تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 26 سپتامبر، 5 مهر

blank

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها از سطوح حمایت بحرانی‌شان بازگشته‌اند و احتمالا به دنبال مسیری به سمت یک روند صعودی جدید هستند.

براساس مطالعات انجام گرفته توسط محققان بخش Cambridge Centre for Alternative Finance، تعداد افرادی که مالکیت بیت‌کوین (BTC) و سایر دارایی‌های دیجیتال را در اختیار دارند از حدود 35 میلیون نفر در سال 2018 به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد حتی در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال در یک روند گاوی مشخص قرار ندارد، باز هم این رشد ادامه پیدا کرده است.

عناوین مطلب:

اگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یک صندوق ETF بیت‌کوین را تصویب کند، احتمالا جذابیت ارزهای دیجیتال بیشتر خواهد شد اما در این میان، تنها مامور عالی رتبه دولت Hester Peirce از چنین حرکتی حمایت می‌کند.

Peirce اخیراً بیان کرد که SEC از نزدیک شاهد تغییرات نظارتی اخیر مانند تأیید توسط تنظیم‌کننده بانک خزانه‌داری است که به بانک‌ها این امکان را می‌دهد “ذخایر استیبل کوین را به عنوان خدماتی برای مشتریان بانک در اختیار داشته باشند”.

Tim Draper (معامله‌گری میلیارد) معتقد است پذیرش عمومی بیت‌کوین در آینده اتفاق خواهد افتاد چراکه “این برای جهان مهم است”.

Draper اخیراً اطلاعاتی در خصوص دارایی‌های خود ارائه کرده است که نشان می‌دهد او در پرتفلیوی خود دارای چندین آلت‌کوین است.

اخیرا اکثر 10 کریپتوکارنسی اصلی از کف قیمتی اخیرشان بازگشته‌اند، اما آیا این اتفاق نشان دهنده‌ی پایان روند نزولی است و یا امکان بازگشتی مجدد وجود دارد؟!

اکنون برای پاسخ به این سوال اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 23 سپتامبر از سطح 10,137 دلار افزایش پیدا کرد و در روز بعد بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,705 دلار) شکسته شد.

با این حال، گاوها فعلا نتوانسته‌اند قیمت این ارز را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز موضع خود را رها نکرده‌اند.

در حال حاضر، خرس‌ها بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه مشغول فروش هستند اما تنها در صورتی که قیمت را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند، برتری خواهند یافت.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه‌ی میانی، تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

اگر RSI بتواند به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 55 تا 60 افزایش پیدا کند، احتمالاً حرکت صعودی آن از سر گرفته خواهد شد.

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسانند، ممکن است مجددا بر روی سطح 11,178 دلار و سپس بر روی خط روند نزولی با مقاومت سختی روبه‌رو شوند.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، سیگنال پایان احتمالی روند اصلاح خواهد بود.

اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی و سطح حمایت 9,835 دلار نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به شدت از سطح حمایت بحرانی 308.392 دلار بازگشت و اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 395 دلار حرکت دهند.

اگر موفق شوند، نشان می‌دهد روند اصلاح به پایان رسیده است.

با این وجود بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به این راحتی‌ها از موضع خود کنارگیری کنند.

آنها تلاش خواهند کرد این افزایش قیمت جبرانی را بر روی خط روند نزولی و میانگین‌های متحرک متوقف سازند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر جفت ارز ETH / USD از هر دو سطح مقاومت افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر سطح 308.392 دلار کاهش دهند.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI به زیر نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد خرس‌ها هنوز از اندکی برتری برخوردار هستند، اما اگر گاوها بتوانند مجددا در زمان افت بعدی تا سطح 308.392 دلار اتریوم را خریداری کنند، این جفت ارز ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

پس از آنکه گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 395 دلار حرکت دهند و یا خرس‌ها این جفت ارز را به زیر سطح 308.392 دلار کاهش دهند، احتمالا حرکت جهت‌دار بعدی آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

خرس‌ها اغلب از پولبک‌ها تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه برای آغاز موقعیت‌های فروش خود در یک روند نزولی استفاده می‌کنند و احتمالا همین کار را برای ارز دیجیتال ریپل (XRP) نیز انجام خواهند داد.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.24 دلار) کاهش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد روند نزولی خود را از سر بگیرند.

نمودار قیمت ریپل

اگر فروشندگان بتوانند قیمت ریپل را به زیر کف قیمتی تاریخ 24 سپتامبر یعنی 0.219712 دلار کاهش دهند، در تلاش خود موفق خواهند شد.

اگر این سطح شکسته شود، افت آن می‌تواند تا قیمت 0.19 دلار ادامه پیدا کند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند جفت ارز XRP / USD را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، احتمال حرکت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.26 دلار) وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت ممکن است منجر به صعود ریپل تا قیمت 0.303746 دلار شود.

معامله‌گران بهتر است RSI را زیر نظر داشته باشند چراکه اگر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 50 تا 60 افزایش پیدا کند، ممکن است روند آن به نفع گاوها تغییر یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 23 سپتامبر از سطح حمایت بحرانی 200 دلار بازگشت و گاوها اکنون تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 228 دلار) حرکت دهند.

اگر موفق شوند، این موضوع نشان دهنده‌ی کاهش فشار فروش است.

نمودار قیمت بیت‌‌کوین کش

پس از آن گاوها نیز می‌توانند قیمت بیت‌کوین کش را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 259 دلار) و بالاتر از آن را به سطح 280 دلار برسانند.

با این حال، شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

این بدان معناست که خرس‌ها احتمالاً تلاش خواهند کرد در زمان افزایش قیمتی جبرانی تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه، به فروش روی آورند.

اگر جفت ارز BCH / USD از این سطح مقاومت افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر سعی خواهند کرد قیمت آن را به زیر سطح 200 دلار کاهش دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

شکست خرس‌ها در حفظ قیمت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به زیر سطح حمایت 4 دلار، باعث افزایش خرید گاوها در تاریخ 24 سپتامبر شد.

اکنون معامله‌گران تلاش خواهند کرد این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بر روی قیمت 4.67 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز DOT / USD می‌تواند تا سطح 4.921 دلار و سپس تا 5.5899 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت پولکادات

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، نشان می‌دهد احتمالا روند اصلاح به پایان رسیده است.

با این حال، اگر قیمت این آلت‌کوین از سطح 5.5899 دلار کاهش یابد، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت پولکادات از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت 4.00 تا 3.5321 دلار کاهش دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

بازگشتی پرقدرت از یک سطح حمایت بحرانی، سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد گاوها در آن سطح به طرزی تهاجمی مشغول جمع‌آوری این ارز هستند.

این اتفاق نیز برای این آلت‌کوین زمانی رخ داد که در تاریخ 24 سپتامبر از نزدیک به سطح حمایت 6.90 دلار افزایش پیدا کرد و بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد.

نمودار قیمت چین لینک

با این وجود، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها از برتری خود دست بکشند و درنتیجه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.82 دلار) به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر قیمت این ارز به زیر خط روند نزولی بازگردد، فروشندگان برای بار دیگر تلاش خواهند کرد سطح حمایت 6.90 دلار را بشکنند و این افت را تا سطح 4.50 دلار ادامه دهند.

با این حال، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت چین لینک به زیر خط روند نزولی و سطح حمایت 8.908 دلار نزول پیدا کند، این موضوع نشان دهنده‌ی تغییر احتمالی در روند خواهد بود.

جفت ارز LINK / USD ممکن است پس از آن تا سطح 13.28 دلار افزایش پیدا کند.

در حال حاضر، شیب هر دو میانگین متحرک مسطح شده است و RSI نیز درست به زیر نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

قیمت این جفت ارز ممکن است برای چند روزی پیش از آغاز یک حرکت جهت‌دار قدرتمند، ثبیت شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

خرس‌ها در تاریخ 23 سپتامبر تلاش کردند روند اصلاح را از سر بگیرند، اما موفق نشدند ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را به زیر کف قیمتی تاریخ 21 سپتامبر یعنی 22.10 دلار بشکنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها بین محدوده‌ی 22.10 تا 23 دلار در حال جمع آوری این ارز بودند.

این موضوع در تاریخ 24 سپتامبر منجر به یک بازگشت شدید شد که درنتیجه بایننس کوین را بالاتر از خط روند نزولی شکست، اما گاوها در حال حاضر بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 25.12 دلار) با مقاومت روبه‌رو هستند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر جفت ارز BNB / USD نتواند به بالاتر از این سطح مقاومت افزایش یابد، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد روند اصلاح را از سر بگیرند.

اگر فروشندگان بتوانند در طی سقوط بعدی قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 22 دلار کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 20 دلار و سپس تا 18 دلار سقوط کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

گاوها در تاریخ 24 سپتامبر در زمان افت تا سطح حمایت 0.144743 دلار ارز دیجیتال کریپتو (CRO) را خریداری کردند و اکنون نیز تلاش می‌کنند این ارز را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

اگر آنها موفق شوند، پایان احتمالی روند اصلاح را نشان خواهد داد.

اگر جفت ارز CRO / USD بالاتر از خط روند نزولی باقی بماند، گاوها تلاش خواهند کرد روند صعودی خود را از سر بگیرند و قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.183416 تا 0.191101 دلار برسانند.

نمودار قیمت کریپتو

با این حال، اگر این جفت ارز از خط روند نزولی افت کند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر سطح حمایت 0.144743 دلار کاهش دهند.

بسته شدن قیمت کریپتو (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر این سطح، الگوی مثلث نزولی را تکمیل خواهد کرد.

هدف قیمتی این وضع منفی، سطح 0.10607 دلار است.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.15 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای اندکی برتری هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

خرس‌ها موفق نشدند از افت قیمت شدیدی که در تاریخ 21 سپتامبر رخ داد استفاده کنند و قیمت ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را تا سطح 39 دلار کاهش دهند، که این اتفاق نشان می‌دهد گاوها نزدیک به سطوح 42 دلار به خرید مشغول بودند.

اکنون این کریپتوکارنسی می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 47.91 دلار) افزایش پیدا کند (سطحی که احتمالاً گاوها با مقاومت سختی روبه‌رو خواهند شد).

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها احتمالا در زمان افزایش قیمت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به فروش روی می‌آورند.

اگر قیمت لایت‌کوین از این سطح مقاومت کاهش پیدا کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد روند نزولی خود را از سر بگیرند و جفت ارز LTC / USD را تا سطح حمایت بحرانی 39 دلار کاهش دهند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند افت قیمت بعدی را بالاتر از سطح 42 دلار متوقف کنند و سپس قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند، این موضوع سیگنال تغییر احتمالی در روند خواهد بود.

بالاتر از این سطح مقاومت، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 51 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV طی ماه‌های زیادی در محدوده‌ی رنج وسیع 146.20 تا 227 دلار معامله شده است.

شکست کف این محدوده‌ی رنج، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود که نشان می‌دهد تردید و بلاتکلیفی میان گاوها و خرس‌ها، به نفع خرس‌ها تمام شده است.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا از محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135.00 دلار به طرزی تهاجمی دفاع کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

با این حال، خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است و گاوها فعلا نتوانسته‌اند قیمت این ارز را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

عدم موفقیت در صعود به بالاتر از خط روند نزولی، منجر به افزایش فروش خواهد شد و سپس خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت ارز BSV / USD را به زیر این محدوده‌ی حمایت کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال آغاز یک روند نزولی جدید وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی و سطح مقاومت 180 دلار سوق دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx