تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 15 اکتبر، 24 مهر

blank

در حال حاضر بیت‌کوین و بیشتر آلت‌کوین‌های اصلی بالاتر از سطوح حمایت آنی‌شان قرار دارند، که این احتمال از سرگیری روند صعودی‌ آنها را افزایش می‌دهد.

بازده اوراق قرضه، در اکثر اقتصادهای پیشرفته دنیا از زمان آغاز اقدامات گسترده بانک‌های مرکزی در جهت مقابله با بحران اقتصادی ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا به شدت کاهش یافته است.

این می‌تواند برای سرمایه‌گذاران سازمانی که بر تخصیص سنتی 40/60 پرتفلیویشان بین سهام و ابزارهای درآمد ثابت متکی هستند، چالش ایجاد کند.

عناوین مطلب:

این هفته نیز شرکت Fidelity Digital Assets گزارش خود را در خصوص بیت‌کوین منتشر کرد که توضیح می‌دهد چگونه یک پرتفلیو با تخصیص حداقل یک تا سه درصد به ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) می‌تواند تخصیص‌های سنتی را در مقیاس‌های زمانی مختف شکست دهد.

همچنین این گزارش نشان می‌دهد چگونه سرمایه بازار بیت‌کوین می‌تواند افزایش پیدا کند، حتی اگر موفق به جذب بخش کوچکی از بازار سرمایه‌گذاری‌های جایگزین شود، که در حال حاضر حدود 13.4 تریلیون دلار ارزش‌گذاری شده اند و یا بازار اوراق قرضه که بیش از 50.3 تریلیون دلار ارزش دارد.

طبق داده‌های Analytics Coin98، تا به امروز حدود 13 شرکت دولتی در سال جاری نزدیک به 6.8 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های خود را به ارز دیجیتال بیت‌کوین اختصاص داده‌اند.

اگرچه میزان سرمایه‌گذاری‌ توسط این شرکت‌ها، تنها حدود ۳.۲ درصد از سرمایه‌ فعلی بازار بیت‌کوین است، اما این نشانه‌ای دلگرم‌کننده است چراکه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری‌ها به طور مداوم در حال افزایش‌ است.

اگر این روند ادامه پیدا کند و سرمایه‌گذاران سازمانی بزرگتری وارد فضای ارزهای دیجیتال شوند، قیمت بیت‌کوین می‌تواند به سرعت صعود پیدا کند.

اما اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) بالاتر از سطح مقاومت 11,500 شکسته شد و در تاریخ 12 اکتبر به سطح 11,719 دلار رسید، اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد سطوح بالاتر، فروش توسط معامله‌گران کوتاه‎‌مدت را در پی داشته است.

جفت ارز BTC / USD طی دو روز گذشته در حال اصلاح بوده است اما نکته مثبت این است که گاوها موفق شده‌اند این جفت ارز را بالاتر از سطح 11,178 دلار حفظ کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10,999 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی بالاتر از سطح 60، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 11,560 برسانند و آن را حفظ كنند، این جفت ارز می‌تواند حرکت رو به رشد خود را از سر بگیرد و روند صعودی‌اش را آغاز کند.

هدف نخست در این روند صعودی، سطح 12,048 دلار است و در صورت عبور از آن، حرکت صعودی بیت‌کوین ممکن است به سطح 12,460 دلار برسد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی ضعیف‌تر شود و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته و حفظ شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان دهنده‌ی تضعیف شتاب آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر خرس‌ها مشغول دفاع از سطح مقاومت 395 دلار هستند تا ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را در محدوده‌ی رنج بین 396 تا 308 دلار حفظ کنند.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 363 دلار) به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها در زمان افت تا میانگین‌های متحرک این کریپتوکارنسی را خریداری کنند، جفت ارز ETH / USD ممکن است برای بار دیگر تلاش کند تا به بالاتر از سطح 395 دلار افزایش یابد.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند یک صعود قیمت را که ممکن است به اوج قیمتی 488.134 دلار برسد، آغاز کند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت اتریوم را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند تا خط روند صعودی سقوط کند.

اگر این جفت ارز از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 395 دلار حرکت دهند.

در مقابل، اگر قیمت این کریپتوکارنسی به زیر خط روند صعودی قرار بگیرد، ممکن است این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

گاوها موفق نشدند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به بالاتر از سطح 0.26 دلار حرکت دهند، از این رو، الگوی سر و شانه وارونه تکمیل نشد.

شیب میانگین‌های متحرک مسطح شده و RSI نیز تا نقطه‌ی میانی افت کرده است، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر خرس‌ها این آلت‌کوین را کاهش دهند و قیمت آن را به زیر میانگین‌های متحرک حفظ کنند، قیمت این ارز می‌تواند برای چند روز دیگر تثبیت شود.

نمودار قیمت ریپل

در مقابل، اگر جفت ارز XRP / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.248 دلار) بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت سوق دهند.

اگر موفق شوند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از این سطح ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی سر و شانه وارونه تکمیل خواهد شد.

این امر می‌تواند یک صعود قیمت را آغاز کند که ممکن است تا سطح 0.303746 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

عدم موفقیت خرس‌ها در کاهش ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 234 دلار) در تاریخ 12 اکتبر، نبود فشار فروش در سطوح پایین‌تر را نشان داد.

معامله‌گران نیز این شرایط را یک فرصت خرید قلمداد کردند و قیمت آن را در تاریخ 13 اکتبر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 242 دلار حرکت دادند.

میانگین‌های متحرک در شرف تکمیل یک وضع صعودی هستند و RSI نیز به بالاتر از سطح 68 افزایش یافته است، که این نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

آنها اکنون تلاش خواهند کرد جفت ارز BCH / USD را به سطح 280 دلار و بالاتر از به 300 دلار سوق دهند.

با این وجود بعید است خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و موضع خود را رها کنند.

آنها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد، قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 242 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردانند.

اگر بتوانند این اقدام را به ثمر برسانند، بیانگر این است که شکست فعلی یک تله‌ی گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 12 اکتبر به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت افزایش پیدا کرد، اما گاوها نتوانستند از این حرکت بهره‌ی لازم را ببرند و درنتیجه این موضوع منجر به شکل‌گیری یک الگوی کندل استیک دوجی در تاریخ 13 اکتبر شد.

این اتفاق نشان می‌دهد بایننس کوین در حال استراحت است چراکه گاوها و خرس‌ها هنوز در خصوص جهت حرکت بعدی اطمینان ندارند.

با این حال، شیب رو به رشد میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 64، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر خرس‌ها نتوانند قیمت این ارز را به زیر سطح 29.5646 دلار کاهش دهند، گاوها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح 33.3888 دلار حرکت دهند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 28.30 دلار ) کاهش دهند، نشان می‌دهد این حرکت صعودی تضعیف شده است و احتمال اصلاح آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 26.07 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

طی دو روز گذشته خرس‌ها بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11.38 دلار) از خود مقاومت سختی به نمایش گذاشتند، با این حال نکته‌ی مثبت این است که گاوها فعلا اجازه نداده‌اند ارز دیجیتال چین لینک (LINK) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افت کند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج شروع به افزایش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر گاوها قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه حرکت دهند، جفت ارز LINK / USD می‌تواند تا سطح 13.28 دلار افزایش پیدا کند و اگر بتواند از این سطح مقاومت نیز عبور کند، این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 18 دلار برسد.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت کند، نشان دهنده‌ی تضعیف آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) طی چند روز گذشته در حدود میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.25 دلار) قرار داشت، اما خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند این شرایط بلاتکلیفی را به سمت نزول هدایت کنند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI بر روی نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

با این حال، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این ارز را به زیر سطح 4 دلار کاهش دهند، جفت ارز DOT / USD می‌تواند برای بار دیگر سطح حمایت بحرانی 3.5321 دلار را تجربه کند.

نمودار قیمت پولکادات

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطح 4 دلار بازگردد، هدف بعدی گاوها مقاومت محدوده‌ی 4.6112 دلار خواهد بود.

اگر خریداران بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از این سطح حفظ کنند، امکان صعود آن تا قیمت 5.5899 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) طی چهار روز گذشته بر روی خط گردن الگوی سر و شانه وارونه احتمالی با مقاومت روبه‌رو بوده است.

عدم موفقیت در شکست بالاتر از خط گردن نیز فروش این ارز را در پی داشت و خرس‌ها اکنون در تلاشند این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.104044 دلار کاهش دهند.

اگر جفت ارز ADA / USD به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.100 دلار) افت کند، این امر بیانگر آن است که خرس‌ها در زمان افزایش قیمت به فروش مشغول هستند.

نمودار قیمت کاردانو

سپس آنها تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را تا شانه سمت راست بر روی قیمت 0.090 دلار کاهش دهند.

با این حال، میانگین‌های متحرک یک وضع صعودی را به اتمام رسانده‌اند و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از خط گردن حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این وضع بازگشتی تکمیل خواهد شد و یک روند صعودی جدید را که ممکن است به سطح 0.128 دلار و سپس به 0.1445 دلار برسد، آغاز خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها به طور تهاجمی از مقاومت محدوده‌ی 51 تا 52.36 دلار دفاع می‌کنند.

اما آنها فعلا نتوانسته‌اند ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را به زیر سطح حمایت آنی بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 47.98 دلار) کاهش دهند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها موقعیت‌های معاملاتی خود را با عجله نمی‌بندند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

میانگین‌های متحرک در آستانه یک وضع صعودی هستند و RSI نیز در منطقه‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

تثبیت قیمتی فشرده نزدیک به یک سطح مقاومت، معمولا به سمت صعود منتهی می‌شود.

در این حالت، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند، یک روند صعودی جدید می‌تواند آغاز شود که ممکن است به سطح 64 دلار برسد.

اگر خرس‌ها جفت ارز LTC / USD را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوینSV طی دو روز گذشته درست بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 166 دلار) معامله شده است.

خرس‌ها نیز تلاش می‌کنند این سطح حمایت را بشکنند و گاوها هم سعی دارند از آن دفاع کنند.

شاخص‌ها در حال حاضر در شرایط ابهام قرار دارند و برتری آشکاری را برای یکی از دو گروه گاوها و خرس‌ها مشخص نکرده‌اند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 155 دلار وجود دارد.

شکست به زیر این سطح حمایت ممکن است موجب تجربه‌ی مجدد سطح حمایت بحرانی 146.20 دلار شود.

اگر جفت ارز BSV / USD از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از سطح 180.63 دلار افزایش یابد، الگوی سر و شانه وارونه تکمیل خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به صعود تا هدف قیمتی 218.29 دلار شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx