تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال – 8 دسامبر، 18 آذر

blank

در حال حاضر، قیمت ارز دیجیتال بیت‌کوین همچنان با مقاومت بر روی سطح 19,500 دلار روبرو است.

گزارش‌های اخیر در اخبار نشان می‌دهند قانون‌گذاران آمریکایی ممکن است دور جدیدی از محرک‌های اقتصادی را به ارزش حدودی 908 میلیارد دلار اعلام کنند.

این بسته‌ی دوم (در صورت اعلام)، به مجموعه بدهی‌های دولت اضافه خواهد کرد و ممکن است شاخص دلار آمریکا (DXY) را پایین بیاورد.

عناوین مطلب:

این شاخص در حال حاضر در نزدیکی پایین‌ترین سطح از آوریل 2018 معامله می‌شود.

روند کند بهبود اقتصاد، سیاست پولی انبساطی، ارزش‌گذاری بیش از حد سهام و بازده منفی اوراق بهادار، برخی از این دلایلی هستند که سرمایه‌گذاران را مجبور به جستجوی دارایی‌های جایگزین جهت حفاظت از پرتفلیوی خود می‌کند.

طی چندین دهه، طلا یکی از دارایی‌های امن برای بسیاری از سرمایه‌گذاران تلقی شده است.

با این حال، در سال 2020، چندین سرمایه‌گذار سازمانی جهت متنوع‌سازی سبد دارایی‌های خود به سمت بیت‌کوین (BTC) روی آوردند، چراکه معتقد بودند این دارایی عملکرد بهتری از طلا دارد.

سرمایه‌گذارانی که این انتخاب را اتخاذ کردند، از صعود پرشتاب بیت‌کوین طی چند هفته‌ی گذشته سود بردند و بسیاری از آنها احتمالا موقعیت‌های خود را حفظ خواهند کرد چراکه معتقدند قیمت این ارز به سطوح بالاتر حرکت خواهد کرد.

عملکرد بسیار خوب اخیر بیت‌کوین بر هیچ کس پوشیده نیست و این باعث می‌شود تعداد سرمایه‌گذاران سازمانی که جذب این فضا خواهند شد احتمالا افزایش یابد چراکه قصد ندارند از این مسابقه عقب بمانند و این سودها را از دست بدهند.

Henri Arslanian (رهبر جهانی کریپتو در PwC)، اخیراً به بلومبرگ گفته است زمانی می‌رسد که سرمایه‌گذاران، خرد مدیران صندوق‌هایی را که تصمیم به سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین نگرفته‌‌اند، زیر سوال خواهند برد.

در حالی که به نظر می‌رسد افزایش جریان ورودی پول بخش سازمانی به این فضا قطعی است، سوالی که مطرح می‌شود این است که سازمان‌ها تا چه سطحی به خرید خود ادامه خواهند داد.

پاسخ دقیقی برای این سوال وجود ندارد، اما سرمایه‌گذاران باید مراقب باشند تا از خریدهای هیجانی دوری کنند و صرفا به این دلیل که دیگران می‌خرند، تصمیم به اقدام نگیرند.

اکنون اجاره دهید برای بررسی دقیق‌تر شرایط فعلی، نمودار 10 کریپتوکارنسی برتر و سطوح بحرانی‌شان را با هم تحلیل کنیم.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BTC/USD :

گاوها در تلاشند تا ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را به بالاتر از وضع پرچم سه گوش و سطح مقاومت 19,500 دلار برسانند، اما از جانب خرس‌ها با مقاومت سختی رو به رو هستند.

تا به امروز سطح مقاومت 19,500 دلار، همچنان به عنوان مانع اصلی عمل کرده است.

با این حال، خرس‌ها باید قیمت این ارز را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 18,305 دلار) کاهش دهند تا انگیزه‌های صعودی را تضعیف کنند.

اگر قیمت بیت‌کوین به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، برخی از معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است موقعیت‌های خرید خود را تسویه کنند و این اتفاق می‌تواند قیمت آن را به سطح حمایت 17,200 دلاری برساند.

نمودار قیمت بیت‌کوین

شکست به زیر این سطح حمایت، می‌تواند منجر به افت بیت‌کوین تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 16,053 دلار) شود.

از سوی دیگر، اگر گاوها بتوانند قدرت خود را حفظ کنند، این می‌تواند موجب تقویت شتاب حرکت آن شود و قیمت را به بالاتر از محدوده‌ی مقاومت برساند.

در یک روند صعودی قدرتمند، مسیر دارای حداقل مقاومت به سمت صعود است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

بالاتر از سطح 20,000 دلار، جفت ارز BTC / USD می‌تواند تا سطح 21,140 دلار و سپس تا 23,043 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ETH/USD :

خرس‌ها تلاش کردند ارز دیجیتال اتریوم (ETH) را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 559 دلار) برسانند، اما موفق نشدند.

بازگشتی پرقدرت در تاریخ 5 دسامبر نشان می‌دهد انگیزه‌ها همچنان صعودی باقی مانده است چراکه معامله‌گران مشغول خرید این ارز در زمان افت تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه هستند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 622.807 تا 635.456 دلار حرکت دهند، جفت ارز ETH/USD یک الگوی مثلث صعودی را که دارای هدف قیمتی 763.61 دلار است، تکمیل خواهد کرد.

نمودار قیمت اتریوم

شیب رو به افزایش میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد گاوها در بازار از برتری برخوردار هستند اما شاخص قدرت نسبی (RSI) یک واگرایی نزولی را شکل داده است که این نشان دهنده‌ی هشدار است.

اگر RSI به بالاتر از خط روند نزولی افزایش پیدا کند، نشان می‌دهد این حرکت به نفع گاوهاست.

اگر قیمت اتریوم از سطوح فعلی و یا محدوده‌ی مقاومت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه نزول پیدا کند، این دیدگاه صعودی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی وضع نزولی را نامعتبر خواهد کرد و ممکن است این جفت ارز را تا سطح حمایت 488.134 دلار کاهش دهد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XRP/USD :

ارز دیجیتال ریپل (XRP) از سطح 0.543 دلار بازگشت و بالاتر از خط روند نزولی قرار گرفت.

این موضوع سیگنالی مثبت است چراکه نشان می‌دهد این اصلاح ممکن است به پایان برسد.

با این حال، این اتفاقات بدان معنا نیست که یک روند صعودی جدید بلافاصله آغاز می‌شود.

بعید به نظر می‌رسد خرس‌ها به راحتی تسلیم شوند و موضع خود را در اختیار گاوها قرار دهند.

نمودار قیمت ریپل

آنها تلاش خواهند کرد این حرکت صعودی را بر روی قیمت 0.6794 دلار متوقف سازند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز XRP/USD می‌تواند برای چند روزی در محدوده‌ی رنج بین 0.6794 تا 0.543 دلار باقی بماند.

 در مقابل، اگر قیمت این آلت‌کوین کاهش یابد و به زیر سطح 0.543 دلار شکسته شود، میزان فروش می‌تواند تشدید شود و قیمت آن تا سطح 0.4365 دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال لایت‌کوین (LTC) در تاریخ 5 دسامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 79.79 دلار) بازگشت و قیمت آن به بالاتر از مقاومت محدوده‌ی 84.3374 دلار افزایش یافت.

اگر گاوها بتوانند این آلت‌کوین را بالاتر از این سطح حفظ کنند، این حرکت صعودی می‌تواند به قیمت 93.9282 دلار برسد.

شیب میانگین‌های متحرک رو به افزایش است و اگر RSI بتواند بالاتر از خط روند نزولی شکسته شود، که این نشان می‌دهد گاوها در بازار دارای برتری هستند.

نمودار قیمت لایت‌کوین

از سوی دیگر اگر جفت ارز LTC / USD از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه شکسته شود، نشان می‌دهد معامله‌گران مشغول پوشش موقعیت‌های خرید خود در هر افزایش قیمت جزئی هستند.

سطح حمایت بعدی در این روند نزولی بر روی سطح 38.2 درصدی فیبوناچی اصلاحی 75.943 دلار است و اگر این سطح نیز نتواند مانع ریزش قیمت شود، این جفت ارز می‌تواند تا سطح حمایت بحرانی 68.9008 دلار افت کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BCH/USD :

گاوها مشغول خرید ارز دیجیتال بیت‌کوین کش (BCH) در زمان افت تا سطح حمایت 280 دلار هستند اما تلاش نیز می‌کنند تا قیمت آن را به سطح 300 دلار برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد خرید در سطوح بالاتر کاهش یافته است.

خرس‌ها اکنون تلاش خواهند کرد این کریپتوکارنسی را به زیر سطح 280 دلار کاهش دهند.

در صورت موفقیت‌شان، جفت ارز BCH / USD می‌تواند تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 270 دلار) و سپس تا 246.85 دلار سقوط کند.

نمودار قیمت بیت‌کوین کش

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

اگر این جفت ارز بتواند به بالاتر از سطوح فعلی و یا سطح حمایت 280 دلار افزایش پیدا کند و به بالاتر از 300 دلار برسد، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

چنین حرکتی نشانگر بازگشت گاوها به بازار خواهد بود.

بالاتر از سطح 300 دلار، این صعود می‌تواند تا قیمت 320 دلار و سپس تا 338 دلار ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز LINK/USD :

ارز دیجیتال چین لینک (LINK) در تاریخ 5 دسامبر از میانگین متحرک ساده 50 روزه بازگشت، که این نشان می‌دهد معامله‌گران در زمان این افت به خرید روی آورده بودند.

با این حال، گاوها در نزدیکی خط روند نزولی با مقاومت سختی روبرو هستند.

شیب مسطح میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت13.40 دلار) و قرار داشتن RSI نزدیک به نقطه‌ی میانی، نشان می‌دهد هیچ یک از دو گروه گاوها و خرس‌ها برتری آشکاری نسبت به یکدیگر ندارند.

نمودار قیمت چین لینک

اگر قیمت این کریپتوکارنسی از سطوح فعلی کاهش پیدا کند و به زیر میانگین متحرک ساده 50 روزه شکسته شود، امکان افت آن تا خط روند صعودی وجود دارد.

اگر این سطح حمایت نیز شکسته شود، جفت ارز LINK/USD می‌تواند اصلاحی عمیق‌تر تا قیمت 10 دلار را آغاز کند.

اگر گاوها بتوانند قیمت این کریپتوکارنسی را به بالاتر از خط روند نزولی حرکت دهند و حفظ کنند، این دیدگاه منفی نامعتبر خواهد شد.

اگر موفق به انجام چنین کاری شوند، این جفت ارز ممکن است تا سطح 14.80 دلار افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز DOT/USD :

گاوها در تلاشند تا ارز دیجیتال پولکادات (DOT) را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 5.09 دلار) حفظ کنند.

با این حال، عدم بازگشتی قدرتمند نشان می‌دهد معامله‌گران عجله‌ای برای خرید در این سطح ندارند.

اگر قیمت این کریپتوکارنسی نتواند شتاب بیشتری بگیرد و تا سطح 5.5899 دلار افزایش یابد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد قیمت این ارز را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (قیمت 4.67 دلار) کاهش دهند.

نمودار قیمت پولکادات

چنین حرکتی می‌تواند جفت ارز DOT/USD را برای چند روز دیگر در محدوده‌ی رنج نگه دارد.

در مقابل، اگر این جفت ارز از سطوح فعلی افزایش پیدا کند و بالاتر از محدوده‌ی مقاومت شکسته شود، نشان دهنده‌ی آغاز احتمالی یک روند صعودی جدید خواهد بود.

سطوحی که باید در این روند صعودی زیر نظر داشت، قیمت 6.0857 دلار و سپس 6.8619 دلار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال جفت ارز ADA/USD :

ارز دیجیتال کاردانو (ADA) در تاریخ 5 دسامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.147 دلار) بازگشت و به بالاتر از سطح مقاومت 0.155 دلار افزایش یافت.

با این حال، گاوها برای حفظ قیمت این آلت‌کوین بالاتر از سطح 0.155 دلار در تلاش هستند، که این نشان می‌دهد خرس‌ها در زمان افزایش قیمت‌های جزئی به فروش مشغول هستند.

اگر خرس‌ها مجددا قیمت این ارز را به زیر سطح 0.155 دلار کاهش دهند، احتمال شکست آن به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش خواهد یافت.

نمودار قیمت کاردانو

چنین حرکتی نشان می‌دهد گاوها دیگر در زمان افت قیمت خرید نمی‌کنند، که این بیانگر تغییر در انگیزه‌هاست.

به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه، جفت ارز ADA/USD می‌تواند تا سطح 50 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.141 دلار و سپس تا سطح اصلاح 61.8 درصدی در 0.1312 افت کند.

برخلاف این فرض، اگر گاوها بتوانند از سطح حمایت 0.155 دلار دفاع کنند، ممکن است این جفت ارز تا خط روند نزولی صعود کند.

شکست بالاتر از این سطح مقاومت، می‌تواند نشان دهنده‌ی برگشت گاوها به بازی باشد.

تحلیل تکنیکال جفت ارز BNB/USD :

ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) در تاریخ 4 دسامبر به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کرد.

طی دو روز گذشته گاوها تلاش کردند قیمت این ارز را به بالاتر از میانگین‌های متحرک حرکت دهند، اما آنها نتوانستند این آلت‌کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 29 دلار) حفظ کنند.

اگر خرس‌ها قیمت بایننس کوین را به زیر سطح 28.6588 دلار کاهش دهند، جفت ارز BNB/USD می‌تواند مسیر خود را به سمت سطح حمایت 25.6652 دلار آغاز کند.

شیب مسطح میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI نزدیک به سطح 50، نشان می‌دهد روند خنثی ممکن است برای چند روز دیگر نیز ادامه پیدا کند.

معامله در یک محدوده‌ی رنج، می‌تواند پرنوسان و بدون جهت باشد.

نمودار قیمت بایننس کوین

از این رو، بهتر است با صبر و حوصله منتظر بمانید تا قیمت این آلت‌کوین بالاتر و یا به زیر محدوده‌ی رنج شکسته شود و حرکتی جهت‌دار را آغاز کند.

تحلیل تکنیکال جفت ارز XLM/USD :

ارز دیجیتال استلار لومن (XLM) در تاریخ 5 دسامبر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (قیمت 0.159 دلار) بازگشت، اما این بازگشت مجددا تا در نزدیکی خط روند نزولی قرار گرفت.

این موضوع نشان می‌دهد خرس‌ها مشغول فروش در هر پولبک تا خط روند نزولی هستند.

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه در حال مسطح شدن است و RSI نیز به زیر سطح 58 افت کرده است، که این نشان می‌دهد گاوها در حال از دست دادن قدرت خود هستند.

اگر خرس‌ها قیمت این کریپتوکارنسی را به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش دهند، این افت می‌تواند تا سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 0.140209 دلار ادامه پیدا کند.

نمودار قیمت استلار لومن

این سطح حمایتی مهمی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه اگر شکسته شود، ممکن است فروشی از روی ترس و وحشت را آغاز کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت استلار لومن برای بار دیگر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه بازگردد و به بالاتر از خط روند نزولی افزایش یابد، جفت ارز XLM/USD می‌تواند پیش از آغاز یک حرکت جهت‌دار تا سطح 0.20 دلار افزایش یابد و برای چند روزی تثبیت شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
‌بله‌‌خیر‌

شما در بورس، علاوه بر خرید و فروش سهام:

  • می‌توانید در دارایی‌هایی مانند طلا و مسکن سرمایه‌گذاری کنید
  • در صندوق‌های سرمایه گذاری بدون ریسک، سود ثابت بگیرید

برای شروع سرمایه‌گذاری، افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

نام شرکتویژگی‌هاامتیاز
کارگزاری آگاه
  • باشگاه مشتریان با جایزه
  • نرم‌افزار معاملاتی پیشرفته
  • دریافت اعتبار معاملاتی
  • خرید آنلاین صندوق‌ سرمایه‌گذاری
  • ثبت‌نام آنلاین برای کد بورسی
blankثبت نام در بورس

برای سرمایه‌گذاری و معامله موفق، نیاز به آموزش دارید. خدمات آموزشی زیر از طریق کارگزاری آگاه ارائه می‌شود:

نام خدماتویژگی‌ها
دوره‌های آموزش تحلیل تکنیکال
  • دوره‌های حضوری + غیرحضوری
  • شناخته‌شده‌ترین اساتید
  • در سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته
  • ارائه مدرک معتبر گذراندن دوره
blank

0 0 رای
به مطلب امتیاز دهید:
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
مشاهده همه دیدگاه‌ها
ناصر فرزادفر

سلام ممنون از سایت خوبتون پیگیر مطالب شماهستم و برنامه ریزی میکنم.ممنون میشم اگه بررسی ارز ترون و اضافه کنید با توجه به قیمت پایین تو کشورمون طرفدار زیاد داره ولی متاسفانه تحلیل درستی برای ترون وجود نداره.

شجاع‌الدین جهاندیده

سلام و تشکر از همراهی شما
پایین بودن قیمت یک ارز نباید معیار سرمایه گذاری باشه. شما باید به کل ارزش بازار ارز نگاه کنید و اینکه در آینده (در مقایسه با سایر ارزها) با توجه به کاربردی که ارز داره آیا میتونه رشد مناسبی داشته باشه؟
همین نرخ انتشار ارز جدید چقدره و خیلی مسائل دیگه.
اگه نظر منو بخواید ترجیح میدم به جای ترون روی اتریوم سرمایه گذاری کنم.

مطالب مرتبط

blank

در بورسینس از 10 سال گذشته تاکنون، تلاش ما این بوده به شما کمک کنیم:

  • ترید و سرمایه‌گذاری اصولی را شروع کنید
  • ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
  • از سرمایه‌تان برای کسب سود بیشتر استفاده کنید
  • سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بخوانید 

blank
2
0
از دیدگاه‌ شما استقبال می‌کنیمx