تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 8 سپتامبر، 18 شهریور

blank

قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها ممکن است پیش از اقدام برای حرکتی جهت‌دار، برای چند روزی در یک محدوده‌ی رنج فشرده تثبیت شوند.

اصلاحات برای قوت یک روند صعودی بسیار مفید است، چراکه شور و شوق بیش از حد را کاهش می‌دهد و برای معامله‌گرانی که فرصت ورود در سطوح پایین‌تر را از دست داده‌اند، یک فرصت جدید فراهم می‌کند.

برای مثال، حدود 68 سرمایه‌گذار کریپتو از افت اخیر به عنوان فرصتی برای خرید استفاده کردند.

عناوین مطلب:

خرید در زمانی که باور غالب معامله‌گران طی روند اصلاح در کوتاه‌مدت منفی است، کار ساده‌ای نیست اما اگر روند میان‌مدت صعودی باشد، به طور کلی اقدام درستی است.

در حال حاضر، میزان کف‌ و سقف محدوده‌‌های رنج تنها بر مبنای حدس و گمان است؛ از این رو، فروش در زمان اوج و یا خرید در زمان کف کار دشواری است.

در نتیجه، معامله‌گران می‌توانند پس از آنکه قیمت به طور مکرر از یک سطح حمایت بازگشت، گزینه‌ی خرید را در نظر داشته باشند.

حتی چنین خریدهایی نیز به دور از خطا و شکست نیست، چراکه در بسیاری از مواقع قیمت اندکی جهش پیدا می‌کند تا به سرعت مسیر آن تغییر یابد و به زیر سطح حمایت شکسته شود.

بنابراین، معامله‌گران باید همیشه برای حفظ سرمایه‌ی خود حد ضرر را اعمال کنند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌ها برتر و سطوح بحرانی‌شان را با دقت تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر، گاوها در تلاش هستند تا از سطح 9,835 دلار دفاع کنند.

با این حال، آنها فعلا نتوانسته‌اند قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به بالاتر از سطح 10,625 دلار برسانند، که این نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

اکنون روند کوتاه‌مدت منفی شده است چراکه میانگین‌های متحرک یک وضع نزولی را به اتمام رسانده‌اند و شاخص قدرت نسبی نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به بازی بازگشته‌اند.

اگر آنها بتوانند جفت ارز BTC / USD را به زیر سطح 9,835.20 دلار کاهش دهند، سطح حمایتی جزئی بر روی قیمت 9,540 دلار وجود دارد، که این نزدیک به مثلث متقارن بزرگ قرار دارد و همچنین هدف شکست الگوی سر و شانه است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، افت آن تا قیمت 9,000 دلار و سپس تا 8,000 دلار امکان‌پذیر است.

چنین حرکتی انگیزه‌ها را تضعیف خواهد کرد و ممکن است خریداران را از این فضا دور کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 11,000 دلار حرکت دهند و آن را حفظ کنند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

بازگشت از سطح 308.392 دلار حتی نتوانست به سطح حمایت پیشین که در تاریخ 6 سپتامبر به سطح مقاومت 366 دلار تبدیل شد برسد، که این سیگنالی بسیار منفی است.

بازگشتی ضعیف پس از یک سقوط شدید نشان می‌دهد که ارز دیجیتال اتریوم (ETH) احتمالاً با موج دیگری از فروش روبه‌رو خواهد شد.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 308.392 دلار حفظ کنند، امکان افت آن تا قیمت 288 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت اتریوم

این یک سطح حمایت مهم است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر نتواند مانع ریزش قیمت شود، این سقوط می‌تواند تا قیمت 220 دلار ادامه پیدا کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 390 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار گرفته است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

اگر جفت ارز ETH / USD بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 366 تا 400 دلار شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشت ارز دیجیتال ریپل (XRP) از سطح حمایت 0.235688 دلار در تاریخ 4 سپتامبر نتوانست به بالاتر از سطح مقاومت 0.268478 دلار افزایش یابد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی از این سطح شکست دفاع می‌کنند.

در حال حاضر، خرس‌ها در تلاشند تا روند اصلاح این ارز را از سر بگیرند.

اگر جفت ارز XRP / USD به زیر سطح 0.229582 دلار باقی بماند، سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.21 دلار خواهد بود و اگر این نیز شکسته شود، افت آن می‌تواند تا قیمت 0.19 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت ریپل

میانگین‌های متحرک یک وضع نزولی را به اتمام رسانده‌اند و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

اگر مسیر این جفت ارز وارونه شود و به بالاتر از سطح مقاومت 0.268478 دلار افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان خواهد داد که روند اصلاح به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) طی سه روز گذشته در داخل محدوده‌ی رنج 8.908 تا 12.89 دلار در نوسان بود، که این نشان دهنده‌ی کشمکش میان گاوها و خرس‌ها است چراکه آنها در تلاشند تا برتری خود را به اثبات برسانند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13.83 دلار) شروع به کاهش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر جفت ارز LINK / USD به زیر خط روند شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 8.908 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت چین لینک

این سطح حمایت مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر چین لینک به زیر آن شکسته شود، افت آن تا قیمت 7 دلار محتمل است.

در روند صعودی، شکست بالاتر از سطح 12.89 دلار اولین نشانه‌ی قدرت این ارز خواهد بود.

بالاتر از این سطح، حرکت آن تا خط روند نزولی امکان‌پذیر است.

شکست بالاتر از این سطح، نشان می‌دهد روند اصلاح این آلت‌کوین به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

بازگشت ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) از سطح 200 دلار، بر روی قیمت 240.38 دلار در تاریخ 4 سپتامبر متوقف شد و قیمت آن برای بار دیگر تا نزدیکی سطح 217.55 دلار کاهش یافت.

اگر خرس‌ها بیت‌کوین کش را به زیر این سطح حمایت حفظ کنند، احتمال افت آن تا قیمت 200 دلار وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 259 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز نزدیک به سطوح بیش فروخته شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شکست به زیر سطح 200 دلار نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود چراکه این سطح از تاریخ 19 مارس تاکنون به طور قانع کننده‌ای شکسته نشده است.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، بر روی قیمت 140 دلار است.

از سوی دیگر، اگر گاوها از محدوده‌ی حمایت 217.55 تا 200 دلار دفاع كنند، جفت ارز BCH / USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 6 و 7 سپتامبر الگوی کندل استیک را شکل داد چراکه گاوها در تلاشند این افت را بر روی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 3.8572 دلار متوقف کنند.

با این حال، بازگشت این ارز در تاریخ 6 سپتامبر کوتاه‌مدت بود، چراکه خرس‌ها اکنون در تلاش هستند تا افت آن را از سر بگیرند.

اگر آنها بتوانند جفت ارز DOT / USD را به زیر سطح 3.8572 دلار کاهش دهند و آن را حفظ کنند، امکان افت آن تا قیمت 3.0404 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت پولکادات

اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، این جفت ارز 100 درصد اصلاح خواهد شد و تا قیمت 2 دلار سقوط خواهد کرد.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 4.921 دلار برسانند، حرکت آن تا قیمت 5.3147 دلار و سپس تا 6 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV از سطح حمایت 146.2 دلار بازگشت، که این نشان می‌دهد گاوها از این سطح دفاع می‌کنند.

با این حال، احتمالا گاوها بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه با شیب رو به نزول‌اش (قیمت 185 دلار) با مقاومت سختی رو به رو خواهد شد.

اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا این ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت بحرانی 146.20 تا 135 دلار بشکنند.

در صورت موفقیت‌شان، افت آن تا قیمت 100 دلار و سپس تا 77 دلار محتمل است.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه منتقل کنند، حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 202 دلار) امکان‌پذیر است.

شکست به زیر این سطح، می‌تواند موجب تجربه‌ی مجدد سطح مقاومت 227 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی چند روز گذشته به شدت در نوسان بود، که این نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی توسط گاوها در زمان افت و فروش توسط خرس‌ها در هنگام افزایش قیمت است، چراکه هر دو گروه در تلاش‌اند تا برتری خود را به اثبات برسانند.

شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی و چند روزه بین محدوده‌ی 16 تا 24 دلار است.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 18 دلار کاهش دهند، جفت ارز BNB / USD می‌تواند تا قیمت 14.80 دلار سقوط کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 24 دلار سوق دهند، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 27.1905 دلار افزایش پیدا کند.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت (با هدف قیمتی بعدی 32 دلار)، سیگنالی بسیار مثبت خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

خرس‌ها اجازه ندادند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 4 سپتامبر بالاتر از سطح شکست 51 دلار حفظ شود، که این دور دیگری از فروش را در پی داشت و قیمت آن را تا سطوح 46 دلار کاهش داد.

تنها نکته‌ی مثبت جزئی این است که جفت ارز LTC / USD طی سه روز گذشته دنباله‌هایی طولانی تشکیل داده است، که این نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در هنگام افت هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

با این حال، اگر گاوها طی چند روز آینده نتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 51 دلار حرکت دهند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد این جفت ارز را تا قیمت 42 دلار و سپس تا 39 دلار کاهش دهند.

اگر گاوها بتوانند این جفت ارز را به بالاتر از سطح شکست 51 دلار برسانند و آن را حفظ کنند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

گاوها نتوانستند در تاریخ 5 سپتامبر ارز دیجیتال کریپتو (CRO) را بالاتر از سطح شکست 0.154322 دلار حفظ کنند، که این نشان دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران است.

سطح حمایتی جزئی بر روی قیمت 0.14 دلار وجود دارد که به زیر آن افت این آلت‌کوین تا سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.127459 دلار امکان‌پذیر است.

نمودار قیمت کریپتو

به استثنای افت شدیدی که در تاریخ 3 سپتامبر رخ داد، کاهش جفت ارز CRO/USD به تدریج اتفاق افتاده است، که این نشان می‌دهد معامله‌گران هنوز موقعیت‌های خود را تسویه نکرده‌اند.

این موضوع احتمال تلاشی دیگر را توسط گاوها برای متوقف کردن این روند نزولی، افزایش می‌دهد.

با این حال، میانگین‌های متحرک یک وضع نزولی را به پایان رسانده‌اند و RSI نیز نزدیک به محدوده‌ی بیش فروخته شده قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در کوتاه‌مدت دارای برتری هستند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx