بیت‌کوین روندی صعودی را مشابه آنچه در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد، آغاز کرده است

blank

داده‌های شبکه‌های اجتماعی، تقویت عوامل فاندامنتال و تحلیل درون‌زنجیره‌ای نشان می‌دهد که بیت‌کوین در آستانه صعودی همانند آنچه در سال 2017 اتفاق افتاد، قرار گرفته است.

هفته گذشته، بیت‌کوین شاهد رشد 6.95 درصدی قیمت خود بود که از 10,804 دلار در 5 اکتبر (14 مهر) به 11,555 دلار در 12 اکتبر (21 مهر) رسید. این افزایش قیمت به‌منزله بهترین عملکرد هفتگی قیمت بیت‌کوین از ماه ژوییه (تیرماه) تاکنون بوده است و داده‌ها حاکی از تغییری محسوس در احساسات بازار برترین ارز دیجیتال هستند.   

طبق داده‌های دِتای (TheTie)، پلتفرم تحلیل داده دارایی‌های دیجیتال، امتیاز احساسات روزانه بازار به سطح 62.4 رسیده است. این اندیکاتور، لحن مکالمات مربوط به دارایی‌های دیجیتال در توییتر را مورد بررسی قرار می‌دهد و هر امتیازی که بالاتر از 50 باشد، نشان‌دهنده افزایش خوش‌بینی معامله‌گرها و سرمایه‌گذارها در نظر گرفته می‌شود.

عناوین مطلب:

1 12
قیمت بیت‌کوین در مقابل احساسات بازار. منبع: دِتای

در آغاز اکتبر (اواسط مهر)، بیت‌کوین و بقیه صنعت ارزهای دیجیتال دچار افت قیمتی نسبی بودند. کمیسیون معاملاتی قراردادهای آتی کالا (CFTC) و وزارت دادگستری (DOJ) ایالات متحده، پای صرافی بیتمکس را به دادگاه‌های قضایی کشاندند و در اولین روز اکتبر (10 مهر)، این شرکت را متهم به انجام معاملات غیرقانونی مشتقه در پلتفرم خود کردند. علاوه بر این، در روز ششم اکتبر نیز (15 مهر)، مرجع راهبرد امور مالی (FCA) بریتانیا خرید و فروش خٌردِ قراردادهای مشتقه ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد.

با این حال، هیچ‌یک از این رویدادها نتیجه منفی مورد انتظار سرمایه‌گذاران را نداشت. علاوه بر این، اخبار منفی با خبر مثبت تخصیص 1 درصد از دارایی‌های شرکت اسکوئر به بیت‌کوین، تا حد زیادی کمرنگ شدند.

به‌طور کلی، علائم صعودی همچنان بازار بیت‌کوین را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با افزایش قیمت برترین دارایی دیجیتال تا 11,500 دلار، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با 6 درصد رشد، از 339 میلیارد دلار به 359 میلیارد دلار رسید.

همچنین، گزارش اخیر از جلسه بحث ‌و گفت‌وگویی متشکل از 30 شخصیت پرنفوذ صنعت ارزهای دیجیتال، از جمله دیوید درهی (David Derhy)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال در شرکت ای‌تورو (eToro)، ویشال شاه (Vishal Shah)، مدیرعامل آلفا5 (Alpha5) و جول کروگر (Joel Kruger)، استراتژیست ارزهای دیجیتال در گروه ال‌مکس (LMAX Group)، نشان داد که بیت‌کوین در پایان سال 2020، احتمالاً به 14,283 دلار خواهد رسید.

هم‌خوانی فعالیت‌های بلاک‌چین بیت‌کوین با احساسات بازار

معیارهای درون‌زنجیره‌ایِ بسیاری با احساسات مثبت بیت‌کوین هم‌راستا هستند. فعالیت‌های سرمایه‌گذاران رو به افزایش است و قیمت هنوز تا حد فعالیت‌های شبکه، رشد نکرده است. به‌گفته ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال، این امر نشان‌دهنده افزایش «فعالیت‌ سرمایه‌گذاران» است که هنوز می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین تأثیرگذار باشد.

2 11
حجم تراکنش‌های بیت‌کوین در مقایسه با قیمت. منبع: Woodbull

نه‌تنها فعالیت سرمایه‌گذاران بیشتر شده است، بلکه تعداد کوین‌های ذخیره‌شده در صرافی‌ها نیز روند نزولی مداومی را پی گرفته و شرایط بازار شبیه به سال 2017 شده است.

از آنجا که هر دو نوع تحلیل فاندامنتال و تکنیکال، نمایی صعودی در میان آشفتگی‌های سیاسی و مالی کنونی به تصویر می‌کشند، طوفانی فوق‌العاده در جهت رشد قیمت بیت‌کوین در راه است.

بهبود قدرتمند صنعت دیفای

در سال 2020، دیفای نقشی کلیدی در احیای هیجانات پیرامون قیمت ارزهای دیجیتال و اتر ایجاد کرد؛ با این حال، طی دو ماه اخیر، اکثر توکن‌های دیفای ارزش خود را از دست دادند.

داده‌های پلتفرم دیفای پالس (DeFi Pulse) نشان می‌دهد که حجم کل قفل‌شده در دیفای حدود ۱۰,۸۹۰ میلیارد دلار است. در این بین، ارزش کل قفل‌شده در یونی‌سواپ (Uniswap)، به ۲,۶۰۰ میلیارد دلار می‌رسد و این صرافی غیرمتمرکز همچنان شاهد افزایش پیوسته در میزان حجم معاملات است.

3 9
ارزش کل قفل‌شده در دیفای. منبع: Digital Assets Data

براساس داده‌های پلتفرم فلیپ‌ساید کریپتو (Flipside Crypto)، روزانه، حدود 300 میلیون دلار توکن به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز دیفای ارسال می‌شوند. این جریان از صرافی‌های متمرکزی که در حال حاضر شاهد جریان ورودی 156 میلیون دلاری در روز هستند، بسیار جلوتر است.

یونی‌سواپ، با ورود روزانه 211 میلیون دلار به استخرهای نقدینگی خود، به‌تنهایی مسئول 70 درصد از جریان ورودی صنعت دیفای است.

4
تمام فعالیت شبکه اتریوم. منبع: فلیپ‌ساید کریپتو

رشد پروتکل‌های دیفای، توجه‌ افراد را دوباره به بیت‌کوین جلب کرده است و تا به امروز، بیش از ۱,۱۰۰ میلیارد دلار بیت‌کوین، فقط در قالب رپد بیت‌کوین (Wrapped BTC)، روی بلاک‌چین اتریوم، توکنیزه شده است.

فلیپ‌ساید کریپتو اشاره کرد که تقریباً 385 میلیون دلار رپد بیت‌کوین و رِن بیت‌کوین (renBTC) در ماه سپتامبر جابه‌جا شده‌اند.

موانع جدی پیش‌رو

درحالی‌که بسیاری عوامل، نشان‌دهنده پایان سالی پرماجرا برای بیت‌کوین هستند، باید توجه داشته باشید که موانع قابل‌توجهی نیز بر سر راه برترین ارز دیجیتال قرار گرفته است. داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که بیت‌کوین طی سال جاری حداقل در سه مرتبه، در سطح 12,000 دلار دچار فشار فروش شد و ماینرها و نهنگ‌ها سود بسیاری در این میان کسب کردند. با توجه به اینکه قیمت دوباره به سطح 12,000 دلار نزدیک‌ می‌شود، احتمال تکرار این جریان برای چهارمین بار وجود دارد.

همچنین، حوزه امور مالی غیرمتمرکز ممکن است با مشکلات حقوقی و قانونی مواجه شود. گرچه ممنوعیت امور مالی غیرمتمرکز، تقریباً غیرممکن است، اما امکان دارد برخی دامنه‌های (domains) متمرکز مجبور شوند فعالیت و پلتفرم خود را تعطیل کنند و کارمندان پروژه‌های مختلف نیز دستگیر شوند.

چنین شرایطی می‌تواند تأثیرات مخربی روی احساسات صعودی فعلی بیت‌کوین داشته باشد. اما، در حال حاضر، معامله‌گرها منتظر جهشی مجدد در بازار دیفای هستند. چنین اتفاقی می‌تواند بیت‌کوین را نیز برای رسیدن به سطح ۱۲,۰۰۰ دلار و دست‌یابی به رکوردی جدید در سال 2020، تقویت کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx