تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 31 اکتبر، 10 آبان

blank

تثبیت قیمت بیت‌کوین نزدیک به یک محدوده‌ی مقاومت کلیدی، نشان دهنده‌ی قدرت این ارز است اما در حال حاضر ساختار فنی اکثر آلت‌کوین‌ها تضعیف شده است.

میزان سلطه‌ی بیت‌کوین (BTC) در بازار از حدود 56 درصد در اوایل سپتامبر به بیش از 63 درصد رسیده است.

این موضوع نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان بازار ممکن است سرمایه‌گذاری‌های خود را از آلت‌کوین‌ها خارج کرده‌ و به خرید بیت‌کوین روی آورده‌ باشند.

عناوین مطلب:

به همین دلیل، چندین آلت‌کوین یا اصلاح شده‌اند و یا محدوده‌ی رنج تشکیل داده‌اند.

در حالی که بازارهای قدیمی از نزدیک دنبال‌کننده‌ی روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده هستند،Barry Silbert (مدیر عامل شرکت Grayscale)، معتقد است قیمت بیت‌کوین صرف نظر از نتیجه‌ی انتخابات، افزایش می‌یابد چراکه رئیس جمهور بعدی نیز به چاپ دلارهای بیشتر ادامه خواهد داد.

Julio Moreno (کاربر توئیتر) اخیرا بر داده‌های منتشر شده از CoinMetrics اشاره کرد و گفت، اگر بیت‌کوین بتواند برای چهار روز دیگر بالاتر از سطح 10,000 دلار باقی بماند، 100 روز است که بالاتر از این سطح بحرانی قرار دارد.

تاریخ نشان می‌دهد، پس از آنکه بیت‌کوین بتواند 100 روز بالاتر از یک سطح روانی قابل توجه قرار بگیرد، قیمت آن به صورت عمودی افزایش خواهد یافت.

رشد قیمت بیت‌کوین از سطح 10 دلار به 100 دلار (افزایشی 10 برابری)، تنها 122 روز پس از گذشت 100 روز بالاتر از سطح 10 دلار اتفاق افتاد.

به همین ترتیب، حرکت از 100 دلار به 1000 دلار نیز در طی دو روز اتفاق افتاد و صعود قیمت آن از سطح 1000 به 10,000 دلار ظرف 150 روز به پایان رسید.

بنابراین، اکنون سرمایه‌گذاران منتظر هستند که ببینند آیا بیت‌کوین می‌تواند رکوردهای گذشته‌ی خود را تکرار کند و یا اینکه دوره‌ی جدیدی آغاز خواهد شد؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال و بررسی شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

دنباله‌ی بلند کندل استیک‌ها طی دو روز گذشته، نشان می‌دهد گاوها در حال جمع‌آوری ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در زمان افت‌های قیمتی هستند.

با این حال، عدم موفقیت در حفظ قیمت این ارز بالاتر از سطح 13,600 دلار، نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا از این محدوده‌ی مقاومت دفاع کنند.

پس از معامله در محدوده‌ی رنج وسیع تاریخ 28 اکتبر، پرایس اکشن بیت‌کوین می‌تواند برای چند روزی فروکش کند چراکه هر دو گروه گاوها و خرس‌ها سعی دارند برتری خود را به اثبات برسانند.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی همچنان در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد مسیر دارای کمترین مقاومت به سمت صعود است.

گاوها نیز مجددا تلاش خواهند کرد قیمت جفت ارز BTC / USD را به بالاتر از سطح 13,973.50 دلار برسانند و در صورت موفقیت‌شان، ممکن است روند صعودی آن از سر گرفته شود.

برخلاف این فرض، اگر شاخص از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12,518 دلار) نزول پیدا کند، این روند می‌تواند به نفع خرس‌ها تغییر یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 30 اکتبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 385 دلار) شکسته شد اما گاوها در تلاشند تا از سطح حمایت موجود بر روی متحرک ساده 50 روزه (قیمت 370 دلار) دفاع کنند.

خط روند صعودی نیز درست به زیر این سطح است، بنابراین احتمال یک بازگشت وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی افزایش دهند، جفت ارز ETH / USD ممکن است تا مقاومت محدوده‌ی 420.50 دلار صعود کند.

نمودار قیمت اتریوم

شکست بالاتر از این سطح، می‌تواند احتمال صعود تا سطح 450 دلار و سپس تا 488.134 دلار را افزایش دهد.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها جفت ارز ETH / USD را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 333 دلار و سپس تا 308.392 دلار وجود دارد.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، برتری هیچ یک از دو گروه گاوها و خرس‌ها را نشان نمی‌دهد.

از این رو، این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

پس از عدم موفقیت در حفظ قیمت ارز دیجیتال ریپل (XRP) بالاتر از محدوده‌ی رنج 0.26 تا 0.2295 دلار، این کریپتوکارنسی تا سطح حمایت رنج کاهش یافته است.

با این حال، دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 30 اکتبر نشان می‌دهد گاوها از این فرصت افت قیمت برای خرید استفاده می‌کنند.

پیش‌بینی جهت شکست این محدوده‌ی رنج دشوار است، از این رو، بهتر است پیش از هرگونه اقدامی صبر کنید تا قیمت آن بالاتر و یا به زیر محدوده‌ی رنج شکسته شود.

نمودار قیمت ریپل

در مرحله‌ی تثبیت قیمت، سیگنال‌های دریافتی از میانگین‌های متحرک معمولا پر از نوسان هستند.

سطوح بیش فروخته شده در RSI به عنوان یک فرصت خرید در نظر گرفته می‌شوند و سطوح بیش خریداری شده نیز برای سیو سود مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا پیش‌بینی معامله‌گران این است که روند خنثی همچنان ادامه می‌یابد.

اگر خرس‌ها جفت ارز XRP / USD را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار کاهش دهند، رخداد یک حرکت جهت‌دار قابل انتظار است، در حالیکه شکست بالاتر از سطح 0.26 دلار نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

فتیله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 28 اکتبر نشان می‌دهد زمانیکه ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) نتوانست به بالاتر از سطح 280 دلار افزایش یابد، گاوها سود خود را سیو کردند.

اگرچه گاوها در تاریخ 29 اکتبر در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 256 دلار) این کریپتوکارنسی را خریداری کردند، اما قیمت آن در تاریخ 30 اکتبر مجددا نزول پیدا کرد.

RSI نیز به زیر مثلث متقارن شکسته شده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برای بازگشت در تلاشند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، امکان افت آن تا قیمت 242 دلار وجود دارد.

این سطح حمایت می‌تواند موجب افزایش میزان خرید شود چراکه میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 238 دلار) درست به زیر آن قرار دارد.

اگر جفت ارز BCH / USD از این سطح حمایت بازگردد، می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 280 تا 242 دلار باقی بماند.

بر خلاف این فرض، اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه کاهش دهند، ممکن است تا سطح 210 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) به زیر سطح حمایت موجود بر روی میانگین متحرک نمایی20 روزه (11.21 دلار) شکسته شده است و خرس‌‌ها نیز اکنون در تلاشند تا قیمت آن را به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 10.58 دلار) کاهش دهند.

اگر خرس‌ها موفق به انجام چنین کاری شوند، این آلت‌کوین ممکن است تا خط روند صعودی افت کند.

شکست به زیر خط روند صعودی می‌تواند سیگنال برتری خرس‌ها در بازار باشد و شرایط را برای یک افت احتمالی تا سطح 8.38 دلار و سپس 6.90 دلار فراهم کند.

نمودار قیمت چین لینک

در مقابل، اگر بازگشت از سطوح فعلی و یا خط روند صعودی بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حفظ شود، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد جفت ارز LINK / USD را به بالاتر از سطح 13.28 دلار حرکت دهند.

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نردیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

این موضوع می‌تواند در کوتاه‌مدت منجر به یک روند خنثی شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را کاهش دهند و به زیر سطح حمایت 28.43 دلار حفظ کنند.

در صورت موفقیت‌‌شان، این آلت‌کوین الگوی دو قله را تکمیل خواهد کرد که می‌تواند آن را تا هدف قیمتی 24.86 دلار کاهش دهد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29.81 دلار) شروع به کاهش کرده و RSI نیز به محدوده‌ی منفی وارد شده است، که این نشان دهنده‌ی برتری خرس‌ها در بازار است.

نمودار قیمت بایننس کوین

با این حال، اگر گاوها در زمان افت فعلی این ارز را خریداری کنند و قیمت آن را به بالاتر از سطح 28.43 دلار بازگردانند، جفت ارز BNB/USD می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش پیدا کند (سطحی که ممکن است با مقاومت روبه‌رو شود).

اگر قیمت بایننس کوین از این سطح مقاومت کاهش یابد، بیانگر این است که انگیزه‌‌ها نزولی شده‌اند و معامله‌گران به دنبال فروش در زمان صعود قیمت هستند.

برخلاف این تصور، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 32 دلار حرکت دهند، نشان می‌دهد گاوها مجددا کنترل شرایط را در دست گرفته‌اند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 29 اکتبر به زیر خط گردن الگوی سر و شانه وارونه سقوط پیدا کرد.

این افت الگوی بازگشتی صعودی را نامعتبر کرده است.

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا نزدیک به سطح 3.80 دلار حمایت کسب کنند.

نمودار قیمت پولکادات

اگر این سطح حمایت شکسته شود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد سطح حمایت 3.5321 دلار را بشکنند و در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز DOT / USD می‌تواند یک روند نزولی را آغاز کند که ممکن است به سطح 2.60 دلار برسد.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد، ممکن است مجددا تلاش کند تا به بالاتر از میانگین‌های متحرک و سطح 4.6112 دلار افزایش یابد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بیانگر این است که گاوها مشغول جمع‌آوری این ارز بر روی سطوح پایین‌تر هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

بازگشتی که در تاریخ 28 اکتبر رخ داد، فروش بیشتر را در روز بعدی به همراه داشت و درنتیجه ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 54.9361 دلار را شکست.

در حال حاضر، گاوها تلاش می‌کنند تا از سطح حمایت 52.36 دلار دفاع کنند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LTC / USD می‌تواند برای چند روزی بین محدوده‌ی 52 تا 60 دلار تثبیت شود.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 53 دلار) و قرار داشتن RSI درست بالاتر از شاخص میانی، به وجود چند روزی روند خنثی اشاره دارد.

اگر خرس‌ها این جفت ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت 52.36 تا 51 دلار کاهش دهند، این فرض ما باطل خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 49 دلار) و زیر آن تا 46 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 29 اکتبر به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 167 دلار) شکسته شد و این حرکت در تاریخ 20 اکتبر فروش بیشتر را به همراه داشت.

در حال حاضر، این آلت‌کوین تا خط روند صعودی مثلث متقارن سقوط کرده است.

شکست به زیر خط روند صعودی می‌تواند قیمت این کریپتوکارنسی را تا سطح حمایت 146.20 دلار کاهش دهد، سطحی که گاوها احتمالاً وارد عمل خواهند شد و اقدام به خرید خواهند کرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

بازگشت از سطح 146.20 دلار، می‌تواند جفت ارز BSV/USD را برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی نگه دارد.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از سطح 180.63 دلار حرکت دهند و یا خرس‌ها این جفت ارز را به زیر قیمت 146.20 دلار کاهش دهند، این دیدگاه تشکیل رنج باطل خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 29 اکتبر به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 0.092 دلار) شکسته شد، و خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت این ارز را به زیر سطح حمایت 0.0893 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این آلت‌کوین ممکن است تا سطح 0.0755701 دلار افت کند.

شیب رو به نزول میانگین‌های متحرک (قیمت 0.102 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 38، نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

حتی اگر جفت ارز ADA / USD از سطوح فعلی افزایش پیدا کند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد در زمان بازگشت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاردانو را بفروشند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر این جفت ارز از این سطح مقاومت کاهش یابد، احتمال شکست آن به زیر سطح 0.0893 دلار افزایش خواهد یافت.

اگر گاوها بتوانند این جفت ارز را به بالاتر از سطح 0.1040440 دلار حرکت دهند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی، نشان دهنده‌ی تجمع معامله‌گران در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx