تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 21 نوامبر، 1 آذر

blank

در حال حاضر قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین در مسیر رسیدن به یک اوج قیمتی جدید قرار دارد، و به نظر می‌رسد آلت‌کوین‌ها نیز به قصد پیروی از آن در حرکت‌اند.

صعود فعلی بیت‌کوین (BTC) عمدتا توسط سرمایه‌گذاران سازمانی و شرکت‌های پذیرفته شده‌ در بورس هدایت می‌شود.

داده‌های منتشر شده‌ توسط Bitcointreasuries نشان می‌دهد، شرکت‌ها حدود 4.54 درصد از عرضه‌ی فعلی بیت‌کوین را در اختیار دارند.

عناوین مطلب:

طبق نظرسنجی که از 700 ثروتمند در سراسر جهان گرفته شده است، حدود 73 درصد از پاسخ‌دهندگان دارای ارز دیجیتال هستند و یا قصد دارند تا پایان سال 2022 وارد این فضا شوند.

ورود و هجوم جریان مالی بسیار از سمت سرمایه‌گذاران بزرگ می‌تواند میزان تقاضا را افزایش دهد و قیمت کریپتوکارنسی‌ها را بالاتر ببرد.

Mike McGlone (استراتژیست Bloomberg Intelligence)، معتقد است که اگر تاریخ مجددا تکرار شود، بیت‌کوین می‌تواند طی دو سال آینده تا سطح 170,000 دلار افزایش یابد.

طبق اظهارات McGlone، نوسانات بیت‌کوین در برابر طلا کمترین میزان را داشته است و در حالی که نوسانات دارایی‌های پر ریسک در سراسر جهان رو به افزایش است، نوسانات بیت‌کوین در حال کاهش است.

با این حال، در کوتاه‌مدتMcGlone  انتظار دارد بیت‌کوین پیش از صعود به سطوح بالاتر، وارد روند تثبیت شود.

Alex Saunders (مدیر عمل شرکت Nugget’s News) در مصاحبه‌ای به Cointelegraph گفت، قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا 5 سال آینده به سطح “100,000 دلار” افزایش یابد و اگر به یک ارز ذخیره‌کننده‌ی جهانی تبدیل شود، تا سال 2035 به یك میلیون دلار هم خواهد رسید.

هنگامی که بازارها صعودی هستند، به راحتی می‌توان از روی حرص و طمع جذب آن‌ها شد.

اما به یاد داشته باشید، هر مرحله گاوی شاهد اصلاحاتی دوره‌ای خواهد بود.

از این رو معامله‌گران باید مراقب باشند و از سودهای کاغذی خود با اعمال یک حد ضرر مناسب محافظت کنند.

اکنون برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

 تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

اصلاح قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) از سطح 18,466.14 دلار کوتاه‌مدت بود، چراکه گاوها از سطح حمایت 17,200 دلار دفاع کردند و در حال حاضر قیمت آن را به اوج قیمتی جدیدی رسانده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد این روند صعودی قدرتمند است و گاوها کاملاً کنترل شرایط را در دست دارند.

سطح مقاومت بعدی در این روند صعودی بر روی اوج قیمتی 19,531.90 دلار قرار دارد،  سپس بعد از آن سطح روانی 20,000 دلار خواهد بود.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اگر گاوها بتوانند در مرحله‌ی فعلی این روند صعودی، قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از سطح 20,000 دلار برسانند، این حرکت می‌تواند شتاب بیشتری بگیرد و به بالاترین حد خود برسد.

معمولاً افزایش قیمت‌های عمودی با افتی پرشتاب همراه می‌شوند.

سطح حمایت نخست در یک روند صعودی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 16,019 دلار) است، اما اگر این سطح حمایت شکسته شود این اصلاح می‌تواند به قیمت 14,000 دلار برسد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) عمیقا در محدوده‌ی بیش خریداری شده قرار گرفته است، که این نشان می‌دهد هر لحظه امکان رخداد یک پولبک وجود دارد.

با این حال زمانی که شتاب حرکت قدرتمند است، قیمت می‌تواند برای مدت زمان طولانی در محدوده‌ی بیش خریداری شده باقی بماند.

از این رو، معامله‌گران نباید به انتظار رسیدن به اوج منتظر بمانند، بلکه باید با توجه به استراتژی معاملاتی‌شان با اعمال یک حد ضرر مناسب، از موقعیت‌های خود محافظت کنند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

همانطور که بیت‌کوین به اوج قیمتی چندساله‌ی خود رسیده است، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) نیز برای اولین بار از ماه جولای 2018 توانست بالاتر از سطح مقاومت 488.134 دلار شکسته شود و از مانع روانی 500 دلار بگذرد.

این موضوع نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی در سطوح بالاتر است.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

نمودار قیمت اتریوم

اگر گاوها بتوانند در طی پولبک بعدی به سطح حمایت 488.134 دلار برسند، جفت ارز ETH/USD ممکن است مسیر خود را به سمت هدف قیمتی 550 دلار و سپس 625 دلار آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها بتوانند طی اصلاح بعدی، قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 488.134 دلار کاهش دهند، نشان دهنده‌ی سیو سود در سطوح بالاتر خواهد بود.

 شکست به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 451 دلار)، ممکن است نشان دهد این حرکت صعودی کوتاه‌مدت به پایان رسیده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

دنباله‌های بلند کندل استیک‌ها در تاریخ 18 و 19 نوامبر، بیانگر این است که گاوها مشغول خرید در زمان افت‌های قیمتی هستند.

تاکنون آن‌ها موفق شده‌اند ارز دیجیتال ریپل (XRP) را به بالاتر از سطح مقاومت ۰.۳۰۳۷۴۶ دلار برسانند، و در مرحله‌ی بعد نیز تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.326113 دلار برسانند.

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، جفت ارز XRP/USD می‌تواند تا سطح 0.40 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت ریپل

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها از محدوده‌‌ی مقاومت دفاع کنند، قیمت این جفت ارز ممکن است برای چند روزی بین محدوده‌ی 0.303746 تا 0.326113 دلار تثبیت شود.

شکست به زیر سطح حمایت 0.303746 دلار، می‌تواند نشان دهنده‌ی نبود خریداران در سطوح بالاتر باشد.

سپس خرس‌ها تلاش خواهند کرد این جفت ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.272 دلار) کاهش دهند و برتری را به دست بگیرند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک در تاریخ 18 نوامبر بالاتر از سطح مقاومت 13.28 دلار شکسته و بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، که این وضع سر و شانه‌ی وارونه صعودی را به پایان رسانده است.

این روند صعودی دارای هدف قیمتی 19.2731 دلار است.

با این وجود، خرس‌ها تلاش خواهند کرد این حرکت صعودی را نزدیک به سطح 16 دلار متوقف کنند و قیمت آن را به زیر سطح شکست 13.28 دلار بازگردانند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر آنها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 11.80 دلار کاهش دهند، نشان می‌دهد شکست فعلی یک تله‌ی گاوی بوده است.

در یک روند صعودی، انگیزه معامله‌گران خرید در زمان افت قیمت است.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI بالاتر از سطح 66 نشان می‌دهد، گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

از این رو، آنها احتمالا هنگام افت تا سطح شکست 13.28 دلار خرید می‌کنند و آن را به یک سطح حمایت تبدیل خواهند کرد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، این روند صعودی ممکن است از سر گرفته شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 20 نوامبر به یک اوج قیمتی جدید دست یافت (بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 84.3374 دلار).

بازگشتی قدرتمند از سطح حمایت 68.9008 دلار در تاریخ 18 نوامبر، نشان می‌دهد گاوها به طرزی تهاجمی در زمان افت تا این سطح شکست به خرید روی آورده‌اند.

شیب هر دو میانگین متحرک در حال افزایش است و RSI نیز به محدوده‌ی بیش خریداری شده رسیده است، که این نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

اگر قیمت این آلت‌کوین بالاتر از سطح 85 دلار باقی بماند، این صعود ممکن است تا سطح 100 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

این سطح ممکن است به عنوان یک مانع عمل کند، اما اگر بتواند از آن عبور کند، ممکن است به قیمت 140 دلار برسد.

با این حال، در طی دو مورد قبلی، رسیدن RSI نزدیک به سطح 80 منجر به یک اصلاح شده بود.

از این رو، معامله‌گران باید طی چند روز آینده منتظر احتمال اصلاحی جزئی باشند.

اگر خرس‌ها قیمت لایت‌کوین را به زیر سطح شکست 68.9008 دلار بازگردانند، روند این جفت ارز می‌تواند منفی شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) طی دو روز گذشته توانست سطح حمایت 242 دلار را حفظ کند، که این نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید در سطوح پایین‌تر هستند.

اگر خریداران بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 260 دلار برسانند، این آلت‌کوین می‌تواند حرکت خود را به سمت مقاومت محدوده‌ی 272 تا 280 دلار آغاز کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

این محدوده‌ی مقاومت ممکن است به عنوان یک مانع سخت عمل کند، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن حرکت دهند، جفت ارز BCH/USD می‌تواند تا سطح 326.30 دلار و سپس تا 337.90 دلار افزایش یابد.

با این حال، شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 254 دلار) و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد روند خنثی بین محدوده‌ی 242 و 272 دلار ممکن است برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر سطح حمایت 231 دلار افت کند، این برتری به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) طی دو روز گذشته بر روی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.54 دلار) حمایت کسب کرد و در تاریخ 20 نوامبر بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 4.95 دلار شکسته شد.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

نمودار قیمت پولکادات

اگر خریداران بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 5.5899 دلار برسانند، جفت ارز DOT/USD ممکن است تا سطح 6.25 دلار و سپس تا اوج قیمتی 6.8619 دلار افزایش یابد.

با این وجود بعید است خرس‌ها به راحتی از موضع خود بگذرند.

آنها تلاش خواهند کرد صعود فعلی را بر روی قیمت 5.5899 دلار متوقف سازند.

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، قیمت این جفت ارز می‌تواند برای چند روزی بین محدوده‌ی 4.95 تا 5.5899 دلار تثبیت شود.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح شکست 4.95 دلار و میانگین متحرک نمایی 20 روزه بکشانند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) که طی چند روز گذشته در محدوده‌ی رنج 27.30 تا 28.97 دلار گیر کرده بود، بالاتر از سقف آن شکسته شد اما گاوها در تلاشند تا سطوح بالاتر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت این آلت‌کوین را در داخل محدوده‌ی رنج نگه دارند.

با این حال اگر خرس‌ها بتوانند این شکست را حفظ کنند، احتمال یک حرکت صعودی جدید تا محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار وجود دارد.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر قیمت بایننس کوین از این محدوده کاهش پیدا کند، جفت ارز BNB/USD ممکن است برای مدت زمان بیشتری در یک محدوده‌ی رنج وسیع باقی بماند.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت برسانند، این جفت ارز می‌تواند برای بار دیگر اوج قیمتی 39.5941 دلار را تجربه کند.

اگر گاوها نتوانند شکست فعلی را حفظ کنند، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

در این صورت، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح حمایت 27.30 دلار برسانند و در صورت موفقیت‌شان، این جفت ارز می‌تواند تا قیمت 25.6652 دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

گاوها طی دو روز گذشته اجازه ندادند ارز دیجیتال کاردانو (ADA) به زیر میانگین‌های متحرک و خط روند نزولی حرکت کند.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه خرید در سطوح پایین‌تر را نشان می‌دهد.

در حال حاضر، این آلت‌کوین حرکت خود را به سمت سقف محدوده‌ی رنج تا 0.114241 دلار از سر گرفته است.

نمودار قیمت کاردانو

اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.1142241 دلار برسانند، جفت ارز ADA / USD می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند که ممکن است تا سطح 0.1280 دلار و سپس تا 0.1445 دلار افزایش یابد.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

معامله‌گران باید RSI را زیر نظر داشته باشند چراکه شکست بالاتر از سطح 60، نشان می‌دهد این صعود ممکن است از سر گرفته شود.

با این حال، اگر این جفت ارز برای بار دیگر از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، این روند خنثی می‌تواند برای چند روز دیگر نیز ادامه یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

طی دو روز گذشته خرس‌ها نتوانستند ارز دیجیتال بیت‌کوین SV را به زیر خط روند نزولی حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها مشغول جمع‌آوری این آلت‌کوین در سطوح پایین‌تر هستند و در تاریخ 20 نوامبر نیز قیمت آن را به بالاتر از میانگین‌های متحرک رسانده‌اند.

جفت ارز BSV/USD اکنون می‌تواند تا قیمت 181 دلار افزایش یابد.

اگر خرس‌ها به صورت تهاجمی از این سطح مقاومت دفاع کنند، این جفت ارز ممکن است برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 54، نشان دهنده‌ی تعادل میان عرضه و تقاضاست.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین SV را به بالاتر از سطح 181 دلار برسانند، این جفت ارز می‌تواند یک روند صعودی جدید را آغاز کند که دارای هدف قیمتی 216 دلار است.

اگر قیمت این ارز کاهش یابد و به زیر میانگین‌های متحرک نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx