تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 5 سپتامبر، 15 شهریور

blank

بازگشت ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها از سطوح حمایت بحرانی‌شان، می‌تواند فروش بیشتری را به دنبال داشته باشد و ممکن است طی چند روز آینده به سقوطی تا سطوح پایین‌تر منجر شود.

شاخص‌های نزدک، S&P 500 و Dow به شدت اصلاح شدند و در تاریخ 4 سپتامبر با نزول حرکت خود را آغاز کردند که این نشان می‌دهد معامله‌گران به خروج از موقعیت‌‌هایشان هجوم آورده‌اند.

بیت‌کوین (BTC) و چندین آلت‌کوین مهم دیگر نیز شاهد سیو سود گسترده بودند که درنتیجه سرمایه‌ی کلی بازار ارزهای دیجیتال را از 394 میلیارد دلار در تاریخ 2 سپتامبر به حدود 339 میلیارد دلار در تاریخ 4 سپتامبر کاهش داد.

عناوین مطلب:

حتی طلا نیز که یک دارایی امن محسوب می‌شود، طی دو روز گذشته در امان نماند و کاهش پیدا کرد.

این موضوع نشان می‌دهد هر طبقه از دارایی که طی چند هفته گذشته افزایش یافته بود، اکنون با سیو سود مواجه است.

معامله‌گران خرد ممکن است سقوط فعلی را یک فرصت خرید بدانند چراکه در چند ماه گذشته پایه و بنیان بیت‌کوین و کریپتوکارنسی‌ها به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

حتی داده‌های بازار نیز نشان می‌دهند چندین سرمایه گذار بزرگ ممکن است در سطوح پایین‌تر منتظر نشسته باشند.

با این حال، در یک بازار رو به سقوط، استراتژی محتاطانه این است که قبل از خرید صبر کنید تا قیمت ثابت شود و شکل‌گیری کف محدوده‌ی رنج تایید شود.

همچنین پیش از خرید، تعیین اینکه کدوم سطوح حمایت بحرانی ممکن است گاوهای تهاجمی را جذب کنند نیز بسیار مهم است.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 3 سپتامبر به زیر سطح حمایت 11,000 دلار و 10,400 دلار کاهش پیدا کرد و به کف قیمتی روزانه‌ی 9,958 دلار رسید.

این سقوط الگوی سر و شانه‌ی نزولی را تکمیل کرد، که دارای هدف قیمتی 9,540 دلار است.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت 10,000 دلار دفاع کنند، اما این بازگشت ضعیف بیانگر این است که خریداران گمان نمی‌کنند هنوز کف قیمتی رنج شکل گرفته است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,331 دلار) کاهش یافته است و شاخص قدرت نسبی نیز به منطقه‌ی منفی وارد شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح 10,000 دلار حفظ کنند، سطح حمایت بعدی بر روی سطح شکست مثلث متقارن بزرگ قرار دارد که این نزدیک به قیمت 9,500 دلار است و اگر این سطح حمایت شکسته شود، افت آن ممکن است تا قیمت 9,000 دلار و سپس تا 8,000 دلار ادامه پیدا کند.

اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از سطح 11,000 دلار افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

اگرچه گاوها در تاریخ 2 سپتامبر از سطح حمایت 415.634 دلار دفاع کردند، اما موفق نشدند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به سطوح بالاتر ببرند.

فروش تهاجمی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 3 سپتامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 405 دلار) شکسته شد و به سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 366 دلار رسید.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 368 دلار) دفاع کنند، که این درست بالاتر از سطح حمایت بحرانی 366 دلار قرار دارد.

نمودار قیمت اتریوم

هرگونه افزایش قیمت جبرانی از سطوح فعلی، بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت سختی مواجه خواهد شد.

اگر جفت ارز ETH / USD از این سطح مقاومت کاهش یابد و به زیر 366 دلار شکسته شد، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 288 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 3 سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.265 دلار) شکسته شد و تا سطح حمایت 0.235688 دلار سقوط پیدا کرد.

در حال حاضر قیمت این آلت‌کوین به زیر هر دو میانگین‌ متحرک و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.275 دلار) کاهش یافته است که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اکنون گاوها در تلاش هستند تا از سطح حمایت 0.235688 دلار دفاع کنند، اما هرگونه افزایش قیمت جبرانی احتمالا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت سختی روبه‌رو خواهد شد.

نمودار قیمت ریپل

اگر جفت ارز XRP / USD از این سطح افت کند و به زیر قیمت 0.235688 دلار شکسته شود، اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 0.19 دلار محتمل است.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از هر دو میانگین متحرک افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد که گاوها به جای ترس و وحشت، در سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 3 سپتامبر به زیر سطح حمایت 12.89 دلار سقوط پیدا کرد و یک کف پایین‌تر را تشکیل داد که روند صعودی را شکست.

در حال حاضر، این آلت‌کوین در یک کانال نزولی معامله می‌شود و گاوها در تلاشند تا از سطح 11 دلار دفاع کنند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 14.49 دلار) شروع به کاهش کرده و RSI نیز در منطقه منفی قرار گرفته است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

نمودار قیمت چین لینک

این افزایش قیمت جبرانی احتمالا بر روی سطح 12.89 دلار و مجددا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

اگر جفت ارز LINK / USD از هر دو سطح مقاومت کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا با شکست به زیر کانال نزولی، روند اصلاح را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌‍شان، امکان افت این کریپتوکارنسی تا قیمت 8.908 دلار وجود دارد.

اولین نشانه‌ی قدرت این ارز، شکست آن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود و صعود آن به بالاتر از کانال نزولی، نشان می‌دهد که گاوها به بازی بازگشته‌اند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 3 سپتامبر نزول پیدا کرد و به کف قیمتی روزانه‌ی 201.51 دلار رسید که این سیگنالی بسیار منفی است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 270 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است، که این نشان دهنده‌ی حاکمیت خرس‌ها بر بازار است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت بحرانی 200 دلار دفاع کنند اما احتمالاً بر روی قیمت 245 دلار و مجددا بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت سختی روبرو خواهند شد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از هر دو سطح کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا جفت ارز BCH / USD را به زیر قیمت 200 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 150 دلار وجود دارد.

با این حال، اگر گاوها از سطح حمایت 200 دلار دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به دلیل افزایش قیمت فوق العاده‌اش طی چند روز گذشته‌، به لحاظ میزان سرمایه‌ی بازار وارد لیست 10 کریپتوکارنسی برتر شد.

با اینکه معامله‌گران به سیو سود روی آوردند، اما این آلت‌کوین از تاریخ 18 آگوست با قیمت 2 دلار به اوج قیمتی 6.8619 دلار در تاریخ 1 سپتامبر رسید.

نمودار قیمت پولکادات

اصلاح فعلی، جفت ارز DOT / USD را به سطح 4.50 دلار کاهش داد که این درست بالاتر از سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 4.431 دلار است.

اگر این جفت ارز بازگشت فعلی را حفظ کند، احتمال صعود آن تا قیمت 5.7 دلار و بالاتر از آن تا 6.8619 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر این افزایش قیمت جبرانی نتواند خریداران را در سطوح بالاتر به خود جذب کند، سپس سطح حمایت بعدی در روند نزولی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 3.8572 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 3 سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 55 دلار) و سطح حمایت 51 دلار شکسته شد و به کف قیمتی روزانه 45.40 دلار سقوط کرد، که این سیگنالی بسیار منفی است.

میانگین‌های متحرک در آستانه‌ی یک حرکت نزولی قرار دارند و RSI نیز در محدوده‌ی منفی است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

هرگونه اصلاح احتمالاً بر روی قیمت 51 دلار و بالاتر از آن بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با مقاومت سختی روبرو خواهد شد.

اگر قیمت لایت‌کوین از هر دوی این سطوح کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا قیمت 39 دلار وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند جفت ارز LTC / USD را به بالاتر از سطح 51 دلار برسانند و این سطح را برای مدت سه روز حفظ کنند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

معامله‌گران در تاریخ 3 سپتامبر به سیو سود در ارز دیجیتال کریپتو (CRO) هجوم بردند، که این منجر به شکست آن به زیر هر دو میانگین متحرک برای اولین بار از ماه آوریل شد، که این نشان می‌دهد حرکت رو به صعود شکسته شده است.

سطح حمایت بعدی در روند نزولی بروی قیمت 0.14 دلار است و در صورت شکست آن، روند اصلاح می‌تواند تا قیمت 0.127459 دلار ادامه پیدا کند، که این سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به حرکت صعودی است که از اواسط ماه مارس شروع شده بود.

نمودار قیمت کریپتو

اگر جفت ارز CRO / USD از هر دو سطح افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد که انگیزه‌ها همچنان مثبت باقی مانده است چراکه گاوها در حال خرید این ارز در زمان افت تا سطوح حمایت قدرتمند هستند.

با این حال، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 0.127459 دلار کاهش دهند، سطح حمایت بعدی بر روی سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.107801 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 2 سپتامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 24.4588 دلار بسته شد (طبق چارچوی زمانی UTC)، که این نشان داد انگیزه‌‌ی معامله‌گران نسبت به این ارز صعودی بود.

با این حال، طولی نکشید که انگیزه‌ها و مسیر جفت ارز BNB/USD تغییر پیدا کرد و در تاریخ 3 سپتامبر به زیر سطح حمایت بحرانی 20.5710 دلار کاهش یافت.

این مثال خوب نشان می‌دهد که چگونه انگیزه‌ها به راحتی تغییر پیدا می‌کنند، از این رو، معامله‌گران باید همیشه گوش به زنگ باشند.

زمانیکه که قیمت به زیر هر دو میانگین متحرک کاهش یابد، این نشان دهنده‌ی تضعیف ارز خواهد بود.

نمودار قیمت بایننس کوین

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند این جفت ارز را تا سطح 18.23 دلار کاهش دهند و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، افت آن می‌تواند تا سطح 16.40 دلار ادامه پیدا کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر را از سطح 20.571 دلار برسانند و آن را برای مدت سه روز حفظ کنند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد سقوط فعلی یک دام خرسی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

عدم موفقیت گاوها در حفظ ارز دیجیتال بیت‌کوین SV بالاتر از سطح 200 دلار در تاریخ 2 سپتامبر فروش آن را در پی داشت، که این فروش در تاریخ 3 سپتامبر شدت گرفت و این آلت‌کوین را به سطح حمایت بحرانی 146.20 دلار رساند.

تلاش ضعیف جهت بازگشت از سطوح فعلی، نشان دهنده‌ی نبود اطمینان در میان گاوها در خصوص حفظ این سطح حمایت است.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر خرس‌ها جفت ارز BSV / USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 77 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر گاوها از سطوح 146.2 دلار به طرزی تهاجمی دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 200 دلار افزایش یابد و برای چند روزی بین این دو سطح در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
محمد پودزاده

با سلام و‌خسته نباشید لطفا تحلیل روزانه نوسانات رمزارزها در حوزه بازار بورس ایران وجهان بگزارید تشکر

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
1
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx