تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 29 اکتبر، 8 آبان

تحلیل ارز دیجیتال

آلت‌کوین‌ها در تاریخ 28 اکتبر، به دلیل افت ارز دیجیتال بیت‌کوین به زیر سطح 13,000 دلار با ضربه‌ی جدی رو‌به‌رو شدند، اما در همین حال، ساختار کلی بیت‌کوین همچنان به صورت صعودی است.

در شرایط فعلی بازارهای سهام در سرتاسر اروپا به رنگ قرمز بسته شدند و اکنون بازارهای ایالات متحده نیز شاهد فشار شدید فروش هستند چراکه نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش موارد کووید 19 در جهان، می‌تواند مانع روند بهبود اقتصاد شود.

این انگیزه‌های منفی فزاینده همچنین باعث کاهش قیمت طلا و بیت‌کوین (BTC) شده، در حالی که شاخص ارز دلار آمریکا افزایش یافته است.

عناوین مطلب:

در سال 2020، بیت‌کوین عمدتا به عنوان یک دارایی غیر همبسته عمل کرده است (به استثنای دوره‌ی زمانی کوتاه‌مدتی که از S&P 500 و طلا پیروی می‌کرد).

بنابراین، سرمایه‌گذاران باید به جای ترس و هراس به دلیل نوسانات کوتاه‌مدت، دیدگاه و چشم‌انداز بلندمدت داشته باشند.

نتایج نظرسنجی توسط شرکت Grayscale نشان می‌دهد که تعداد سرمایه‌گذاران آشنا به ارز دیجیتال بیت‌کوین از 53 درصد در سال 2019 به 62 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

همچنین این نظرسنجی نشان داده است که در حدود 55 درصد از پاسخ دهندگان به محصولات سرمایه‌گذاری بیت‌کوین در سال جاری علاقه‌مند بودند (در مقایسه با میزان 39 درصدی آن در سال 2019).

با مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است کمتر در معرض دستکاری قرار بگیرد و این می‌تواند سرمایه‌های بیشتری را به سمت این فضا جذب کند.

وقتی یک دارایی وارد روند اصلاح می‌شود، اطلاع از سطوح حمایت قدرتمند می‌تواند به معامله گران کمک کند تا تصمیم آگاهانه‌تری بگیرند.

بنابراین اجازه دهید، اکنون نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر را با هم بررسی کنیم و ببینیم چه سطوح بحرانی ممکن است خریداران را به خود جلب کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) درست از زیر محدوده‌ی مقاومت بحرانی 13,973.50 دلار کاهش پیدا کرد، که این نشان دهنده‌ی سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت و آغاز احتمالی موقعیت‌های فروش توسط خرس‌های تهاجمی است.

اگر قیمت بیت‌کوین به زیر سطح 13,041.5 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، جفت ارز BTC/USD یک الگوی کندل استیک نزولی را شکل خواهد داد، که این یک نشانه‌ی هشداردهنده در خصوص تغییر روند است.

اولین توقف در روند نزولی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه خواهد بود (قیمت 12,289 دلار).

نمودار قیمت بیت‌کوین

شکست به زیر این سطح حمایت نشان می‌دهد حرکت صعودی بیت‌کوین تضعیف شده است که این می‌تواند میزان فروش را تشدید کند و قیمت آن را به میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,238 دلار) بکشاند.

با این حال، از آنجایی که شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و شاخص قدرت نسبی نیز سطوح بیش خریداری شده‌ی خود را اصلاح کرده است، گاوها احتمالاً در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه این ارز را خریداری خواهند کرد.

بازگشتی پرقدرت از این سطح حمایت، نشان می‌دهد انگیزه‌ها به صورت صعودی است چراکه معامله‌گران در زمان افت قیمت مشغول خرید این ارز هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

بازگشت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 385 دلار) در تاریخ 26 اکتبر نتوانست سطوح بالاتر را در تاریخ 27 اکتبر حفظ کند چراکه خرس‌ها در زمان اصلاح به فروش روی آوردند.

در تاریخ 28 اکتبر نیز ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کشانده شد.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ کنند، احتمال سقوط آن تا خط روند صعودی وجود دارد.

شکست به زیر این سطح حمایت می‌تواند جفت ارز ETH / USD را به سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 333 دلار و سپس به 308.096 دلار برساند.

نمودار قیمت اتریوم

با این حال، اگر قیمت اتریوم از سطوح فعلی اصلاح شود و به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 400 تا 420 دلار افزایش یابد، این اتفاق سیگنال برتری گاوها در بازار خواهد بود.

بالاتر از سطح 420 دلار، این جفت ارز می‌تواند حرکت خود را به سمت قیمت 450 دلار و سپس 488.134 دلار آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) همچنان در داخل محدوده‌ی رنج معامله می‌شود چراکه شیب میانگین‌های متحرک مسطح است و RSI نیز درست به زیر نقطه میانی قرار دارد که این نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا است.

اگر خرس‌ها بتوانند این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.245 دلار) کاهش دهند و آن سطح را حفظ کنند، این ارز می‌تواند تا سطح 0.2295 دلار سقوط کند.

شکست ریپل به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.2197 دلار، ممکن است این برتری را به نفع خرس‌ها تغییر دهد.

نمودار قیمت ریپل

با این حال، اگر قیمت از محدوده‌ی حمایت بازگردد، جفت ارز XRP / USD می‌تواند برای چند روز دیگر نیز در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگردد و به بالاتر از سطح مقاومت 0.26 دلار افزایش یابد، این موضوع نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

بالاتر از سطح 0.26 دلار، این جفت ارز می‌تواند یک حرکت صعودی را آغاز کند که ممکن است به سطح 0.30 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 26 اکتبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 256 دلار) بازگشت و گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 280 دلار برسانند.

اگر موفق به چنین اقدامی شوند، این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح 300 دلار و سپس 326.30 دلار افزایش یابد.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 62، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

با این حال، RSI یک واگرایی منفی و یک مثلث متقارن احتمالی را تشکیل داده است.

اگر RSI بالاتر از این مثلث شکسته شود، احتمال یک حرکت صعودی برای جفت BCH / USD افزایش می‌یابد.

در مقابل، اگر RSI به زیر مثلث شکسته شود، نشانگر آغاز یک پولبک خواهد بود.

عدم موفقیت در رساندن قیمت این کریپتوکارنسی به بالاتر از سطح 280 دلار، می‌تواند سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت را در پی داشته باشد.

شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 256 دلار)، سیگنال تضعیف حرکت آن خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

بازگشت از سطح حمایت 11.199 دلار در تاریخ 26 اکتبر خیلی ماندگار نبود چراکه گاوها نتوانستند سطوح بالاتر را در تاریخ 27 اکتبر حفظ کنند.

خرس‌ها نیز از این فرصت استفاده کردند و در حال حاضر تلاش می‌کنند ارز دیجیتال چین لینک (LINK) را به زیر سطح 11.199 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LINK / USD می‌تواند تا خط روند نزولی افت کند.

شکست چین لینک به زیر خط روند می‌تواند سیگنال برتری خرس‌ها باشد که این ممکن است منجر به سقوط تا سطح 8.38 دلار شود.

نمودار قیمت چین لینک

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 13.28 دلار برسانند و روند اصلاح را تا قیمت 18 دلار ادامه دهند.

این اندیکاتورها هیچ سیگنال مشخصی را نشان نمی‌دهند چراکه شیب هر دو میانگین متحرک مسطح است و RSI نیز تا نزدیکی اواسط شاخص افت کرده است، که این نشانگر تعادل میان عرضه و تقاضا است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

گاوها ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را در تاریخ 27 اکتبر به بالاتر از سطح مقاومت 32 دلار رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها از محدوده‌ی بین 32 تا 33.3888 دلار دفاع می‌کنند.

عدم موفقیت در حفظ قیمت این ارز بالاتر از سطح 32 دلار، می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت شود.

اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29.94 دلار) کاهش دهند، جفت ارز BNB / USD ممکن است تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 28.24 دلار) سقوط کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

با این وجود، روند همچنان به صورت صعودی است چراکه هم شیب میانگین‌های متحرک در حال افزایش است و هم RSI در منطقه‌ی مثبت قرار دارد.

بنابراین، گاوها ممکن است در زمان افت قیمت تا میانگین‌های متحرک اقدام به خرید کنند.

روند صعودی این ارز در نتیجه‌ی بسته شدن قیمت بالاتر از سطح 33.3888 دلار از سرگرفته خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روز کاهش دهند، ممکن است احتمال اصلاحی عمیق‌تر تا سطح 26 دلار و سپس 22 دلار افزایش ‌یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

گاوها در تاریخ 26 اکتبر ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را به بالاتر از سطح مقاومت 4.6112 دلار رساندند اما فروشندگان تسلیم نشدند و به طور تهاجمی در تاریخ 27 اکتبر از مقاومت محدوده‌ی 5 دلار دفاع کردند.

عدم موفقیت در حفظ قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 4.6112 دلار، مجددا قیمت آن را تا خط گردن الگوی سر و شانه وارونه کاهش داده است.

نمودار قیمت پولکادات

 

اگر جفت ارز DOT / USD از این سطح حمایت بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت پولکادات را به بالاتر از سطح 5 دلار و مقاومت محدوده‌ی 5.5899 دلار برسانند.

بر خلاف این فرض‌، اگر خرس‌ها قیمت آن را به زیر خط گردن کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است مجددا تا سطح 3.5321 دلار افت کند.

بازگشت از این سطح حمایت می‌تواند این جفت ارز را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 26 اکتبر از سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 54.9361 دلار بازگشت، که این نشان می‌دهد گاوها تمایلی به انتظار برای خرید در سطوح پایین‌تر ندارند چراکه انتظار دارند روند صعودی آن از سر گرفته شود.

اگرچه در تاریخ 28 اکتبر گاوها جفت ارز LTC / USD را به بالاتر از سطح 60 دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این اتفاق فروشی تهاجمی توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت را در پی داشت و قیمت آن را مجددا تا سطح اصلاح 38.2 درصدی کاهش داد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر خرس‌ها بتوانند این جفت ارز را به زیر سطح 54.9361 دلار کاهش دهند، ممکن است این اصلاح تا قیمت 53.2915 دلار و سپس تا 51 دلار ادامه پیدا کند.

با این حال، اگر این جفت ارز مجدداً از سطح 54.9361 دلار بازگردد، احتمال چند روزی روند خنثی وجود دارد.

پس از آنکه قیمت این کریپتوکارنسی بالاتر از سطح 60 دلار باقی ماند، احتمالا روند رو به رشد آن از سر گرفته خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

گاوها در تاریخ 26 اکتبر در زمان افت تا سطح شکست مثلث متقارن ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را خریداری کردند اما موفق نشدند در تاریخ 27 اکتبر آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 180 تا 185.14 دلار حرکت دهند و روند صعودی جدیدی را آغاز کنند.

عدم موفقیت در صعود به بالاتر از این محدوده‌ی مقاومت، می‌توانست فروش توسط گاوهای کوتاه‌مدت و خرس‌های تهاجمی را در پی داشته باشد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در نتیجه اکنون جفت ارز BSV / USD مجددا تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 168 دلار) سقوط کرده است.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است به خط روند صعودی مثلث و سپس به قیمت 146.20 دلار برسد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 26 اکتبر، نشان می‌دهد گاوها در زمان افت تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.098 دلار) به خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) روی آوردند.

با این حال، خریداران نتوانستند این قدرت را حفظ کنند و کاردانو را در تاریخ 27 اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.103 دلار) نگه دارند.

این موضوع نشان می‌دهد تقاضا در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

خرس‌ها نیز از این نقطه ضعف استفاده کردند و در تاریخ 28 اکتبر فروش خود را از سرگفتند که این باعث شد جفت ارز ADA/USD به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش پیدا کند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر قیمت کاردانو به زیر این سطح باقی بماند، سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.090 دلار خواهد بود و اگر این سطح حمایت نیز نتواند مانع ریزش قیمت شود، این افت ممکن است تا سطح حمایت بحرانی 0.0755701 دلار ادامه یابد.

با آخرین سقوطی که رخ داد، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده و RSI نیز به منطقه منفی وارده شده است، که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

اگر مسیر این جفت ارز از سطوح فعلی و یا از سطح حمایت آنی تغییر پیدا کند و به بالاتر از قیمت 0.104044 دلار افزایش یابد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx