تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 17 سپتامبر، 27 شهریور

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت‌کوین و چندین آلت‌کوین بالاتر از سطوح مقاومت کلیدی‌شان شکسته شده‌اند، که این نشان می‌دهد گاوها سعی دارند بازار را تحت کنترل خود درآورند.

این هفته شرکت MicroStrategy (یک شرکت پذیرش شده در نزدک)، اعلام کرد که تعداد 16,796 بیت‌کوین (BTC) به 21,454 بیت‌کوین موجود در اختیار خود افزوده است.

این بدان معناست که در کمتر از یک سال، این شرکت حدود 38,250 بیت‌کوین برای خود جمع‌آوری کرده است.

عناوین مطلب:

این یک لحظه‌ی تعیین کننده است چراکه MicroStrategy اولین شرکت عمومی است که استاندارد بیت‌کوین را اتخاذ کرده است.

ممکن است سایر شرکت‌های بزرگ دیگر نیز ردپای MicroStrategy را دنبال کنند اما طبق گفته‌ی Datavetaren )مهندس نرم افزار و کارشناس کامپیوتر)، احتمالاً آنها در سطوح بسیار بالاتری خرید خواهند کرد.

Jim Cramer (میزبان برنامه CNBC Mad Money) نیز اشاره کرد که ممکن است 1 درصد از پرتفلیوی خود را به بیت‌کوین اختصاص دهد چراکه او طلا را “خطرناک” می‌داند.

Cramer در طی پادکستی با Anthony Pompliano، گفت که ذخیره طلا خطرناک است، از این رو او بیشتر به بیت‌کوین تمایل دارد.

در خبرهای دیگر، رابرت کیوساکی (نویسنده کتاب پدر ثروتمند پدر فقیر)، بیان کرد که بیت‌کوین در میان رتبه‌بندی سه سرمایه‌گذاری بلند‌مدت برتر قرار دارد که هر کسی باید آن را در پرتفلیوی خود لحاظ کند.

کیوساکی معتقد است که با تولید واکسن ویروس کرونا، سرمایه‌گذاران ممکن است این دارایی های امن را رها کنند اما به گفته او، این می‌تواند فرصتی عالی برای خرید باشد.

به طور کلی، چشم‌انداز بیت‌کوین در بلندمدت همچنان صعودی است اما باید دید معامله‌گران در کوتاه‌مدت چه روندی را انتظار دارند؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 15 سپتامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,759 دلار) شکسته شد و اکنون نیز در تلاش است تا بالاتر از سطح مقاومت 11,000 دلار باقی بماند.

این موضوع امیدبخش است چراکه هرچه قیمت از کف اخیر یعنی 9,835 دلار فاصله بگیرد، از سرگیری روند اصلاح برای خرس‌ها دشوارتر خواهد شد.

دو سطح بعدی که ممکن است خرس‌ها تلاش کنند این اصلاح را متوقف سازند، بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,269 دلار) و بالاتر از آن بر روی خط روند نزولی خواهد بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین

حتی اگر جفت ارز BTC / USD از هر یک از این محدوده‌های مقاومت کاهش یابد، خرس‌ها برای رسیدن به سطح 9,835 دلار باید از چندین سطوح حمایتی عبور کنند، که این کار بسیار دشواری خواهد بود.

شاخص قدرت نسبی نیز بالاتر از خط روند نزولی خود شکسته و وارد منطقه‌ی مثبت شده است، که این نشان می‌دهد حرکت در اختیار گاوها است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 11,700 دلار برسانند، احتمال افزایش قیمت آن تا سطح 12,460 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 16 سپتامبر به زیر سطح حمایت 366 دلار افت کرد، اما از سطح 354.381 دلار بازگشت.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند.

آنها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند.

نمودار قیمت اتریوم

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز ETH / USD می تواند تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 419.473 دلار افزایش یابد.

این سطح می‌تواند به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن برسانند، امکان تجربه‌ی مجدد مقاومت محدوده‌ی 480 تا 488.134 دلار وجود دارد.

اگر این جفت ارز از میانگین‌های متحرک کاهش یابد و به زیر سطح 353.43 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی احتمالاً فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت که می‌تواند قیمت این ارز را تا سطح حمایت بحرانی 308.392 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 16 سپتامبر از سطح حمایت 0.235688 دلار بازگشت، که این موضوع تأیید می‌کند گاوها به طرزی تهاجمی از این سطح دفاع می‌کنند.

با این حال، تکرار مجدد یک سطح حمایت، منجر به تضعیف ارز می‌شود.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.252 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در منطقه‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برتری را در اختیار دارند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.235688 تا 0.229582 دلار کاهش دهند، احتمالاً میزان فروش تشدید خواهد شد.

نمودار قیمت ریپل

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، بر روی سطح 0.19 دلار خواهد بود.

اولین نشانه‌ی قدرت ریپل، شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود و شکست بالاتر از خط روند نزولی نشانه‌ی از سرگیری حرکت صعودی آن است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 14 سپتامبر از سطح 5.5761 دلار کاهش یافت، که این درست به زیر سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 5.5899 دلار قرار دارد.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

در حال حاضر جفت ارز DOT / USD در داخل یک الگوی وج خیزان معامله می‌شود.

شکست و بسته شدن قیمت این ارز (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر وج ممکن است منجر به سقوط آن تا سطح 4 دلار و سپس تا 3.5321 دلار شود.

نمودار قیمت پولکادات

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، احتمال وجود روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از الگوی وج شکسته شود، احتمال دارد روند صعودی آن از سر گرفته شود.

هدف نخست در این روند صعودی، قیمت 6.50 دلار و بالاتر از آن 6.8619 دلار است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 15 سپتامبر بالاتر از سطح مقاومت 235.05 دلار شکسته شد، اما گاوها موفق نشدند از مانع موجود بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 240 دلار) عبور کنند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها مشغول فروش در زمان پولبک تا این سطح هستند.

با این وجود، طی چند روز گذشته خرس‌ها نتوانستند سطح حمایت 215 دلار را بشکنند، که این نشان می‌دهد میزان فروش در سطوح پایین‌تر کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در حال حاضر جفت ارز BCH / USD بر روی سطح مقاومت 235.05 دلار قرار دارد و گاوها نیز برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت را به بالاتر از آن حرکت دهند.

اگر آنها موفق شوند قیمت بیت‌کوین کش را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، احتمال صعود آن تا قیمت 260 دلار و سپس تا 280 دلار افزایش خواهد یافت.

عدم موفقیت در صعود و حفظ قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 235.05 دلار، این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی نگه خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 14 سپتامبر الگوی کندل استیک دوجی را تشکیل داد، که این تردید و دودلی میان دو گروه گاوها و خرس‌ها را نشان می‌دهد.

عدم موفقیت در حفظ قیمت این ارز بالاتر از سطح مقاومت 32 دلار، سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت را در پی داشت و قیمت آن را به سطح 26.7123 دلار رساند.

با این حال، حتی پس از سقوط شدیدی که در تاریخ 15 سپتامبر رخ داد، شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز در منطقه مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد برتری هنوز در اختیار گاوها است.

نمودار قیمت بایننس کوین

گاوها در تاریخ 16 سپتامبر در زمان افت، این کریپتوکارنسی را خریداری کردند که این تقاضا در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

آنها اکنون برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت بایننس کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 32 تا 34 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی 39.5941 دلار وجود دارد.

اگر جفت ارز BNB / USD نتواند به بالاتر از محدوده‌ی 32 تا 34 دلاری افزایش یابد، امکان وجود روندی خنثی و چند روزه وجود دارد.

اگر این جفت ارز به زیر سطح 25 دلار کاهش یابد، این برتری به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 15 سپتامبر به زیر خط روند صعودی شکسته شد و خرس‌ها اکنون تلاش می‌کنند قیمت این آلت‌کوین را تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 8.908 دلار کاهش دهند.

شکست به زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به سقوط آن تا قیمت 7 دلار و سپس تا 5 دلار شود.

نمودار قیمت چین لینک

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12.66 دلار) رو به نزول است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برتری را در اختیار دارند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند به سرعت قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند صعودی برسانند، نشان می‌دهد آن‌ها در سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند.

اولین نشانه‌ی ظهور قدرت این آلت‌کوین، شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) بالاتر از سطح 13.28 دلار خواهد بود و روند صعودی احتمالا پس از آنکه جفت ارز LINK/USD به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یافت، از سر گرفته می‌شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) به بالاتر از هر دو میانگین متحرک افزایش یافته است، اما بعید است خرس‌ها به این راحتی تسلیم شوند.

آنها تلاش خواهند کرد این حرکت صعودی را بر روی خط روند نزولی متوقف سازند.

اگر جفت ارز CRO / USD از خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، امکان تجربه‌ی مجدد سطح 0.144743 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت کریپتو

شکست به زیر این سطح حمایت، سیگنال احتمالی سقوطی عمیق‌تر تا سطح 0.11 دلار خواهد بود.

با این حال، اگر گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، احتمال حرکت آن تا قیمت 0.183416 دلار و سپس تا اوج قیمتی 0.191101 دلار وجود دارد.

شکست کریپتو بالاتر از سطح 0.191101 دلار، سیگنال آغاز مرحله بعدی روند صعودی آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 15 سپتامبر از سطح 15.2979 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی از محدوده‌ی 50 تا 51 دلار دفاع می‌کنند.

اگر آنها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را کاهش دهند و به زیر خط روند نزولی حفظ کنند، سقوط آن تا قیمت 45.1626 دلار محتمل است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 51 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز در منطقه منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر سطح حمایت 45.1626 دلار نتواند حفظ شود، این افت ممکن است تا سطح حمایت بحرانی 39 دلار ادامه پیدا کند.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز LTC / USD از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت 51 تا 53 دلار افزایش یابد، نشان می‌دهد روند اصلاح به پایان رسیده است.

اولین هدف قیمتی در این روند صعودی، سطح 64 دلار و سپس 68.9008 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین SV تقریباً بین محدوده‌ی رنج 160 تا 170 دلار معامله شده است، که این نشان دهنده‌ی عدم اطمینان میان معامله‌گران است.

اگر خرس‌ها بیت‌کوین SV را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر سطح 160 دلار حفظ کنند، جفت ارز BSV / USD می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 146.20 دلار سقوط کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

خرس ها از ماه مارس تاکنون نتوانسته‌اند این سطح حمایت را بشکنند، از این رو گاوها احتمالاً برای بار دیگر از این سطح دفاع خواهند کرد.

با این حال، اگر فشار فروش افزایش یابد و این جفت ارز به زیر سطح حمایت 146.20 تا 135 دلار حرکت کند، این نشان دهنده‌ی آغاز یک روند نزولی جدید است که هدف قیمتی آن، سطح 100 دلار و سپس 77 دلار است.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx