تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 5 نوامبر، 15 آبان

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

پس از رسیدن بیت‌کوین به یک اوج قیمتی جدید در سال 2020، اکنون معامله‌گران در تلاش هستند تا از سطح 14,100 دلار حمایت کنند، و به همین ترتیب اتریوم نیز بر روی سطح 400 دلار در حال کسب حمایت است.

در تاریخ 4 نوامبر، ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) بر روی سطح 14,100 دلار با چالش مواجه بود تا پیش از بازگشت مجدد به آن به عنوان یک سطح حمایت، اوج قیمتی جدید 14,259 دلار را برای سال 2020 رقم بزند.

اگرچه این بیانگر یک سطح مقاومت بحرانی است، اما داده‌ها حاکی از آنند که نهنگ‌های بیت‌کوین عجله‌ای برای بستن موقعیت‌های خود ندارند چراکه انتظار دارند صعود فعلی ادامه پیدا کند.

عناوین مطلب:

نمایش قدرتمند ارزهای دیجیتال در این شرایط ابهام و عدم اطمینان روزهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نشان می‌دهد شرکت‌کنندگان بازار انتظار دارند صرف نظر از اینکه چه کسی برنده انتخابات می‌شود، قیمت بیت‌کوین به سطوح بالاتری حرکت کند.

نشانه‌ی مثبت و صعودی دیگر برای بیت‌کوین، رکورد جریان ورودی 215 میلیون دلاری به Grayscale Bitcoin Trust طی هفته‌ی گذشته است.

این موضوع بیانگر آن است که در کنار نهنگ‌ها، سرمایه‌گذاران سازمانی نیز چشم‌اندازی صعودی برای بیت‌کوین متصور هستند.

اگر همچنان سرمایه‌گذاران با نرخ فعلی، پول به سمت Grayscale روانه کنند، این صندوق ممکن است حدود 2.7 درصد از عرضه‌ی کلی بیت‌کوین را حدود سه هفته نگه دارد.

در طول بازار گاوی سال 2017، محرک اصلی پرایس اکشن بیت‌کوین، بازار نقدی بود.

با این حال از آن زمان، براساس گزارش ماه نوامبر Kraken، حجم مشتقات ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

حجم بازار نقدی در سه ماهه اول سال 2018 در اوج 570 دلار بود اما تقریبا دو سال بعد “به کف 104 میلیارد دلار” رسید، که این گزارش نشان می‌دهد “حجم تقریبی مشتقات از زیر 6 میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال 2017 به بیش از 1.7 دلار در سه ماهه سوم سال 2020 افزایش یافته است”.

با اینکه داده‌ها بیانگر مشارکت عظیم معامله‌گران حرفه‌ای و سرمایه‌گذاران سازمانی است، اما آیا تحلیل‌گران فنی برای بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها روند افزایشی بیشتری را پیش‌بینی می‌کنند؟

برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی اجازه دهید نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

طی چند روز گذشته خرس‌ها حتی نتوانستند ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13,057 دلار) برسانند، که این نشان می‌دهد گاوها هیچ عجله‌ای برای سیو سود ندارند.

درنتیجه این موضوع دور دیگری از خرید را به دنبال داشت و اکنون قیمت این ارز را به اوج قیمتی جدید سال 2020 بر روی سطوح 14,259 دلار رسانده است.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

اگر آنها بتواند قیمت بیت‌کوین را بالاتر از سطح 14,102 دلار حفظ کنند، احتمالا مرحله‌ی بعدی این حرکت صعودی از سر گرفته خواهد شد.

سطح مقاومت عمده‌ی بعدی نیز نزدیک به قیمت 16,200 دلار خواهد بود.

با این حال، RSI هنوز سیگنالی‌هایی از واگرایی منفی را نشان می‌دهد، که این معمولاً یک هشدار قابل اعتماد است به این معنا که حرکت این ارز در حال تضعیف است.

اما در یک روند صعودی قدرتمند، این واگرایی ممکن است یک سیگنال جعلی باشد، مگر اینکه قیمت کاهش پیدا کند.

اگر قیمت از سطوح فعلی افت کند و جفت ارز BTC/USD را زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه سقوط کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد خرس‌ها در حال تلاش برای بازگشت به بازی هستند و اگر این جفت ارز به زیر سطح حمایت 12,460 دلار افت کند، خرس‌ها احتمالا قدرت خواهند گرفت.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها در تاریخ 3 نوامبر در زمان افت تا خط روند صعودی این ارز را خریداری کردند و امروز نیز آن را با شکست خط روند نزولی و سطح مقاومت 395 دلار دنبال کردند.

این موضوع نشان می‌دهد روند اصلاح کوتاه‌مدت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) به پابان رسیده است.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 388 دلار) شروع به افزایش کرده است و RSI نیز به محدوده‌ی مثبت وارد شده است، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

اگر آنها بتوانند جفت ارز ETH/USD به بالاتر از سطح 420 دلار حرکت دهند، این صعود می‌تواند تا قیمت 450 دلار و سپس 488.134 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر این کریپتوکارنسی از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه افت کند (قیمت 372 دلار)، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

گاوها برای بار دیگر در تاریخ 3 نوامبر هنگام افت تا سطح حمایت 0.2295 دلار، ارز دیجیتال ریپل (XRP) را خریداری کردند، اما موفق نشدند آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به طور تهاجمی از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.244 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل شرایط را در دست دارند.

اگر آنها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 0.2295 دلار کاهش دهند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند تا سطح 0.219712 دلار افت کند.

شکست به زیر این سطح حمایت ممکن است موجب از سر گرفته شدن روند نزولی شود (با سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 0.19 دلار).

بر خلاف این فرض، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی بازگردد و به بالاتر از میانگین‌های متحرک افزایش یابد، احتمال روندی خنثی برای چند روز دیگر وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 3 نوامبر تا سطح 231.93 دلار سقوط کرد اما گاوها در زمان این افت به خرید روی آوردند، همانطور که از دنباله‌ی بلند کندل استیک مشخص است.

در تاریخ 4 نوامبر، خریداران مجددا وارد عمل شدند و در زمان کاهش تا سطح 230.90 دلار این آلت‌کوین را خریداری کردند.

این بازگشت قدرتمند نشان می‌دهد گاوها در تلاشند تا به طرزی تهاجمی از سطح حمایت 231.93 دلار دفاع کنند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

با این حال، شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 255 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 42، نشان می‌دهد خرس‌ها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

از این رو، خرس‌ها احتمالا در زمان صعود تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه به فروش روی خواهند آورد.

اگر جفت ارز BCH/USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر سطح 231.93 دلار نزول پیدا کند، این افت می‌تواند تا سطح 210 دلار و سپس تا 200 دلار ادامه یابد.

اگر مسیر رو به رشد این جفت ارز از سر گرفته شود و به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه صعود کند، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این جفت ارز می‌تواند برای بار دیگر تا مقاومت محدوده‌ی 272 تا 280 دلار افزایش پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 3 نوامبر به زیر خط روند صعودی شکسته شد، اما گاوها در زمان افت تا سطح حمایت 9.7665 دلار این ارز را خریداری کردند.

با این حال، اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد این پولبک را بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11 دلار) و سپس 11.199 دلار متوقف سازند.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به نزول است و RSI نیز به زیر سطح 44 دلار حرکت کرده است، که این نشان می‌دهد خرس‌ها برتری بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 9.7665 دلار کاهش دهند، جفت ارز LINK/USD می‌تواند تا سطح 8.3817 دلار و سپس تا 6.90 دلار افت کند.

اگر گاوها از فرصت این بازگشت فعلی استفاده کنند و قیمت چین لینک را به بالاتر از سطح 11.199 دلار برسانند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی، احتمال صعود تا قیمت 13.28 دلار را افزایش خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

قیمت ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 2 نوامبر به زیر سطح 28.43 دلار بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، که این اتفاق الگوی دو قله را تکمیل کرد.

این وضع دارای هدف قیمتی 24.86 دلار است، اما گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند از سطح حمایت موجود بر روی 25.6652 دلار دفاع کنند.

با این حال، شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 28 دلار) و قرار داشتن RSI به زیر سطح 37، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

اگر خرس‌ها قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 25.6652 دلار کاهش دهند، این حرکت نزولی از سر گرفته خواهد شد (با سطح حمایت اصلی بعدی بر روی قیمت 22 دلار).

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر گاوها در زمان افت فعلی بایننس کوین را خریداری کنند و جفت ارز BNB/USD را به بالاتر از سطح 28.43 دلار برسانند، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی، شرایط را برای صعود تا قیمت 32 دلار فراهم خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

گاوها در تاریخ 3 نوامبر ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را در زمان افت تا سطح 51.2027 دلار به شدت خریداری کردند و امروز برای بار دیگر نیز به هنگام افت تا سطح 51.6109 دلار به خرید روی آوردند (همانطور که از دنباله‌های بلند در کندل استیک‌ها پیداست).

این موضوع نشان می‌دهد گاوها از محدوده‌ی حمایت 52.36 تا 51 دلار دفاع می‌کنند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 53 دلار) نگه دارند، امکان صعود آن تا قیمت 56.50 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

با این حال، شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر جفت ارز LTC/USD از سطوح فعلی افت کند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به زیر محدوده‌ی حمایت کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، میزان فروش ممکن است تشدید شود و این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت بعدی بر روی قیمت 46 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را به زیر سطح 3.80 دلار کاهش دهند.

اگر آنها موفق به انجام چنین کاری شوند، این آلت‌کوین می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 3.5321 دلار افت کند.

شکست به زیر این سطح حمایت، می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند.

نمودار قیمت پولکادات

شیب هر دو میانگین‌های متحرک رو به نزول است و RSI نیز همچنان در محدوده‌ی منفی معامله می‌شود، که این نشان می‌دهد خرس‌ها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

در نتیجه‌ی شکست پولکادات به زیر سطح 3.5321 دلار، این افت می‌تواند تا سطح 2.60 دلار و سپس 2.00 دلار ادامه پیدا کند.

اگر گاوها بتوانند از محدوده‌ی حمایت 3.80 تا 3.5321 دلار دفاع کنند و قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، این دیدگاه نزولی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند جفت ارز DOT/USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج باقی نگه دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

دنباله‌ی بلند کندل استیک در تاریخ 3 نوامبر بیانگر این است که گاوها مشغول خرید ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در زمان افت تا سطح 0.0893 دلار هستند، اما پرایس اکشن امروز نشان می‌دهد آنها قادر به حفظ این حرکت در سطوح بالاتر نیستند.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.0990 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت کاردانو

از این رو، آنها ممکن است تلاش کنند این پولبک را بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه متوقف سازند.

اگر جفت ارز ADA/USD به زیر سطح 0.0893 دلار شکسته شود، ممکن است تا قیمت 0.0755701 دلار افت کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک سوق دهند، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

در چنین حالتی، امکان حرکت آن تا سطح 0.104044 دلار و سپس 0.1142241 دلار محتمل است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV در تاریخ 3 نوامبر از سطح 145.20 دلار بازگشت و گاوها امروز مجددا تلاش کردند تا از سطح 146.12 دلار بازگردند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها در حال جمع‌آوری این آلت‌کوین به هنگام افت تا محدوده‌ی حمایت 146.20 تا 135 دلار هستند.

با این حال، اگر گاوها ظرف چند روز آینده قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از خط روند صعودی و میانگین‌های متحرک حرکت دهند، خرس‌ها مجددا تلاش خواهند کرد جفت ارز BSV/USD را به زیر محدوده‌ی حمایت کاهش دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند یک روند نزولی جدید را آغاز کند که ممکن است منجر به افت تا سطح 100 دلار شود.

شیب رو به نزول میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 164 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت نزول است.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx