تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 1 دسامبر، 11 آذر

blank
ارز دیجیتال بیت‌کوین با رسیدن به سطح 19,863 دلار، مجددا به اوج قیمتی جدیدی در سال 2020 دست یافت و به نظر می‌رسد آلت‌کوین‌ها نیز آماده‌ی پیروی از آن هستند.

قیمت بیت‌کوین (BTC) در تاریخ 30 نوامبر در فاصله‌ی کمی از رکورد تاریخی این ارز قرار گرفت.

این اتفاق نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران خرد و سازمانی همچنان به خرید در زمان هر افت قیمت مشغول هستند و BTC نیز در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد.

عناوین مطلب:

با این حال، معامله‌گران نباید با عجله دست به معامله بزنند.

در حالی که بیت‌کوین مشغول ثبت رکوردهای قیمتی جدید است، طلا حدود 15 درصد از بالاترین میزان خود را اصلاح کرده است.

این موضوع نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول بستن موقعیت‌های خود هستند و این می‌تواند منجر به بیشترین میزان خروج هفتگی پول از طلا شود.

تحلیل‌گران بر این باورند که بخش از پول خروجی از طلا می‌تواند وارد بیت‌کوین شود، چراکه علاقه‌ی سرمایه‌گزاران سازمانی به این فضا روز به روز در حال افزایش است.

ثبت یک رکورد قیمتی جدید می‌تواند معامله‌گران مومنتم را که قصد کسب سود از روند صعودی قدرتمند را دارند، جذب کند.

اما در شرایط فعلی برای معامله‌گران سوال است که آیا این حرکت بیت‌کوین می‌تواند کل بخش کریپتو را به سطوح بالاتر حرکت دهد و یا اینکه رقم آلت‌کوین‌ها همچنان مورد توجه عموم قرار خواهد گرفت؟!

برای پاسخ دقیق‌تر به این سوال، اجازه دهید نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

 تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

اصلاحات در یک روند صعودی قدرتمند معمولاً یک تا سه روز طول می‌کشد و این درست اتفاقی بود که برای ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) رخ داد.

پولبک از اوج قیمتی روزانه 25 نوامبر یعنی 19,459.22 دلار در روز بعد به سطح 16,191.02 دلار رسید.

به طور کلی، اصلاح کم عمق نشان دهنده‌ی قدرت ارز است.

این موضوع نشان می‌دهد دارندگان جفت ارز BTC/USD عجله‌ای برای سیو سود ندارند و همچنین معامله‌گرانی که قصد ورود به این فضا را دارند منتظر سطوح پایین‌تر نیستند.

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن شاخص قدرت نسبی نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها حاکمیت بازار را در اختیار دارند.

در تاریخ 30 نوامبر، حرکت بیت‌کوین شتاب گرفت و گاوها قیمت آن را به بالاتر از سطح 19,459.22 دلار رساندند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

اما خرس‌ها هنوز موضع خود را رها نکرده‌اند و تسلیم نشده‌اند.

آنها در تلاشند تا در محدوده‌‌‌ی قیمت 19,500 تا 20,000 دلار، مقاومت سختی را از خود به نمایش بگذارند.

اگر قیمت ‌بیت‌کوین به شدت از این سطح مقاومت کاهش پیدا کند، امکان افت آن تا سطح 17,200 دلار وجود دارد.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 20,000 دلار برسانند، این حرکت می‌تواند شتاب بیشتری پیدا کند و احتمال صعود آن تا قیمت 22,727 دلار و سپس 25,000 دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

بازگشت پرقدرت ارز دیجیتال اتریوم (ETH) از سطح حمایت 488.134 دلار، نشان می‌دهد گاوها به طرزی تهاجمی مشغول خرید هستند چراکه انتظار دارند مرحله بعدی روند صعودی از سر گرفته شود.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 625 دلار برسانند، جفت ارز ETH / USD می‌تواند حرکت خود را به سمت سطح مقاومت اصلی بعدی بر روی قیمت 800 دلار آغاز کند.

نمودار قیمت اتریوم

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها کنترل شرایط را در اختیار دارند.

بر خلاف این فرض، اگر قیمت اتریوم مجددا از سطح 625 دلار کاهش یابد، این جفت ارز ممکن است پیش از اینکه روند صعودی خود را سر بگیرد، برای چند روز تثبیت شود.

شکست آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 523 دلار)، اولین نشانه‌ی تضعیف این ارز خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

پولبک ارز دیجیتال ریپل (XRP) طی دو روز گذشته بر روی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.649138 دلار با مقاومت مواجه شد.

در تاریخ 30 نوامبر، گاوها قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح مقاومت رساندند، اما موفق نشدند سطوح بالاتر را حفظ کنند.

نمودار قیمت ریپل

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی بیش خریداری شده، نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند.

اگر آنها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 0.649138 دلار برسانند، جفت ارز XRP / USD می‌تواند تا قیمت 0.706942 دلار و سپس تا 0.780574 دلار افزایش پیدا کند.

اگر قیمت ریپل از محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.47 دلار) نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در تاریخ 29 نوامبر به بالاتر از سطح 280 دلار صعود پیدا کرد و در روز بعد نیز حرکت رو به رشد خود را از سر گرفت.

با این حال این صعود جبرانی ممکن است بر روی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 324.01 دلار، با مقاومت رو به رو شود.

اگر قیمت بیت‌کوین کش از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، نشان می‌دهد گاوهایی که در سطوح بالاتر گیر کرده‌اند، در حال خروج از موقعیت‌های خود هستند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

سپس خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را تا سطح 280 دلار کاهش دهند.

برخلاف این فرض منفی، اگر گاوها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از سطح 324.01 دلار حرکت دهند، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا سطح 344.98 دلار و سپس تا 371.70 دلار افزایش یابد.

شیب میانگین‌های متحرک به تدریج در حال افزایش است و RSI نیز بالاتر از سطح 58 قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها از برتری جزئی برخوردار هستند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 26 و 27 نوامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 12.25 دلار) بازگشت و گاوها قیمت آن را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 13.28 دلار بازگرداندند.

این اصلاح در حال حاضر بر روی سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 14.4433 دلار با مقاومت رو به روست.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 13.40 دلار) و قرار داشتن RSI درست بالاتر از نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد هیچ یک از دو گروه گاوها و خرس‌ها برتری مشخصی نسبت به یکدیگر ندارند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 13.28 دلار کاهش دهند، بیانگر این است که انگیزه‌ها نزولی شده‌اند و معامله‌گران مشغول فروش در زمان افزایش قیمت هستند.

در نتیجه‌ی شکست و بسته شدن قیمت آن به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، اصلاحی عمیق‌تر می‌تواند آغاز شود.

در مقابل، اگر گاوها قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 14.4433 دلار حرکت دهند، جفت ارز LINK/USD می‌تواند تا سطح 15.2994 دلار و سپس تا 16.39 دلار افزایش یابد.

شکست آن بالاتر از این سطح مقاومت، می‌تواند روند صعودی را از سر بگیرد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LTC/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 26 و 27 نوامبر نزدیک به سطح 61.8 درصدی فیبوناچی صلاحی 64.8317 دلار حمایت کسب کرد.

قدرت بازگشت از آن زمان شدید بود، اما گاوها در حال حاضر بر روی قیمت 88 دلار با مقاومت مواجه هستند.

با این حال، شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در محدوده‌ی مثبت، نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

اگر آنها بتوانند قیمت این ارز را به بالاتر از سطح 88 دلار برسانند، احتمال تجربه‌ی مجدد سطح 93.9282 دلار وجود دارد.

بالاتر از این سطح، صعود آن می‌تواند تا قیمت 100 دلار ادامه پیدا کند.

از سوی دیگر، اگر قیمت لایت‌کوین از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، جفت ارز LTC / USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج باقی بماند.

اگر خرس‌ها قیمت آن را به زیر سطح 64 دلار کاهش دهند، روند این جفت ارز منفی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 28 نوامبر به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 0.155 دلار افزایش پیدا کرد، که این نشان دهنده‌ی خریدی تهاجمی در سطوح پایین‌تر است.

با این حال، گاوها طی دو روز گذشته در تلاش بودند تا قیمت این ارز را بالاتر از سطح 0.17 دلار حفظ کنند.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها از محدوده‌ی قیمت 0.17 تا 0.1826315 دلار دفاع می‌کنند.

اگر خرس‌ها بتوانند قیمت این آلت‌کوین را به زیر سطح 0.155 دلار کاهش دهند، امکان افت آن تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.137 دلار) وجود دارد.

نمودار قیمت کاردانو

با این حال، اگر گاوها در زمان افت تا سطح 0.155 دلار کاردانو را خریداری کنند، نشان دهنده‌ی تجمیع در این سطح خواهد بود.

تثبیت قیمت در نزدیکی محدوده‌ی مقاومت، سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد معامله‌گران موقعیت‌های خود را با عجله نمی‌بندند و همچنین برای خرید منتظر اصلاحی عمیق‌تر نیستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالاتر از سطح 0.1826315 دلار برسانند، جفت ارز ADA/USD ممکن است حرکت خود را به سمت قیمت 0.2129 دلار و سپس 0.235 دلار آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

ارز دیجیتال پولکادات (DOT) از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگشت، که این نشان می‌دهد گاوها از این سطح حمایت دفاع می‌کنند.

آنها اکنون تلاش خواهند کرد قیمت این آلت‌کوین را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 5.5899 دلار تا 6.0857 دلار حرکت دهند.

 در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز DOT / USD می‌ تواند تا سطح 6.8619 دلار و سپس تا 7.64 دلار صعود کند.

نمودار قیمت پولکادات

شیب میانگین‌های متحرک به تدریج رو به افزایش است و RSI نیز درست بالاتر از سطح 57 قرار دارد، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری جزئی برخوردار هستند.

با این حال، اگر قیمت برای بار دیگر از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، این جفت ارز می‌تواند برای چند روز دیگر در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در محدوده‌ی رنج بین 25.6652 تا 32 دلار قرار دارد.

بازگشتی که از کف قیمتی تاریخ 26 نوامبر رخ داد، نشان می‌دهد گاوها همچنان به خرید نزدیک به سطح حمایت محدوده‌ی رنج مشغول هستند.

قیمت این ارز اکنون به نزدیکی سطح مقاومت محدوده‌ی رنج در 32 دلار رسیده است.

اگر قیمت این جفت ارز از سطح 32 دلار کاهش پیدا کند، جفت ارز BNB/USD ممکن است برای مدت زمان بیشتری در داخل محدوده‌ی رنج باقی بماند.

نمودار قیمت بایننس کوین

شیب میانگین‌های متحرک مسطح است و RSI نیز به محدوده‌ی مثبت وارد شده است، که این نشان می‌دهد حرکت به نفع گاوهاست.

اگر خریداران بتوانند قیمت بایننس کوین را به بالاتر از سطح 32 دلار حرکت دهند، جفت ارز BNB/USD می‌تواند تا سطح 35.4338 دلار افزایش یابد.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، ممکن است منجر به تجربه‌ی مجدد اوج قیمتی 39.5941 دلار شود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

در حال حاضر ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) بر روی خط روند نزولی با مقاومت رو به روست، اما نکته‌ی مثبت این است که گاوها هنوز قدرت خود را از دست نداده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد خریداران در حال جمع‌آوری این ارز در هر افت قیمت جزئی هستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت آن را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند، جفت ارز XLM/USD می‌تواند تا سطح 0.231655 دلار افزایش پیدا کند.

نمودار قیمت استلار لومن

خرس‌ها ممکن است مجددا مقاومت سختی را از خود بر روی این سطح به نمایش بگذارند و اگر قیمت آن از محدوده‌ی مقاومت کاهش پیدا کند، امکان روندی خنثی و چند روزه وجود دارد.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از سطح 0.231655 دلار حرکت دهند، مرحله بعدی روند صعودی ممکن است آغاز شود.

هدف قیمت بعدی که در این روند صعودی باید زیر نظر داشت، سطح 0.2933 دلار است.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت آن را به زیر سطح 0.188 دلار کاهش دهند، این جفت ارز ممکن است تا قیمت 0.16 دلار افت کند.

 

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx