تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 19 نوامبر، 29 آبان

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال اتر

به نظر می‌رسد قیمت بیت‌کوین پس از رسیدن به اوج قیمتی جدید سال 2020 آماده‌ی تثبیت است و آلت‌کوین‌ها نیز ممکن است در جهت اصلاح افت قیمت‌های پرشتاب خود تلاش کنند.

طی 24 ساعت گذشته، قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) به اوج روزانه‌ی خود یعنی سطح 18,466.14 دلار رسید که این تقریباً 8 درصد کمتر از رقم جادویی 20 هزار دلار است که بسیاری از معامله گران منتظر تحقق آنند.

با این حال، سرمایه‌گذاران چندین کشور مانند روسیه، آرژانتین، برزیل و مکزیک این تجربه را داشته‌اند که دارایی‌های بیت‌کوین‌شان با توجه به ارزش ارز محلی‌شان رکورد قیمتی بالایی را تجربه کند.

عناوین مطلب:

حتی ارزش کلی بازار بیت‌کوین نیز به رکورد جدیدی رسیده و به اوج قیمتی دسامبر سال 2017 دست یافته است.

با ورود سرمایه‌گذاران سازمانی به این فضا، به نظر می‌رسد تنها دغدغه کنونی گذر زمان است تا بیت‌کوین سرانجام سطح 20,000 دلار را پشت سر بگذارد و اوج جدیدی را رقم بزند.

Ricardo Salinas Pliego (دومین مرد ثروتمند مکزیک)، نیز به لیست میلیاردهایی که بیت‌کوین خریده‌اند اضافه شده است و اخیر نیز به طور رسمی اعلام کرد که در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده است.

به گفته‌ی Pliego، او 10 درصد از دارایی‌های نقدشونده‌اش را به بیت‌کوین تبدیل کرده است.

حتی سرمایه‌گذاران فعلی نیز به میزان دارایی‌های بیت‌کوین خود افزوده‌اند.

Mike Novogratz (رئیس و مدیر عامل شرکت Galaxy Digital)، اخیرا بیان کرد که او بیت‌کوین‌های بیشتری را در قیمت 15,800 دلار خریده است و انتظار دارد قیمت آن تا سطح 65,000 دلار افزایش یابد.

Novogratz معتقد است که “این شبکه تاثیر خود را گذاشته است” و با ورود فزاینده‌ی خریداران جدید، عرضه‌ی محدود آن کافی نخواهد بود.

جریان مداوم سرمایه‌گذاران سازمانی به این فضا باعث شده است تا دارایی‌های بیت‌کوین شرکت Grayscale Investments به بیش از 500,000 عدد صعود کند.

بررسی سالانه این شرکت نشان داد که حدود 38 درصد از پاسخ‌دهندگان طی چهار ماه گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین خریداری کرده‌اند.

63 درصد از این سرمایه‌گذاران گفته‌اند که بیماری همه‌گیر کرونا عامل اصلی تصمیم‌ آنها برای خرید بیت‌کوین بود.

اکنون پس از صعود دیدنی تاریخ 18 نوامبر، بسیاری از سرمایه‌گذاران در پی پاسخ این سوال‌اند که آیا این روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد و یا به شدت از سطوح فعلی اصلاح خواهد شد.

برای پاسخ به این سوال و بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

حرکت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) طی دو روز گذشته بسیار قدرتمند بود و با اینکه بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقد بودند قیمت 17,200 دلار به عنوان یک سطح مقاومت اصلی عمل می‌کند، اما به راحتی از این سطح عبور کرد.

با این حال، این کریپتوکارنسی از اوایل ماه اکتبر سخت در حال حرکت است و اگر همچنان با سرعت فعلی ادامه دهد، ممکن است به زودی خسته شود.

اگر شکستی رخ دهد و پس از آن روند صعودی‌اش از سر گرفته شود، این موضوع بسیار مثبت خواهد بود چراکه باعث می‌شود صعود فعلی قدرت ماندگاری بیشتری پیدا کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

قیمت این ارز در حال حاضر یک الگوی کندل استیک دوجی را شکل داده است و این نشان دهنده‌ی تردید و بلاتکلیفی میان دو گروه گاوها و خرس‌هاست.

 اگر قیمت بیت‌کوین تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 15,528 دلار) اصلاح شود یعنی درست بالاتر از سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی، ممکن است به عنوان یک سیگنال سالم تلقی شود.

حتی اگر قیمت آن اصلاح هم نشود، وجود روندی خنثی بین محدوده‌ی 16,500 تا 18,500 دلار نیز مثبت خواهد بود.

برخلاف این فرض، اگر جفت ارز BTC/USD بدون هیچ گونه پولبکی به اوج قیمتی جدیدی برسد، در این صورت احتمال اینکه رکوردهای قیمتی پایدار باقی بمانند کاهش می‌یابد.

در آن زمان، ممکن است اصلاح پرشتابی رخ دهد چراکه سطح حمایت بزرگی تا قیمت 12,500 دلار وجود ندارد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) حدود یک ماه است که بین 70 تا 84 معامله می‌شود، که نشان می‌دهد این روند قدرتمند است اما به طور افراطی ادامه پیدا کرده است.

از این رو، به دلیل جلوگیری از ریسک از دست دادن سودهای کنونی، معامله‌گران باید طمع خود را کنترل و برای معاملات خود حد ضررهای مناسب اعمال کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

ارز دیجیتال اتریوم (ETH) در تاریخ 18 نوامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 488.134 دلار قرار گرفت، اما گاوها نتوانستند این شکست را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها به صورت تهاجمی از این سطح مقاومت دفاع می‌کنند.

با این حال، اگر گاوها اجازه ندهند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 442 دلار) افت کند، جمع‌آوری این ارز در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت اتریوم

اگر قیمت اتریوم در نزدیکی محدوده‌ی مقاومت تثبیت شود، احتمال شکست بالاتر از آن افزایش خواهد یافت.

اگر جفت ارز ETH / USD بالاتر از سطح 488.134 دلار باقی بماند، این صعود ممکن است تا سطح 520 دلار و سپس تا 550 دلار ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، حاکی از آن است که این حرکت تضعیف شده است.

شکست اتریوم به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 399 دلار)، این برتری را به نفع خرس‌ها تغییر خواهد داد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در تاریخ 17 نوامبر به اولین هدف قیمتی خود بر روی سطح 0.303746 دلار رسید و به نظر می‌رسد معامله‌گران کوتاه‌مدت در این سطح سود خود را سیو کرده‌اند (همانطور که از اصلاح قیمت شدید دیروز مشخص بود).

با این حال، گاوها در حال حاضر تلاش می‌کنند این افت قیمت را بر روی سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.278123 دلار متوقف کنند.

در صورت موفقیت‌شان، احتمالاً تلاش دیگری را در جهت صعود این ارز به بالاتر از سطح مقاومت 0.308176 دلار شاهد خواهیم بود.

نمودار قیمت ریپل

سطح بعدی که ممکن است خرس‌ها مجددا مقاومت سختی را آغاز کنند، قیمت 0.326113 دلار خواهد بود.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

بر خلاف این فرض، اگر جفت ارز XRP / USD به زیر سطح 0.278123 دلار افت کند، احتمال کاهش آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.264 دلار) وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 17 نوامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 13.28 دلار شکسته شد، اما اکنون گاوها در تلاشند تا این شکست را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها سعی دارند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح شکست بازگردانند.

اگر جفت ارز LINK / USD شکسته شود و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 12.26 دلار) باقی بماند، الگوی سر و شانه‌ی وارونه نامعتبر خواهد شد.

نمودا قیمت چین لینک

در مقابل، اگر گاوها موفق شوند قیمت این ارز را بالاتر از سطح شکست 13.28 دلار حفظ کنند، این جفت ارز می‌تواند حرکت خود را به سمت هدف قیمتی 19.2731 دلار آغاز کند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 59، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در دست دارند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

در حال حاضر، ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) شاهد یک پولبک در روند صعودی است، اما دنباله‌ی بلند در کندل استیک نشان دهنده‌ی خریدی قدرتمند بر روی سطح شکست 68.9008 دلار است.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها توانسته‌اند قیمت 68.9008 دلار را به سطح حمایت تغییر دهند.

این سطح ممکن است به عنوان یک طبقه‌ی جدید در طی افت قیمت‌های آتی عمل کند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

اکنون آنها تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح مقاومت 77.20 دلار برسانند و روند صعودی خود را از سر بگیرند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز LTC / USD می‌تواند تا سطح 100 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت لایت‌کوین را به زیر سطح حمایت آنی 68.9008 دلار کاهش دهند، نشان ‌می‌دهد شتاب این حرکت تضعیف شده است.

شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 62.92 دلار)، می‌تواند نشان دهنده‌ی بازگشت قدرتمند خرس‌ها باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) همچنان بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 255 دلار) با مقاومت سختی مواجه است.

این موضوع سیگنالی منفی است چراکه نشان می‌دهد گاوها قادر به جذب فروش توسط خرس‌ها و رساندن قیمت به سطوح بالاتر نیستند.

قیمت این کریپتوکارنسی به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شده است و خرس‌ها اکنون تلاش می‌کنند جفت ارز BCH/USD را به زیر سطح حمایت آنی 242 دلار کاهش دهند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت 231 دلار سقوط کند.

شکست به زیر سطح 231 دلار، احتمال سقوط تا سطح 200 دلار را افزایش خواهد داد، اما اگر این جفت ارز از سطح 231 دلار بازگردد، این روند خنثی می‌تواند برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی منفی، بیانگر برتری جزئی خرس‌هاست.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات در تاریخ 16 نوامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.41 دلار) بازگشت و در روز بعد به مقاومت محدوده‌ی 4.95 دلار رسید.

در حال حاضر، خرس‌ها تلاش می‌کنند از این سطح مقاومت دفاع کنند و این آلت‌کوین را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارند.

با این حال، شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز در محدوده‌ی مثبت قرار دارد که این نشان دهنده‌ی برتری گاوها در بازار است.

اگر قیمت پولکادات از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد، خریداران ممکن است برای بار دیگر تلاش کنند تا مانع موجود بر روی قیمت 4.95 دلار را کنار بزنند.

نمودار قیمت پولکادات

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا سطح 5.5899 دلار افزایش یابد.

برخلاف این فرض، اگر این جفت ارز به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، این روند خنثی می‌تواند برای چند روز دیگر در محدوده‌ی بین 3.80 تا 4.95 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

گاوها موفق نشدند در تاریخ 18 نوامبر ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) را به بالاتر از رنج 27.30 تا 28.97 دلار برسانند، چراکه قیمت آن از محدوده‌ی مقاومت کاهش یافت.

این موضوع نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

با این حال، بعید است معامله در این محدود‌ی رنج فشرده برای مدت زمان طولانی ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بایننس کوین

به زودی، جفت ارز BNB / USD یا بالاتر از سقف و یا پایین‌تر از کف محدوده‌ی رنج شکسته خواهد شد.

پیش‌بینی مسیر این شکست دشوار است چراکه اندیکاتورها تعادل میان عرضه و تقاضا را نشان می‌دهند.

بنابراین، بهتر است پیش از هرگونه اقدامی صبر کنید تا قیمت از محدوده‌ی رنج خارج شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سقف رنج حرکت دهند، امکان صعود آن تا قیمت 32 دلار وجود دارد.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به زیر سطح 27.30 دلار کاهش دهند، این جفت ارز می‌تواند مجددا سطح حمایت بحرانی 25.6652 دلار را تجربه کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها در تاریخ 17 نوامبر ارز دیجیتال کاردانو (ADA) را به بالاتر از خط روند نزولی رساندند اما فعلا نتوانسته‌اند از مانع موجود در بر روی قیمت 0.1142241 دلار بگذرند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها از این محدوده‌ی مقاومت دفاع می‌کنند.

با این حال، اگر جفت ارز ADA / USD به زیر خط روند نزولی نزول پیدا نکند، گاوها برای بار دیگر تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت حرکت دهند.

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، این جفت ارز الگوی دو کف را که دارای هدف قیمتی 0.1391 دلار است تکمیل خواهد کرد.

نمودار قیمت کاردانو

اگر RSI شکسته شود و بالاتر از سطح 60 باقی بماند، سیگنال احتمالی از سر گرفته شدن حرکت رو به رشد آن خواهد بود که می‌تواند منجر به شکست بالاتر از سطح 0.1142241 دلار شود.

اگر این جفت ارز به زیر سطح حمایت 0.098822 دلار شکسته شود، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV درتاریخ 17 نوامبر به بالاتر از خط روند نزولی صعود پیدا کرد، اما گاوها فعلا نتوانسته‌اند این شتاب را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول بستن موقعیت‌های خود در هر افزایش قیمت جزئی هستند.

در حال حاضر خرس‌ها تلاش می‌کنند جفت ارز BSV / USD را به زیر خط روند نزولی کاهش دهند، در حالی که گاوها تلاش می‌کنند به قیمت پایانی بالاتر از آن برسند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، به طور واضح نشان نمی‌دهد برتری به نفع گاوهاست و یا خرس‌ها.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

بسته شدن قیمت بیت‌کوین SV بالاتر از خط روند نزولی، می‌تواند احتمال صعود آن تا سطح 181 دلار را افزایش دهد، در حالی که بسته شدن قیمت به زیر این خط ممکن است منجر به افت تا سطح 146 دلار شود.

اگر این جفت ارز بالاتر از سقف و یا به زیر کف محدوده‌ی رنج 181 تا 146 دلار شکسته شود، حرکت جهت‌دار بعدی می‌تواند آغاز شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx