تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 10 نوامبر، 20 آبان

blank

در شرایط فعلی، قیمت بیت‌کوین از 6 درصد افت خود تا سطح 14,800 دلار در حال بهبود است، اما آلت‌کوین‌ها به کندی این روند را دنبال می‌کنند.

معمولا معامله‌گران حرفه‌ای از هوش بالایی برخوردار هستند و پیش از سرمایه‌گذاری در یک طبقه از دارایی، تمامی جوانب ریسک را ارزیابی می‌کنند.

در مقابل، بیشتر معامله‌گران خرد تنها به سودهای احتمالی چشم دارند و پیش از سرمایهگذاری ریسک را نادیده می‌گیرند.

عناوین مطلب:

بنابراین، افزایش بیش از 100 عددی بیت‌کوین‌های (BTC) تحت مالکیت و رسیدن میزان آن به بالاترین سطح هفت ماهه یعنی 16,271 عدد، می‌تواند به عنوان یک نشانه صعودی در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، حجم پایین جستجو برای کلیدواژه “بیت‌کوین” نشان می‌دهد افزایش قیمت فعلی، با خریدی هیجانی که در بازار گاوی پیشین در سال 2017 رخ داد، روبه‌رو نشده است.

PlanB (خالق مدل stock-to-flow)، هنوز موضع صعودی خود را نسبت به بیت‌کوین حفظ کرده است، چراکه انتظار دارد قیمت آن تا دسامبر سال 2021 حداقل به سطح 100,000 دلار برسد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، سرمایه‌ی بازار بیت‌کوین به حدود 2 تریلیون دلار خواهد رسید.

با این که پیش‌بینی تحلیل‌گران نسبت به وضعیت بیت‌کوین صعودی است، اما Nouriel Roubini (اقتصاددان و یکی از منتقدان بیت‌کوین) همچنان بر دیدگاه نزولی خود پافشاری دارد، چراکه پیش‌بینی می‌کند ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در حدود سه سال انقلابی بزرگ را آغاز خواهند کرد.

Roubini در مصاحبه اخیر خود گفت: “نه تنها به کریتو احتیاجی نیست، بلکه حتی به Venmo هم نیازی نیست”.

در خبری دیگر، بازارهای سهام ایالات متحده نسبت به اخبار مبتنی بر پیشرفت‌های صورت گرفته در خصوص آزمایشات واکسن کرونا، واکنش مثبت نشان دادند و به سطوح بالاتر حرکت کردند.

با انتشار این خبر، قیمت طلا و بیت‌کوین به شدت اصلاح شدند، اما به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال افت‌های قیمت را به عنوان فرصتی برای خرید در نظر دارند.

اکنون اجازه دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 ارز دیجیتال برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) در یک روند صعودی قرار دارد، اما در حال حاضر نزدیک به سطح 16,000 دلار با مقاومت سختی روبه‌روست.

عدم موفقیت بیت‌کوین در صعود به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت، می‌تواند منجر به سیو سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت و فروش توسط خرس‌های تهاجمی شود.

اگر جفت ارز BTC/USD به زیر سطح 15,650 دلار شکسته شود، این می‌تواند افت تا سطح حمایت بحرانی 14,000 دلار را رقم بزند.

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13,935 دلار) درست به زیر این سطح حمایت قرار دارد؛ از این رو، گاوها احتمالا از این سطح به طور تهاجمی دفاع خواهند کرد.

نمودار قیمت بیت‌کوین

بازگشتی قدرتمند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه، نشان دهنده‌ی جمع‌آوری این ارز توسط گاوها بر روی سطوح پایین‌تر خواهد بود.

قیمت بیت‌کوین ممکن است برای چند روزی پیش از آغاز یک حرکت جهت‌دار جدید، در محدوده‌ی رنج بین 14,000 تا 16,000 دلار گیر کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 16,000 دلار حرکت دهند، امکان صعود آن تا قیمت 17,200 دلار و سپس تا یک اوج قیمتی جدید وجود دارد.

در مقابل، شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه می‌تواند منجر به افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 12,137 دلار) شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به بالاتر از خط مقاومت الگوی وج خیزان برسانند.

این موضوع نشان دهنده‌ی تردید و بلاتکلیفی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 432 دلار کاهش دهند، احتمال افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 409 دلار) افزایش می‌یابد.

نمودار قیمت اتریوم

شکست به زیر خط حمایت وج، برتری خرس‌ها در بازار را نشان می‌دهد.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد برتری در اختیار گاوهاست.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از الگوی وج حرکت دهند، جفت ارز ETH/USD می‌تواند تا سطح 488.134 دلار افزایش یابد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، می‌تواند روند صعودی را با هدف قیمتی بعدی 520 دلار و سپس 550 دلار، از سر بگیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 7 نوامبر تلاش کرد تا بالاتر از سقف محدوده‌ی رنج شکسته شود، اما خرس‌ها قیمت آن را بازگردانند.

گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند تا از میانگین‌های متحرک دفاع کنند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمال دارد شاهد تلاشی دیگر برای رساندن قیمت به بالاتر از سطح 0.26 دلار باشیم.

اگر قیمت این ارز برای چند روزی بالاتر از سطح 0.26 دلار باقی بماند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند یک روند صعودی جدید را با هدف قیمتی نخست 0.30 دلار آغاز کند.

نمودار قیمت ریپل

با این حال، شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

اگر قیمت ریپل به زیر میانگین‌های متحرک حرکت کند، این جفت ارز می‌تواند طی چند روز آینده در محدوده‌ی رنج بین 0.26 و 0.2295 دلار باقی بماند.

شکست به زیر محدوده‌ی حمایت 0.2295 تا 0.219712 دلار، برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین (BCH) طی دو روز گذشته بالاتر از سطح 272 دلار شکسته شد اما نتوانست سطوح بالاتر را حفظ کند.

عدم پذیرش قیمت به صورت مکرر، نشان می‌دهد خرس‌ها به صورت تهاجمی از مقاومت محدوده‌ی 272 تا 280 دلار، دفاع می‌کنند.

اگر خرس‌ها قیمت بیت‌کوین کش را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 257 دلار) کاهش دهند، جفت ارز BCH / USD ممکن است تا سطح 242 دلار و سپس تا 231 دلار افت کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

چنین حرکتی نشان دهنده‌ی احتمال وجود روندی خنثی و چند روزه بین محدوده‌ی 231 و 280 دلار خواهد بود.

با این حال، شیب رو به رشد میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری جزئی هستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند، امکان صعود آن تا قیمت 300 دلار و سپس 326.30 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

گاوها تلاش کردند در تاریخ 7 نوامبر ارز دیجیتال چین لینک (LINK) را به بالاتر از سطح مقاومت 13.28 برسانند اما موفق نشدند.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که چین لینک از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگشت (قیمت 11.46 دلار) و گاوها نیز اکنون تلاش می‌کنند قیمت آن را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت برسانند.

اگر موفق شوند، الگوی سر و شانه وارونه صعودی که دارای هدف قیمتی 19.2731 دلار است تکمیل خواهد شد.

نمودار قیمت چین لینک

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 11.46 دلار) به تدریج شروع به افزایش کرده است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها از برتری جزئی برخوردار هستند.

با این حال، اگر قیمت این آلت‌کوین از محدوده‌ی مقاومتت افت کند، خرس‌ها تلاش خواهند جفت ارز LINK/USD را به زیر میانگین‌های متحرک کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان افت آن تا قیمت 9.7665 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) طی چهار روز گذشته در محدوده‌ی 32 تا 25.6652 دلار، گیر کرده است.

گاوها در تاریخ 7 نوامبر تلاش کردند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک برسانند، اما موفق نشدند.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 28 دلار) و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، نشان می‌دهد خرس‌ها در بازار از برتری برخوردار هستند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر قیمت آن به زیر میانگین‌های متحرک باقی بماند، افت تا سطح 25.6652 دلار محتمل است.

بازگشت از این سطح حمایت، می‌تواند بایننس کوین را برای چند روز دیگر در داخل رنج نگه دارد، در حالی که شکست به زیر آن می‌تواند آغازگر یک روند نزولی جدید باشد.

اگر مسیر جفت ارز BNB / USD از سطوح فعلی افزایش یابد و بالاتر از قیمت 30 دلار شکسته شود، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به صعود تا قیمت 32 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) برای بار دیگر در تاریخ 7 نوامبر از محدوده‌ی مقاومت سرسخت 64 دلار کاهش پیدا کرد.

به جز شکستی که در تاریخ 17 آگوست رخ داد، قیمت لایت‌کوین تاکنون از این سطح مقاومت طی سه نوبت کاهش یافته است.

RSI نیز یک واگرایی نزولی را شکل داده است، که نشان می‌دهد این حرکت ممکن است در حال تضعیف باشد.

اگر جفت ارز LTC/USD از سطوح فعلی و یا از محدوده‌ی کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 56 دلار) نزول پیدا کند، احتمال افت آن تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 50 دلار) افزایش خواهد یافت.

نمودار قیمت لایت‌کوین

از سوی دیگر، اگر این جفت ارز از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت آن را به بالاتر از سطح 64 دلار حرکت دهند.

در صورت موفقیت‌شان، امکان صعود تا قیمت 68.9008 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در حال حاضر در داخل یک محدوده‌ی رنج کوچک معامله می‌شود که بر روی 4.95 دلار دارای سطح مقاومت و بر روی 3.80 دلار دارای سطح حمایت است.

قیمت این ارز در تاریخ 7 نوامبر از سطح 4.8586 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها از این سطح به طور تهاجمی دفاع می‌کنند.

با این حال، گاوها سعی دارند قیمت پولکادات را بالاتر از میانگین‌های متحرک حفظ کنند، و RSI نیز بر روی سطح 50 حمایت کسب کرده است.

نمودار قیمت پولکادات

اگر RSI بتواند بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار خواهد بود.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 4.95 دلار حرکت دهند، صعود این ارز تا قیمت 5.5899 دلار امکان‌پذیر است.

خرس‌ها ممکن است مجددا از این سطح به طور تهاجمی دفاع کنند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن برسانند، یک روند صعودی جدید می‌تواند آغاز شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 7 نوامبر از سطح مقاومت 0.1142241 دلار کاهش یافت، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در حال دفاع از این سطح به طور تهاجمی هستند.

با این حال، نکته‌ی مثبت این است که گاوها فعلا اجازه نداده‌اند قیمت این آلت‌کوین به زیر میانگین‌های متحرک افت کند.

بازگشت قدرتمند کاردانو از میانگین‌های متحرک در تاریخ 8 نوامبر، نشان می‌دهد انگیزه‌ی معامله‌گران خرید در زمان افت قیمت است.

اکنون گاوها مجددا تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

نمودار قیمت کاردانو

اگر موفق به چنین اقدامی شوند، جفت ارز ADA/USD می‌تواند تا سطح 0.128 دلار و سپس تا 0.1445 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح 0.1142241 دلار کاهش یابد، ممکن است این روند خنثی برای چند روز دیگر نیز ادامه یابد.

شکست به زیر میانگین‌های متحرک، سیگنال تضعیف این ارز خواهد بود و سپس خرس‌ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر سطح 0.0893 دلار کاهش دهند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV همچنان در داخل محدوده‌ی رنج وسیع 146 تا 181 دلار معامله می‌شود.

قیمت این کریپتوکارنسی طی سه روز گذشته بالاتر و پایین‌تر از میانگین‌های متحرک در نوسان بود، که این نشان می‌دهد معامله‌گران در خصوص جهت حرکت بعدی اطمینان ندارند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به شاخص میانی، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

اگر قیمت این کریپتوکارنسی به زیر میانگین‌های متحرک باقی بماند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد جفت ارز BSV/USD را تا سطح حمایت بحرانی بر روی قیمت 146 دلار کاهش دهند.

با بازگشت از این سطح، روند خنثی این ارز می‌تواند برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

اگر آنها بتوانند قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 181 دلار حرکت دهند، این روند به نفع گاوها تغییر پیدا خواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx