تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 27 اکتبر، 6 آبان

blank

با توجه به سیگنال‌های فعلی ارز دیجیتال بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها، به نظر می‌رسد امکان رخداد تثبیت قیمتی چند روزه وجود دارد.

Anthony Pompliano (بنیان‌گذار شرکت Morgan Creek Digital) بر داده‌های منتشر شده از Santiment اشاره کرد، که نشان می‌دهند همبستگی 30 روزه بین ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) و S&P 500 صفر است.

Pomp تأکید کرد که این عدم همبستگی، نشان می‌دهد بیت‌کوین یک ذخیره کننده‌ی ارزش است.

عناوین مطلب:

علاوه بر آن، از زمان سقوط گسترده‌ای که در ماه مارس به دلیل پیک ویروس کرونا اتفاق افتاد، بیت‌کوین نسبت به بسیاری از دارایی‌های سنتی مانند طلا، S&P 500، نفت خام و دلار آمریکا عملکرد بهتری داشته است.

Bill Barhydt (بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Abra) اخیراً بیان کرد که “در حال حاضر بیت‌کوین بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در جهان است” و او طی چند روز گذشته میزان بیت‌کوین تحت مالکیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

پس از خرید اخیر Barhydt، در حال حاضر حدود 50 درصد از پرتفلیوی این سرمایه‌گذار به بیت‌کوین اختصاص دارد.

اما آیا بیت‌کوین روند صعودی خود را از سر می‌گیرد و یا اینکه پیش از آغاز حرکت جهت‌دار بعدی، امکان چند روزی تثبیت قیمت وجود دارد؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال و بررسی شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 13,200 تا 13,343.66 دلار حرکت دهند.

این موضوع نشان می‌دهد پس از پایان یافتن عکس العمل نخست معامله‌گران، میزان خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

عدم موفقیت در حفظ قیمت این ارز بالاتر از سطح 13,200 دلار، می‌تواند سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت را در پی داشته باشد که این ممکن است منجر به یک پولبک تا محدوده‌ی حمایت 12,460 تا 12,050 دلار شود.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

بنابراین، گاوها ممکن است در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12,034) این ارز را خریداری کنند.

اگر جفت ارز BTC / USD به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد روند صعودی خود را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال افزایش قیمت این ارز تا سطح 14,000 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر خرس‌ها بتوانند این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، سقوط آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,109 دلار) امکان‌پذیر است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

روند تثبیت قیمت فشرده‌ی ارز دیجیتال اتریوم (ETH) طی سه روز گذشته، به سمت نزول منتهی شده است.

خرس‌ها این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 395 دلار رساندند اما گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 383 دلار) حفظ کنند.

اگر جفت ارز ETH / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد و به بالاتر از سطح 400 دلار افزایش یابد، نشان دهنده‌ی تجمعی قدرتمند در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

شکست اتریوم بالاتر از سطح 420 دلار، سیگنال از سرگیری احتمالی روند صعودی است.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز درست بالاتر از نقطه‌ی میانی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، نشان می‌دهد شتاب این حرکت تضعیف شده است.

شکست به زیر خط روند صعودی ممکن است میزان فروش را تشدید کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

عدم موفقیت گاوها در رساندن ارز دیجیتال ریپل (XRP) به بالاتر از سطح مقاومت 0.26 دلار طی چند روز گذشته، ممکن است باعث سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود.

این آلت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.249 دلار) شکسته شده است و در حال حاضر تلاش می‌کند تا بالاتر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.244 دلار) باقی بماند.

اگر جفت ارز XRP / USD از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.26 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت ریپل

اگر آنها بتوانند این اقدام را انجام دهند، احتمالا این جفت ارز حرکت رو به رشد خود را از سر خواهد گرفت و تا قیمت 0.30 دلار افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر نیز در داخل محدوده‌ی رنج بین 0.2295 تا 0.26 دلار باقی بماند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI به زیر سطح 50، به احتمال رخداد یک روند خنثی در کوتاه‌مدت اشاره دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

عدم موفقیت گاوها در رساندن ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) به بالاتر از سطح مقاومت 280 دلار، موجب سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شد.

این فروش قیمت بیت‌کوین کش را تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 252 دلار) کاهش داده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر جفت ارز BCH / USD به شدت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، نشان دهنده‌ی تجمیع در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

پس از آن گاوها نیز مجددا تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 280 دلار افزایش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، ممکن است این صعود تا قیمت 300 دلار و بالاتر از آن تا 326.30 دلار ادامه یابد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، جفت ارز BCH / USD ممکن است تا سطح 242 دلار سقوط کند.

چنین حرکتی نشان می‌دهد این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

RSI نیز یک واگرایی منفی را شکل داده است، که نشان می‌دهد این حرکت صعودی ممکن است در حال تضعیف شدن باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) از نزدیک به سطوح 13 دلار کاهش یافته است و اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت آن را به زیر محدوده‌ی حمایت 11.8028 تا 11.1990 دلار بازگردانند.

اگر موفق به انجام این کار شوند، نشان می‌دهد شکست اخیر 11.8028 دلار، یک تله‌ی گاوی بوده است.

شکست چین لینک به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند سیگنال تضعیف بیشتر باشد و اگر خط روند صعودی نیز نتواند حمایت لازم را فراهم کند، روند این ارز به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

نمودار قیمت چین لینک

از سوی دیگر، اگر جفت ارز LINK / USD از محدوده‌ی حمایت 11.8028 تا 11.1990 دلار بازگردد، نشان می ‌دهد گاوها مشغول خرید در زمان افت قیمت هستند.

سپس گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به بالاتر از سطح 13.28 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالاً روند صعودی این کریپتوکارنسی از سر گرفته خواهد شد و تا قیمت 15 دلار و سپس تا 17 دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) همچنان در یک روند صعودی قرار دارد و گاوها طی چهار روز گذشته سطح حمایت 29.5646 دلار را حفظ کرده‌اند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 57، سیگنال برتری گاوها در بازار است.

اگر گاوها بتوانند جفت ارز BNB / USD را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار حرکت دهند، ممکن است روند صعودی آن شتاب بگیرد.

نمودار قیمت بایننس کوین

شکست بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت، احتمال تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی آن را افزایش خواهد داد.

بر خلاف این فرض، شکست بایننس کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29.68 دلار) اولین نشانه‌ی تضعیف آن خواهد بود و اگر این جفت ارز به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 27.91 دلار) باقی بماند، می‌تواند سیگنال اصلاحی عمیق‌تر باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 24 اکتبر بالاتر از خط گردن الگوی سر و شانه وارونه شکسته شد.

این وضع صعودی دارای هدف قیمتی 5.40 دلار است.

در حال حاضر گاوها در تلاشند تا قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 4.6112 دلار برسانند و آن سطح را حفظ کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را بالاتر از سطح 4.6112 دلار حفظ کنند، احتمالاً حرکت رو به رشد آن از سر گرفته خواهد شد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه مسطح شده (قیمت 4.22 دلار) و RSI نیز به بالاتر از سطح 59 رسیده است، که این نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است.

نمودار قیمت پولکادات

اگر جفت ارز DOT / USD از سطوح فعلی بازگردد و به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد شکست بالاتر از خط گردن، یک تله‌ی گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

مسیر ارز دیجیتال لایت‌‌کوین (LTC) از سطح 60 دلار تغییر پیدا کرد چراکه معامله‌گران به دنبال افزایش قیمت‌های چشمگیر چند روز گذشته، سود خود را سیو کردند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 62، نشان می‌دهد برتری بازار در اختیار گاوهاست.

جفت ارز LTC/USD تا سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 54.9361 دلار اصلاح شده است و اگر این سطح حمایت شکسته شود، امکان افت آن تا سطح اصلاح 50 درصدی 53.3915 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر این جفت ارز از هر دو سطح بازگردد، خرید در زمان افت قیمت را نشان خواهد داد.

در چنین حالتی، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد با رساندن قیمت این ارز به بالاتر از سطح 60 دلار، حرکت صعودی خود را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح 64 دلار و سپس تا 68.9008 دلار افزایش پیدا کند.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی شکست 51 تا 52.36 را کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 24 اکتبر بالاتر از مثلث متقارن شکسته شد اما گاوها نتوانستند قدرت خود را به نمایش بگذارند و قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 180.63 دلار حرکت دهند.

این اتفاق منجر به سیو سود شده است که درنتیجه، قیمت بیت‌کوین SV را تا نزدیکی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 167 دلار) حرکت داده است.

شکست این کریپتوکارنسی به زیر میانگین‌های متحرک، می‌تواند قیمت آن را تا خط روند صعودی مثلث کاهش دهد.

در مقابل، اگر جفت ارز BSV / USD از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 180.63 دلار برسانند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود آن تا قیمت 208 دلار و سپس 227 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) به زیر خط حمایت از الگوی وج خیزان و میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.10 دلار) شکسته شده است.

در حال حاضر گاوها تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت موجود بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.099 دلار) دفاع کنند.

اگر جفت ارز ADA / USD از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را از به بالاتر از سطح 0.1142241 دلار افزایش دهند.

نمودار قیمت کاردانو

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت کاردانو را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند، افت آن تا سطح 0.90 دلار و سپس تا 0.755701 دلار امکان‌پذیر خواهد بود.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI درست به زیر سطح 45، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از اندکی برتری برخوردار هستند.

 

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
یوسف

سلام، تحلیلی درمورد کامپاند هم اگه میشه بزارید.

یوسف

سلام ممنون بابت تحلیل خوبتون، تحلیلی درمورد کامپاند هم اگه میشه بزارید.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx