تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 1 سپتامبر، 11 شهریور

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین از کف قیمتی محدوده‌ی رنج خود بازگشته‌اند، اما احتمالاً بر روی سطوح بالاتر با مقاومت روبرو خواهند شد.

بازار سهام ایالات متحده این مدت تلاش می‌کرد تا بهترین عملکرد ماه آگوست خود را از سال 1984 تاکنون، به ثبت برساند.

در همین حال، بیت‌کوین (BTC) نیز در تقلا بود تا پس از افت‌های متوالی خود در ماه‌های آگوست سال 2018 و آگوست سال 2019، این ماه مثبت بسته شود.

عناوین مطلب:

با این حال، معاملات آتی طلا و شاخص دلار آمریکا (DXY) در این زمینه چندان موفق نبودند، چراکه هر دو این ماه را به صورت قرمز به پایان رساندند.

شرکت Berkshire Hathaway اعلام کرد که 5 درصد از سهام پنج شرکت ژاپنی پیشرو در معاملات را داراست، و تنها چند روز پیش از این اعلام کرده بود که در یک شرکت استخراج طلا سهام دارد.

Max Keiser (مجری گزارش Keiser) معتقد است که این خریدهای اخیر شرکت Berkshire نشان می‌دهد که Buffett در حال متنوع‌سازی پرتفلیوی خود به دور از دلار است.

از این رو،Keiser پیش‌بینی کرده است که بیت‌کوین، طلا و نقره در کوتاه‌مدت می‌توانند به بالاترین رکوردهای خود دست یابند.

با اینکه هر اتفاقی در بازار ممکن است رخ دهد، اما آیا در شرایط فعلی بیت‌کوین در وضعی صعودی قرار دارد که پتانسیل حمایت از این افزایش قیمت پرشتاب را در کوتاه‌مدت داراست؟

برای پاسخ به این سوال اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را به دقت بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 30 آگوست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,559 دلار) شکسته شد، که این نشانه‌ای مثبت محسوب می‌شود.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 تا 12,460 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این نشان دهنده‌ی از سرگیری احتمالی روند صعودی آن با هدف قیمتی بعدی 13,000 دلار و سپس 14,000 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است و شاخص قدرت نسبی نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

اگر قیمت بیت‌کوین از این محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، جفت ارز BTC / USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 12,113.50 تا 11,000 دلار باقی بماند.

شکست به زیر سطح 11,000 دلار نشان دهنده‌ی تضعیف این جفت ارز خواهد بود و درنتیجه‌ی افت به زیر محدوده‌ی حمایت بحرانی 10,400 تا 10,000 دلار، روند آن منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را در تاریخ 28 آگوست به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 400 دلار) رساندند و در تاریخ 30 آگوست با یک حرکت صعودی قدرتمند این روند را دنبال کردند که درنتیجه قیمت آن را به بالاتر از سطح مقاومت 415.634 دلار رساندند.

با این صعود، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مجددا شروع به افزایش کرد و RSI نیز بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر آنها بتوانند جفت ارز ETH / USD را به بالاتر از قیمت 446.479 دلار برسانند و این سطح را حفظ کنند، روند صعودی این کریپتوکارنسی احتمالاً با هدف نخست 480 دلار و سپس 550 دلار از سر گرفته خواهد شد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد، ممکن است مدت زمان بیشتری را به تثبیت قیمت اختصاص دهد.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت بحرانی 366 دلار کاهش دهند، حرکت اتریوم تضعیف خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها ارز دیجیتال ریپل (XRP) را در تاریخ 30 آگوست به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.28 دلار) حرکت دادند، که این نشان دهنده‌ی خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است.

در حال حاضر، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI نیز به بالاتر از سطح 50 افزایش یافته است که این نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

نمودار قیمت ریپل

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، حرکت آن تا سطح 0.295 دلار و سپس تا 0.326113 دلار امکان‌پذیر است.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD مجددا به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.26 دلار) کاهش دهند.

اگر موفق شوند، این افت می‌تواند تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.241068 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 29 آگوست بالاتر از الگوی مثلث متقارن شکسته شد، که این نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است، اما به نظر می‌رسد خرس‌ها تمایل ندارند بدون تلاش تسلیم این نبرد شوند.

آنها در حال حاضر تلاش می‌کنند این حرکت صعودی را بر روی قیمت 17.6738 دلار متوقف سازند.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 15 دلار) رو به افزایش است و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر گاوها بتوانند قدرت خود را حفظ کنند، احتمال شکست بالاتر از سطح 17.6738 دلار افزایش می‌یابد.

بالاتر از این سطح، احتمال تجربه‌ی مجدد قیمت 20.1111 دلار وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از این سطح برسانند، احتمالاً روند صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها جفت ارز LINK / USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، سقوطی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11.72 دلار) محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) از سطح حمایت 260 دلار بازگشت، اما اکنون بر روی قیمت 280 دلار با مقاومت روبرو است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 282 دلار) نیز درست بالاتر از این سطح مقاومت قرار دارد؛ از این رو، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا به طور تهاجمی از این سطح دفاع کنند.

اگر جفت ارز BCH/USD از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد بیت‌کوین کش به زیر سطح حمایت 260 دلار شکسته شود.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت این آلت‌کوین تا قیمت 245 دلار و سپس تا 232 دلار وجود دارد.

در حال حاضر، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

با این حال، اگر گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه منتقل کنند، احتمال حرکت آن تا سطح 300 دلار و سپس تا 326.30 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 30 آگوست به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 59.24 دلار) و خط روند نزولی افزایش یافت، که این نشان می‌دهد گاوها به بازی بازگشته‌اند.

با این حال، خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند این افزایش قیمت جبرانی را بر روی سطح مقاومت جزئی 64 دلار، متوقف کنند.

اگر جفت ارز LTC / USD از سطوح فعلی کاهش یابد، افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه امکان‌پذیر است.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به افزایش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این برتری جزئی گاوها در بازار را نشان می‌دهد.

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 64 تا 68.9008 دلار حرکت دهند.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

در چنین شرایطی، امکان افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 54.72 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

بازیابی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در حال حاضر بر روی سطح شکست 200 دلار با مقاومت روبه‌روست.

شیب هر دو میانگین متحرک درست بالاتر از این سطح مقاومت قرار دارد؛ از این رو، خرس‌ها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 201 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر جفت ارز BSV / USD از سطوح فعلی کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 180 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این افت می‌تواند تا قیمت 160 دلار و سپس تا 146.20 دلار ادامه پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 203 دلار) سوق دهند، حرکت آن تا خط روند نزولی امکان‌پذیر است.

شکست این آلت‌کوین بالاتر از این سطح مقاومت، نشان خواهد داد که گاوها جهت بازگشت در تلاش هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 30 آگوست بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.176596 دلار شکسته شد، که نشانه‌ی صعود این ارز است.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به سطح 0.191101 دلار برسانند و اگر بتوانند به این سطح دست یابند، امکان حرکت آن تا قیمت 0.20 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت کریپتو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.169 دلار) رو به افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح مقاومت 65 شکسته شده است، که این نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

با این حال، بعید است که خرس‌ها بدون نبرد تسلیم شوند.

آنها تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 0.176596 دلار کاهش دهند و گاوهای تهاجمی را به دام بیندازند.

در صورت موفقیت‌شان، افت این آلت‌کوین تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه محتمل است.

شکست کریپتو به زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به سقوط آن تا قیمت 0.154322 دلار شود.

اگر جفت ارز CRO / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا روند صعودی خود را از سر بگیرند.

از این رو، این سطح حمایتی بحرانی است که در هر افت قیمت باید آن را زیر نظر داشت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بر روی محدوده‌ی 23.91 تا 24.4588 دلار با مقاومت مواجه است، که این عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

با این حال، اگر جفت ارز BNB / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.53 دلار) بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 23.91 تا 24.4588 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود آن تا قیمت 27.1905 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، احتمال سقوط آن تا سطح حمایت 20.5710 دلار وجود دارد.

گاوها احتمالاً از این سطح حمایت به طرزی تهاجمی دفاع خواهند کرد.

در صورت موفقیت‌شان، قیمت این جفت ارز می‌تواند طی چند روز آینده بین محدوده‌ی 23.91 تا 20.571 دلار تثبیت شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز EOS/USD :

ارز دیجیتال EOS در تاریخ 30 آگوست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 3.22 دلار) شکسته شد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، حرکت آن تا سطح 3.4275 دلار و سپس تا 3.63 دلار محتمل است.

نمودار قیمت EOS

با این حال، اگر جفت ارز EOS / USD از قیمت 3.4272 دلار کاهش پیدا کند، امکان تثبیت قیمتی چند روزه وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

برخلاف فرض ما، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 3.03 دلار) و سپس سطح 2.83 دلار امکان‌پذیر است.

شکست EOS به زیر این سطح، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx