تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 20 اکتبر، 29 مهر

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

اگر ارز دیجیتال بیت‌کوین بتواند بالاتر از کانال صعودی شکسته شود، ممکن است است به اوج قیمتی جدیدی برسد که این می‌تواند محرک آلت‌کوین‌ها نیز باشد.

به نظر می‌رسد انگیزه‌ی معامله‌گران بازار کریپتو در سطح جهانی رو به بهبود است و فشار جهانی نسبت به جریان افتادن ارزهای دیجیتال بانک مرکزی نیز پیشرفت‌هایی داشته است.

در شهر شنژن چین که حدود 2 میلیون نفر درخواست یوان دیجیتال را داده بودند، از میان آن‌ها 50,000 نفر خوش شانس “پاکت قرمز” یوان دیجیتال به مبلغ 1.5 میلیون دلار را دریافت کردند.

عناوین مطلب:

در پایان 18 اکتبر، حدود 47,573 نفر از دریافت‌کنندگان تقریباً 1.3 میلیون دلار از این جایزه را خرج کردند (حدود 88٪ از کل میزان جوایز اهدایی).

این موضوع نشان می‌دهد که این برنامه آزمایشی موفقیت آمیز بوده و بیانگر آن است که چین در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود بسیار جلوتر از سایر اقتصادهای توسعه یافته است.

بانک کانادا نیز برای تسریع در روند راه‌اندازی CBDC خود، اخیراً در جهت استخدام یک نیروی اقتصاددان با آگاهی کامل از فناوری مالی و ارزهای دیجیتال اقدام کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد Jerome Powell (رئیس فدرال رزرو ایالات متحده)، از پیشرفتی که سایر کشورها در خصوص CBDC داشته‌اند، دستپاچه نشده است.

به گفته Powell، “برای ایالات متحده مهم این است که کار به درستی انجام شود تا اینکه پیشرو باشد”.

در خبری دیگر، نتایج یک نظرسنجی توسط شرکت Statista نشان می‌دهد که تنها 7٪ از آمریکایی‌ها از ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) استفاده کرده‌اند و یا مالک آن هستند.

این رقم بسیار کمتر از میزان آن در نیجریه است (32 درصد)، اما در عین حال رتبه‌ی بالاتری از آلمان و ژاپن دارد.

این نشان می‌دهد که این طبقه از دارایی پیش از تبدیل شدن به یک ارز پرطرفدار، باید مسیری طولانی را سپری کند.

در حال حاضر، به نظر می‌رسد جو نزولی که طی ماه گذشته بر بازار چیره شده بود در حال کاهش است چراکه اکنون قیمت بیت‌کوین در نزدیکی سطح 12,000 دلار قرار دارد.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) تا خط مقاومت کانال صعودی افزایش یافته است، سطحی که ممکن است با فشار فروش از سمت خرس‌ها روبه‌رو شود.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11,201 دلار) و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی بالاتر از سطح 67، نشان می‌دهد که گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر گاوها بتوانند از این فرصت استفاده کنند و قیمت این ارز را به بالاتر از کانال سوق دهند، شتاب این حرکت می‌تواند از سر گرفته شود و به سرعت تا سطح 12,048.05 دلار افزایش یابد.

شکست بیت‌کوین بالاتر از این سطح ممکن است اوج قیمتی سالانه‌ی 12,460 دلار را به چالش بکشد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

با این وجود بعید است خرس‌ها بدون تلاش موضع خود را رها کنند.

آنها تلاش خواهند کرد این صعود قیمت را بر روی خط مقاومت متوقف سازند.

اگر قیمت این ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند اما بالاتر از سطح 11,500 دلار باقی بماند، جفت ارز BTC / USD می‌تواند به آرامی در داخل کانال به سمت سطوح بالاتر حرکت کند.

اولین نشانه‌ی تضعیف آن، شکست به زیر قیمت 11,178 دلار خواهد بود و اگر خرس‌ها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به زیر خط حمایت از کانال کاهش دهند، روند آن به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

خرس‌ها در تاریخ 16 و 17 اکتبر نتوانستند ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به زیر میانگین‌های متحرک نگه دارند.

درنتیجه این اتفاق میزان خرید آن را افزایش داد و اکنون گاوها تلاش می‌کنند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 395 دلار حفظ کنند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 368 دلار) به آرامی شروع به افزایش کرده و RSI نیز به بالاتر از سطح 57 رسیده است، که این نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا به بازی بازگردند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 395 دلار برسانند و در آن سطح ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، یک الگوی مثلث صعودی تکمیل خواهد شد.

این وضع صعودی دارای هدف قیمتی 478 دلار است، که درست به زیر اوج قیمتی 488.134 دلار قرار دارد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از سطح 395 دلار کاهش پیدا کند و به زیر خط روند صعودی حرکت کند، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج بین 308.392 و 395 دلار نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/US :

اگرچه ارز دیجیتال (XRP) در تاریخ 15 اکتبر به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شد، اما خرس‌ها نتوانستند از این فرصت استفاده‌ی لازم را ببرند و قیمت آن را تا کف قیمتی رنج بر روی سطح 0.2295 دلار کاهش دهند.

این موضوع نشان دهنده‌ی نبود فروشندگان در سطوح پایین‌تر است.

گاوها در حال حاضر قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسانده‌اند.

نمودار قیمت ریپل

اگر آنها بتوانند سطوح بالاتر را حفظ کنند، تلاش دیگری را در جهت عبور از مانع موجود بر روی سطح 0.26 دلار شاهد خواهیم بود.

شکست و بسته شدن قیمت ریپل بالاتر از سطح 0.26 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC) احتمالا یک روند صعودی جدید را آغاز خواهد کرد که ممکن است به سطح 0.2905 دلار و سپس به 0.303746 دلار برسد.

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر جفت ارز XRP/USD از سطوح فعلی و یا از سطح 0.26 دلار کاهش پیدا کند، روند خنثی آن می‌تواند برای چند روز دیگر نیز ادامه یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها سطح حمایت بحرانی 242 دلار را طی دو روز گذشته حفظ کردند و در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) تلاش می‌کند حرکت صعودی خود را از سر بگیرد.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 241 دلار) و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 58، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

هدف نخست در این روند صعودی سطح 266.46 دلار است و در صورت عبور از آن، این حرکت صعودی می‌تواند به سطح 280 دلار برسد.

با این حال، اگر گاوها نتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 266.46 دلار حرکت دهند، جفت ارز BCH/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

شکست و بسته شدن قیمت آن (طبق چارچوب زمانی UTC) به زیر میانگین‌های متحرک، تضعیف این ارز را نشان خواهد داد و می‌تواند قیمت بیت‌کوین کش را تا سطح 200 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

سطح حمایت موجود بر روی قیمت 29.5646 دلار، به عنوان یک سطح جدید برای ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) عمل می‌کند.

شیب هر دو میانگین متحرک همچنان رو به افزایش است، و RSI نیز طی چند روز گذشته در محدوده‌ی مثبت باقی مانده است، که این نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

گاوها اکنون برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر گاوها قادر به انجام این کار شوند، احتمالا این جفت ارز حرکت رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت و به سمت اوج قیمتی 39.5941 دلار حرکت خواهد کرد.

اگر جفت ارز BNB/USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29.17 دلار) باقی بماند، این دیدگاه صعودی باطل خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت این ارز را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 26.83 دلار) کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) طی سه روز گذشته بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 10.52 دلار) باقی ماند، اما گاوها فعلا موفق نشده‌اند قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 11.1990 تا 11.8028 دلار بازگردانند.

این موضوع نشان می‌دهد میزان تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی گاوها در بازار است.

نمودار قیمت چین لینک

پس از آنکه گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت رساندند، حرکت رو به رشد آن می‌تواند از سر گرفته شود.

هدف نخست، قیمت 13.28 دلار و سپس 18 دلار خواهد بود.

اگر جفت ارز LINK/USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند و به زیر سطح 10.15 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند قیمت این آلت‌کوین را تا سطح حمایت 8.7975 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT USD :

عدم موفقیت خرس‌ها در کاهش ارز دیجیتال پولکادات (DOT) تا سطح 3.5321 دلار، نشان می‌دهد سطوح پایین‌تر، خرید توسط گاوها را افزایش داده است.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، وضع مثلث نزولی نامعتبر خواهد شد.

بالاتر از خط روند نزولی، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا سطح 4.6112 دلار افزایش پیدا کند و در صورت عبور از این سطح، این صعود قیمت ممکن است تا سطح 5.5899 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت پولکادات

با این حال، بعید است خرس‌ها بدون تلاش موضع خود را رها کنند.

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد مسیر این ارز را از سطوح فعلی و مجددا بر روی 4.6112 دلار تغییر دهند.

اگر قیمت پولکادات از یکی از این دو سطح مقاومت کاهش پیدا کند، ممکن است مجددا تا قیمت 3.5321 دلار افت کند.

شکست و بسته شدن قیمت این کریپتوکارنسی به زیر سطح 3.5321 دلار (طبق چارچوب زمانی UTC)، نشان می‌دهد خرس‌ها در حال بازگشت به بازی هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.103 دلار) بازگشته است، که این نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران مثبت است و گاوها بر روی سطوح پایین‌تر جمع شده‌اند.

اکنون خریداران برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از خط مقاومت الگوی وج خیزان حرکت دهند.

اگر گاوها بتوانند قیمت کاردانو را بالاتر از خط مقاومت ببندند (طبق چارچوب زمانی UTC)، احتمال صعود آن تا قیمت 0.128062 دلار و سپس تا 0.1445 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت کاردانو

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 61، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز ADA/USD از خط مقاومت کاهش پیدا کند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه و خط حمایت وج کاهش دهند.

اگر قادر به انجام این کار شوند، این برتری به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) از خط روند صعودی بازگشته است و گاوها اکنون تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از میانگین‌های متحرک سوق دهند، احتمال حرکت آن تا مقاومت محدوده‌ی 51 تا 52.36 دلار وجود دارد.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد گاوها به راحتی به این سطح دست یابد، چراکه خرس‌ها از میانگین‌های متحرک دفاع خواهند کرد.

اگر جفت ارز LTC/USD کاهش پیدا کند و به زیر خط روند صعودی شکسته شود، امکان افت آن تا قیمت 42 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

در حال حاضر، شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 47.99 دلار) و قرار داشتن RSI بر روی نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

از این رو، پرایس اکشن این ارز می‌تواند برای چند روز آینده پرنوسان باقی بماند چراکه هر دو گروه گاوها و خرس‌ها تلاش می‌کنند برتری خود را به اثبات برسانند.

شکست و بسته شدن قیمت این آلت‌کوین بالاتر از محدوده‌ی مقاومت، الگوی سر و شانه وارونه را تکمیل خواهد کرد که این ممکن است سیگنال آغاز یک روند صعودی جدید باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در جهت اصلاح تلاش می‌کند، اما بازگشت از کف قیمتی روزانه 16 اکتبر فاقد قدرت است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها عجله‌ای برای خرید ندارند چراکه هنوز مطمئن نیستند کف قیمتی رنج شکل گرفته است یا خیر.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار خرس‌هاست.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر گاوها نتوانند ظرف چند روز آینده قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، خرس‌ها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را تا سطح 146.20 دلار کاهش دهند.

در مقابل، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، جفت ارز BSV/USD ممکن است تا سطح 180.63 دلار افزایش یابد.

شکست و بسته شدن قیمت بیت‌کوین SV بالاتر از این سطح مقاومت (طبق چارچوب زمانی UTC)، می‌تواند حرکت به سمت قیمت 189 دلار و سپس 227 دلار را آغاز کند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx