تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 24 سپتامبر، 3 مهر

blank

اگر به زودی ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها به بالاتر از سطوح مقاومت آنی‌شان افزایش پیدا نکنند، در معرض ریسک اصلاحی عمیق‌تر قرار خواهند گرفت.

طبق داده‌های نظرسنجی منتشر شده توسط شرکت بیمه دارایی‌های کریپتو (Evertas)، سرمایه‌گذاران سازمانی بر این باورند که مقررات آشکارتر و زیرساختی بهتر در زمینه‌ی معاملات، گزارش و خدمات حضانتی، مشارکت آن‌ها در بازار ارزهای دیجیتال را افزایش خواهد داد.

حدود یک چهارم از پاسخ دهندگان این نظرسنجی انتظار دارند صندوق‌های بازنشستگی، صندوق‌های ثروت ملی، شرکت‌های بیمه و دفاتر خانواده نیز وارد فضا دارایی‌های دیجیتالی شوند.

عناوین مطلب:

همچنین این نظرسنجی نشان داد حدود 32 درصد از شرکت‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند صندوق های سرمایه‌گذاری تامینی به میزان قابل توجهی میزان دارایی‌های کریپتوی خود را در آینده افزایش خواهند داد.

تصویت اولین صندوق قابل معامله در بورس دارایی کریپتو، در بورس اوراق بهادار Bermuda نیز گامی بسیار مثبت است، و این اتفاق احتمالا نظر چندین سرمایه‌گذار سازمانی را جهت ورود به این فضا جلب خواهد کرد.

این ETF، مشارکتی بین نزدک و مدیر صندوق برزیلی Hashdex است و انتظار می‌رود تا پایان سال 2020 در BSX معامله شود.

پس از گذشت بازار خرسی سال 2018، حتی یک سقوط جزئی در ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) نیز انگیزه‌ی سرمایه‌گذاران را نزولی می‌کند، چراکه بسیاری از آن‌ها می‌ترسند بلافاصله افت قیمت شدیدی رخ دهد.

با این حال، تجزیه و تحلیل کنندگان زنجیره‌ای Santiment دریافته‌اند دارایی‌های کریپتو تمایل دارند هنگامی که عدم اطمینان و ترس زیاد است، به صورت ناگهانی جهش پیدا کنند.

با اینکه فعلا قیمت بیت‌کوین به زیر سطح 11 هزار دلار معامله می‌شود، معامله‌گران می‌خواهند بدانند آیا تصویر تکنیکال فعلی از یک بازگشت حمایت می‌کند و یا نزول قیمتی بیشتر؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 22 سپتامبر یک الگوی کندل استیک را تشکیل داد، که این نشان دهنده‌ی تردید و عدم اطمینان میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 10,625 دلار بازگردانند، این روند اصلاح می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه بر روی قیمت 11,197 دلار ادامه پیدا کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه و خط روند نزولی حرکت دهند، احتمالاً این اصلاح موجب از سرگیری روند رو به رشد آن خواهد شد و می‌تواند به اوج قیمتی اخیر 12,460 دلار برسد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، احتمال آغاز مجدد روند صعودی را افزایش می‌دهد.

با این حال، اگر جفت ارز BTC / USD از سطح 10,625 دلار و یا از میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر سطح حمایت 9,835 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این افت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 9,204 دلار) ادامه پیدا کند.

شیب میانگین متحرک ساده 50 روزه به تدریج شروع به نزول کرده است، در حالی که شیب میانگین متحرک ساده 200 روزه به آرامی در حال افزایش است.

این موضوع نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است و به چند روزی روند خنثی بین محدوده‌ی میانگین‌های متحرک اشاره دارد.

شکست بیت‌کوین بالاتر از هر یک از میانگین‌های متحرک، اتفاقی مهم خواهد بود که احتمالا موجب آغاز یک حرکت جهت‌دار خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

پس از سقوط شدید ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 21 سپتامبر، گاوها در تلاشند این افت را متوقف سازند و یک افزایش قیمت جبرانی را آغاز کنند.

با این حال، الگوی کندل استیک کوچکی که در تاریخ 22 سپتامبر شکل گرفت، نشان دهنده‌ی نبود فوریت در میان گاوهاست.

نمودار قیمت اتریوم

اگر جفت ارز ETH / USD طی چند روز آینده نتواند بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، خرس‌ها احتمالاً میزان فروش خود را تشدید خواهند کرد.

قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در منطقه‌ی منفی نشان می‌دهد برتری به نفع خرس‌هاست.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از خط روند نزولی کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 308.392 دلار شکسته شود، این افت می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 255 دلار) ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، این اولین نشانه‌ی قدرت اتریوم خواهد بود.

شکست این ارز بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 389 دلار)، نشان دهنده‌ی پایان روند اصلاح است و ممکن است موجب تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی اخیر یعنی 488.134 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 21 سپتامبر به زیر سطح 0.235688 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC) و از آن زمان به بعد، خرس‌ها به گاوها اجازه نداده‌اند این سطح را پس بگیرند.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.2290 دلار کاهش دهند و روند نزولی خود را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز XRP / USD ممکن است تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 0.214 دلار) کاهش پیدا کند.

نمودار قیمت ریپل

گاوها نیز تلاش خواهند کرد به طور تهاجمی از این سطح دفاع کنند چراکه اگر قیمت این ارز به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه باقی بماند، به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل خواهد کرد، همانطور که بین ماه‌های مارس و ژوئیه سال جاری نیز مشاهده شد (به صورت بیضی در نمودار مشخص شده است).

شکست و بسته شدن قیمت (طبق چارچوب زمانی UTC) این آلت‌کوین بالاتر از خط روند نزولی، اولین نشانه‌ی قدرت آن خواهد بود.

این موضوع احتمال حرکت ریپل به سمت میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.269 دلار) را افزایش خواهد داد، که این می‌تواند به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند.

با این وجود، اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از این سطح مقاومت برسانند، احتمالاً حرکت صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها در تاریخ 22 سپتامبر در زمان افت، ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را خریداری کردند، اما موفق نشدند در روز بعد فشار خرید را حفظ کنند.

این اتفاق فروش را مجددا افزایش داد و اکنون نیز خرس‌ها در تلاشند قیمت این ارز را تا سطح حمایت بحرانی 200 دلار کاهش دهند.

در حال حاضر، قیمت این کریپتوکارنسی به زیر هر دو میانگین متحرک (که شیب رو به کاهش دارند) معامله می‌شود و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر سطح حمایت 200 دلار شکسته شود، جفت ارز BCH / USD ممکن است یک روند نزولی جدیدی را آغاز کند که این می‌تواند منجر به سقوط آن تا سطح 140 دلار شود.

اگر این جفت ارز از سطح 200 دلار به شدت بازگردد و به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 243 دلار) افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال پولکادات (DOT) شاهد یک نبرد سخت بر روی سطح حمایت 4 دلار است چراکه خرس‌ها در تلاشند به زیر آن شکسته شود و گاوها نیز سعی در دفاع از آن دارند.

محدوده‌ی رنج کوچک تاریخ 22 سپتامبر و الگوی کندل استیک تاریخ 23 سپتامبر، نشان می‌دهد گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی اطمینان ندارند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 3.90 دلار کاهش دهند، جفت ارز DOT/USD ممکن است تا سطح 3.5321 دلار افت کند.

نمودار قیمت پولکادات

این یک سطح حمایت مهم است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر شکسته شود، این افت می‌تواند تا قیمت 2.60 دلار و به زیر آن تا 2.00 دلار ادامه پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 4.50 دلار منتقل کنند، امکان حرکتی صعودی تا سطح 4.921 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 21 سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه سقوط کرد، اما خرس‌ها موفق نشدند فشار فروش را حفظ کنند و در نتیجه گاوها در تاریخ 22 سپتامبر این سطح را پس گرفتند.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حفظ کنند.

شکست بایننس کوین بالاتر از خط روند نزولی، اولین نشانه‌ی احتمالی پایان روند اصلاح خواهد بود.

نمودار قیمت بایننس کوین

بالاتر از این سطح، امکان افزایش قیمتی جبرانی تا مقاومت محدوده‌ی 25.82 تا 27.1905 دلار وجود دارد.

با این حال، خرس‌ها احتمالاً از خط روند نزولی به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر آنها بتوانند مجددا جفت ارز BNB / USD را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه و سطح حمایت 22 دلار کاهش دهند، ممکن است این افت تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 17.95 دلار) ادامه پیدا کند.

گاوها احتمالا در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 200 روزه این ارز را خریداری خواهند کرد و میزان قدرت این بازگشت نشان خواهد داد که آیا روند نزولی آن به پایان رسیده است یا خیر.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

سرعت نزول ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در نزدیکی سطح حمایت بحرانی 0.144743 دلار افت کرده است، که این نشان می‌دهد فشار فروش در حال کاهش است.

با این حال، هر گونه تلاش جهت بازیابی احتمالاً بر روی خط روند نزولی با مقاومت روبه‌رو خواهد شد.

افزایش قیمتی جبرانی اما ضعیف از سطوح فعلی، نشان دهنده‌ی عدم اطمینان خریداران نسبت به پایان روند اصلاح است.

نمودار قیمت کریپتو

این موضوع می‌تواند فروش توسط گاوهای تهاجمی را افزایش دهد (آن دسته از معامله‌گرانی که سعی دارند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.144743 دلار کاهش دهند).

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز CRO / USD می‌تواند تا سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.12749 دلار کاهش یابد، اما اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، سطح حمایت اصلی بعدی 0.11 دلار خواهد بود (درست بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 0.107 دلار)).

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش یابد و به بالاتر از خط روند نزولی صعود کند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 21 سپتامبر به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 46 دلار) سقوط پیدا کرد.

اگر گاوها نتوانند به سرعت قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از این میانگین متحرک حرکت دهند، احتمال سقوط آن تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 39 دلار افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

سه مورد افت قبلی تا سطح 39 دلار ثابت کرد که این یک فرصت خوب برای خرید است، از این رو، گاوهای تهاجمی ممکن است برای بار دیگر تلاش کنند افت قیمت را بر روی این سطح متوقف سازند.

هر گونه پولبک احتمالا بر روی میانگین متحرک ساده 200 روزه با مقاومت سختی روبه‌رو خواهد شد.

اگر جفت ارز LTC / USD از میانگین متحرک ساده 200 روزه کاهش یابد، احتمال شکست آن به زیر سطح 39 دلار افزایش خواهد یافت.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این افت ممکن است تا سطح 32 دلار ادامه پیدا کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه برسانند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 51 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 21 سپتامبر به زیر سطح حمایت 8.908 دلار شکسته شد، و سپس مسیر خود را به سمت سطح حمایت بحرانی 6.90 دلار از سر گرفت (که این درست بالاتر از میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 6.62 دلار) قرار دارد).

RSI برای اولین بار از ماه مارس تاکنون، نزدیک به سطوح بیش فروخته شده قرار گرفته است که این نشان می‌هد افت قیمت در کوتاه‌مدت به صورت افراطی انجام شده است.

نمودار قیمت چین لینک

بنابراین، از آنجایی که قیمت این آلت‌کوین نزدیک به سطح حمایت بحرانی 6.90 دلار قرار دارد، گاوها ممکن است در زمان افت خرید خود را انجام دهند.

اگر بازگشت از این سطح بتواند به بالاتر از خط روند نزولی و سطح مقاومت 8.908 دلار افزایش یابد، این اولین سیگنال احتمالی پایان روند نزولی خواهد بود.

با این حال، این اتفاق به این معنا نیست که یک روند صعودی جدید بلافاصله آغاز می‌شود چراکه پس از چنین سقوط شدیدی، قیمت معمولاً با یک الگوی بازگشتی روبه‌رو خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

گاوها در تاریخ 22 سپتامبر در هنگام افت به زیر سطح 146.20 دلار، ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را خریداری کردند اما نتوانستند آن را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در هنگام پولبک تا این سطح مقاومت به فروش مشغول هستند.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و عدم موفقیت RSI در صعود به بالاتر از سطح 40، نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار گرفته‌اند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر جفت ارز BSV / USD کاهش پیدا کند و به زیر محدوده‌ی حمایت 146،20 تا 135 دلار شکسته شود، ممکن است یک روند نزولی جدید آغاز شود.

سطح حمایت نخست در این روند نزولی، قیمت 100 دلار خواهد بود اما اگر خرس‌ها قیمت را به زیر آن کاهش دهند، این افت می‌تواند تا سطح 77 دلار ادامه پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 200 روزه (قیمت 185 دلار) افزایش پیدا کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

3 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
احمد پودی زاده

با سلام می خواستم بابت مطالب کانال تلگرام شما تشکر کنم و خواهشا در مورد خرس ها بیشتر مطلب بزارید

سید موسی همایون میر

باسلام و عرض ادب
ضمن تقدیر و تشکر از سرکارخانم ساینا جنانی برای تحلیل تکنیکال جفت ارزها وسپاس و درود به همه همکارانشان ، با محتوا ، با ارزش ، و مفید. همایون میر

Vahid

با سلام تشکر از تحلیل مفید شما

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
3
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx