تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 3 نوامبر، 13 آبان

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال بیت‌کوین در حال حاضر بر روی سطح 14,000 دلار با فروش روبه‌رو است و همین امر منجر به افت چندین کریپتوکارنسی به زیر سطوح حمایتی‌شان شده است.

Yi Gang (رئیس بانک مرکزی چین) بیان کرد که پروژه‌های آزمایشی یوان دیجیتال این کشور به ارزش بیش از 299 میلیون دلار، بدون هیچ مشکل عمده‌ای انجام شده است.

این موضوع نشان می‌دهد کشور چین در تحقیقات و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC)، بسیار جلوتر از رقبا است.

عناوین مطلب:

با این حال، بانک مرکزی اروپا قصد ندارد از این رقابت عقب بماند.

Christine Lagarde (رئیس بانک مرکزی اروپا) از عموم مردم درخواست نظر کرده است که “به چه میزان با استفاده از یورو دیجیتال به شیوه‌ای که سکه و اسکناس یورو را به کار می‌برند، موافق هستند؟!”

یکی دیگر از بانک‌های مرکزی که تلاش می‌کند در این مسیر همگام شود، بانک رزرو استرالیاست.

Michele Bullock (دستیار فرماندار RBA) گفت، این بانک مرکزی برای “بررسی تاثیرات CBDC بر کارایی، مدیریت ریسک و نوآوری در تراکنش‌های عمده فروشی بازار مالی” با بانک‌ها، موسسات مالی و شرکت‌های نرم‌افزاری به همکاری پرداخته است.

تاکنون اخبار چندین کشور در خصوص راه‌اندازی CBDC در بلندمدت مثبت است اما این خبرها ممکن است تاثیری بر عملکرد قیمت در کوتاه‌مدت نداشته باشند چراکه این عامل تحت‌تاثیر انگیزه‌ی معامله‌گران در بازار است.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم و ببینیم آیا انگیزه‌‌های کنونی به سمت خرید در زمان افت قیمت است و یا فروش در زمان صعود قیمت؟!

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

عدم موفقیت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در صعود و حفظ قیمت آن بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 13,973.50 دلار طی چند روز گذشته، منجر به سیو سود توسط برخی از معامله‌گران کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شد.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها اجازه نداده‌اند خرس‌ها راه خود را پیش بگیرند.

دنباله‌ی بلند کندل استیک، نشان دهنده‌ی خرید در سطوح پایین‌تر است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر جفت ارز BTC / USD از سطوح فعلی افزایش پیدا کند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 13,973.50 تا 14,101.91 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، روند صعودی بیت‌کوین می‌تواند از سر گرفته شود.

اگرچه شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است، اما واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی نشان می‌دهد این حرکت تضعیف شده است.

شکست بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12,819 دلار)، اولین سیگنال قدرت برای خرس‌ها خواهد بود.

اگر خرس‌ها بتوانند از این قدرت استفاده کنند و این جفت ارز را به زیر سطح 12,460 دلار کاهش دهند، امکان اصلاحی عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 11,567 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها در تاریخ 2 نوامبر ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند اما نتوانستند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در زمان افزایش قیمت‌های جزئی مشغول فروش هستند.

در حال حاضر خرس‌‌ها قیمت این آلت‌کوین را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 386 دلار) بازگردانده‌اند.

شکست و بسته شدن این ارز به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (طبق چارچوب زمانی UTC)، قیمت آن را به خط روند صعودی رسانده است.

نمودار قیمت اتریوم

 

میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 371 دلار) نزدیک به این سطح حمایت قرار دارد، از این رو، گاوها احتمالاً از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

اگر جفت ارز ETH / USD از خط روند صعودی بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی و مقاومت محدوده‌ی 405 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال صعود اتریوم تا سطح 420 دلار و سپس 450 دلار افزایش خواهد یافت.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند، افت آن تا قیمت 360 دلار و سپس تا 333 دلار امکان‌پذیر است.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

این موضوع بیانگر فرصت برابر گاوها و خرس‌ها در کسب سود و برتری است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

بازگشت ارز دیجیتال ریپل (XRP) از سطح حمایت 0.2295 دلار، بر روی میانگین‌های متحرک با مانع مواجه شد و اکنون قیمت از آن سطح افت کرده است.

در حال حاضر، خرس‌ها تلاش می‌کنند این آلت‌کوین را به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز XRP / USD می‌تواند یک روند نزولی جدید را که ممکن است به سطح 0.19 دلار برسد، آغاز کند.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.24 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 38، نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل شرایط را در دست دارند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند از محدوده‌ی حمایت دفاع کنند و این جفت ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

در چنین حالتی، ممکن است این کریپتوکارنسی برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) برای بار دیگر از سطح مقاومت 272 دلار کاهش یافت، و در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت آن را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 258.58 دلار) و سطح حمایت آنی 253.14 دلار حرکت دهند.

اگر خرس‌ها موفق به انجام چنین کاری شوند، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا سطح حمایت بعدی بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 240.57 دلار) سقوط کند.

اگرچه شیب میانگین‌های متحرک به تدریج در حال افزایش است، اما RSI به زیر مثلث متقارن شکسته شده و تا نزدیکی نقطه‌ی میانی سقوط کرده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها در تلاشند تا به بازی بازگردند.

اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد و بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 272 تا 280 دلار شکسته شود، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

گاوها ارز دیجیتال چین لینک (LINK) را در تاریخ 1 نوامبر به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11.21 دلار) رساندند اما موفق نشدند از این فرصت بهره‌ی لازم را ببرند.

در تاریخ 2 نوامبر، قیمت این کریپتوکارنسی مجددا به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزول پیدا کرد و خرس‌ها در حال حاضر تلاش می‌کنند سطح حمایت موجود بر روی میانگین متحرک ساده 50 روزه را بشکنند (قیمت 10.51 دلار).

شکست و بسته شدن قیمت این کریپتوکارنسی به زیر خط روند صعودی (طبق چارچوب زمانی UTC)، اولین نشانه‌ای است که خرس‌ها در حال بازگشت به بازی هستند.

نمودار قیمت چین لینک

سطح حمایتی جزئی بر روی قیمت 9.7665 دلار وجود دارد اما اگر خرس‌ها بتوانند قیمت را به زیر آن کاهش دهند، امکان افت تا سطح 8.3817 دلار وجود دارد.

اگر جفت ارز LINK / USD از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و یا از خط روند صعودی بازگردد و به بالاتر از سطح 12 دلار برسد، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به صعود تا سطح 13.28 دلار شود.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI به زیر نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضا خواهد بود.

از این رو، نه گاوها و نه خرس‌ها، هیچ کدام برتری واضع و مشخصی ندارند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی سه روز گذشته نزدیک به میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 28 دلار) معامله شده است، که این نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا از این سطح حمایت دفاع کنند.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به راحتی از برتریشان صرف نظر کنند و تسلیم شوند.

آنها در تاریخ 2 نوامبر، در زمان صعود تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29 دلار) این ارز را فروختند و در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت آن را به زیر محدوده‌ی حمایت 28.42 تا 27.51 دلار حرکت دهند.

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، امکان افت جفت ارز BNB/USD تا سطح 24.86 دلار محتمل است.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI به زیر سطح 43، نشان می‌دهد خرس‌ها برتری بازار را در اختیار دارند.

با این حال، اگر خرس‌ها نتوانند از این فرصت استفاده کنند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌ تواند تا سطح 32 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 2 نوامبر برای بار دیگر از بالاتر از سطح 56.50 دلار کاهش پیدا کرد، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال دفاع از این سطح مقاومت هستند.

اکنون فروشندگان تلاش خواهند کرد این آلت‌کوین را به زیر محدوده‌ی حمایت 52.36 تا 51 دلار کاهش دهند.

اگر آنها موفق به انجام چنین کاری شوند، جفت ارز LTC/USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند و اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، ممکن است افت آن تا قیمت 46 دلار ادامه یابد.

با این حال، گاوها احتمالا در زمان سقوط تا این محدوده‌‌ی حمایت، لایت‌کوین را خریداری خواهند کرد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 53 دلار) و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، بیانگر وجود روند خنثی برای چند روز دیگر است.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 56.50 دلار حرکت دهند و آن را حفظ کنند، این برتری به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

بازگشت ارز دیجیتال پولکادات (DOT) از سطح حمایت 3.80 دلار، بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.22 دلار) متوقف شد.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت آنی 3.80 دلار کاهش دهند.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، امکان افت این ارز تا سطح 3.5321 دلار وجود دارد.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه شروع به کاهش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی منفی قرار دارد، که این نشان دهنده‌ی برتری جزئی خرس‌ها در بازار است.

نمودار قیمت پولکادات

 

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت پولکادات را به زیر سطح 3.5321 دلار کاهش دهند، جفت ارز DOT / USD ممکن است یک روند نزولی جدیدی را آغاز کند که می‌تواند به سطح 2.60 دلار و سپس به 2.0 دلار برسد.

برخلاف این فرض، اگر گاوها از محدوده‌ی حمایت 3.80 تا 3.5321 دلار دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز برای چند روز دیگر بین محدوده‌ی 3.5321 تا 4.6112 دلار باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

عدم موفقیت گاوها در رساندن ارز دیجیتال بیت‌کوین SV بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 166 دلار) طی سه روز گذشته، عدم تقاضا در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

این موضوع منجر به فروش توسط خرس‌هایی شده است که در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت این آلت‌کوین را به زیر خط روند صعودی کاهش دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BSV/USD می‌تواند تا محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار افت کند.

شکست به زیر این محدوده می‌تواند فروش از روی ترس و وحشت را در پی داشته باشد که ممکن است یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

سطح حمایت بعدی در روند نزولی، بر روی قیمت 100 دلار است.

با این حال، اگر گاوها از این محدوده‌ی حمایت دفاع کنند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج بین 146.20 تا 180.63 دلار باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

بازگشت ارز دیجیتال کاردانو (ADA) از سطح حمایت 0.0893 دلار، از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.10 دلار) کاهش یافته است.

این موضوع سیگنالی منفی است که نشان می‌دهد خرس‌ها مشغول فروش این ارز در زمان افزایش قیمت هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 0.0893 دلار کاهش دهند، جفت ارز ADA/USD می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 0.07555701 دلار سقوط کند.

نمودار قیمت کاردانو

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطح حمایت 0.0893 دلار بازگردد، بیانگر این است که گاوها نزدیک به این سطح جمع شده‌اند.

شکست کاردانو بالاتر از سطح 0.104044 دلار، اولین سیگنالی است که گاوها جهت بازگشت تلاش می‌کنند.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx