تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 1 اکتبر، 10 مهر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

بیت‌کوین و چند آلت‌کوین همچنان با مقاومت‌های موجود در سطوح بالاتر دست به گریبان هستند و این نشان می‌دهد روند صعودی‌ این ارزها ممکن است به زودی از سر گرفته شود.

طبق داده‌های منتشر شده‌ی CryptoQuant، مقدار کل بیت‌کوین‌های (BTC) نگهداری شده در ذخایر صرافی‌ها، از 2.8 میلیون BTC در ماه اکتبر 2019 به 2.4 میلیون کاهش یافته است.

تحلیل‌گران بر این باورند که این کاهش مداوم ذخایر به این معناست که معامله‌گران خرد و نهنگ‌ها ممکن است در حال جمع‌آوری ارز دیجیتال بیت‌کوین باشند چراکه انتظار دارند قیمت‌ آن در آینده افزایش پیدا کند.

عناوین مطلب:

حتی اگر بیت‌کوین هنوز هم با اوج قیمتی خود فاصله داشته باشد، اما اگر موفق شود در سه ماهه سوم سال 2020 بالاتر از سطح 10,590 دلار بسته شود، این می‌تواند یکی از بهترین قیمت‌های پایانی سه ماهه باشد.

داده‌های منتشر شده توسط شرکت Skew نشان می‌دهد که این درست در پس قیمت پایانی سه ماهه چهارم سال 2017 در 13,660 دلار است.

همه‌ی این‌ها حاکی از آن است که بازارهای ارزهای دیجیتال به دست سرمایه‌گذاران قوی‌تر (که نوسانات روزانه قیمت آنها را آشفته نمی‌کند) هدایت می‌شود.

گفته می‌شود سرمایه‌گذاران سازمانی دارای جیب‌های عمیق و بزرگی هستند که ترجیح می‌دهند موقعیت‌هایشان را برای بلندمدت حفظ کنند.

داده‌های منتشر شده‌ی شرکت Bybit نیز نشان می‌دهد که Grayscale Investments در حال حاضر 449,900 بیت‌کوین در اختیار دارد که این بیش از 2 درصد از حداکثر میزان ممکن عرضه بیت‌کوین است.

اگر سرمایه‌گذاران سازمانی تخصیص ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهند، میزان تقاضا در نهایت ‎ممکن است از میزان عرضه‌ی آن فراتر رود و این اتفاق می‌تواند قیمت بیت‌کوین را افزایش دهد.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی‌ برتر و سطوح بحرانی‌شان را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در حدود میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,732 دلار) در نوسان بوده است.

اگرچه گاوها در تاریخ 29 سپتامبر تلاش کردند فراتر از آن حرکت کنند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

خرس‌ها نیز نتوانستند از این ضعف استفاده کنند و قیمت بیت‌کوین را به زیر سطح حمایت 10,500 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

درنتیجه این موضوع نشان دهنده‌ی تردید و عدم اطمینان میان دو گروه گاوها و خرس‌ها در خصوص جهت حرکت بعدی است.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی نزدیک به نقطه‌ی میانی، تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

پیش‌بینی جهت شکست بعدی این محدوده‌ی رنج، امری بسیار دشوار است.

با این حال، گاهی اوقات حرکت RSI می‌تواند نکات خوبی را در این خصوص ارائه دهد.

اگر RSI به بالاتر از مثلث متقارن و سطح 55 افزایش پیدا کند، احتمال اینکه گاوها تلاش کنند و سطح 11,178 دلار را بشکنند، افزایش می‌یابد.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BTC / USD می‌تواند تا سطح 12,000 دلار و سپس تا 12,460 دلار صعود کند.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این ارز را به زیر سطح 10,500 دلار و خط روند صعودی کاهش دهند، احتمال سقوط آن تا سطح 9,835 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند افزایش قیمت جبرانی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 361 دلار) متوقف کنند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی افت کند و به زیر سطح 337 دلار شکسته شود، ممکن است تا قیمت 308.392 دلار کاهش یابد.

نمودار قیمت اتریوم

اگر قیمت اتریوم نتواند در حرکتی نزولی به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود پیدا کند، این موضوع نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران منفی شده است و خرس‌ها مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

شیب هر دو میانگین متحرک اندکی در حال نزول است و عدم موفقیت RSI در صعود به بالاتر از سطح 50 نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

شکست به زیر سطح حمایت بحرانی 308.392 دلار، می‌تواند منجر به سقوط آن تا سطح 240 دلار شود.

اگر جفت ارز ETH/USD افزایش پیدا کند و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به صعود اتریوم تا قیمت 395 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

پولبک از کف قیمتی روزانه‌ی 24 سپتامبر یعنی سطح 0.219712 دلار، بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.243 دلار) با مانع مواجه شد.

عدم موفقیت گاوها در رساندن ارز دیجیتال ریپل (XRP) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، نشان می‌دهد خرس‌ها ممکن است بر روی این سطح مقاومت به فروش روی بیاورند.

نمودار قیمت ریپل

شیب میانگین‌های متحرک اندکی در حال نزول است و RSI نیز درست به زیر سطح 50 قرار دارد، که این موضوع نشان دهنده‌ی برتری جزئی خرس‌ها در بازار است.

اگر خرس‌ها بتوانند جفت ارز XRP / USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار کاهش دهند، ممکن است روند نزولی خود را با هدف قیمتی بعدی 0.19 دلار از سر بگیرند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز صعود کند و بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، اولین سیگنال کاهش فشار فروش خواهد بود.

شکست بالاتر از سطح 0.26 دلار، نشان دهنده‌ی تغییر احتمالی روند آن است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

عدم موفقیت گاوها در حفظ ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 227 دلار) طی چهار روز گذشته، عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 223 دلار کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 210 دلار و سپس تا 200 دلار وجود دارد.

شکست به زیر سطح حمایت بحرانی 200 دلار، سیگنالی بسیار منفی خواهد بود چراکه می تواند بیانگر آغاز یک روند نزولی احتمالی باشد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر جفت ارز BCH / USD صعود کند و بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 242 دلار شکسته شود، این دیدگاه منفی باطل خواهد شد.

بالاتر از این سطح، این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 280 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

پولبک ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 29 سپتامبر به سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 29.0886 دلار رسید (سطحی که با مقاومت رو به روست).

با این حال، اگر این آلت‌کوین قدرت خود را حفظ کند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت ریپل را به بالاتر از سطح 29.0886 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا سطح 78.6 درصدی فیبوناچی اصلاحی 30.9884 دلار و بالاتر از آن تا 33.4084 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

درنتیجه خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را کاهش دهند، اما گاوها احتمالاً در زمان افت بعدی تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به طرزی تهاجی به خرید روی خواهند آورد چراکه روند به صورت صعودی است.

عدم موفقیت در حفظ قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ی تضعیف آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

عدم موفقیت گاوها در افزایش قیمت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.55 دلار)، نشان دهنده‌ی تضعیف این ارز است.

پولکادات نزول پیدا کرده است و اکنون خرس‌ها نیز تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر محدوده‌ی حمایت 4 تا 3.5321 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز DOT / USD ممکن است قدرت خود را از دست بدهد و تا سطح 2.782 دلار و به زیر آن تا 2 دلار افت کند.

نمودار قیمت پولکادات

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال کاهش است و عدم موفقیت RSI در باقی ماندن بالاتر از سطح 50، نشان می‌دهد خرس‌ها دارای برتری هستند.

با این حال، اگر این جفت ارز مجدداً از سطح 4 دلار بازگردد و یا از سطوح فعلی افزایش پیدا کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند.

اگر آنها بتوانند این اقدام را انجام دهند، ممکن است این جفت ارز تا سطح 4.921 دلار و سپس تا 5.5899 دلار صعود پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

عدم موفقیت گاوها در حفظ قیمت ارز دیجیتال چین لینک (LINK) بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.60 دلار)، می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله گران کوتاه‌مدت شود.

اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا از این ضعف استفاده کنند و این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت آنی 9.3771 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LINK / USD ممکن است تا قیمت 6.90 دلار افت کند.

نمودار قیمت چین لینک

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است و RSI نیز طی چند روز گذشته به زیر سطح 50 باقی مانده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برتری بازار را در اختیار دارند.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطح حمایت 9.3771 دلار بازگردد، امکان روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

شکست چین لینک بالاتر از سطح 11.1990 دلار، اولین نشانه‌ی کاهش فشار فروش خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 28 سپتامبر از خط روند نزولی کاهش یافت، اما گاوها اجازه ندادند قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 166 دلار) افت کند.

خریداران در تاریخ 30 سپتامبر، قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند و اکنون در تلاشند آن را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 180 دلار) حرکت دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز به منطقه مثبت وارد شده است، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار از مزیتی جزئی برخوردار هستند.

اگر آنها بتوانند جفت ارز BSV / USD را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه سوق دهند، احتمال صعود آن تا قیمت 208 دلار افزایش خواهد یافت.

در مقابل، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند، نشان می‌دهد خرس‌ها به شدت از این سطح دفاع می‌کنند.

درنتیجه فروشندگان تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135.00 دلار کاهش دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

طی چند روز گذشته ارز دیجیتال کریپتو (CRO) به زیر میانگین‌های متحرک معامله شده است، اما خرس‌ها فعلا نتوانسته‌اند قیمت آن را به زیر سطح حمایت آنی 0.144743 دلار کاهش دهند.

با این حال، اگر جفت ارز CRO / USD طی چند روز آینده به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش پیدا نکند، می‌تواند منجر به دور دیگری از فروش شود که این ممکن است سطح حمایت 0.144743 دلار را به چالش بکشد.

نمودار قیمت کریپتو

شکست و بسته شدن قیمت کریپتو (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر این سطح، الگوی مثلث نزولی را تکمیل خواهد کرد (که دارای هدف قیمتی 0.10607 دلار است).

اگر گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از خط روند نزولی مثلث حرکت دهند، این وضع نزولی نامعتبر خواهد شد.

بالاتر از این سطح، حرکت این آلت‌کوین تا قیمت 0.183416 دلار و سپس 0.191101 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

افزایش قیمت جبرانی قدرتمند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) نتوانست در تاریخ 28 سپتامبر به بالاتر از خط روند نزولی صعود پیدا کند، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.0955 دلار) کاهش یابد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 50 باقی مانده است، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر جفت ارز ADA / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند.

نمودار قیمت کاردانو

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 0.1280 دلار افزایش پیدا کند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 0.0855982 دلار و سپس تا 0.0755701 دلار وجود دارد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx