تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 24 نوامبر، 4 آذر

blank

ارز دیجیتال بیت‌کوین می‌تواند برای چند روز دیگر وارد مرحله‌ی تثبیت قیمت شود، چراکه موج حرکت آن به ارز دیجیتال اتریوم، ریپل و دیگر آلت‌کوین‌های بزرگ دیگر رسیده است.

طی هفته‌های گذشته ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) پیشرو و هدایت‌گر صعود فعلی کریپتوکارنسی‌ها بود، که این باعث شد تا میزان سلطه‌ی بازار آن از 56 درصد در تاریخ 3 سپتامبر به 67 درصد در 18 نوامبر افزایش پیدا کند.

با این حال، همانطور که بیت‌کوین به رکورد قیمتی خود نزدیک می‌شود، به نظر می‌رسد در حال از دست دادن شتاب حرکت‌اش و واگذاری این رهبری است.

عناوین مطلب:

در نتیجه این موضوع باعث شده است تا میزان سلطه‌ی آن در بازار به حدود 62.3 درصد کاهش یابد.

هیچ بازار گاوی بلندمدتی نمی‌تواند بدون وجود یک رهبر هدایت شود.

زمانی که رهبر بازار وارد دوره‌ی تثبیت و یا اصلاحی جزئی می‌شود، چرخش‌های دوره‌ای رخ می‌دهد و دیگران رهبری را در دست می‌گیرند.

در حال حاضر نیز یک چرخش مشابه در بازار ارزهای دیجیتال در حال وقوع است، و در عین حال که بیت‌کوین سودهای اخیر خود را هضم می‌کند، ارز دیجیتال اتریوم (ETH) و ریپل رهبری این صعود را بر عهده می‌گیرند.

با به بلوغ رسیدن مرحله‌ی گاوی فعلی و مثبت‌تر شدن چشم‌اندازها در خصوص آینده‌ی ارزهای دیجیتال، ممکن است تعدادی از معامله‌گران که بخش عمده‌ای از صعود فعلی را از داده‌اند، شروع کنند به خرید دارایی‌های ضعیف‌تری که در مرحله‌ی گاوی کم رنگ بوده‌اند.

این مرحله معمولا تعیین کننده خواهد بود.

از این رو، معامله‌گران باید کوین‌هایی که عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند را زیر نظر داشته باشند.

هنگامی که این‌ها شروع به پرواز کنند‌، می‌تواند نشانه‌ی این باشد که اکنون زمان سیو سود فرا رسیده است و باید با پول خود کار کنید.

برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، اجازه دهید نمودار کریپتوکارنسی‌های برتر و سوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) شاهد اصلاحی جزئی در یک روند صعودی قدرتمند است.

معمولاً پولبک در یک روند قدرتمند بین یک تا سه روز پیش از شروع مجدد حرکت ادامه دارد.

از آنجاییکه گاوها از اوج قیمتی 18,965.75 دلار قدرت خود را رها نکرده‌اند، نشان می‌دهد معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های خود عجله‌ای ندارند چراکه انتظار دارند این روند صعودی ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

شکست این ارز بالاتر از سطح 18,965.75 دلار می‌تواند منجر به صعود تا قیمت 20,000 دلار شود، که این ممکن است به عنوان یک سطح مقاومت روانی عمل کند.

با این حال، اگر گاوها بتوانند قیمت بیت‌کوین را به بالاتر از سطح 20,000 دلار برسانند، جفت ارز BTC / USD وارد محدوده‌ی ثبت نشده و نامعلوم خواهد شد و ممکن است به صورت عمودی افزایش پیدا کند.

معمولا پس از چنین مرحله‌ای، انتظار می‌رود اصلاح پرشتابی رخ دهد.

اگر قیمت این جفت ارز از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و خرس‌ها آن را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه بر روی قیمت 16,657 دلار کاهش دهند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

پس از آن که گاوها قیمت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را در تاریخ 20 نوامبر به بالاتر از سطح 488.134 دلار رساندند، این کریپتوکارنسی حرکت رو به رشد خود را از سر گرفت.

اگرچه خرس‌ها تلاش کردند در تاریخ 22 نوامبر این صعود را متوقف کنند، اما خرس‌ها در زمان افت قیمت به طرزی تهاجمی به خرید روی آوردند.

شیب هر دو میانگین متحرک رو به افزایش است و RSI نیز نزدیک به سطح 80 قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

نمودار قیمت اتریوم

این روند صعودی در تاریخ 23 نوامبر با شکسته شدن سطح روانی 60 دلار از سر گرفته شد.

سطح مقاومت بعدی بر روی قیمت 625 دلار قرار دارد، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از این سطح برسانند، جفت ارز ETH/USD می‌تواند تا سطح 800 دلار صعود کند.

با این حال، پس از حرکت پرشتاب اتریوم طی چند روز گذشته، این جفت ارز ممکن است بر روی قیمت 625 دلار متوقف شود و قبل از آغاز حرکت جهت‌دار بعدی خود، سودش را برای چند روزی هضم کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

به نظر می‌رسد ارز دیجیتال ریپل (XRP) به دنبال ضعف عملکرد خود در طی حرکت صعودی فعلی کریپتوکارنسی‌ها، در پی جبران است.

پس از الگوی کندل استیک دوجی در تاریخ 22 نوامبر، گاوها در روز بعد برتری خود را به اثبات رساندند و قیمت این ارز را به بالاتر از سطح مقاومت 0.50 دلار حرکت دادند.

نمودار قیمت ریپل

سطح مقاومتی جزئی بر روی قیمت 0.60 دلار وجود دارد، اما اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از آن حرکت دهند، جفت ارز XRP / USD می‌تواند تا سطح 0.78 دلار افزایش یابد.

در حالی که سطوح بیش خریداری شده در RSI یک نشانه‌ی صعود در طی مراحل اولیه‌ی یک روند صعودی است، رسیدن آن به بالاتر از سطح 90 بیانگر خریدی از روی ترس و هراس است.

معمولا، چنین دوره‌هایی از خریدی هیجانی با یک اصلاح و یا تثبیت قیمت شدید همراه می‌شود.

شکست ریپل به زیر کف روزانه‌ی تاریخ 22 نوامبر در 0.40 دلار، می‌تواند میزان فروش را تشدید کند و سیگنال پایان حرکت صعودی باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در یک روند صعودی قرار دارد.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

هدف قیمتی شکست الگوی سر و شانه وارونه، سطح 19.2731 دلار است.

با این حال، خرس‌ها احتمالا برنامه‌های دیگری نیز دارند.

آنها تلاش خواهند کرد این حرکت صعودی را متوقف کنند و قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح شکست 13.28 دلار برسانند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر خرس‌ها بتوانند چین لینک را کاهش دهند و قیمت را به زیر سطح 11.80 دلار حفظ کنند، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

از سوی دیگر، اگر جفت ارز LINK / USD از سطح 13.28 دلار بازگردد، نشان دهنده‌ی تقاضا در سطوح پایین‌تر خواهد بود.

پس از آن نیز، گاوها تلاش خواهند کرد این روند صعودی را از سر بگیرند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

در حال حاضر، نبرد سختی در نزدیکی سطح 84.3374 دلار وجود دارد.

گاوها در تلاشند تا ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) را بالاتر از این سطح حفظ کنند، در حالی که خرس‌ها تلاش می‌کنند قیمت را به زیر آن بکشانند.

دنباله بلند کندل استیک در تاریخ 22 نوامبر نشان دهنده‌ی خریدی قوی در سطوح پایین‌تر است، در حالی که فتیله بلند در کندل استیک تاریخ 23 نوامبر فروش در سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

نمودار قیمت لایت‌کوین

این می‌تواند جفت ارز LTC / USD را برای چند روزی در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در دست دارند.

اگر آنها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 90 برسانند، امکان رسیدن مرحله‌ی بعدی این روند صعودی تا سطح 100 دلار وجود دارد.

برخلاف این فرض، اگر خرس‌ها بتوانند قیمت لایت‌کوین را به زیر سطح 78 دلار کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 71 دلار) سقوط کند.

چنین حرکتی نشان می‌دهد، شتاب این وضع صعودی تضعیف شده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 21 نوامبر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 280 دلار صعود کرد.

اگرچه خرس‌ها تلاش کردند این حرکت صعودی را با رساندن قیمت به زیر سطح 280 دلار در تاریخ 22 نوامبر جعل کنند، اما موفق نشدند سطوح‌ پایین‌تر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید این ارز در زمان افت قیمت هستند.

اگر گاوها بتوانند بیت‌کوین کش را به بالاتر از سطح 312.52 دلار حرکت دهند، جفت ارز BCH/USD می‌تواند تا قیمت 338 دلار و سپس 353 دلار افزایش یابد.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

خرس‌ها ممکن است در این محدوده از خود دفاع قدرتمندی به نمایش بگذارند، اما اگر گاوها بتوانند از این مانع عبور کنند، حرکت رو به رشد آن از سر گرفته خواهد شد.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد خریداران کنترل شرایط را در دست دارند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را کاهش دهند و به زیر سطح 280  دلار حفظ کنند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) در تاریخ 21 نوامبر بالاتر از سطح مقاومت سرسخت 5.5899 دلار شکسته شد.

با این وجود، خرس‌ها در تاریخ 22 نوامبر این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 5.5899 دلار رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد گاوها مشغول خرید این ارز در زمان افت قیمت هستند.

گاوها مجددا در تلاش‌اند تا با رساندن قیمت پولکادات به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 5.8453 دلار، روند صعودی جدیدی را از سر بگیرند.

نمودار قیمت پولکادات

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز DOT/USD می‌تواند تا سطح 6.8619 دلار افزایش پیدا کند.

شیب رو به افزایش میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 4.81 دلار) و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این جفت ارز را به زیر سطح 5.5899 دلار برسانند و سپس به زیر 4.95 دلار کاهش دهند، این دیدگاه مثبت نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشان می‌دهد شکست فعلی یک تله‌ی گاوی بوده است.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 20 نوامبر بالاتر از سطح مقاومت 0.1142241 دلار شکسته و بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC).

این موضوع خریدی تهاجمی توسط گاوها را به همراه داشت، که به راحتی قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از محدوده‌های مقاومت رساندند.

جفت ارز ADA / USD در تاریخ 23 نوامبر به یک اوج قیمتی جدید رسید، اما خرس‌ها در تلاشند تا روند صعود فعلی را بر روی سطح مقاومت 0.1550 دلار متوقف کنند.

نمودار قیمت کاردانو

طی سه مورد قبلی، زمانی که RSI تا نزدیکی 80 افزایش یافته بود، قیمت این جفت ارز برای چند روزی تثبیت شده بود.

از این رو، احتمال روندی خنثی در نزدیکی مقاومت محدوده‌ی 0.1550 دلار برای چند روزی وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت کاردانو را به بالاتر از سطح 0.1550 دلار برسانند، این صعود می‌تواند تا قیمت 0.20 دلار ادامه یابد.

اگر این جفت ارز از سطوح فعلی نزول پیدا کند و به زیر قیمت 0.128 دلار بسته شود (طبق چارچوب زمانی UTC)، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 21 نوامبر بالاتر از محدوده‌ی رنج بین 27.30 تا 28.97 دلار شکسته و بسته شد (طبق چارچوب زمانی UTC)، اما گاوها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و قیمت را به سطح 32 دلار برسانند.

درنتیجه این موضوع فروش توسط خرس‌ها را در پی داشت، و آنها تلاش کردند در تاریخ 22 نوامبر قیمت این ارز را به زیر سطح 28.97 دلار برسانند، اما موفق نشدند.

گاوها مجددا در تلاشند تا قیمت این آلت‌کوین را به سمت سقف محدوده‌ی رنج 25.6652 تا 32 دلار حرکت دهند.

نمودار قیمت بایننس کوین

اگر قیمت بایننس کوین از مقاومت محدوده‌ی 32 دلار کاهش پیدا کند، نشان دهنده‌ی نبود تقاضا در سطوح بالاتر خواهد بود و احتمال چند روزی روند خنثی نیز وجود دارد.

از سوی دیگر اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 32 تا 33.3888 دلار برسانند، جفت ارز BNB/USD می‌تواند مرحله‌ی بعدی حرکت خود را آغاز کند و ممکن است به اوج قیمتی 39.5941 دلار دست یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BSV/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین SV که از اوایل سپتامبر در محدوده‌ی رنج بین 146 تا 181 دلار گیر کرده بود، در تاریخ 21 نوامبر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 181 دلار افزایش پیدا کرد.

پس از شکست بالاتر از سقف یک محدوده‌ی رنج، خرس‌ها معمولا تلاش می‌کنند حرکت صعودی را جعل کنند، و درنتیجه این بار نیز در تاریخ 22 نوامبر سعی در انجام چنین کاری کردند.

نمودار قیمت بیت‌کوین SV

با این حال، گاوها از سطوح پایین‌تر برای خرید استفاده کردند، و در حال حاضر حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرده‌اند که می‌تواند به سطح 227 دلار برسد.

اگر به این سطح دست یابد، این صعود ممکن است تا قیمت 258 دلار ادامه پیدا کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش پیدا کند، جفت ارز BSV/USD می‌تواند در محدوده‌ی رنج بین 181 تا 194 دلار باقی بماند.

اگر آنها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را کاهش دهند و به زیر سطح 181 دلار حفظ کنند، این روند به نفع خرس‌ها تغییر پیدا خواهد کرد.

چنین حرکتی می‌تواند منجر به افت تا میانگین‌های متحرک شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx