تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 13 اکتبر، 22 مهر

blank

حرکت پرقدرت بیت‌کوین بالاتر از سطح مقاومت چندساله‌ی 11,500 دلار، قیمت بسیاری از آلت‌کوین‌ها را به سطوح بالاتر سوق داده است.

اکنون بازار سهام ایالات متحده در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح خود است، به این امید که دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بن بست فعلی خود را بشکنند و توافقی را جهت ایجاد دور دیگری از محرک‌ها برای شهروندان آمریکایی و کسب‌و‌کارهای کوچکی که اداره می‌کنند، منعقد کنند.

با اینکه این اقدامات و محرک‌های مالی ممکن است در کوتاه‌مدت بازده‌ی بازار سهام را افزایش دهند، اما به بار بدهی‌های عظیمی که درنتیجه‌ی چاپ بدون پشتوانه‌ی پول ایجاد خواهند شد، می افزاید و به طور کلی این امر نمی‌تواند یک راه‌حل دائمی برای حل مشکلات فعلی باشد.

عناوین مطلب:

در آینده‌ای نزدیک این بدهی غیرقابل کنترل خواهد شد و می‌تواند به یک بحران اقتصادی و ارزی منجر شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران نیز این اتفاق را پیش‌بینی کرده‌اند و با خرید طلا و بیت‌کوین (BTC) در تلاش‌اند تا ریسک پرتفلیویشان را پوشش هستند.

این فاکتور‌ها برای بیت‌کوین، یک چشم‌انداز صعودی در بلندمدت را پیش‌بینی می‌کنند.

اما با این حال، در کوتاه‌مدت احتمالاً نوسانات تا پایان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده همچنان بالا باقی خواهد ماند.

اکنون برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 10 اکتبر از سطح 11,482.44 دلار کاهش یافت، اما گاوها قیمت آن را بالاتر از سطح حمایت آنی 11,178 دلار نگه داشتند.

این موضوع قدرت بیت‌کوین را نشان می‌دهد چراکه گاوها برای خرید خود منتظر رخداد پولبکی عمیق‌تر نبودند.

پس از آن نیز گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 11,500 دلار رساندند.

اگر جفت ارز BTC / USD این روند صعودی را حفظ کند، احتمال افزایش قیمت آن تا سطح 12,050 دلار وجود دارد.

میانگین‌های متحرک یک وضع صعودی را تکمیل کرده‌اند و شاخص قدرت نسبی نیز به بالاتر از سطح 67 رسیده است، که این نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر حرکت رو به رشد این ارز از سر گرفته شود و گاوها قیمت آن را به بالاتر از سطح 12,050 دلار حرکت دهند، این جفت ارز می‌تواند برای بار دیگر قیمت 12,460 دلار را تجربه کند.

شکست بالاتر از این سطح ممکن است موجب آغاز مجدد روند صعودی به سمت قیمت 14,000 دلار شود.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 11,178 دلار سقوط کند، این می‌تواند سیگنال فروشی تهاجمی توسط خرس‌ها در سطوح بالاتر باشد.

شکست به زیر میانگین‌های متحرک، این برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 10 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 370 دلار) شکسته شد، اما موفق نشد سطوح بالاتر را حفظ کند.

این بزرگ‌ترین آلت‌کوین در تاریخ 11 اکتبر یک الگوی کندل استیک را شکل داد، اما نکته‌ی مثبت این است که قیمت آن بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این شرایط عدم اطمینان نیز در تاریخ 12 اکتبر به سمت صعود منتهی شد و گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 395 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها بتوانند این اقدام را انجام دهند، جفت ارز ETH / USD می‌تواند تا سطح 488.134 دلار افزایش پیدا کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 360 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI نیز به بالاتر از سطح 61 رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها برتری بازار را در اختیار دارند.

اگر این جفت ارز از سطح 395 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به روندی خنثی و چند روزه شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

در حال حاضر، ارز دیجیتال ریپل (XRP) تلاش می‌کند تا بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.26 دلار شکسته شود.

اگر خرس‌ها این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.247 دلار) کاهش دهند، این آلت‌کوین ممکن است تا سطح 0.24 دلار کاهش پیدا کند.

چنین حرکتی نشان می‌دهد روند خنثی این ارز احتمالاً برای چند روز دیگر نیز ادامه خواهد یافت.

با این حال، اگر جفت ارز XRP / USD بالاتر از سطح 0.26 دلار شکسته و بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC) ، الگوی سر و شانه‌ی وارونه که دارای هدف قیمتی 0.300288 دلار است، تکمیل خواهد شد.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها دارای برتری هستند.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر قیمت 0.24 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نسبت به یک بازگشت احتمالی، نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها در تاریخ 10 و 11 اکتبر ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) را به بالاتر از سطح مقاومت 242 دلار رساندند، اما بدنه‌های بلند در کندل استیک نشان داد خریداران نمی‌توانند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

در نتیجه‌، قیمت این آلت‌کوین برای بار دیگر وارد محدوده‌ی رنج 200 تا 242 دلار شد.

با این حال، بازگشت پرشتاب از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 230 دلار) در تاریخ 12 اکتبر و دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها، نشان دهنده‌ی خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این‌ها برتری گاوها در بازار را نشان می‌دهند.

اگر جفت ارز BCH / USD بالاتر از محدوده‌ی مقاومت شکسته و بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، ممکن است حرکت صعودی خود را به سمت 280 دلار آغاز کند.

اگر این جفت ارز مجددا از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) بالاتر از مثلث متقارن و مقاومت محدوده‌ی 29.5646 دلار شکسته شده است.

این اتفاق نشان می‌دهد این مثلث به عنوان یک الگوی ادامه دهنده عمل می‌کند و گاوها به اوج محدوده رسیده‌اند.

شیب هر دو میانگین متحرک همچنان در حال افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 65 قرار دارد، که این نشان می‌دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت صعود است.

نمودار قیمت بایننس کوین

روند صعودی این کریپتوکارنسی احتمالا با توقف بعدی بر روی 33.3888 دلار (سطحی که خرس‌ها ممکن است مقاومت سختی را از خود به نمایش بگذارند) از سر گرفته خواهد شد.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالاتر از این سطح مقاومت حرکت دهند، جفت ارز BNB / USD ممکن است برای بار دیگر اوج قیمتی 39.5941 دلار را تجربه کند.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 25.72 دلار) شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 11 اکتبر بالاتر از خط روند نزولی شکسته شد و اکنون نیز در تلاش است تا به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11.53 دلار) افزایش پیدا کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را بالاتر از سطح 11.20 دلار حفظ کنند، کف‌ها و اوج‌های قیمتی پایین‌تر به دنبال آن شکسته خواهند شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد روند نزولی به پایان رسیده است و جفت ارز LINK / USD می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند و یا برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت چین لینک

بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه، این جفت ارز ممکن است تا سطح 13.28 دلار افزایش پیدا کند (سطحی که خرس‌ها ممکن است مجددا مقاومت سختی را به نمایش بگذارند).

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 13.28 دلار برسانند، این می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، احتمال روندی خنثی برای چند روز وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تلاش است تا به بالاتر از سطح 4.6112 دلار افزایش پیدا کند.

این امر حاکی از آن است که خرس‌ها می‌توانند در زمان افزایش قیمت‌های جبرانی تا این سطح مقاومت، به فروش روی بیاورند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.28 دلار) مسطح است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد که این تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت پولکادات

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 4.6112 دلار برسانند و آن سطح را حفظ کنند، این برتری به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

بالاتر از این سطح، جفت ارز DOT / USD می‌تواند تا قیمت 5.5899 دلار افزایش پیدا کند.

با این حال، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح 4 دلار شکسته شود، ممکن است برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال کاردانو (ADA) بر روی خط گردن الگوی احتمالی سر و شانه وارونه با مقاومت روبه‌رو است، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها فعلا اجازه نداده‌اند قیمت آن را به زیر سطح حمایت آنی 0.104044 دلار باقی بماند.

اکنون خریداران برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از خط گردن برسانند و در صورت موفقیت‌شان، این الگوی بازگشتی تکمیل خواهد شد.

نمودار قیمت کاردانو

هدف نخست در این روند صعودی، قیمت 0.128 دلار است و اگر کاردانو بتواند به این سطح دست یابد، سطح توقف بعدی می‌تواند قیمت 0.1445 دلار باشد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

به زیر این سطح حمایت، جفت ارز ADA / USD ممکن است تا سطح 0.09 دلار و سپس تا 0.0855 دلار کاهش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 12 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 49.67 دلار) شکسته شد، و اکنون گاوها نیز در تلاشند تا این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 51 تا 52.36 دلار حرکت دهند.

اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، این آلت‌کوین می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 47.65 دلار) و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 62، نشان می‌دهد گاوها برتری بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

درنتیجه‌ی بسته شدن قیمت این آلت‌کوین بالاتر از سطح 52.36 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، جفت ارز LTC/USD ممکن است تا سطح 64 دلار و سپس تا 68.9008 دلار افزایش پیدا کند.

در مقابل، اگر این جفت ارز از محدوده‌ی مقاومت نزول پیدا کند، امکان چند روزی روند خنثی وجود دارد.

اولین نشانه‌ی تضعیف لایت‌کوین، شکست و بسته شدن قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود (طبق چارچوب زمانی UTC).

تحلیل تکنیکال جفت ارز CRO/USD :

ارز دیجیتال کریپتو (CRO) در تاریخ 10 اکتبر بالاتر از خط مقاومت الگوی مثلث نزولی شکسته شد و درنتیجه این حرکت، وضع نزولی را نامعتبر کرد.

با این حال، خرس‌ها هنوز موضع خود را رها نکرده‌اند چراکه تلاش می‌کنند این افزایش قیمت جبرانی را بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.158 دلار) متوقف کنند.

اگر گاوها نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه برسانند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد جفت ارز CRO / USD را به زیر سطح 0.144743 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت کریپتو

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.124129 دلار و سپس تا 0.11 دلار سقوط کند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت کریپتو را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حرکت دهند، این می‌تواند شرایط را برای صعود تا قیمت 0.171541 دلار فراهم کند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx