تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 12 سپتامبر، 22 شهریور

تحلیل ارز دیجیتال

اگرچه فعلا قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین در محدوده‌ی رنج قرار دارد، اما در حال حاضر چندین آلت‌کوین روند افزایش قیمت جبرانی خود را آغاز کرده‌اند و این می‌تواند آن‌ها را به بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی‌شان حرکت دهد.

Christine Lagarde، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) گفت که بیماری همه‌گیر کرونا به عنوان یک کاتالیزور در بهبود پذیرش پرداخت‌های دیجیتال در اتحادیه اروپا عمل کرده است.

Lagarde انتظار دارد اکثر مصرف‌کنندگان حتی در آینده نیز از خدمات دیجیتالی استفاده کنند.

عناوین مطلب:

به منظور حمایت از فرآیند دیجیتال‌سازی نیز، بانک مرکزی اروپا یک گروه ویژه تشکیل داده است که “در حال بررسی مزایا، ریسک‌ها و چالش‌های عملیاتی” توسعه یورو دیجیتال هستند و انتظار می‌رود یافته‌های خود را ظرف چند هفته آینده اعلام کنند.

اگرچه ارز دیجیتال بانک مرکزی ممکن است در کوتاه‌مدت باعث افزایش علاقه‌مندی مشتریان شود، اما بعید به نظر می‌رسد این روند حفظ شود چراکه اقدامات محرک اعلام شده در سراسر جهان از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اعتماد به ارزهای فیات را کاهش داده است.

درنتیجه، این امر سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های دیگری مانند سهام، طلا و ارزهای دیجیتال سوق داده است.

خبرنامه‌ی کریپتو بلومبرگ نشان می‌دهد همبستگی بین طلا و بیت‌کوین (BTC)، در هنگام محاسبه به صورت ماهانه، به بالاترین سطح 10 ساله‌ی خود رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد برخی از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را به عنوان یک دارایی امن مانند طلا در نظر دارند.

با این حال، هر دارایی به طور طبیعی اصلاحاتی دوره‌ای را نیز پشت سر می‌گذارند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی‌های برتر را تحلیل کنیم و ببینیم آیا روند اصلاح‌شان به پایان رسیده است یا فعلا خیر.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به سقف محدوده‌ی رنج 9,835 تا 10,625 دلار برسانند.

پرایس اکشن در داخل یک محدوده‌ی رنج معمولاً به صورت تصادفی است و پیش‌بینی جهت شکست آن کار دشواری است.

به طور کلی فرض بر این است، شکست در جهت روندی اتفاق می‌افتد که پیش از تشکیل محدوده‌ی رنج حاکم بود.

در این مورد، جفت ارز BTC / USD از اوج قیمتی اخیر 12,460 دلار کاهش یافته بود، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری بودند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,798 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی منفی نیز نشان می‌دهد این برتری در اختیار فروشندگان است.

اگر خرس‌ها بتوانند این جفت ارز را به زیر قیمت 9,835 دلار کاهش دهند، افت آن تا سطح 9,000 دلار و سپس تا 8,000 دلار محتمل است.

چنین حرکتی نشانه‌ای بسیار منفی خواهد بود.

با این حال، اگر خرس‌ها نتوانند از این فرصت بهره‌ی لازم را ببرند، گاوهای تهاجمی شروع به جمع‌آوری این ارز خواهند کرد و تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از سطح 10,625 دلار سوق دهند.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت بیت‌کوین تا قیمت 11,000 دلار و سپس تا 12,460 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 10 سپتامبر به بالاتر از سطح مقاومت 366 دلار افزایش یافت، اما گاوها در حال حاضر بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 379 دلار) با مقاومت روبرو هستند، که این نزدیک به سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی مربوط به سقوط اخیر قرار دارد.

با این حال، گاوها هنوز قدرت خود به طور کامل از دست نداده‌اند، و این احتمال شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه را افزایش می‌دهد.

نمودار قیمت اتریوم

اگر جفت ارز ETH / USD بالاتر از این سطح مقاومت باقی بماند، احتمال حرکت آن تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 419.473 دلار وجود دارد.

خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد تا از این سطح دفاع کنند، اما اگر گاوها بتوانند بر این چالش غلبه کنند، امکان تجربه‌ی مجدد قیمت 488.134 دلار وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افت کند و به زیر قیمت 350 دلار برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح 308.392 دلار کاهش دهند.

میزان فروش اتریوم احتمالاً با شکست به زیر قیمت 288 دلار تشدید خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها در تاریخ 10 سپتامبر تلاش کردند یک افزایش قیمت جبرانی را آغاز کنند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر از 0.245 دلار را حفظ کنند که این نشان می‌دهد میزان تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

در نتیجه، ارز دیجیتال ریپل (XRP) مجددا به سطح حمایت 0.235688 دلار بازگشت.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر سطح 0.229582 دلار کاهش دهند، مرحله‌ی بعدی حرکت نزولی آن احتمالاً آغاز خواهد شد.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، محدوده‌ی 0.19 تا 0.20 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.257 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از قیمت 0.250 دلار افزایش یابد، می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه و بالاتر از آن تا سطح 0.268478 دلار افزایش پیدا کند.

شکست بالاتر از این سطح، نشان خواهد داد گاوها در حال بازگشت به بازی هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 12.89 دلار شکسته شد اما گاوها نتوانستند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13.35 دلار) حرکت دهند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در زمان افزایش قیمت به شدت مشغول فروش هستند.

اگر خرس‌ها بتوانند این فشار فروش را حفظ کنند و جفت ارز LINK / USD را به زیر خط روند کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 8.9080 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت چین لینک

شکست چین لینک به زیر این سطح حمایت، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از خط روند صعود پیدا کند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال افزایش قیمتی جبرانی تا خط روند نزولی وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، احتمال صعود چین لینک تا قیمت 17.77 دلار و سپس تا اوج قیمتی 20.1111 دلار را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) تقریباً در محدوده‌ی رنج فشرده‌ی 215 تا 231 دلار معامله شده است، که این نشان دهنده‌ی تردید و دودلی میان گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی است.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 248 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 40، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر آنها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 215 دلار کاهش دهند، امکان تجربه‌ی مجدد سطح حمایت بحرانی 200 دلار وجود دارد.

شکست به زیر این سطح حمایت، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود که می‌تواند منجر به سقوط آن تا قیمت 140 دلار شود.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 231 دلار حرکت دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 245 دلار افزایش می یابد.

بالاتر از این سطح، حرکت بیت‌کوین کش تا قیمت 260 دلار و سپس تا 280 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

گاوها نتوانستند ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را در تاریخ 10 سپتامبر به بالاتر از سطح مقاومت 4.9210 دلار حرکت دهند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از این سطح دفاع می‌کنند.

اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت ارز DOT / USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 4 تا 3.50 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت آن تا قیمت 3 دلار و سپس تا 2 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت پولکادات

با این حال، اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطوح فعلی و یا از سطح حمایت 4 دلار افزایش پیدا کند، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از سطح 4.9210 دلار منتقل کنند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود پولکادات تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 5.5899 دلار وجود دارد.

بین محدوده‌ی قیمت 4 تا 4.9210 دلار، پرایس اکشن این ارز تصادفی خواهد بود.

هرچه مدت زمان بیشتری را در این محدوده‌ی رنج سپری کند، شکست نهایی از آن نیز قدرتمندتر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 10 سپتامبر از سطح مقاومت 25.8262 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از این سطح دفاع می‌کنند.

RSI نیز یک واگرایی نزولی را شکل داده است، که این بیانگر تضعیف حرکت صعودی است.

اگر خرس‌ها بتوانند جفت ارز BNB / USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، اولین سیگنال تضعیف آن خواهد بود که می‌تواند منجر به افت تا قیمت 18 دلار شود.

نمودار قیمت بایننس کوین

با این حال، شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است، که این نشان می‌دهد برتری هنوز در اختیار گاوهاست.

در حال حاضر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 22.95 دلار) بازگشته است، که این نشان دهنده‌ی خرید گاوها در زمان افت قیمت است.

آنها اکنون برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 25.8262 دلار حرکت دهند و در صورت موفقیت‌شان، احتمال صعود آن تا قیمت 27.1905 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها در تلاش هستند تا ارز دیجیتال لایت‌کوین را به سمت مقاومت محدوده‌ی 51 دلار حرکت دهند، که این نشان دهنده‌ی نبود تقاضا حتی در سطوح فعلی است.

اگر گاوها ظرف چند روز آینده نتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 51 دلار حرکت دهند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت ارز LTC / USD را به زیر سطح 45 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان تجربه‌ی مجدد سطح حمایت بحرانی 39 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به بالاتر از سطح مقاومت 51 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 52.8 دلار) با شیب رو به نزول‌اش حرکت دهند، نشان دهنده‌ی قدرت آن خواهد بود.

هدف بعدی در این روند صعودی، احتمالا سطح 56 دلار و سپس 64 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) بالاتر از سطح مقاومت 0.154322 شکسته شده و به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.260 دلار) رسیده است، که این سیگنالی مثبت است چراکه نشان دهنده‌ی نبود فشار فروش در سطوح پایین‌تر است.

اگر گاوها بتوانند جفت ارز CRO / USD را به بالاتر از این سطح مقاومت حرکت دهند، احتمال تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 0.183416 تا 0.191101 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این محدوده، می‌تواند مرحله بعدی روند صعودی آن را آغاز کند.

نمودار قیمت کریپتو

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها به طرزی تهاجمی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند مجددا تا سطح حمایت 0.144743 دلار بازگردد.

شکست به زیر این سطح حمایت ممکن است قیمت آن را تا سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.127459 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

افزایش قیمت جبرانی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV نزدیک به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 179 دلار) با مانع مواجه شد، که این می‌توانست منجر به سیو سود توسط معامله‌گرانی شود که در هنگام افت اخیر تا سطوح 150 دلار این ارز را خریداری کرده بودند.

اگر خرس‌ها اکنون بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح حمایت آنی 160 دلار کاهش دهند، احتمال سقوط آن تا محدوده‌ی حمایت بحرانی 146.20 تا 135 دلار وجود دارد.

شکست به زیر این محدوده، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود که می‌تواند سقوط تا قیمت 100 دلار را در پی داشته باشد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BSV / USD از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه سوق دهند.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت این ارز تا خط روند نزولی امکان‌پذیر است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx