تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 10 اکتبر، 19 مهر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

در حال حاضر، ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌های منتخب بالاتر از وضع صعودی خود شکسته شده‌اند که این نشان می‌دهد طی آخر هفته این روند صعودی ممکن است بیشتر ادامه پیدا کند.

شرکت Square (غول بزرگ حوزه‌ی پرداخت)، بعد از MicroStrategy به دومین شرکت پذیرش شده جهت خرید بیت‌کوین (BTC) تبدیل شده است.

اگرچه خرید 4,709 عددی بیت‌کوین توسط شرکت Square بسیار کمتر از مقدار 38,250 بیت‌کوین MicroStrategy است، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران احساس می‌کنند این یک گام دلگرم‌کننده در مسیری درست است.

عناوین مطلب:

خرید ارز دیجیتال توسط شرکت‌های بزرگ پذیرش شده در بورس مانند Square، می‌تواند الهام بخش برای شرکت‌های دیگر جهت ورود به این فضا باشد و همچنین نشان می‌دهد تصورات نسبت به بیت‌کوین به عنوان یک دارایی برای سرمایه‌گذاری و ذخیره ‌کننده‌ی ارزش، بهبود یافته است.

با این که چندین بانک مرکزی در تلاشند تا با راه‌اندازی ارزهای دیجیتال‌شان، خود را در این عصر دیجیتال مطرح کنند، اما این علاقه‌ی رو به رشد به کریپتوکارنسی‌ها هنوز آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

کشور چین در خط مقدم توسعه CBDC قرار دارد.

اخبار محلی چین نیز گزارش می‌دهند که شهر شنژن در نظر دارد 10 میلیون یوان دیجیتال را به حدود 50,000 نفر از طریق قرعه‌کشی، به عنوان یک کمک عمومی اهدا کند.

پیشرفت چین در زمینه یوان دیجیتال‌اش باعث شده است تا سایر کشورهای آسیایی توسعه CBDC های خود را سرعت ببخشند.

در راستای اثبات این موضوع، گزارش اخیر بانک ژاپن بیان داشت که این کشور قصد دارد آزمایش CBDC خود را در سال 2021 آغاز کند.

در حال حاضر بازار ارزهای دیجیتال نسبت به همه‌ی این اخبار واکنش مثبت نشان داده است، اما آیا این بهبود پایدار است؟

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 8 اکتبر، بالاتر از مثلث متقارن و میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 10,855 دلار) بسته و شکسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این موضوع نشان می‌دهد فضای تردید میان گاوها و خرس‌ها، به سمت صعود منتهی شده است.

اگر خریداران بتوانند برای یک روز دیگر قیمت این ارز را بالاتر از مثلث حفظ کنند، اعتبار این شکست تائید خواهد شد و جفت ارز BTC / USD می‌تواند مسیر خود را به سمت هدف قیمتی 12,434 دلار آغاز کند.

بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به این راحتی‌ها تسلیم شوند و بیشتر معامله‌گران انتظار مقاومتی سخت بر روی سطح 11,178 و 12,000 دلار را دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,744 دلار) شروع به صعود کرده است و شاخص قدرت نسبی نیز به داخل منطقه‌ی مثبت افزایش یافته است.

این موضوع نشان می‌دهد در حال حاضر برتری در اختیار گاوها است.

اگر خرس‌ها قیمت بیت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردانند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد شکست فعلی یک تله‌ی گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 7 اکتبر از سطح 333.039 دلار بازگشت و گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از خط روند نزولی حفظ کنند.

در صورت موفقیت‌شان، حرکت اتریوم تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 371 دلار) و سپس تا قیمت 395 دلار امکان‌پذیر است.

خرس‌ها نیز ممکن است مقاومت سختی را بر روی سطح 395 دلار به نمایش بگذارند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر قیمت جفت ارز ETH / USD از این سطح کاهش یابد، ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 354 دلار) مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از سطح 50 قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی روندی خنثی برای چند روزی است.

با این وجود، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 395 دلار برسانند، احتمالاً حرکت رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت و این جفت ارز می‌تواند تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 419.473 دلار و بالاتر از آن تا سطح 78.6 درصدی اصلاحی 449.669 دلار افزایش پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد، ممکن است مجددا تا سطح حمایت آنی 333 دلار سقوط کند.

شکست اتریوم به زیر این سطح می‌تواند موجب تجربه‌ی مجدد سطح حمایت 308.392 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

بازگشت ارز دیجیتال ریپل (XRP) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.244 دلار) طی سه روز گذشته، نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران از فروش در زمان افزایش قیمت به خرید در زمان افت قیمت تغییر پیدا کرده است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت افقی بر روی 0.26 دلار حرکت دهند و قیمت‌اش را در آن سطح ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی سر و شانه‌ی وارونه تکمیل خواهد شد.

این وضع بازگشتی دارای هدف قیمتی 0.300288 دلار است.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به رشد میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت رو به صعود است.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از سطح 0.26 دلار کاهش پیدا کند، احتمال روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر سطح حمایت 0.219712 دلار کاهش دهند، روند این ارز منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 8 اکتبر بالاتر از خط روند نزولی و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 226 دلار) شکسته شد و گاوها اکنون در تلاشند قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 242 دلار برسانند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به افزایش کرده است و RSI نیز به منطقه مثبت وارد شده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در حال بازگشت به بازی هستند.

در صورت شکست و بسته شدن جفت ارز BCH/USD بالاتر از سطح 242 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، بیت‌کوین کش ممکن است تا قیمت 280 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

بر خلاف این فرض، اگر مسیر این جفت ارز از سطوح فعلی وارونه شود و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، احتمال چند روزی روند خنثی وجود دارد.

روند این ارز با شکست به زیر سطح 200 دلار، منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در یک روند صعودی قرار دارد، و دنباله‌های بلند در تاریخ 7 و 8 اکتبر نشان می‌دهد گاوها در حال خرید این ارز در زمان افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 27.27 دلار) هستند.

این آلت‌کوین یک مثلث متقارن را شکل داده است، که این معمولا به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر گاوها بتوانند قیمت جفت ارز BNB / USD را به بالاتر از مثلث حرکت دهند، این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح 33.3888 دلار افزایش پیدا کند.

با این حال، اگر قیمت بایننس کوین از خط مقاومت کاهش یابد و به زیر مثلث شکسته شود، افت آن تا قیمت 22 دلار امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT USD :

طی سه روز گذشته گاوها به طور تهاجمی از سطح حمایت 3.5321 دلار دفاع کردند و اجازه ندادند ارز دیجیتال پولکادات (DOT) به زیر آن سطح حرکت کند.

اگر گاوها اکنون بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.27 دلار) حرکت دهند، این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح 4.6112 دلار افزایش پیدا کند.

اگر حرکت رو به رشد پولکادات از سر گرفته شود و گاوها قیمت آن را به بالاتر از سطح 4.6112 دلار حرکت دهند، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا قیمت 5.5899 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت پولکادات

با این وجود بعید است خرس‌ها به راحتی از موضع خود دست بکشند.

آنها تلاش خواهند کرد تا از سطح مقاومت 4.6112 دلار دفاع کنند، و اگر قیمت به زیر این سطح نزول کرد، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شکست و بسته شدن قیمت این کریپتوکارنسی به زیر سطح حمایت بحرانی 3.5321 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، روند را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) طی هر سه روز گذشته به زیر سطح حمایت 8.7975 دلار شکسته شد، اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها مشغول جمع‌آوری این ارز در زمان افت قیمت بودند.

جفت ارز LINK / USD به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 9.89 دلار) افزایش یافته است و گاوها اکنون تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی و سطح مقاومت افقی 11.1990 دلار حرکت دهند.

اگر موفق شوند، این اتفاق نشان دهنده‌ی تغییری احتمالی در روند آن خواهد بود (و هدف قیمتی نخست در این روند صعودی، سطح 13.28 دلار و سپس 17.7777 دلار است).

نمودار قیمت چین لینک

با این حال، اگر این جفت ارز از خط روند نزولی کاهش یابد، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را تا سطح حمایت بحرانی 6.90 دلار کاهش دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) یک مثلث نزولی را شکل داده است، اما خرس‌ها فعلا نتوانسته‌اند قیمت آن را به زیر سطح حمایت 0.144743 دلار کاهش دهند.

تا زمانی که قیمت این کریپتوکارنسی به زیر این سطح حمایت شکسته و بسته نشود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این الگو تکمیل نخواهد شد.

نمودار قیمت کریپتو

اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، این وضع نزولی نامعتبر خواهد شد و این می‌تواند منجر به حرکت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.159 دلار) و بالاتر از آن تا قیمت 0.171541 دلار شود.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.151 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد خرس‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز CRO / USD کاهش پیدا کند و به زیر سطح 0.144743 دلار شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 0.11 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 8 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 46.74 دلار) بسته شد که این اولین نشانه قدرت این ارز است.

با این حال، بعید است فروشندگان به راحتی تسلیم شوند، چراکه آنها تلاش خواهند کرد روند بازیابی را بر روی خط روند نزولی و سپس مجددا بر روی سطح مقاومت 51 دلار متوقف سازند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر قیمت جفت ارزLTC/USD از هر دو سطوح مقاومت کاهش پیدا کند، این آلت‌کوین می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی برسانند، امکان صعود آن تا قیمت 51 دلار وجود دارد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت سیگنالی بسیار مثبت خواهد بود که ممکن است منجر به یک روند صعودی جدید شود و این می‌تواند قیمت آن را به سطح 64 دلار برساند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV برای بار دیگر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 164 دلار) افزایش یافته است، اما ممکن است بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه و سپس سطح 179.473 دلار با مقاومت روبه‌رو شود.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از هر دو سطح مقاومت کاهش پیدا کند، احتمال روندی خنثی برای چند روز دیگر وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده است و RSI نیز به محدوده‌ی مثبت صعود کرده است، که این نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر گاوها بتوانند از این فرصت بهره‌ی لازم را ببرند و جفت ارز BSV/USD را به بالاتر از سطح 180 دلار برسانند، الگوی سر و شانه وارونه تکمیل و یک روند صعودی جدید تا سطح 227 دلار آغاز خواهد شد.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش پیدا کند و به زیر سطح 155 دلار برسد، این فرض صعودی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx