تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 17 اکتبر، 26 مهر

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، برای از سر گرفتن مجدد روند صعودی خود باید از سطوح حمایت آنی‌شان بازگردند.

براساس یافته‌های به ‌دست‌ آمده از گزارش جدید شرکت سرمایه‌گذاری Wilshire Phoenix، محصولات مربوط به معاملات آتی بیت‌کوین در بورس کالای شیکاگو “نسبت به بازارهای مرتبط، کمک بیشتری به کشف قیمت می‌کنند”.

حجم رو رشد محصولات مشتق شده از کریپتو، افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بخش سازمانی را نشان می‌دهد و این احتمالاً برای کل فضای ارزهای دیجیتال نکته‌ای مثبت خواهد بود.

عناوین مطلب:

این موضوع فقط مختص ارزهای دیجیتال نیست چراکه حتی در بیشتر طبقات دیگر از دارایی‌ها نیز، بازار مشتقات “موضع و جهت بازارها” را مشخص می‌کنند.

در یک تلاش جداگانه جهت تعیین ارزش‌گذاری بیت‌کوین، چندین کارشناس از JPMorgan Chase اظهار داشتند که قیمت بیت‌کوین در مقایسه با ارزش ذاتی آن بیش از حد ارزش‌گذاری شده است و تحلیل‌گران اشاره کردند که BTC می‌تواند در کوتاه‌مدت با فروش مواجه شود.

در حالیکه اصول بنیادی در بلندمدت تاثیر خود را می‌گذارد، اما پرایس اکشن کوتاه‌مدت معمولا توسط انگیزه‌ی معامله‌گران و اصول فنی تعیین می‌شود.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 15 اکتبر از سطح حمایت 11,178 دلار بازگشت، اما گاوها نتوانستند قیمت آن را بالاتر از سطح 11,500 دلار حفظ کنند.

این تضعیف می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شود.

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت بحرانی 11,178 دلار کاهش دهند.

با این حال، این سطح احتمالاً خریداران را به خود جذب خواهد کرد چراکه میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,081 دلار) درست به زیر این سطح حمایت قرار دارد.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد خریداران برتری بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، این اولین نشانه‌ی قدرت این ارز خواهد بود.

اگر گاوها بتوانند جفت ارز BTC / USD را بالاتر از کانال صعودی حفظ کنند، این روند صعودی می‌تواند حرکت به رشد خود را از سر بگیرد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا خط حمایت از کانال وجود دارد.

شکست بیت‌کوین به زیر کانال، ممکن است باعث فروش بیشتر شود که درنتیجه این می‌تواند افت تا قیمت 10,000 دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به زیر میانگین‌های متحرک حفظ کنند.

در صورت موفقیت‌شان، افت این کریپتوکارنسی تا خط روند صعودی امکان‌پذیر است.

اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، نشان دهنده‌ی وجود روندی خنثی برای چند روز دیگر است.

نمودار قیمت اتریوم

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، به تعادل میان عرضه و تقاضا اشاره دارد.

با این حال، اگر جفت ارز ETH/USD از سطوح فعلی و یا از خط روند صعودی افزایش پیدا کند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 395 دلار حرکت دهند.

اگر گاوها موفق به چنین اقدامی شوند، الگوی مثلث صعودی که دارای هدف قیمتی 481.608 دلار است، تکمیل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 15 اکتبر به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شد و اکنون در حال حرکت به سمت سطح حمایت بحرانی 0.2295 دلار است.

اگرچه این آلت‌کوین یک الگوی سر و شانه وارونه را شکل داده است، اما گاوها نتوانستند قیمت این ارز را به بالاتر از خط گردن بر روی قیمت 0.26 دلار برساند و درنتیجه این وضع کامل نشد.

نمودار قیمت ریپل

پرایس اکشن فعلی این آلت‌کوین مثال خوبی است که چراکه معامله‌‌گران باید پیش از هر گونه اقدامی صبر کنند تا این وضع تکمیل شود.

خرید کردن تنها براساس حدس و گمان، ممکن است زیان به همراه داشته باشد.

در حال حاضر جفت ارز XRP / USD در محدوده‌ی رنج بین 0.2295 تا 0.26 دلار قرار دارد، از این رو گاوها احتمالاً در نزدیکی سطح حمایت این محدوده‌ی رنج خرید خود را انجام خواهند داد.

 

پس از آنکه گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.26 دلار رساندند و یا خرس‌ها این جفت ارز را به زیر قیمت 0.219712 دلار کاهش دادند، یک حرکت جهت‌دار آغاز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) شاهد فروش شدیدی بر روی قیمت 266.46 دلار بود که این منجر به تجربه‌ی مجدد سطح شکست 242 دلار شد.

بازگشت پرشتاب از این سطح حمایت، نشان می‌دهد گاوها به شدت در سطوح پایین‌تر انباشته شده‌اند و اکنون نیز سطح 242 دلار از مقاومت به حمایت تبدیل شده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 238 دلار) و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 60 دلار، نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 266.46 دلار حرکت دهند، این روند صعودی می‌تواند به سطح 280 دلار و سپس به 300 دلار برسد.

اگر خرس‌ها در سطوح فعلی به فروش روی بیاورند و جفت ارز BCH/USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این فرض نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز می‌تواند برای بار دیگر تا سطح 215 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

مسیر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 16 اکتبر از سطح 31.9798 دلار تغییر پیدا کرد، چراکه خرس‌ها تلاش می‌کنند این روند صعودی را متوقف سازند و قیمت آن را به زیر سطح حمایت 29.5646 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه بر روی قیمت 28.77 دلار کاهش دهند.

اگر فروشندگان بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، نشان می‌دهد این حرکت صعودی تضعیف شده است.

شکست بایننس کوین به زیر سطح 26 دلار، می‌تواند آغاز اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 22 دلار باشد.

نمودار قیمت بایننس کوین

بااین حال، اگر جفت ارز BNB/USD از سطح حمایت 22.5646 دلار و یا از میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی خود را از سر بگیرند.

رخداد بازگشتی پرقدرت، نشان می‌دهد گاوها به شدت در زمان افت قیمت مشغول خرید این ارز هستند، در حالیکه یک بازگشت ضعیف بیانگر نبود تقاضاست و درنتیجه خرس‌ها می‌توانند از این فرصت به نفع خود استفاده کنند.

بنابراین، معامله‌گران باید میزان قدرت این بازگشت را زیر نظر داشته باشند تا مشخص کنند که آیا حرکت صعودی این آلت‌کوین از سر گرفته خواهد شد و یا این صعود بر روی سطوح بالاتر از بین خواهد رفت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریح 13 اکتبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11.22 دلار) کاهش پیدا کرد، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها در تلاشند تا این پولبک را بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.40 دلار) متوقف کنند.

بازگشتی پرقدرت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، اولین نشانه‌ای است که انگیزه‌ی معامله‌گران از فروش در زمان افزایش قیمت به خرید در زمان افت قیمت تغییر پیدا کرده است.

نمودار قیمت چین لینک

هدف نخست قیمت 12 دلار است و بالاتر از آن، جفت ارز LINK/USD می‌تواند به سطح 13.28 دلار برسد.

با این حال، اگر بازگشت چین لینک از میانگین متحرک نمایی 20 روزه ضعیف باشد، ممکن است مجددا بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه با مقاومت سختی روبه‌رو شود.

اگر این جفت ارز برای بار دیگر از این محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، احتمال افت آن تا سطح 8.7975 دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.22 دلار) کاهش یافته است و اکنون خرس‌ها نیز تلاش می‌کنند قیمت آن را به زیر سطح حمایت 3.5321 دلار کاهش دهند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 3.5321 دلار ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، الگوی مثلث نزولی تکمیل خواهد شد.

این وضع نزولی دارای هدف قیمتی 1.4743 دلار است.

با این حال، این ممکن است یک سقوط مستقیم تا این سطح نباشد چراکه گاوها می‌توانند وارد عمل شوند و بر روی قیمت 2.60 دلار و مجددا بر روی 2 دلار حمایت ایجاد کنند.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز DOT/USD از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و یا از سطح 3.5321 دلار بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از خط مقاومت مثلث نزولی حرکت دهند.

نمودار قیمت پولکادان

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، الگوی نزولی فاقد اعتبار خواهد شد و این می‌تواند منجر به یک حرکت صعودی تا سطح 4.6112 دلار و سپس تا 5.5899 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها نتوانستند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را به بالاتر از خط گردن الگوی احتمالی سر و شانه وارونه سوق دهند.

این موضوع ممکن است منجر به سیو سود توسط گاوهای کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شود که درنتیجه افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه را نیز در پی خواهد داشت (قیمت 0.10 دلار).

از آنجایی که شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، گاوها ممکن است از این سطح حمایت دفاع کنند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر جفت ارز ADA / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از خط گردن حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند روند صعودی جدیدی را آغاز کند که ممکن است به سطح 0.128062 دلار و بالاتر از آن به 0.1445 دلار برسد.

اگر این جفت ارز همچنان به سقوط خود ادامه دهد و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.098 دلار) شکسته شود، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به افت کاردانو تا سطح 0.090 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 16 اکتبر به زیر هر دو میانگین متحرک سقوط کرده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از صعود تا سطح مقاومت 51 دلار، برای آغاز موقعیت‌های فروش خود استفاده کرده‌اند.

با این حال، گاوها هنوز تسلیم نشده‌اند چراکه در حال حاضر تلاش می‌کنند از خط روند صعودی دفاع کنند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر گاوها نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، احتمالا میزان فروش تشدید خواهد شد و خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد جفت ارز LTC/USD را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت این کریپتوکارنسی تا سطح 42 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر این جفت ارز به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش پیدا کند، گاوها تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 51 تا 52.36 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، الگوی سر و شانه وارونه (که دارای هدف قیمتی 60.3702 دلار است) تکمیل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شده است و اکنون احتمالا در محدوده‌ی رنج بین 180.63 تا 146.20 دلار باقی خواهد ماند.

سقوط قیمتی که در تاریخ 16 اکتبر رخ داد، احتمال یک الگوی سر و شانه وارونه را از بین برده است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 166 دلار) مسطح است اما شیب میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 167 دلار) در حال کاهش است و RSI نیز به زیر سطح 42 افت کرده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از اندکی برتری برخوردار هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شکست بیت‌کوین SV به زیر سطح 146.20 دلار می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

با این حال، اگر جفت ارز BSV/USD از سطوح فعلی و یا از سطح حمایت 146.20 دلار بهبود یابد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 180.63 دلار حرکت دهند.

بسته شدن قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از این سطح مقاومت (طبق چارچوب زمانی UTC)، می‌تواند یک حرکت صعودی را تا سطح 210 دلار آغاز کند.

در انتها نیز به یاد داشته باشید، هر سرمایه‌گذاری شامل ریسک است و درنتیجه باید هنگام تصمیم‌گیری و پیش از هرگونه اقدامی، تحقیقی جامع و کامل انجام دهید.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx