تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 22 سپتامبر، 1 مهر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

اکنون بازار برای بار دیگر به وضع نزولی درآمده است، و درنتیجه بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها جهت از سر گرفتن روندهای صعودی خود به افزایش قیمتی جبرانی و قدرتمند نیاز دارند.

در تاریخ 21 سپتامبر بازارهای کریپتو و Legacy شاهد اصلاحی قدرتمند بودند، چراکه معامله‌گران می‌ترسند دور دوم محرک‌های اقتصادی به تاخیر بیافتد به این دلیل که کاخ سفید، سنا و کنگره درگیر پر کردن سمت خالی Ruth Bader Ginsburg (قاضی ارشد لیبرال دیوان عالی آمریکا) هستند.

علاوه بر این، فضای سهام مالی نیز احتمالا به حمام خون تبدیل خواهد شد، چراکه بنابر گزارش‌های منتشر شده، ممکن است چندین بانک در تسهیل جابه‌جایی غیرقانونی بیش از 2 تریلیون دلار طی دو دهه‌ی گذشته نقش داشته باشند.

عناوین مطلب:

این تراکنش‌های مشکوک با عنوان پول شویی و یا فعالیتی مجرمانه توسط ماموران کنترل داخلی بانک ها ثبت شده‌اند.

با این‌ که قیمت بیت‌کوین دیروز با یک اصلاح رو به رو شد، اما این اقدامات غیرقانونی بانک‌ها درنهایت به تقویت انگیزه‌ی معامله‌گران جهت خرید ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) کمک خواهد کرد.

در همین حین، افزایش رو به رشد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نیز، بر تضعیف انگیزه‌ی معامله‌گران در بازار امروز بی تاثیر نبود.

درنتیجه این امر منجر شد تا معامله‌گران از روی ترس و هراس به فروش سهام، طلا، نفت خام و ارزهای دیجیتال روی بیاورند و در عوض دلار آمریکا بخرند.

با این حال، پس از طی دوره‌ی نخست فروش، احتمالا اکثر طبقات دارایی (بسته به اصول بنیادی بلندمدت خود) مسیر خود را تغییر خواهند داد و در این میان ممکن است کریپتوکارنسی‌ها اولین گروهی باشند که روند بازگشت خود را آغاز کنند.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 19 سپتامبر از میانگین‌ متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,225 دلار) کاهش یافت و در تاریخ 21 سپتامبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,781 دلار) و سطح حمایت 10,625 دلار شکسته شد.

این سقوط نشان می دهد خرس‌ها از افزایش قیمت جبرانی اخیر تا سطح 11,000 دلار برای آغاز موقعیت‌های فروش استفاده کرده اند.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 9,835 دلار کاهش دهند و در صورت موفقیت‌شان، این می‌تواند منجر به فروش از روی ترس و وحشت شود که در نتیجه ممکن است قیمت بیت‌کوین را به سطح 9,000 دلار و یا حتی کمتر برساند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر این سقوط پرشتاب با یک بازگشت شدید همراه باشد، نشان می‌دهد گاوها در سطوح پایین‌تری جمع شده‌اند و چنین حرکتی ممکن است مجددا چندین خریدار را جذب کند.

با این حال، اگر جفت ارز BTC / USD نتواند به سرعت از سطوح پایین‌تر بازگردد، احتمالاً روند بهبود آن طولانی تر خواهد شد چراکه گاوها پیش از خرید منتظر تکمیل شکل‌گیری کف قیمت رنج خواهند ماند.

برخلاف این مفروضات، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی حمایت 10,000 تا 9,835 دلار بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالاً روند صعودی بیت‌کوین از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

پولبک ارز دیجیتال اتریوم (ETH) نزدیک به سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 398.263 دلار متوقف شد و در تاریخ 20 سپتامبر کاهش پیدا کرد.

پس از آنکه خرس‌ها سطح حمایت آنی 353.443 دلار را شکستند، میزان فروش شدت گرفت.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی بر روی قیمت 308.392 دلار و به زیر آن بر روی 288 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت اتریوم

اگر جفت ارز ETH / USD به طور تهاجمی از این محدوده‌ی حمایت بازگردد، نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید این کریپتوکارنسی در زمان افت قیمت هستند.

با این وجود بعید است خرس‌ها به این راحتی‌ها از موضع خود کناره‌گیری کنند.

آنها سعی خواهند کرد هرگونه تلاش جهت پولبک را بر روی خط روند نزولی و سپس بر روی قیمت 398.263 دلار متوقف کنند.

در صورت موفقیت‌شان، این موضوع سیگنالی بسیار منفی خواهد بود و احتمال شکست به زیر سطح 288 دلار را افزایش می‌دهد.

اگر گاوها بتوانند قیمت اتریوم را به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 400 دلار حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.235688 تا 0.229582 دلار کاهش دهند، که در صورت موفقیت‌شان این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح 0.19 دلار افت کند (اصلاح 100 درصدی حرکت صعودی که از اواسط ماه ژوئیه آغاز شده است).

عدم بازگشتی قدرتمند از این محدوده‌ی حمایت، نشان می‌دهد خریداران در حال حاضر از این محدوده به طور تهاجمی دفاع نمی‌کنند.

آنها احتمالاً پیش از اقدام به خرید، منتظر پایان این روند نزولی خواهند بود.

نمودار قیمت ریپل

اگر جفت ارز XRP / USD از سطوح فعلی بازگردد و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، این دیدگاه نزولی باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

عدم موفقیت گاوها در رساندن ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 235 دلار)، باعث سیو سود توسط گاوهای کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شد.

در نتیجه این امر، سقوط شدید این کریپتوکارنسی تا محدوده‌ی حمایت بحرانی 215 تا 200 دلار را در پی داشت.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این ارز را به زیر سطح 215 دلار ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 200 دلار سقوط کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

این یک سطح حمایت مهم است چراکه گاوها از پایان ماه مارس تاکنون اجازه نداده‌اند قیمت بیت‌کوین کش به زیر این سطح شکسته شود.

گاوهای متجاوز ممکن است در زمان افت تا سطح 200 دلار این آلت‌کوین را خریداری کنند، اما آنها باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند تا انگیزه‌های نزولی تضعیف شوند.

اما اگر گاوها موفق به انجام این کار نشوند، خرس‌ها مجددا در زمان افزایش قیمتی جبرانی تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه مشغول فروش خواهند شد.

شکست به زیر سطح حمایت 200 دلار، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه می‌تواند یک روند نزولی را با هدف قیمتی 140 دلار آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 19 سپتامبر به زیر الگوی وج خیزان شکسته شد و به سرعت تا سطح حمایت 4.00 دلار سقوط پیدا کرد.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد از محدوده‌ی حمایت 4.00 تا 3.5321 دلار دفاع کنند در حالی که خرس‌ها سعی دارند پولکادات به زیر آن شکسته شود.

در صورت موفقیت خرس‌ها‌، جفت ارز DOT / USD می تواند تا سطح 2.60 دلار و سپس تا 2.00 دلار کاهش یابد.

چنین حرکتی سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه احتمالاً گاوها را دور خواهد کرد و احتمال یک اصلاح شدید را کاهش می‌دهد.

نمودار قیمت پولکادات

با این حال، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی حمایت بازگردد و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.87 دلار) شکسته شود، ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 20 سپتامبر به زیر سطح حمایت 25.82 دلار شکسته شد اما پس از آن از کف قیمتی روزانه اصلاح و بر روی قیمت 26.31 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

با این حال، در تاریخ 21 سپتامبر فروشی مجدد منجر به یک سقوط شدید شد و شکست این کریپتوکارنسی به زیر سطح حمایت 25.82 دلار را در پی داشت.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند این افت را بر روی قیمت 23 دلار متوقف کنند، اما خرس‌ها احتمالا در زمان پولبک تا خط روند نزولی و تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 25.68 دلار) به فروش مشغول خواهند شد.

اگر جفت ارز BNB / USD از خط روند نزولی و یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر سطح 23 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

شکست به زیر این سطح حمایت می‌تواند منجر به افت تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 18 دلار شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالاتر از سطح 25.82 دلار حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان خواهد داد افت فعلی یک تله‌ی خرسی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در یک روند نزولی قرار دارد چراکه همچنان در حال ثبت اوج‌ و کف‌ قیمتی پایین‌تر است.

شکست به زیر سطح حمایت 8.908 دلار نشان می‌دهد گاوها به طرزی تهاجمی از این سطح دفاع نمی‌کنند چراکه هنوز مطمئن نیستند کف قیمتی محدوده‌ی رنج شکل گرفته است یا خیر.

اگر قیمت جفت ارز LINK/USD به زیر سطح 8.908 دلار بسته شود، احتمالا میزان فروش این ارز تشدید خواهد شد.

نمودار قیمت چین لینک

سطح حمایت بعدی نیز بر روی قیمت 6.90 دلار خواهد بود (سطحی که این جفت ارز در ماه جولای از آن بازگشت).

با این حال، اگر خرس‌ها نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 8.908 دلار حفظ کنند، خریداران تهاجمی ممکن است وارد عمل شوند و به خرید روی آورند.

بازگشتی قدرتمند از این سطح حمایت می‌تواند به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11.5 دلار) برسد (سطحی که خرس‌ها ممکن است مجددا وارد عمل شوند و به فروش بپردازند).

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی اولین نشانه‌ی احتمالی پایان روند نزولی خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) از خط مقاومت کاهش پیدا کرد و در تاریخ 20 سپتامبر به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شد.

اکنون این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 0.144743 دلار سقوط کند.                                                         

اگر خرس‌ها بتوانند این آلت‌کوین را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر سطح 0.144743 دلار حفظ کنند، نشان می دهد اوج قیمتی جفت ارز CRO / USD بر روی سطح 0.191101 دلار تشکیل شده است.

نمودار قیمت کریپتو

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی، بر روی سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.12749 دلار است و در صورت شکست آن، این افت می‌تواند تا سطح 0.11 دلار ادامه پیدا کند.

اگر این جفت ارز از سطح 0.144743 دلار بازگردد و به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

زمانیکه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 20 سپتامبر به زیر الگوی مثلث متقارن شکسته شد، تردید و بلاتکلیفی میان دو گروه گاوها و خرس‌ها به نفع خرس‌ها تمام شد.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی بر روی قیمت 39 دلار قرار دارد.

انتظار می‌رود اندکی خرید بر روی سطح حمایت 39 دلار انجام شود چراکه این سطح از اول ماه آوریل تاکنون به طور متقاعد کننده‌ای شکسته نشده است و خریداران هر بار با خرید در زمان افت تا این سطح حمایت پاداش کسب کرده‌اند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

قدرت بازگشت از این سطح حمایت بحرانی، برای ما بینشی نسبت به عقیده و نظر معامله‌گران فراهم خواهد کرد.

اگر این بازگشت قدرتمند باشد، نشان می‌دهد گاوها مجددا نزدیک به این سطح حمایت به خرید روی آورده‌اند.

با این حال، بازگشتی ضعیف نشان دهنده‌ی تردید و عدم اطمینان است و این موضوع احتمال شکست به زیر سطح 39 دلار را افزایش می‌دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

معامله‌ی ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در یک محدوده‌ی رنج فشرده‌، در تاریخ 20 سپتامبر به حرکتی نزولی منتهی شد، چراکه این آلت‌کوین به زیر سطح حمایت 160 دلار سقوط پیدا کرد.

تکرار مجدد یک سطح حمایت منجر به تضعیف آن می‌شود چراکه معامله‌گران اطمینان خود را به حفظ این سطح حمایت را از دست می‌دهند و بنابراین خرید را متوقف می‌کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اکنون خرس‌ها از این فرصت استفاده خواهند کرد و تلاش می‌کنند جفت ارز BSV/USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار کاهش دهند.

اگر موفق شوند، این می تواند موجب آغاز مرحله بعدی روند نزولی شود و درنتیجه بیت‌کوین SV به سطح 100 دلار برسد (سطحی که ممکن است موجب افزایش خرید شود چراکه یک سطح روانی مهم است).

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 167 دلار) افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تا آن زمان، خرس‌ها احتمالاً افزایش قیمت‌های جبرانی را به عنوان فرصتی برای خرید در نظر خواهند گرفت.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx