تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 3 سپتامبر، 13 شهریور

blank

 

اگر الگوهای نزولی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها تکمیل شوند، اصلاح فعلی می‌تواند آن‌ها را تا کف‌های قیمتی جدیدی کاهش دهد.

بازار سهام ایالات‌متحده همچنان در بالاترین حد خود به سر می‌برد، در حالی که طلا (که یک دارایی امن محسوب می‌شود) از اوج قیمتی خود عقب نشینی کرده است.

عناوین مطلب:

این موضوع نشان می‌دهد تمایل معامله‌گران، داشتن دارایی‌های پر ریسک‌ است.

در همین حال نیز، ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) که گاهی اوقات به عنوان یک دارایی غیرهمبسته رفتار می‌کند، همچنان در یک محدوده‌ی رنج گیر کرده است.

با این حال، با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، نوسانات در همه‌ی بازارها از سر گرفته شده است.

در صورتی که مجددا دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شود، بعید است تغییر بزرگی در سیاست‌های اقتصادی فعلی ایجاد شود.

اما اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود، اقتصاددانان، معامله‌گران و شرکت‌ها احتمالا برای چند هفته محتاطانه رفتار خواهند کرد و این می‌تواند منجر به یک اصلاح قیمت شود چراکه بازارها از شرایط عدم اطمینان نفرت دارند.

بنابراین، معامله‌گران باید برای چند ماه آینده آماده‌ی این نوسانات باشند.

به گفته‌ی PlanB (خالق مدل محبوب stock-to-flow)، پرایس اکشن بیت‌کوین پس از رویداد هاوینگ خود در ماه می، تقریبا مطابق با این مدل رفتار کرده است.

اگر بیت‌کوین همچنان به پیروی از این مدل ادامه دهد، قیمت آن احتمالا طی چند ماه سر به فلک می‌کشد و یک بازار گاوی بلندمدت را با هدف قیمتی 288,000 دلار آغاز می‌کند.

در حالی که چشم‌انداز بلندمدت صعودی به نظر می‌رسد، اما اکنون وضع نمودارها در کوتاه‌مدت به چه صورت است؟

برای پاسخ به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را به دقت بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) برای بار دیگر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

در حال حاضر شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,558 دلار) مسطح شده است و شاخص قدرت نسبی نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این بیانگر تعادل میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 11,000 دلار کاهش دهند و آن را حفظ کنند، الگوی سر و شانه‌ی نزولی که دارای هدف قیمتی 9,540 دلار است، تکمیل خواهد شد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

با این حال بعید به نظر می‌رسد که این افتی عمودی باشد چراکه گاوها تلاش خواهند کرد از محدوده‌ی 10,400 تا 10,000 دلار به طرزی تهاجمی دفاع کنند.

در مقابل، اگر قیمت بیت‌کوین از سطوح 11,000 دلار بازگردد، جفت ارز BTC/USD احتمالا برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی خواهد ماند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12,113.50 تا 12,460 دلار حرکت دهند، روند آن به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

چند روز آینده، روزهایی حیاتی خواهند بود چراکه شکست سقف و یا کف محدوده‌ی رنج 11,000 تا 12,113.50 دلار می‌تواند آغازگر یک حرکت جهت‌دار باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 1 سپتامبر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 446.479 دلار صعود کرد و به هدف قیمتی نخست خود یعنی 480 دلار رسید.

درنتیجه این امر سیو سود فراوانی را در پی داشت و در تاریخ 2 سپتامبر به افت شدیدی تا سطح 416.248 دلار منجر شد.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 408 دلار) دفاع کنند، که این سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران نسبت به این ارز همچنان مثبت باقی مانده است.

نمودار قیمت اتریوم

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها برتری بازار را در اختیار دارند.

با این حال برای اینکه روند صعودی از سر گرفته شود، آنها باید قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 480 دلار حرکت دهند.

اگر خرس‌ها جفت ارز ETH/USD را به زیر سطح 415.634 دلار کاهش دهند، افت آن تا قیمت 366 دلار محتمل است.

شکست اتریوم به زیر این سطح حمایت، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 1 سپتامبر درست به بالاتر از سطح 0.295813 دلار افزایش یافت و گاوها تلاش کردند در تاریخ 2 سپتامبر حرکت صعودی خود را از سر بگیرند، اما بر روی سطح 0.303746 دلار با فشار فروش مواجه شدند و این موضوع افت تا سطح 0.262484 دلار را در پی داشت.

نکته‌ی مثبت این است که در تاریخ 2 سپتامبر گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.263 دلار) این ارز را خریداری کردند و درنتیجه باعث شد تا این سطحی بحرانی به حساب بیاید.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر این سطح حمایت کاهش دهند، احتمال افتی عمیق‌تر تا سطح 0.235688 دلار افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت ریپل

در مقابل، اگر گاوها از میانگین متحرک ساده 50 روزه دفاع کنند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج 0.26 تا 0.30 دلار باقی بماند.

پس از بسته شدن قیمت ریپل بالاتر از سطح 0.30 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، امکان حرکت آن تا قیمت 0.326113 دلار وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.280 دلار) مسطح است و RSI نیز درست به زیر سطح 50 قرار دارد که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست (به همراه برتری جزئی خرس‌ها در بازار).

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 1 سپتامبر تلاش کرد تا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 14.99 دلار) بازگردد، اما بازگشتی پرشتاب در تاریخ 2 سپتامبر منجر به افت آن تا قیمت 14 دلار شد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده و RSI نیز تا نزدیکی نقطه‌ی میانی کاهش یافته است، که این نشان می‌دهد جفت ارز LINK/USD می‌تواند برای چند روز آینده در محدوده‌ی رنج بین 12.89 تا 17.7777 دلار باقی بماند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 12.89 دلار کاهش دهند، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه نشان می‌دهد روند صعودی آن به پایان رسیده است.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این جفت ارز را به بالاتر از سطح 17.7777 دلار برسانند، امکان تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی 20.1111 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 1 سپتامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 280 دلار) شکسته شد، اما این پیروزی گاوها تنها برای یک مدت کوتاه بود چراکه این آلت‌کوین در تاریخ 2 سپتامبر به شدت بازگشت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در سطوح بالاتر به طرزی تهاجمی مشغول فروش هستند.

جفت ارز BCH / USD در تاریخ 2 سپتامبر از سطح 245.63 دلار بازگشت، که این درست بالاتر از کف قیمتی روزانه‌ی 245 دلار است که در تاریخ 2 آگوست شکل گرفته بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

این یک سطح حمایت مهم است که باید آن را زیر نظر داشت، چراکه اگر شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 217.55 دلار وجود دارد.

میانگین‌های متحرک در آستانه‌ی یک حرکت نزولی قرار دارند و RSI نیز مجددا به داخل منطقه‌ی منفی سقوط کرده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر این جفت ارز افزایش پیدا کند و بالاتر از سطح مقاومت 280 دلار باقی بماند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) توانست طی دو روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 59.31 دلار) باقی بماند، اما گاوها موفق نشدند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح مقاومت 64 دلار برسانند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

جفت ارز LTC / USD الگوی احتمالی سر و شانه را تشکیل داده است که درنتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر خط گردن تکمیل خواهد شد.

این وضع دارای هدف قیمتی 39 دلار است.

نمودار قیمت لایت‌کوین

با این حال، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 55.36 دلار) و یا از خط گردن بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت آن را به بالاتر از سطح 64 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، صعود این ارز دیجیتال تا قیمت 68.90 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 1 سپتامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 24.4588 دلار شکسته شد، که این نشان دهنده‌ی از سرگیری روند صعودی آن است.

با این حال، مسیر جفت ارز BNB / USD در تاریخ 2 سپتامبر به شدت از سطح 25.8262 دلار وارونه شد.

تنها نکته‌ی مثبت این است که خرس‌ها نتوانستند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.85 دلار) کاهش دهند، که این بیانگر خریدی قوی در زمان افت قیمت است.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار گاوهاست.

اگر این جفت ارز برای بار دیگر به بالاتر از سطح 24.4588 دلار افزایش یابد، احتمالا تا قیمت 27.1905 دلار صعود خواهد کرد و اگر بتواند به این سطح دست یابد، حرکت آن تا قیمت 32 دلار امکان‌پذیر است.

اگر این ارز دیجیتال به زیر سطح 20.5710 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) به زیر سطح شکست 0.176596 دلار شکسته شده است، که این نشان دهنده‌ی سیو سود در سطوح بالاتر است.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.171 دلار) کاهش دهند، احتمال سقوط آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.162 دلار) وجود دارد.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

نمودار قیمت کریپتو

اگر جفت ارز CRO / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.176596 تا 0.183416 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، تجربه‌ی مجدد قیمت 0.191101 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 1 سپتامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 200 دلار شکسته شد، اما ثابت شد که این یک تله‌ی گاوی بوده چراکه قیمت آن در تاریخ 2 سپتامبر به شدت نزول پیدا کرد و تا کف قیمتی روزانه 173.53 دلار کاهش یافت.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، قیمت 160 دلار است که اگر شکسته شود، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 146.20 دلار وجود دارد.

شیب رو به کاهش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 198 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی نشان می‌دهد که برتری در اختیار خرس‌هاست.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر مسیر جفت ارز BSV / USD از سطوح فعلی تغییر پیدا کند و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی بیانگر بازگشت گاوها به بازی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

بازگشت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) از سطح حمایت بحرانی 0.10 دلار، درست به زیر سطح حمایت پیشین که اکنون به سطح مقاومت 0.13 دلار تبدیل شده است، با مانع مواجه شد.

این اتفاق نشان می‌دهد که خرس‌ها در زمان افزایش قیمت تا سطوح مقاومت بحرانی مشغول فروش هستند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.122 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها جفت ارز ADA / USD را به زیر سطح حمایت 0.10 دلار کاهش دهند، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه نشان دهنده‌ی شروع احتمالی یک روند نزولی جدید است.

نمودار قیمت کاردانو

سطح حمایت بعدی در این نزولی بر روی قیمت 0.08 دلار است.

با این حال، اگر گاوها بتوانند از سطح حمایت 0.10 دلار دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

روند این کریپتوکارنسی در نتیجه‌ی بسته شدن قیمت آن بالاتر از سطح 0.13 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC) به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

 

 

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمدرضا

سلام جدیدا در مورد خرس ها کم مطلب میزارین. بزارین لطفا

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx