌رو خواهد شد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از این سطح مقاومت کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها مشغول فروش در زمان افزایش قیمت‌ها هستند.

سپس آنها تلاش خواهند کرد تا جفت ارز EOS / USD را به زیر سطح حمایت 2.83 دلار کاهش دهند و در صورت موفقیت‌شان، امکان افت این ارز تا قیمت 2.60 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت EOS

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، روند اصلاح آن می‌تواند تا سطح 3.42 دلار و سپس تا 3.631 دلار ادامه پیدا کند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx