تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 29 سپتامبر، 8 مهر

blank

ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها ممکن است در کوتاه‌مدت با چندین مانع مواجه شوند، چراکه اکنون در نزدیکی چند سطوح مقاومت سرسخت قرار دارند، اما مسیر کلی‌شان همچنان صعودی است.

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 27 ژوئیه به بالاتر از سطح 10,000 دلار افزایش پیدا کرد و از آن زمان تاکنون بالاتر از این سطح باقی مانده است.

داده‌ها نشان می‌دهند، بسته شدن قیمت این ارز به مدت 63 روز پیاپی بالاتر از سطح 10,000 دلار، یک رکورد جدید است.

عناوین مطلب:

همچنین این موضوع نشان می‌دهد، این سطح که قبلا به عنوان یک سطح مقاومت سخت عمل می‌کرد، اکنون به یک سطح حمایت قدرتمند تبدیل شده است.

گاوها به طور مداوم در زمان افت به زیر سطح 10 هزار دلار بیت‌کوین را خریداری کرده‌اند و درنتیجه ممکن است این سطح مهم به لحاظ روانشناختی به عنوان یک کف جدید در مرحله‌ی بعدی حرکت صعودی عمل کند.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اقدامات محرک پولی و مالی که در سراسر جهان به راه افتاده است، جذابیت ارزهای دیجیتال را افزایش داده‌اند چراکه اکنون سرمایه‌گذاران به دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری جایگزین برای محافظت از پرتفلیوهای خود در برابر کاهش ارزش پول‌های فیات هستند.

در حالی که کمتر از 2.5 میلیون بیت‌کوین برای استخراج باقی مانده است، با افزایش تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران سازمانی، به زودی فاکتور “کمبود این ارز” نیز وارد عمل خواهد شد.

اما آیا پس از هفته‌ها پرایس اکشن نزولی و دوره‌های کوتاه‌مدت تثبیت قیمت، بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند بر افزایش قیمت چند روز گذشته تأثیر بگذارند و مجددا روند صعودی خود را از سر بگیرند؟

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در محدوده‌ی رنج بین خط روند صعودی و سطح مقاومت 11,178 دلار قرار دارد.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی چند روزی روند تثبیت قیمت است.

خرس‌ها نیز مقاومت سختی را در محدوده‌ی بین میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,097 دلار) و خط روند نزولی به نمایش خواهند گذاشت.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر قیمت بیت‌کوین از هر دو سطوح مقاومت افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BTC / USD می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 9,835 دلار سقوط کند.

اما اگر این سطح حمایت شکسته شود، ممکن است میزان فروش تشدید شود.

با این وجود، در طی افت بعدی، اگر این جفت ارز از خط روند صعودی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند و روند صعودی آن را از سر بگیرند.

هدف نخست در این روند صعودی، قیمت 12,048 دلار و بالاتر از آن سطح 12,460 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یافته است و گاوها نیز اکنون در تلاش‌اند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 362 دلار) سوق دهند.

این حرکت صعودی نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

اگر جفت ارز ETH / USD شکسته شود و قیمت آن بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، امکان افزایش قیمتی پرسرعت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 385 دلار) وجود دارد.

سپس خرس‌ها تلاش خواهند کرد از محدوده‌ی بین میانگین متحرک ساده 50 روزه و سطح 395 دلار دفاع کنند و اگر قیمت اتریوم از این سطح مقاومت کاهش یابد، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال، شکست بالاتر از سطح 395 دلار سیگنال از سرگیری احتمالی روند صعودی آن خواهد بود (با هدف قیمتی 488.134 دلار).

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی نزول پیدا کند و خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت بحرانی 308.392 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.244 دلار) حفظ کنند.

اگر آنها بتوانند این اقدام را به خوبی انجام دهند، امکان حرکت ریپل تا قیمت 0.26 دلار وجود دارد.

پس از آن نیز خرس‌ها تلاش خواهند کرد از این سطح مقاومت و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.263 دلار) که درست بالاتر از آن قرار دارد، دفاع کنند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطح 0.26 دلار کاهش یابد، جفت ارز XRP / USD می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

هرچه روند تثبیت قیمت ریپل برای مدت زمان بیشتری طول بکشد، در نهایت شکست آن نیز قدرتمندتر خواهد بود.

نمودار قیمت ریپل

شکست بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه نیز می‌تواند منجر به صعود تا قیمت 0.303746 دلار شود و در صورت عبور از آن، این جفت ارز ممکن است تا سطح 0.326113 دلار افزایش پیدا کند.

اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر کف قیمتی اخیر در 0.219712 دلار کاهش دهند، ممکن است روند آن منفی شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

بازگشت پرقدرت ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH)، آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 228 دلار) رسانده است.

این حرکت صعودی نشان می‌دهد خطر شکست به زیر سطح حمایت 200 دلار کاهش یافته است.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 242 دلار حرکت دهند.

بالاتر از این سطح، میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 254 دلار) می‌تواند به عنوان یک سطح مقاومت عمل کند اما با عبور از آن، ممکن است این صعود تا سطح 280 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شیب میانگین متحرک ساده 50 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز به سطح 50 رسیده است، که این نشان دهنده‌ی تغییری احتمالی در روند کوتاه‌مدت است.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطح 242 دلار کاهش یابد، جفت ارز BCH / USD می‌تواند برای چند روزی پیش از آغاز یک حرکت جهت‌دار، تثبیت شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 26 سپتامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 25.52 دلار) شکسته شد و به حرکت صعودی خود ادامه داد.

هدف بعدی نیز، سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 27.7542 دلار است.

خرس‌ها تلاش خواهند کرد این حرکت صعودی را بر روی این سطح متوقف سازند، اما اگر افت بعدی از سطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان دهنده‌ی پایان احتمالی روند اصلاح آن خواهد بود.

بالاتر از قیمت 27.7542 دلار، این حرکت صعودی ممکن است تا سطح 61.80 درصدی فیبوناچی اصلاحی 29.0886 دلار و سپس تا سطح 78.6 درصدی اصلاحی 30.9884 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

بر خلاف این فرض، اگر مسیر جفت ارز BNB / USD از سطوح فعلی وارونه شود و به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، امکان تجربه‌ی مجدد سطح 22.10 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

مسیر ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 27 سپتامبر از سطح 4.1152 دلار تغییر پیدا کرد و اکنون گاوها در تلاشند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.60 دلار) حرکت دهند.

شکست پولکادات بالاتر از این سطح مقاومت، نشان می‌دهد روند اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد.

هدف نخست در این روند صعودی، قیمت 4.9210 دلار است که بالاتر از آن، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا سطح 5.5899 دلار صعود پیدا کند.

اگر این جفت ارز از هر دو سطح کاهش پیدا کند، احتمال روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

نمودار قیمت پولکادات

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 5.5899 دلار حرکت دهند، احتمال تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی اخیر یعنی 6.8619 دلار وجود دارد.

اگر این جفت ارز افت کند و به زیر محدوده‌ی حمایت 4 تا 3.5321 دلار شکسته شود، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر خرس‌ها از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.76 دلار) دفاع می‌کنند، اما گاوها اجازه نمی‌دهند ارز دیجیتال چین لینک (LINK) به زیر سطح 10 دلار حفظ شود.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در حدود سطوح فعلی جمع شده‌اند و این تثبیت قیمت فشرده، احتمال شکست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه را افزایش خواهد داد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 11.199 دلار برسانند، احتمالاً روند نزولی آن به پایان می‌رسد.

هدف بعدی در این روند صعودی، سطح 13.28 دلار است و اگر گاوها بتوانند قیمت چین لینک را به بالاتر از این سطح مقاومت سوق دهند، این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 17.77 دلار برسد.

نمودار قیمت چین لینک

با این حال، اگر خرس‌ها از سطح مقاومت 13.28 دلار دفاع کنند، جفت ارز LINK / USD ممکن است کاهش یابد و برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، نشانگر یک روند تثبیت قیمت احتمالی است.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی نزول پیدا کند و به زیر سطح حمایت 6.90 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

صعود جبرانی ارز دیجیتال کاردانو (ADA)، در تاریخ 25 سپتامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یافت و اکنون گاوها نیز در تلاشند قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.109 دلار) حرکت دهند.

اگر موفق شوند، این موضوع نشان دهنده‌ی پایان روند نزولی کاردانو است.

نمودار قیمت کاردانو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز به منطقه‌ی مثبت وارد شده است، که این نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت به بازی هستند.

اگر جفت ارز ADA / USD شکسته و بالاتر از میانگین متحرک ساده 20 روزه بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 0.1280 دلار برسد.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، گاوها تلاش خواهند کرد در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه این ارز را خریداری کنند.

بازگشتی پرقدرت از این سطح حمایت، نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران مثبت شده است.

اگر این جفت ارز نزول پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه باطل خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند موجب تجربه‌ی مجدد کف قیمتی اخیر 0.0755701 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 26 سپتامبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (165 دلار) شکسته شد و اکنون گاوها در تلاشند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 182 دلار) حرکت دهند.

با این حال، خرس‌ها احتمالا بر روی این سطح مقاومت چالش سختی را به نمایش خواهند گذاشت.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر قیمت این آلت‌کوین از میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت جفت ارز BSV/USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135.00 دلار کاهش دهند.

با این حال، RSI وارد محدوده‌ی مثبت شده است و میانگین متحرک نمایی 20 روزه نیز در تلاش است تا رشد کند، که این نشان می‌دهد گاوها برتری را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حرکت دهند، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 208.10 دلار و سپس تا 227 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

گاوها در تلاشند ارز دیجیتال کریپتو (CRO) را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.157 دلار) و خط مقاومت مثلث نزولی حرکت دهند.

اگر آنها موفق شوند، این وضع نزولی نامعتبر خواهد شد.

عدم موفقیت یک وضع نزولی، چندین خرس تهاجمی را که به انتظار سقوط قیمت‌ به فروش روی می‌آورند، به دام خواهد انداخت.

نمودار قیمت کریپتو

درنتیجه آنها مجبور می‌شوند موقعیت‌های خود را در سطوح بالاتر پوشش دهند، و این به تقویت روند صعودی کمک خواهد کرد.

در این حالت، اگر قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از مثلث بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، جفت ارز CRO / USD می‌تواند تا سطح 0.183416 دلار و بالاتر از آن تا 0.191101 دلار افزایش پیدا کند.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه و یا از خط مقاومت افت کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر سطح 0.144743 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، الگوی بازگشت نزولی تکمیل خواهد شد و این ممکن است منجر به اصلاحی عمیق‌تر شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx